LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Woonnet Rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
patrickdonker

Re: Problemen met Woonnet Rijnmond

Ongelezen bericht door patrickdonker »

http://dwizzy.livejournal.com/197774.html

Moeilijk hoor!
Werk jij bij Woonnet ofzo??

FridgeNL
Contacteer:

Ongelezen bericht door FridgeNL »

witte angora schreef:Hoi Fridgenl,

Het komt inderdaad heel vreemd over als ik het zo zie. Zou het kunnen dat met 'maximaal de eerste 5 reacties' de eerste 5 worden bedoeld die gereageerd hebben? Als jij dan de 6e bent die gereageerd heeft, of nog later (in de tijd dus), dan sta je simpelweg niet op dit overzicht. Waarbij je dan op de echte toewijzingslijst (die dan voor de lezer verborgen is) wel op de juiste plaats staat.

Het beste wat je kunt doen is dit even voorleggen aan Woonnet Rijnmond, zij kunnen je precies aangeven hoe het zit.
Deze reacties zijn de 5 hoogste plekken gekoppeld aan je inschrijving, degene die dus de laagste datum heeft staat op nummer 1 ect ect.
Ik vind het verder niet zo interessant en heb geen zin om daar mijn energie aan te besteden dus ga ik er ook niet achteraan, maar vreemd is het wel natuurlijk.

Owja...een tip voor degenen die beweren dat je geen contact kunt opnemen met WR, dat dien je ook te doen bij een aangesloten woningstichting.

patrickdonker

FridgeNL schreef:
witte angora schreef:
Owja...een tip voor degenen die beweren dat je geen contact kunt opnemen met WR, dat dien je ook te doen bij een aangesloten woningstichting.

HAHAHAHHA
Briljante tip!
Succes er mee :lol: :lol: :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

patrickdonker schreef:http://dwizzy.livejournal.com/197774.html

Moeilijk hoor!
Werk jij bij Woonnet ofzo??
Geen idee waarom ik bij Woonnet zou moeten werken. Je hebt zowaar een link gevonden met wat klachten, hoezee. Dat topic is in 2007 begonnen, drie jaar geleden. Dan vind ik het met het aantal klachten relatief meevallen.

Wat ik aangaf is precies wat FridgeNl ook zegt: contact opnemen moet je doen via een aangesloten woningbouwvereniging.

patrickdonker

waarom ik dat vraag? Omdat jij doet alsof er niks aan de hand is en dat je gewoon, zonder problemen, contact op kan nemen met de deelnemers. Ja, contact opnemen kan, maar denk nou niet dat iemand je probleem serieus gaat behandelen, want niemand weet waar ze met die problemen heen moeten en hoe ze op te lossen.
En jij vind het een goeie zaak dat een item wat in 2007 is geopend ivm de onmogelijkheid die lui te benaderen in 2010 nog steeds aktief is? Dat houdt gewoon in dat er in 3 jaar tijd nog geen ene reet is veranderd!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En jij vind het een goeie zaak dat een item wat in 2007 is geopend ivm de onmogelijkheid die lui te benaderen in 2010 nog steeds aktief is? Dat houdt gewoon in dat er in 3 jaar tijd nog geen ene reet is veranderd!
Ik denk dat, als 'die lui' met geen mogelijkheid te benaderen zijn, er in die drie jaar veel en veel meer klachten zouden zijn geweest.

Toevallig heb ik me vanmiddag ingeschreven in de regio Utrecht, dat aanmelden ging in eerste instantie goed, alleen de bevestigingsmail bleef uit, en daardoor kon de inschrijving niet geactiveerd worden. Gewoon gebeld, en opgelost.

Had ik dan in plaats van te bellen maar meteen een topic moeten openen over hoe slecht Woningnet Utrecht wel niet is?

patrickdonker

boeiend om te zien dat mijn laatste (dus niet deze) opmerking is verwijderd :s

FridgeNL
Contacteer:

Ongelezen bericht door FridgeNL »

patrickdonker schreef:boeiend om te zien dat mijn laatste (dus niet deze) opmerking is verwijderd :s
Had je bericht niet gelezen maar misschien droeg het inhoudelijk niets bij, gezien je eerdere reacties kan ik mezelf er alles bij voorstellen :wink:

Als je overigens op woonnet rijnmond op de button "Meer Info" klikt zal je de volgende tekst tegenkomen:
"Woonnet Rijnmond is een organisatie waarbinnen de woningcorporaties samenwerken bij het verhuren van de woningen. Het woningaanbod op deze website is afkomstig van onderstaande woningcorporaties. Voor vragen over bijvoorbeeld het woningaanbod, inschrijven, woonpassen, inschrijfduur etc. kunt u bij deze woningcorporaties terecht. Wanneer u op het logo klikt, treft u de contactgegevens aan."

patrickdonker

Wees gerust, de ontkenningsfase waar jullie je in bevinden gaat wel weer voorbij

Teddy010

Ongelezen bericht door Teddy010 »

Het kan zijn dat aan de advertentie waarop uw heeft gereageerd extra verdeelsleutels op toepasbaar waren. Zoals voorkeur voor mensen uit dezelfde wijk. Dan wordt er ook gekegen naar de adres gegevens van de pashouder en dan de volgorde bepaald.

Deze voorwaarden worden vermeld in het tabblad Kenmerken en Voorwaarden van de advertentie.

Een voorbeeld:
bij 3 of meer personen moet een kind van max 12 jaar deel uitmaken van het huishouden; leden van een 2-persoonshuishouden moeten beide jonger zijn dan 35 jaar; voorrang voor Vlaardingers

FridgeNL schreef:Ik ben ok alweer sinds 2005 ingeschreven bij Woonnet-Rijnmond maar gewoon kansloos als ik op een woning reageer. Toch klopt het daar van geen kanten en dit viel mij zojuist op...

Dit is mijn inschrijfdatum voor de woonpas:
Afbeelding
Ik heb gereageerd op een woning en sta nu op:
Afbeelding
Als ik vervolgens in het overzicht kijk zie ik:
Afbeelding

Er staat achter de data uit het overzicht niet dat ze urgent zijn, beetje vreemd is het dus wel.....

Teddy010

Ongelezen bericht door Teddy010 »

Mocht u een woonpas hebben voor regio rijnmond, zou het kunnen zijn dat u uw inschrijfduur kan meenemen naar Utrecht. Informeer hierover bij de instantie waarbij u zich heeft ingeschreven.

En voor vragen over woonpassen bel een deelnemende woning corporatie.
witte angora schreef:
Ik denk dat, als 'die lui' met geen mogelijkheid te benaderen zijn, er in die drie jaar veel en veel meer klachten zouden zijn geweest.

Toevallig heb ik me vanmiddag ingeschreven in de regio Utrecht, dat aanmelden ging in eerste instantie goed, alleen de bevestigingsmail bleef uit, en daardoor kon de inschrijving niet geactiveerd worden. Gewoon gebeld, en opgelost.

Had ik dan in plaats van te bellen maar meteen een topic moeten openen over hoe slecht Woningnet Utrecht wel niet is?

colly53

Ongelezen bericht door colly53 »

Daphne_00 schreef:tip: als je nog niet lang genoeg ingeschreven staat en steeds rond de honderdste plek eindigd, dan is het misschien handig om alleen op lotingswoning te reageren (hierbij speelt inschrijftijd geen rol). Dit is ook gewoon via woonnet-rijnmond en vaak zijn het prima woningen.
Dat werkt inderdaad heel goed, ik stond nog geen 2 maanden ingeschreven en bij de eerste de beste inschrijving op een lotingwoning stond ik op de 3e plaats. Je denkt dat je dan geen kans maakt op die woning maar ik had de mazzel dat nr. 1 en 2 niet voor die woning in aanmerking kwamen om diverse redenen. Dus na een paar dagen kreeg ik een brief dat ik de woning kon krijgen. Dus mensen, neem eens de moeite voor een lotingwoning, het werkt wel degelijk. Toen ik er eenmaal in woonde kreeg ik nog regelmatig andere woningen zomaar aangeboden en dat was nu weer een beetje teveel van het goede :P Trouwens een woning in een keurige buurt met alleen Nederlanders.

promaster84

Ongelezen bericht door promaster84 »

FridgeNL schreef:Ik ben ok alweer sinds 2005 ingeschreven bij Woonnet-Rijnmond maar gewoon kansloos als ik op een woning reageer. Toch klopt het daar van geen kanten en dit viel mij zojuist op...

Dit is mijn inschrijfdatum voor de woonpas:
Afbeelding
Ik heb gereageerd op een woning en sta nu op:
Afbeelding
Als ik vervolgens in het overzicht kijk zie ik:
Afbeelding

Er staat achter de data uit het overzicht niet dat ze urgent zijn, beetje vreemd is het dus wel.....
Er zit een zogenaamd "WMS" systeem achter de hele website van woonnet-rijnmond...
Alle 23 aangesloten woningcorporaties kunnen hier inloggen en de enige echte actuele stand zien. De website vertoont onverhoopt nog wel eens fouten. Hoe dan ook krijg je vanzelf een uitnodiging thuisgestuurd als je in aanmerking komt volgens het WMS-systeem. (dit systeem zou met 100 % zekerheid geen fouten moeten kunnen vertonen)

En als je het niet vertrouwt allemaal kan je , bij het kopje "verantwoording" op de website van Woonnet-Rijnmond , zien welke kandidaat(positie) de woning heeft geaccepteert.

Noessie80

Ongelezen bericht door Noessie80 »

Momenteel sta ik 3 1/2 ingeschreven bij Woonnetrijnmond en wat mij opgevallen is, is als ik NIET inlog en ik ga zoeken naar een woning dan krijg een waslijst aan woningen, zodra ik inlog en ik wil op een bepaalde woning reageren dan is de lijst 1) korter en 2) staan er een hoop woningen er niet bij, rara?? Ik vind dat vreemd, heb wel al een email gestuurd naar de woningbouwvereniging en gevraagd of zij mij dit kunnen uitleggen.

Herkent iemand dit??

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.

Wanneer u een woonruimte aangeboden krijgt treft u vaak de tekst aan waarin wordt aangegeven dat de woonruimte tevens is aangeboden aan 8 andere genomineerden. Daarbij wordt uw poitie vervolgens aangegeven.
Bent u eerste kandidaat dan hebt u het voor het zeggen, bent u tweede en accepteert de eerste niet dan hebt u het voor het zeggen en zo voort.
Of ik gelukkig met dit systeem bent nee dat niet maar het werkt nog enigzins.
Nu ben u 7e en iemand voor u neemt het aanbod aan dan gaat u met lege handen naar huis. Nu wil dit niet zeggen dat u de volgende keer ook zevende of lager bent, u kunt goed helemaal niet op de lijst staan omdat de dan aangeboden woonruimte voldoet aan andere specificaties waarvoor meer langer wachtenden beschikbaar zijn. Ik hoop dat u iets aan deze informatie heeft en dat u er uw voordeel mee doet.

kaboutertje

Ongelezen bericht door kaboutertje »

Hier nog iemand die 5 jaar ingeschreven staat, en eindigd op plaats 80 enz. Maar zit gelukkig niet op een schopstoel.
Als ik nu zo lees over die 1500 euro vraag ik me af...hoe kan dit!!
Natuurlijk is er sprake van handje klap, en van onderhandse toewijzingen bij wooncorperaties aan familieleden en vrienden ( al hoort het niet zo te werken) , maar hier heb je het over regelrechte fraude! En ik snap gewoon niet dat hier niks aan gedaan kan worden.
Ik ga me zo langzamerhand afvragen of er nog een organisatie bestaat die wel te vertrouwen is.

Y1981

Ongelezen bericht door Y1981 »

Nadat ik een woning heb gekregen na 5 jaar via woonet rijnmond bij woning coperatie Woonbron en bij spreken geluk omdat het een lotingwoning was. De woning is 3 hoog met trap toch genomen omdat ik met 2 kindjes in een stichtig zat, dat is dan heel wat kijk je maar door die woning, sinds dag 1 in dit woning bleef ik als DOORSTARTER reageeren, Nu is het 4 jaar later en kan nog steeds geen woning vinden, inmiddels veel frustratie om de halve klap lekkage heel veel naar survice onderhoud gebelt in de eerste jaar had ik schimmel die ik met een kaaschaf eraf kom halen, mhhh lekker schimmelkaas, 2 keer huurcommissie in geschakkel en beide gewonen, tot de dag van vandaag heb ik nog steeds de zelfde probleem, dus bel ik op van hoe zit het nou met doorstarter reageer al 4 jaar lang en kom niets eens in de buurt, ja mevrouw reageer maar op een andere wooncoperatie want die doen het wel via inschrijfduur en wij alleen maar via loting systeem, voordeel tuurlijk voor de gene di pas een pasje heb maar kom op na 4 jaar heb ik nog steeds geen fatsoenlijk woning, en dan niet spreken over urgentie waar ik eingelijk recht op heb vanwege bekkenistabileit en ben 3 mnd terug bevallen van een gezonde dochter, dus zoals de regels 2 van de zelfde geslacht in 1 kamer ongeacht de groter heb ik de twee oudste op een kamer, wat nu blijk me oudste heef adhd en is echt aan toe aan eigen ruimte en zeer nooitzakkelijk dat ze haar eigen ruimte heeft, bel vandaag urgentie bepaling, nou mevr je oplossing heb je al in huis, doe de baby van 3 mnd samen met de 5 jarig schoolgaande kind in een kamer en de oudste in de andere mijn antwoord gaat niet omdat de kamer te klein is ok kan wel de baby en die van 5 in de grote kamer zetten en de oudste in de kleine waar letterlijk een bed en een kas past zonder speelruimte, ok mevr ben u allestaan ja meneer ook dan ga jij in de kleine kamer op een persoon en de oudste in die ruimere dus in andere woorden ik ben alleenstaan woonend moeder van 3, die kindje heb ik van de ooievaar gekregen, en met me vriendje samen lekker plakkerig op een persoon bed en niet een gekeken of ik wel een slank of dik persoon ben, ben een overgewicht vrouw, toch bizar dit

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

ben blij dat ik niks meer met woonnet te maken heb..

heb vanaf mn 18de (gelijk op mn verjaardag) ingeschreven gestaan 6 jaar later kreeg ik per toeval een woning(loting) ik stond op nummer 11.. de helft kwam niet opdagen en de andere wilde het niet hebben..

dus het loont wel om op te dagen bij zulke lotingen!!

als het via het gewone puntensysteem was gegaan had ik nooit en te nimmer een woning gekregen (woon nu al een paar jaar in een andere stad) want terwijl ik mezelf ingeschreven had op mijn 18de verjaardag (handige herinnering voor me) dacht woonnet eranders over volgends deze organisatie had ik me pas 14 maanden later ingeschreven (dag punten)

en iets zegt me dat dit soort grapjes nog steeds gebeuren.

nogmaals ben blij dat ik geen last meer heb van woonnet.

ap_Rdam

Ongelezen bericht door ap_Rdam »

Bij haaglanden gaat t veel sneller!

Y1981

Ongelezen bericht door Y1981 »

@ bianca82< ja je heb gelijk, ik heb deze woning in 30- 8-2006 gekregen en een dag later heb ikmijn woonpas weer geactiveerd, vandaag is een nieuwe week om te reageeren en zei laat me even mijn inschrijfduur bekijken en ja hoor een hele ander datum, 10-01-2007 het is maar 4 mnd maar toch het is een verschil

Gesloten