LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC & Intrum Justitia
Re: UPC & Intrum Justitia
Aangetekend naar Intrium sturen helpt ook niks!
Ik heb in april van dit jaar een aangetekende brief naar ze gestuurt en tot heden nog geen antwoord terug gehad!
Bel je ze op dan zeggen ze sorry we weten niet meer waar u aangetekende brief is en later zeggen ze weer hij is in behandeling..
Waar dit allemaal op gaat lijken is bewust er lang over doen en het lijkt wel een samenwerking tussen Intrium en UPC om zo meer rente op te strijken!
Want de rente loopt maar door en dat terwijl je bezwaar indiend en dat hoort binnen een wettelijke termijn van 6 weken behandeld te worden..
Dus mensen let op pik het niet dat de rente zo hoog oploopt want helaas er wordt een vies spelletje gespeeld.
Ik heb in april van dit jaar een aangetekende brief naar ze gestuurt en tot heden nog geen antwoord terug gehad!
Bel je ze op dan zeggen ze sorry we weten niet meer waar u aangetekende brief is en later zeggen ze weer hij is in behandeling..
Waar dit allemaal op gaat lijken is bewust er lang over doen en het lijkt wel een samenwerking tussen Intrium en UPC om zo meer rente op te strijken!
Want de rente loopt maar door en dat terwijl je bezwaar indiend en dat hoort binnen een wettelijke termijn van 6 weken behandeld te worden..
Dus mensen let op pik het niet dat de rente zo hoog oploopt want helaas er wordt een vies spelletje gespeeld.
Ik wacht al 5 maanden op een reactie van Intrum Justitia en een vriend van mij ook. Het lijkt erop dat zodra je reageert op hun brief ze de zaak seponeren. Waarschijnlijk omdat ze weten wat voor een puinhoop het bij UPC is. Zodra je refereert naar een brief die je aan UPC hebt verzonden zullen zij dit bij UPC opvragen. En dan weet je het antwoord van UPC natuurlijk al. We kunnen niet bevestigen dat we de brief hebben ontvangen, maar ook niet dat we hem niet hebben ontvangen. Ik stel me zo voor dat IJ dan zegt:Volgende zaak dan maar!!!!!
Jongens/meiden.
Zodra je opgezegd hebt, mogen ze dan evengoed je openstaande saldo
verhogen?
Ik ben in een aantal termijnen aan het terugbetalen.
Tot nu toe niks aan de hand, maar ze mogen toch geen rente er nog eens extra bovenop gooien?
Nog een vraagje: Ik wil de borg van de modem aftrekken van het bedrag, wat ze nog tegoed hebben.
Is dat rechterlijk geoorloofd of moet ik het maar stilletjes afwachten
met het megarisico, dat ze die borg in hun zak houden.
Groeten Mart
Zodra je opgezegd hebt, mogen ze dan evengoed je openstaande saldo
verhogen?
Ik ben in een aantal termijnen aan het terugbetalen.
Tot nu toe niks aan de hand, maar ze mogen toch geen rente er nog eens extra bovenop gooien?
Nog een vraagje: Ik wil de borg van de modem aftrekken van het bedrag, wat ze nog tegoed hebben.
Is dat rechterlijk geoorloofd of moet ik het maar stilletjes afwachten
met het megarisico, dat ze die borg in hun zak houden.
Groeten Mart
Ga je op de borg van de modem ook eens woeker prijzen handteren, en rente terug vragen, wel te verstaan rente op rente.
Mischien schrikken ze daar van, gewoon op hun eigen manier terug N****n.
Mischien schrikken ze daar van, gewoon op hun eigen manier terug N****n.
Het is nu precies een 1 1/2 maand geleden en heb tot nu toe geen reactie gekregen van UPC, naar aanleiding van een verzonden emailtje.
Tevens niets meer gehoord van intrum justitia, zelf geen deurwaarder voor de deur gehad??
Het wordt maar weer afwachten wat die lui van plan zijn, sinds het eerder verzonden emailtje en per aangetekende brief die zij voor ontvangst hebben getekend, zelf daarop heb ik geen reactie terug mogen ontvangen.
Wat moet je nu met een bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft.
Maar goed afwachten maar weer.
Wordt vervolgd
Tevens niets meer gehoord van intrum justitia, zelf geen deurwaarder voor de deur gehad??
Het wordt maar weer afwachten wat die lui van plan zijn, sinds het eerder verzonden emailtje en per aangetekende brief die zij voor ontvangst hebben getekend, zelf daarop heb ik geen reactie terug mogen ontvangen.
Wat moet je nu met een bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft.
Maar goed afwachten maar weer.
Wordt vervolgd
Qua voorbeeld, wellicht?
http://www.xs4all.nl/~wdegen/ronde2003/
http://www.xs4all.nl/~wdegen/ronde2003/
fish 918, kromme tenen. Als upc al een brief leest, dan lezen ze volgens mij alleen de eerste zin. Maar troost je, je bent niet de enige die zulke ervaringen heeft!!
IJ is inhoudelijk niet op de hoogte van de zaak, daarom gaan ze niet inhoudelijk op de zaak in en bevestigen ze helemaal niets per brief. Je moet ze altijd bellen en dan krijg je een geit aan de telefoon die alleen maar kan zeggen dat je moet betalen en dat het in de computer staat. Het zijn handlangers in de oplichterspraktijken van UPC. De brieven die dit incassoburo stuurt zijn de brieven die iedereen krijgt. Je moet alleen niet onder de indruk zijn. Hup in het ronde archief ermee.
De borg ben je kwijt maar goed, het leven zonder UPC is een stuk aangenamer!
De borg ben je kwijt maar goed, het leven zonder UPC is een stuk aangenamer!
#-#, je hebt gelijk. Ik heb vandaag nog met IJ aan gebeld. 3 keer. Na 6 maanden wachten kreeg ik eindelijk een overzicht van de facturen die volgens UPC openstaan. En ja hoor er staan natuurlijk abonnementskosten op van na de periode na opzegging. Upc kan je dit niet duidelijk maken en IJ nou ook niet. Ik heb een brief opgesteld met wel 20 pagina's aan bijlagen maar IJ kon niet bevestigen of ze mij binnen 6 maanden zullen antwoorden. Ze hebben het druk en UPC ook.
Het zijn echt twee ongelovelijk droevige bedrijven. Vandaag las ik op nu.nl de IJ cijfers heeft bekend gemaakt over wanbetalers. Alsof dat allemaal op feiten is gebaseerd.
Natuurrlijk IJ heeft baat bij die chaos... Ze lossen de problemen echt niet op voor je.
En geen woord over de chaos in de facturering van diverse bedrijven. Even rekenen, 2 miljoen keer incassokosten is.........AMSTERDAM - Jonge Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar blijken de grootste wanbetalers. Ongeveer 55 procent van alle vorderingen bij Nederlandse consumenten staat uit in deze groep.
Dat blijkt uit een onderzoek naar twee miljoen vorderingen bij consumenten dat incassobureau Intrum Justitia vrijdag publiceerde.
Volgens het incassobureau deugt het uitgavepatroon van de jonge consumenten niet. Daarnaast stuwt de werkloosheid onder jongeren het aantal vorderingen op. Consumenten tot 25 jaar nemen ruim een kwart van alle vorderingen voor hun rekeningen.
Natuurrlijk IJ heeft baat bij die chaos... Ze lossen de problemen echt niet op voor je.
Ze vermelden er ook niet bij dat een groot percentage door schuld van bvb UPC met hun spooknota's mensen in de schuld komen te staan.
En dat terwijl ze er geen recht op hebben, het blijkt maar weer dat dit bedrijf vooroordelen heeft ten opzichte van mensen die zogenaamd schulden hebben bij hun client.
Maar in de nederlandse rechtboeken staat altijd nog dat je schuld hebt als het door een rechter is aangetoond, dus dit soort opmerkingen wat zij rondverspreiden in de media is gebaseerd op LUCHT.
Interum Justitia moet eerst maar eens aantonen dat zij recht van spreken hebben.
En voordat dat zover is dan komt er eerst een rechter aan te pas, en die beslist of zij gelijk of ongelijk hebben.
En laat zij maar eens aantonen waar de schuld staat, het zou mij niets verwonderen dat het overgrootste gedeelte van UPC komt.
Dus dan kan een ieder wel een beetje nagaan dat je minimaal 40% van deze schulden kunt gaan afschrijven (cancelen), en die horen dus niet tussen dit rijtje.
Ps mijn mening teld in deze maatschapij, maar ik beweer niets, en dat doen zijn wel.
En als interum justitia dit forum ook leest, dan heb ik 1 bericht voor hun.
Toon mij aan dat u de waarheid spreekt en toon mij aan dat de gesommeerde schulden ook rechts matig zijn, en dat er al een uitspraak over is geweest van een rechter.
Is dat niet het geval dan moeten jullie dit soort opmerkingen achter wege laten, of er bij vermelden dat het om een vermoedelijke schuld gaat.
Dan komen jullie al meer geloof waardiger over.
En dat terwijl ze er geen recht op hebben, het blijkt maar weer dat dit bedrijf vooroordelen heeft ten opzichte van mensen die zogenaamd schulden hebben bij hun client.
Maar in de nederlandse rechtboeken staat altijd nog dat je schuld hebt als het door een rechter is aangetoond, dus dit soort opmerkingen wat zij rondverspreiden in de media is gebaseerd op LUCHT.
Interum Justitia moet eerst maar eens aantonen dat zij recht van spreken hebben.
En voordat dat zover is dan komt er eerst een rechter aan te pas, en die beslist of zij gelijk of ongelijk hebben.
En laat zij maar eens aantonen waar de schuld staat, het zou mij niets verwonderen dat het overgrootste gedeelte van UPC komt.
Dus dan kan een ieder wel een beetje nagaan dat je minimaal 40% van deze schulden kunt gaan afschrijven (cancelen), en die horen dus niet tussen dit rijtje.
Ps mijn mening teld in deze maatschapij, maar ik beweer niets, en dat doen zijn wel.
En als interum justitia dit forum ook leest, dan heb ik 1 bericht voor hun.
Toon mij aan dat u de waarheid spreekt en toon mij aan dat de gesommeerde schulden ook rechts matig zijn, en dat er al een uitspraak over is geweest van een rechter.
Is dat niet het geval dan moeten jullie dit soort opmerkingen achter wege laten, of er bij vermelden dat het om een vermoedelijke schuld gaat.
Dan komen jullie al meer geloof waardiger over.
ik geloof dat IJ nou ook niet echt geliefd is bij het deurwaarders gilde,
ze hebben mij ook al een aantal keren de deurwaarder beloofd, maar die is nog nooit verschenen. Het wordt hoog tijd dat in Nederland een wet komt die AASGIEREN als IJ verbiedt.
Het enige wat die AASGIEREN doen is normale mensen op gigatisch hoge kosten jagen.
ze hebben mij ook al een aantal keren de deurwaarder beloofd, maar die is nog nooit verschenen. Het wordt hoog tijd dat in Nederland een wet komt die AASGIEREN als IJ verbiedt.
Het enige wat die AASGIEREN doen is normale mensen op gigatisch hoge kosten jagen.
het wordt hoogtijd dat er een verdwaald granaatje of een bommetje op dat upc zootje valt ,beste nederlanders er is een mannier om dat gajes uit te roeien .
NIETS MEER VAN ZE KOPEN.
NIETS MEER VAN ZE KOPEN.
intrum justitia is een korrupte oplichters bende ook dat schorem moet worden vernietigd!
Nou daar zit je dan te wachten op een deurwaarder die niet komt opdagen, zelfs geen email, post of andere dreigbrieven.
We zijn nu 2 1/2 maand verder, en niets mogen ontvangen van IJ en UPC.
Wat verwachten die L****s nu van mij dat ik blindelings ga betalen zonder rekening overzicht, laat zij mij eerst eens even de eerste brief versturen met de eerste eis.
Maar je ook daar krijg je geen antwoord op.
We wachten wel weer voor de zoveelste keer.
Zodra ik meer hoor?? meld ik het wel.
We zijn nu 2 1/2 maand verder, en niets mogen ontvangen van IJ en UPC.
Wat verwachten die L****s nu van mij dat ik blindelings ga betalen zonder rekening overzicht, laat zij mij eerst eens even de eerste brief versturen met de eerste eis.
Maar je ook daar krijg je geen antwoord op.
We wachten wel weer voor de zoveelste keer.
Zodra ik meer hoor?? meld ik het wel.
Zucht 3 1/2
Beste Chris, ik zit in het zelfde schuitje. Ik heb zelf een brief gestuurd naar IJ waarin ik ze in gebreke stelde om binnen een maand te reageren. Ik heb eerder 6 maanden moeten wachten op antwoord. Ik doe dat niet meer. Ik heb ook verzocht om alle communicatie in de toekomst per brief te deon om misverstanden te verkomen. Ik weet niet of het helpt maar ik doe er in iedergeval alles aan om het op te lossen.
Ja gast zo zie je maar weer wij zitten in het zelfde schuitje, en die lui van IJ maar rente op rente berekenen, ze danken zeker dat de mensen gek zijn.
Wat mij betrefd laten ze het maar voorkomen, dan zullen we ff zien wat de rechter hier van te zeggen heeft.
Mensen systeem matisch aan het leintje houden en rente op rente opstrijken, dacht het niet.
Advo wacht het op dit moment ook af, ook deze vermeld mij om te wachten, en dan pas kunnen wij meer doen.
Zelf de advo ken niets die krijgt zelfs geen reactie van IJ, ken je na gaan lack of respect IJ.
Wat mij betrefd laten ze het maar voorkomen, dan zullen we ff zien wat de rechter hier van te zeggen heeft.
Mensen systeem matisch aan het leintje houden en rente op rente opstrijken, dacht het niet.
Advo wacht het op dit moment ook af, ook deze vermeld mij om te wachten, en dan pas kunnen wij meer doen.
Zelf de advo ken niets die krijgt zelfs geen reactie van IJ, ken je na gaan lack of respect IJ.
Zie ook het andere draadje 'chello dreigt met incassobureau'. Dezelfde ervaringen...
Sinds het opzeggen van chello in mei 2001 kreeg ik foute rekeningen.
Intrum Justitia deed niets anders dan dreigen, geen brieven lezen en geen rekeningen van UPC bekijken. Uiteindelijk stuurde Intum Justitia alles terug naar UPC daar het te ingewikkeld was. Daar ik alles bewaard had en giroafschriften meestuurde konden ze niets anders dan mij gelijk geven. Onlangs werd derhalve de vordering van UPC ongedaan gemaakt. Ik ben er vele uren en dagdelen mee bezig geweest.
Het is dus echt een grof schandaal hoe UPC bezig is geweest en mensen dupeert. Ik raad dan ook iedereen aan tot het einde vol te houden en UPC af te schaffen. Laat je niet intimideren door Intrum J. Mijns inziens deugen ze ook niet.
Johan
Intrum Justitia deed niets anders dan dreigen, geen brieven lezen en geen rekeningen van UPC bekijken. Uiteindelijk stuurde Intum Justitia alles terug naar UPC daar het te ingewikkeld was. Daar ik alles bewaard had en giroafschriften meestuurde konden ze niets anders dan mij gelijk geven. Onlangs werd derhalve de vordering van UPC ongedaan gemaakt. Ik ben er vele uren en dagdelen mee bezig geweest.
Het is dus echt een grof schandaal hoe UPC bezig is geweest en mensen dupeert. Ik raad dan ook iedereen aan tot het einde vol te houden en UPC af te schaffen. Laat je niet intimideren door Intrum J. Mijns inziens deugen ze ook niet.
Johan