Al die waardeloze machtigingen waar een gewoon mens echt het bos niet meer door kan vinden
Denk je nou werkelijk dat de verzekeraars dat allemaal zelf bepalen? Weet je dan niet dat een hoop opgelegd wordt door de regering? Dezelfde regering die wil bezuinigen, maar ondertussen allerlei regeltjes verzint die uiteindelijk alleen maar geld kosten.
Ik zal echt niet beweren dat er geen fouten worden gemaakt, ik zie ze genoeg. Vaak gemakzucht. Zo komen de mensen van de administratie bij mij als ze een foutmelding krijgen bij een declaratie. Ik ga dan kijken hoe de overeenkomsten e.d. in het systeem staan of er eventueel iets inzetten waardoor het wel betaald kan worden. Vaak gaat het dan nog mis omdat er niet even bijgezegd wordt dat het om 2006 gaat ipv 2007. Wat doen de medewerkers dan? Het wordt afgewezen. Verzekerde of zorgverlener moet weer gaan bellen, declaratie wordt gecorrigeerd en alsnog uitbetaald. Terwijl als ze direct aan ons doorgeven dat het om 2006 gaat de declaratie meteen helemaal uitbetaald wordt.
En hoe komt dit?? Doordat er met zo min mogelijk mensen zoveel gedaan moet worden. Nieuwe mensen worden niet meer zo ingewerkt als vroeger, daar is geen tijd voor. En ja...hoe sneller alles moet hoe meer fouten er gemaakt worden. Dat is niet om het goed te praten, maar zo gaat het helaas wel. Ook weer dankzij de regering.
Even een opsomming uit de documentaire Sicko:
* Een meisje van 22 heeft baarmoederhalskanker. Omdat ze volgens de verzekeringsmaatschappij te jong is voor baarmoederhalskanker krijgt ze niks vergoed.
* Een man zaagt 2 vingers van zijn rechterhand, middelvinger en ringvinger. Het aanzetten van de middelvinger zou hem 60.000 dollar kosten, ringvinger kost 12.000 dollar. Hij heeft uiteindelijk gekozen voor de ringvinger.
* Meisje van een jaar of 3 heeft hoge koorts en is bewusteloos. Moeder gaat naar het dichtsbijzijnde ziekenuis maar moet van de verzekering naar een ander ziekenhuis. Bij aankomst in dat ziekenhuis krijgt het meisje een hartaanval en overlijdt.
* Vrouw krijgt een auto-ongeluk, is bewusteloos en wordt met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Kosten voor de ambulance moet ze zelf betalen, want ze heeft vooraf geen toestemming gevraagd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het meest vreemde is eigenlijk wel dat de gevangen op Guantanomo Bay een betere behandeling krijgen, dan mensen die een dure verzekering hebben. Heel vreemd.
Michael Moore is ook naar Canada, Cuba, Engeland en Frankrijk gegaan, waar de zorgverzekeringen veel beter zijn. Zelfs in Cuba is het beter dan in de VS. Een hulpverleenster van 9/11 heeft last van haar longen en luchtpijp, die waren verbrand. Verzekering betaald niks, zij moet zelf 2 pufjes van 120 doller per stuk per maand betalen. In Cuba kosten dezelfde dingen 5 cent!!
Dus ja...het kan altijd nog slechter! Alleen ben ik bang dat Nederland de VS achterna gaat. Maar ja....Bush is niet voor niks het maatje van Balkenende.