LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met NGC Energy Healing

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

drsc beweert voortdurend dat er bewijzen (meervoud) zijn dat energyhealing kanker kan genezen. Dat lijkt er niet te zijn. Ook dit in-vitro onderzoek levert dat bewijs niet.
Het cruciale woord in deze zin is natuurlijk kan.

Interessant is overigens dat in het artikel waarvan je de url post gezegd word dat het hier over iets gaat dat niet gemeten kan worden. Hé, is dat niet ook het geval met energyhealing?!

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

antileugens schreef:
drsc beweert voortdurend dat er bewijzen (meervoud) zijn dat energyhealing kanker kan genezen. Dat lijkt er niet te zijn. Ook dit in-vitro onderzoek levert dat bewijs niet.
Het cruciale woord in deze zin is natuurlijk kan.
??
Interessant is overigens dat in het artikel waarvan je de url post gezegd word dat het hier over iets gaat dat niet gemeten kan worden. Hé, is dat niet ook het geval met energyhealing?!
O ja? Waar lees je dat?

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik kan alleen vinden dat Zhao dit zegt:
"In this simpler picture of universe, the dark matter would be at a surprisingly low energy scale, too low to be probed by upcoming Large Hadron Collider.
Hij zegt dus dat hij vermoedt dat het bestaan ervan met de Large Hadron Collider niet te meten zal zijn. Hij zegt niet dat het helemaal niet te meten zal zijn.

Bovendien is het soms mogelijk om het bestaan van iets op indirecte wijze aan te tonen, bijvoorbeeld doordat je de invloed ervan op iets anders aantoont. Zo hebben ze ooit ook het bestaan van planeten bepaald die met de toenmalige hulpmiddelen niet waarneembaar waren.

Er is geen bewijs dat energyhealing kanker geneest.
Er is ook geen bewijs dat energyhealing kanker kan genezen.

Jammer maar helaas.

Nu ga ik iets anders doen.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

@dsrc, als jij stelt dat er voldoende bewijzen zijn, plaats dan de link ernaar. Voorlopig ontbreekt deze volledig. Dit geeft alleen maar sterker het vermoeden dat ze niet bestaan.
Mijns inziens bent u gewoon een nitwit, die door middel van zeer beperkte (copy-paste) talenten meent, een steekhoudend betoog te kunnen samenstellen ten aanzien van onderwerpen, waarvan het uzelf aan inhoudelijke kennis jammerlijk ontbreekt. U neemt het daarbij niet zo nauw met de "kleur" en de objectiviteit c.q deskundigheid van de door u geraadpleegde bronnen. Maar omdat u er overduidelijk en meermaals blijk van geeft, mijn reacties op uw betogen niet te kunnen bevatten en/of interpreteren, is het vinden van objectieve en daadwerkelijk wetenschappelijke bronnen voor u waarschijnlijk eveneens een onmogelijke opgave.
Uit de mond van iemand die nog geen wetenschappelijk bewijs of betrouwbare bronvermelding heeft kunnen tonen een gotspe.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

@antileugens, als je hier links plaatst is het handig te vermelden wat ze uitleggen, dus waarop ze slaan. Maakt de discussie beter leesbaar.

Het boek "Next" heb ik gelezen. En daaruit trek ik een andere conclusie dan jij. Inderdad beangstigend wat daar gebeurt, maar ik mis bij jou het bewijs dat dit overal voor geldt. Het is een spannende thriller welke flink wat issues aan de kaak stelt, maar an sich onvoldoende om maar compleet de huidige samenleveing overboord te zetten.
Gek genoeg heeft de moderne medische wetenschap in de korte tijd van haar bestaan het voor elkaar gekregen om de al eeuwen bestaande technieken in mum van tijd om te dopen naar "alternatief" terwijl in feite de moderne medische wetenschap eerder als alternatief bestempeld zou kunnen worden.
Ik mis het bewijs wat je nu stelt. En wat bedoel je met moderne medische wetenschap? De medische wetenschap die we hebben is de resultante van alles wat in het verleden gebeurd is. Een evolutie zeg maar.
Je bent ongetwijfeld één van die persoon die, had je honderd jaar geleden geleefd, het als belachelijk had bestempeld als iemand je verteld had dat je honderd jaar later in een weiland zou kunnen staan met een doosje tegen je oor en dat je dat met iemand aan de andere kant van de wereld had kunnen praten.
Zielig, triest en dom deze aanval. En typerend voor hetgeen we bij de mlm discussies zo vaak zien. Anders dan ongelooflijk zielig van de persoon die hiermee denkt een punt te kunnen scoren kan ik het niet noemen. Zeker geen argumenten meer, dus op de persoon maar gaan aanvallen. En dan ook nog eens te stom zijn om in te zien dat als een dergelijke belofte was gedaan aan trijntjewinkel ze op de juiste manier had gereageerd. 100 jaar geleden was er geen bewijs dat erop zou duiden dat het nu mogelijk zou zijn. Precies wat ze in deze discussie doet. Ze meldt steeds dat het bewijs voor de gedane beweringen ontbreekt.
Moderne wetenschap is nog maar een paar honderd jaar oud.
Wellicht zou je kunnen uitleggen wat je precies met modern bedoelt, want dit klopt niet. De wetenschap is net als de medische wetenschap een continue evolutie.
Vroeger was er ook geen bewijs voor radiogolven. Toch zijn die er wel. Moderne wetenschap is nog maar een paar honderd jaar oud. Is het niet ietwat arrogant om te stellen dat, omdat er nog geen bewijs voor is, het niet bestaat.
Tsja, klinkt leuk voor mensen zonder de juiste kennis, maar is klinkklare quatsch. Bij de radiogolven heeft de "wetenschap" alles gedaan om te kunnen bewijzen dat ze bestonden, en dat is uiteindelijk ook gelukt. Het ging niet van "je moet erin geloven" of "er is wel bewijs, maar ja, dat laten we niet zien", mensen werden niet persoonlijk aangevallen door allerlei kwakzalver types. Men verzette zich niet tegen het bewijzen van het bestaan ervan.
Wat je daarna doet met het voorbeeld van Einstein slaat ook weer compleet de plank mis. Er bestaan zogenaamde theoretische fysici. Ze postuleren theorieën die op basis van hetgeen we weten aannemelijk kunnen zijn. Soms blijken ze gelijk te hebben, soms niet. Ook de theorieën uit de tijd van Einstein waren niet allemaal direct bewijsbaar. Idem voor hetgeen Einstein bedacht. Dit topic laat keer op keer blijken juist niet de gangbare weg te bewandelen, maar juist de bewijzen uit de weg te gaan en het te gooien op persoonlijke aanvallen. En trijntjewinkel heeft gelijk in haar punt dat de bewijzen dat de energy healing zou werken gewoon niet worden aangedragen.
Of moet ik zeggen dat het bewijs al is geleverd dat Energy Healing op zijn minst aanleiding geeft voor verder onderzoek?!
En dus? Hiermee is NIETS bewezen. Nergens is dit een indicatie of bewijs dat trijntjewinkel niet openminded is. Ze heeft gelijk in haar stellen dat de werking van energy healng NIET bewezen is. Het onderzoek waar jij mee aankomt geeft enkel het advies tot nader onderzoek. Net zoals bij de farmaceutische industrie een echte test op mensen pas plaatsvindt als alle voorgaande stappen positief waren. Een test op cellen bewijst dus nog niets. Anders kunnen we ook medicijnen wel gelijk op de markt brengen als een paar cellen een positief resultaat geven. Bewijs geleverd. Althans, als we jouw stelling doortrekken.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Dankjewel Kuklos... :)

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

@trijntjewinkel, graag gedaan. Waarschijnlijk AL nu met de opmerking dat we een en dezelfde persoon zijn.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ach, ik schijn al geruime tijd last te hebben van meervoudig persoonlijkheidssyndroom, al merk ik daar zelf dan niks van. Maar daarom kan het nog best zo zijn - let wel, het woordje kan is hier natuurlijk cruciaal. :lol:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door jor »

trijntjewinkel schreef:Ach, ik schijn al geruime tijd last te hebben van meervoudig persoonlijkheidssyndroom, al merk ik daar zelf dan niks van. Maar daarom kan het nog best zo zijn - let wel, het woordje kan is hier natuurlijk cruciaal. :lol:
Ditzelfde woordje ( kan ) heeft een tijd geleden ook in het MLM-topic de nodige stof doen opwaaien. Toen over het miljonair worden met mlm.Net als het altijd maar weer aan anderen vragen naar bewijzen en het wegzetten van bezoekers met een andere mening als dom of kortzichtig. Helaas , andere topic/onderwerp zelfde gezeur.En de fout zit natuurlijk nooit bij AL, hij kan :D het gewoon niet verkeerd hebben.

drsc
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2009 16:33

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door drsc »

Mijn laatste bijdrage aan deze discussie.

"GEEF ME DAN LINKS NAAR BEWIJZEN!"?

Nee, Godzijdank bestaat er nog géén EPD en ik ben óók geenszins van plan om mensen - die simpele, goed van elkaar te onderscheiden zaken lukraak door elkaar halen, alles op één hoop gooien en vervolgens véél teveel tijd besteden aan het ongefundeerd (en/of met niet objectieve argumenten, welke zij als nitwits verwarren met "feiten") afzeiken - te voorzien van mijn eigen (via reguliere medische onderzoeks- en controlemethoden vastgestelde en bewezen) medische dossiergegevens. Ook de gegevens van vele andere tevreden consumenten van bijvoorbeeld NGC zijn nooit veilig bij domme mensen.

Trijntjewinkel; u BLIJFT inderdaad halsstarrig bioresonantietherapie en resonantietherapie door elkaar halen.

Enne; onbeschoftheid suggereert o.a. belediging. Ik blijf echter van mening, dat u een nitwit bent, wiens voornaamste informatiebron Wikipedia is. Welnu; Wikipedia betreft een GESPONSORDE WEBSITE, wereldwijd!!! Overheid, farmacy, alles wat maar zijn of haar mening en gekleurde berichtgeving de wereld in wil sturen als schijnbaar objectief kan dat via dit kanaal realiseren. OVER EN UIT!

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

@dsrc, na je laatste post lijkt zal niemand rouwig zijn om je vertrek hier. Meerdere malen is je gevraagd om bewijzen, maar deze komen maar niet. Beledigingen wel. keer op keer weer. Tenslotte dan maar roepen dat de medische gegevens van die mensen niet gegeven hoeven te worden.
Wellicht heb je het niet gelezen, maar die gegevens hebben we NOOIT gevraagd. We hebben gevraagd om onderzoek waarmee aangetoond werd dat de methodiek van NGC werkt. En die is er schijnbaar niet.
Gezien de enorme hoeveelheid kankerpatiënten wereldwijd zou ik, als ik ECHT een nieuwe methode had om kanker te genezen, zelfs al is het maar in een deel van de gevallen, daar enorme ruchtbaarheid aan geven en elk onderzoek wat men wil uitvoeren om dit te testen toestaan. Ik zou zelfs de onderzoekers uitnodigen. Hoe meer onderzoeken die mijn gelijk bewijzen hoe beter.
En ik zou dit doen vanwege een tweetal redenen: 1) Enorm veel mensen kunnen geholpe worden. 2) Het is een goudmijn.
Maar nee, niets van dit alles. Nee, we hebben wel data, maar die maken we lekker niet bekend. Hoe geloofwaardig ben je dan?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door jor »

drsc schreef....Nee, Godzijdank bestaat er nog géén EPD en ik ben óók geenszins van plan om mensen - die simpele, goed van elkaar te onderscheiden zaken lukraak door elkaar halen, alles op één hoop gooien en vervolgens véél teveel tijd besteden aan het ongefundeerd (en/of met niet objectieve argumenten, welke zij als nitwits verwarren met "feiten") afzeiken - te voorzien van mijn eigen (via reguliere medische onderzoeks- en controlemethoden vastgestelde en bewezen) medische dossiergegevens.
De makkelijkste weg dus, gewoon iets beweren en als er vervolgens om bewijzen van een stelling word gevraagd meedelen dat je die niet geeft. Kortom,een hoop lucht!.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik durf zelfs nog ee stap verder te gaan met mijn kritiek hier.
Aan nieuwe methodes om ziekten te behandelen is enorm behoefte. Dergelijke berichten als die van ngc bieden hoop, valse hoop helaas.
En dan komen figuren als dsrc het hier verdedigen. Ik vraag me af of dat onwetende naieviteit is of beuwst treiteren en etteren.

drsc
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2009 16:33

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door drsc »

@Kuklos en Jor (nog éven dan, omdat jullie,evenals jullie maatje Trijntjewinkel, niet juist interpreteren en hier dus blijkbaar uitsluitend de discussie op gang houden met als doel om te treiteren)...

De aannemelijkheid van de theorie, en ook van de werkzaamheid van de hieruit voortgekomen therapie, is bewezen. Kwade tongen (tot die categorie behoren jullie naar mijn mening ook) zullen altijd blijven beweren, dat, welke bewijzen of alleszins aannemelijke resultaten ook worden aangedragen, deze niet aan de "geldende" maatstaven voldoen.

Ik heb, omwille van mijn persoonlijke privacy, besloten, om de wel degelijk bestaande bewijzen voor de effectiviteit van de resonantietherapie, welke betrekking hebben op mijn persoonlijke situatie, niet beschikbaar te stellen. Overige bestaande bewijzen kun je, mits je dit ook echt wilt, vinden op internet.

Dat organisaties als NGC niet, zoals u wel graag doet, van de daken schreeuwen wat men precies denkt, doet en wat voor resultaten daarmee worden behaald, is (voor mij, voor u waarschijnlijk niet) begrijpelijk. Zouden zij dit wél doen, dan zouden met name sceptici als u, met welk oogmerk dan ook, een nóg sterker motief hebben, om de farmaceutische antilobby kracht bij te zetten.

De denkende mensen, die de wereldwijd o.a. op internet voorhanden objectieve wetenschappelijke informatie wél op een zinvolle wijze weten te interpreteren en combineren, komen, vaak tot de gefundeerde conclusie, dat er met resonantietherapie positieve effecten behaald kunnen worden. Principiële schreeuwers en nitwits, zoals u, laten zich veelal leiden door antipropaganda van niet-objectieve en/of ter zake kundige partijen. Dat is jammer, want uw ongenuanceerde geschreeuw heeft vaak een veel groter bereik dan de nuttige en objectieve informatie die wel degelijk vindbaar is.

Maar ik heb een voorstel! Geeft U mij (op wetenschappelijk verantwoorde wijze verkregen!) bewijzen, dat ándere, bijvoorbeeld vanuit de reguliere geneeskunde en vanuit de farmaceutische industrie ontwikkelde behandelmethoden en medicaties, welke door verzekeraars hier te lande wél te vergoed worden, wél in het algemeen werkzaam zijn (om te beginnen bij kanker), en dan zal ik u als reactie voorzien van genoeg ,materiaal, waaruit uw naïviteit in dezen blijkt.

Meer specifiek, om te beginnen; geeft u mij, bijvoorbeeld, eens een samenvatting van uw inzichten ten aanzien van, bijvoorbeeld, het "vaccin" tegen baarmoederhalskanker

Kom dan alstublieft niet met een reactie bestaande uit talloze links, en zeker niet met links en verwijzingen naar gesponsorde media als Wikipedia, maar met uittreksels uit daadwerkelijk objectief wetenschappelijke, internationale publicaties. Ik daag u uit!

Reageer óók niet met de mededeling, dat IK "wederom geen bewijzen lever", maar toont u zélf nu eens aan, dat er voor andere behandelmethoden wél objectieve bewijzen zijn... Kom op, het is weekend, u hebt de tijd, HAHAHA!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door jor »

drsc schreef:Mijn laatste bijdrage aan deze discussie.

"GEEF ME DAN LINKS NAAR BEWIJZEN!"?

Nee, Godzijdank bestaat er nog géén EPD en ik ben óók geenszins van plan om mensen - die simpele, goed van elkaar te onderscheiden zaken lukraak door elkaar halen, alles op één hoop gooien en vervolgens véél teveel tijd besteden aan het ongefundeerd (en/of met niet objectieve argumenten, welke zij als nitwits verwarren met "feiten") afzeiken - te voorzien van mijn eigen (via reguliere medische onderzoeks- en controlemethoden vastgestelde en bewezen) medische dossiergegevens. Ook de gegevens van vele andere tevreden consumenten van bijvoorbeeld NGC zijn nooit veilig bij domme mensen zoals Trijntjewinkel (en Trijntjewinkel; OVER EN UIT!
Sinds wanneer zijn tevreden consumenten een bewijs voor werkzaamheid?
Eigenlijk vertel je hier over fantastische bewezen data te hebben en je wilt dit niet delen omdat de rest kortzichtig is?
Jij bent degene die hier een aantal stellingen heeft geplaatst en je schijnt de bewijzen te hebben maar wij mogen zelf gaan zoeken op het internet, wat is dit voor kleuterschool-gedrag?
In je laatste reactie heb je het dat anderen je treiteren, noem je legale vragen over bewijslast treiteren?
Zelfs je "over en uit" stelt gezien de volgende reactie niets voor.Ik heb geen bedoeling wie dan ook te treiteren maar vind wel dat iemand iets moet kunnen bewijzen, vooral als je zo stellig bent en ook nog roept deze bewijzen te hebben.
Het, ga zelf maar zoeken op het internet is 99% een zwaktebod.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

De beschrijvingen op het internet van resonantieapparatuur of bioresonantieapparatuur verschillen inhoudelijk niet. Energyhealing is weer een andere naam voor precies het zelfde.

In het artikel op Wikipedia wordt verwezen naar het onderzoek van Edzard Ernst, een wetenschapper en hoogleraar complementaire geneeskunde in Engeland. Hij is zelf onder andere opgeleid als homeopaat. Ernst heeft meerdere onderzoeken uitgevoerd naar verschillende complementaire behandelingen en bestaand onderzoek - voor zover beschikbaar - geëvalueerd en heeft moeten vaststellen dat er geen enkele aanwijzing is dat (bio)resonantie - ongeacht de naam waaronder het aan de man gebracht wordt - werkzaam is tegen welke ziekte of aandoening dan ook, inclusief kanker.

Ernst is een onbetwiste autoriteit op dit gebied en zijn bevindingen worden door niemand met verstand van zaken bestreden. http://sites.pcmd.ac.uk/compmed/ernst.htm

Een tweede probleem is dat er geen enkele aanwijzing is dat de theorie die aan de (bio)resonantietherapie ten grondslag ligt, juist is.

In een notendop:
1. de werking van (bio)resonantie is nooit wetenschappelijk aangetoond;
2. het ontbreekt aan een plausibel werkingsmechanisme voor (bio)resonantie.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 03 okt 2009 09:40, 3 keer totaal gewijzigd.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

@ drsc:
Dat organisaties als NGC niet, zoals u wel graag doet, van de daken schreeuwen wat men precies denkt, doet en wat voor resultaten daarmee worden behaald, is (voor mij, voor u waarschijnlijk niet) begrijpelijk. Zouden zij dit wél doen, dan zouden met name sceptici als u, met welk oogmerk dan ook, een nóg sterker motief hebben, om de farmaceutische antilobby kracht bij te zetten.
Als het écht werkt, kunnen zij dat gemakkelijk aantonen. Dan hoeven zij ook niets geheim te houden of bang te zijn voor de farmaceutische industrie.

Het is niet zo dat wij niet wíllen dat energyhealing of andere vormen van (bio)resonantie werkzaam zijn. Dat zouden wij juist heel graag willen. Probleem is echter dat er geen enkel bewijs is dat het werkzaam is. Mensen die beweren dat dit wel het geval is, zijn ofwel zelf misleid of doen aan bedrog.

Nogmaals:
1. de werking van (bio)resonantie is nooit wetenschappelijk aangetoond;
2. het ontbreekt aan een plausibel werkingsmechanisme voor (bio)resonantie.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 03 okt 2009 10:15, 5 keer totaal gewijzigd.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

@ drsc:
Maar ik heb een voorstel! Geeft U mij (op wetenschappelijk verantwoorde wijze verkregen!) bewijzen, dat ándere, bijvoorbeeld vanuit de reguliere geneeskunde en vanuit de farmaceutische industrie ontwikkelde behandelmethoden en medicaties, welke door verzekeraars hier te lande wél te vergoed worden, wél in het algemeen werkzaam zijn (om te beginnen bij kanker), en dan zal ik u als reactie voorzien van genoeg ,materiaal, waaruit uw naïviteit in dezen blijkt.
Dit is de omgekeerde wereld. U doet allerlei beweringen, dan is het aan u om daarvoor de onderbouwing te leveren.

Gezien de voorgaande discussie ben ik er bovendien niet van overtuigd of u wel de aangewezen persoon bent om te kunnen beoordelen of bewijzen op wetenschappelijk verantwoorde wijze zijn verkregen.

Dan nog iets: u blijft mij maar uitmaken voor dom en nitwit. Daar moet u een keer mee stoppen, ik begin er genoeg van te krijgen. Volgens mij is zoiets niet in overeenkomst met de forumregels.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

trijntjewinkel schreef:@ drsc:

Dat organisaties als NGC niet, zoals u wel graag doet, van de daken schreeuwen wat men precies denkt, doet en wat voor resultaten daarmee worden behaald, is (voor mij, voor u waarschijnlijk niet) begrijpelijk. Zouden zij dit wél doen, dan zouden met name sceptici als u, met welk oogmerk dan ook, een nóg sterker motief hebben, om de farmaceutische antilobby kracht bij te zetten.
Dit van de daken schreeuwen doen zij nu juist wel, zij het zonder enige onderbouwing, lees maar:
Onze therapie kan o.a. werking hebben op de volgende ziekten/klachten/problemen: aangezichtspijn, abcessen, acné, aderontsteking, aids, allergie, ALS, alvleesklierkanker, angina, angsten, artritis, artrose, astma, beroerte, blaasontsteking, bloedcirculatie, bloeddruk, borstkanker, botkanker, (ziekte van Kahler) botontkalking, botbreuken, buikklachten, buikpijn, candida-infectie, carpaaltunnelsyndroom, crohn, darmkanker, darmklachten, depressies, diabetes, duizeligheid, dystrofie, eczeem, emfyseem, emoties, fibromyalgie, fistels, fobieën, gewrichtspijnen, syndroom van Gilles de la Tourette, gezwellen, gordelroos, griep, hartproblemen, hernia, herpes, hersenbloeding, hielspoor, hiv, hodgkin, hoesten, hoofdpijn, hooikoorts, huidproblemen, huidkanker, huiduitslag, hypofyse, immuunsysteem, impotentie, jeuk, jicht, kaakontsteking, kanker algemeen, keelontsteking, krampen, leukemie, leverkanker, longkanker, longontsteking, longemfyseem, lupus, lymeziekte, ME, maagkanker, maagklachten, maagzuur, maculadegeneratie, menstruatie, migraine, MS, nekpijn, nierkanker, ontstekingen, onvruchtbaarheid, oorontsteking, oogontsteking, osteoporose, overgangsklachten, overgeven, parasieten, parkinson, pijn, smaakstoornis, prostaat, prostaatkanker, reuma, rimpels, reukstoornis, rugproblemen, salmonella, schildklierproblemen, schouderpijn, sinusitis, slaapproblemen, spataderen, spierziekten, straatvrees, streptokokken, stress, tumoren, taaislijmziekte, (Cystische fibrose) verkoudheid, vermoeidheid, virussen, voorhoofdsholteontsteking, whiplash, witte vloed, wonden, wondroos, enz. Ieder mens is anders, de één reageert langzaam, de ander snel, maar in veel gevallen zijn de gezondheidsklachten aanmerkelijk te verbeteren of zelfs te genezen(vet van mij).
Ze suggereren zelfs alvleesklierkanker te kunnen genezen! En dit alles zonder een greintje bewijs. http://www.ngcenergyhealing.com/folder.html
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 03 okt 2009 16:13, 4 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

@Kuklos en Jor (nog éven dan, omdat jullie,evenals jullie maatje Trijntjewinkel, niet juist interpreteren en hier dus blijkbaar uitsluitend de discussie op gang houden met als doel om te treiteren)...
Het enige wat de drie genoemde personen hebben gedaan is vragen om een onderbouwing van de hier gedane beweringen. Als we dit tegenwoordig als treiteren moeten beschouwen kunnen we de complete wetenschap overboord zetten.

Vrvolgens stelt dsrc dat het bewezen is. Alleen blijft dit bewijs achterwege. Wel mogen we lezen dat kwade tongen zullen blijven beweren dat de bewijzen toch niet aan de geldende maatstaven voldoen. Ziet je hoe smerig dit is? eerst geen bewijs leveren, en daarna direct elke kritiek afdoen als "kwade tongen" met andere woorden kwaadwillendheid.
Dus eigenlijk is de respons "ik lever geen bewijs want jullie accepteren het toch niet". Dus je probeert het niet eens.
Ten tweede mag je je afvragen hoe sterk dit bewijs dan is als het niet aa de geldende normen zal voldoen. Van allerlei "reguliere" medicijnen en therapiën wordt geeïst dat ze aan een bepaalde standaard voldoen, maar deze therapie niet. Tsja, dus we meten ook nog eens met twee maten.

Maar gelukkig daarna is het bewijs er ineens wel. "Te vinden op het internet", uiteraard mits we dit ook echt willen. Dus als we het niet kunnen vinden willen we niet echt. Maar waarom plaatst dsrc niet zelf even enkele links naar dit bewijs?

Het volgende stukje wordt echt mooi. Ze schreeuwen niet van de daken wat men precies denkt. Uhm, de therapie was toch bewezen? Nu ineens denkt men dat .... "Dat wat? Dat de therapie werkt? En ze schreeuwen dit niet van de daken omdat sceptici de farmaceutische antilobby kracht bij zetten. Vreemd, want ik heb nog nooit gehoord dat mensen medicijnen innemen of chemotherapie als prettig hebben ervaren. Men wil het liefst juist een middel/methode welke niet dergelijke bij effecten heeft. Maar nee, nu wil een scepticus dus juist mensen deze "middelen erger dan de kwaal" opdringen. Een scepticus is toch juist iemand die kritisch staat tegenover hetgeen wordt beweerd? En wordt zo iemand ervan beschuldigt een zekere hoeveelheid leed juist te willen stimuleren.

De daaropvolgende alinea weet nog weer een overtreffende trap te bereiken. Namelijk dat denkende mensen de informatie wel op waarde kunnen schatten. Dat moet dan wel een heel klein percentage van de mensen zijn. Als we eens kijken hoeveel onderzoeken er naar de bestrijding en genezing van kanker zijn en gepubliceerd worden kunnen we er blijkbaar geen een produceren die de therapie van ngc ondersteunt. En dus zetten we hier opnieuw iedereen die wacht op de bewijzen buitenspel. Opnieuw een poging om juist de wetenschap buitenspel te zetten. Hoeveel waarde hechten we nog aan de beweringen?

En de rest van zijn post? Trijntjewinkel heeft al enkele links geleverd. En daar laten we het bij. Opnieuw wordt geschermd met een "bewijs" dat alle methoden anders dan die van ngc niet werken. Tsja, waarom is daar dan zo weinig aandacht voor? En waarom plaatst hij/zij het niet nu al?

Gesloten