LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door evilkitty »

koop een scooter dan gewoon bij een goede dealer, dan heb je dit soort gemier niet :roll: dan komen ze m gewoon ophalen.

mensen zien alleen maar eurotjes en kopen bij een niet erkende bromfietszaak of particulier een scooter voor weinig. waarom denk je dat mensen zo'n chinees van een half jaar weg doen??? echt niet omdat ze er zo blij mee zijn.

owja k betaal 35 euro aan huur kosten voor een ochtendje is niet duur lijkt me :lol:

ps: een carbje schoonmaken en een bougie kapje vervangen hoef je echt geen ingenieur voor te zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bert82
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 08:06

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Bert82 »

Goedkoop is niet altijd duurkoop, dit ondervond ik ook bij mijn aankoop bij outdootgadgets.nl in veldhoven, zij verkopen een aantalt type retro scooters zoals de bella 50.


omdat de meeste mensen een eind weg wonen doen zij zelf geen onderhoud, dat kun je beter bij de plaatselijke dealer doen. dat scheel enorm in de aankoop prijs. En toch dezelfde kwaliteit en garantie als bij andere aanbieders van deze scooters.

gr Bert

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mach2005 »

Beste Bert82,

U MAG OP DIT FORUM GEEN (SLUIK-)RECLAME MAKEN VOOR UW BEDRIJF.

U bent gewaarschuwd.

<REDACTIE>

gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door gerritvanee »

Bijna een maand geleden een splinternieuwe AGM Figther gekocht voor mijn zoon, wel zonder garantie want dat scheelde behoorlijk in de prijs. Deze dealer stopte namelijk met de verkoop van scooters en bleef alleen maar vierwielertjes verkopen. Na zo'n 300 km bleef de motor stationair niet goed meer lopen, dus de kleppen meteen maar opnieuw afgesteld en de olie vervangen van motor en het aandrijf gedeelte. De motor liep nog steeds niet goed. Dus de carburateur er even afgehaald geheel schoongemaakt en de sproeiers doorgeblazen. De stationaire sproeier heb ik nog even apart bekeken en ben er even met een sproeierboortje doorheen gegaan. De motor heeft vanaf het begin nog niet zo mooi gelopen als die nu doet. Dus als je problemen hebt met het stationair lopen, kijk dan eens naar de kleppen en de carburateur want vanaf de fabriek zit er nog wel eens vuil in en de kleppen moeten meestal gewoon iets losser gesteld worden omdat ze nog goed op hun plaats moeten komen welke na het inrijden vanzelf gebeurd. En dan nog eens bij de 1000 km checken kan ook geen kwaad. Dus AGM is echt zo slecht nog niet, maar je moet wel de onderhouds voorschriften goed opvolgen anders komt het niet goed.

Gr Gerrit

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mach2005 »

LET OP:

Dit geldt niet voor alle AGM scooters.

AGM is slechts een verzonnen merk en stickersetje van Asian Gear Motors, een handelaar in Nederland.

Dit kunnen Baotians zijn of Znen, Hautian etc. Niet alle Chinese fabrieken leveren acceptabele kwaliteit.

gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door gerritvanee »

De AGM welke ik heb gekocht staat op het kenteken als CHUANL type F2
Dus als ik het goed begrijp kan onder de naam AGM eigenlijk ook een andere chinees merk schuil gaan omdat het eigenlijk de naam van de importeur is die er in Nederland opgeplakt word??
Ik word er langzamerhand geen wijs meer uit met al die chinese merken. Het lijkt mij wel dat alle blokjes die er onder hangen van hetzelfde fabrikaat zijn. Verder vraag ik me ook af, of er voldoende aan onderdelen te koop is voor deze chinese scooters. En de tijd zal uitwijzen hoe betrouwbaar deze merken zijn. Maar vooralsnog zijn we erg tevreden. Maar ja er staat ook pas een goeie 600 km op de teller. Dus laten we er het beste maar van hopen :)

Gr Gerrit

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mach2005 »

Van dat merk is nog niets onder de originele naam verkocht in Nederland.

Het blok is wel van hetzelfde type 139QMB, maar wordt door verschillende fabrieken gebouwd. Niet alle fabrikanten maken de blokken zelf.
(Baotian wel, verder weet ik het ook niet)

Goed onderhouden, dan kunnen ze zeer lang meegaan.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Ik heb drie weken geleden een zwarte AGM GT gekocht. ( 27 maart)

Voorband was niet rond is vervangen.

Sissy bar slecht vergroomd, roest nu al. Hoort zo volgens de verkoper. ?

Voorvorkvering piepte luid bij elk bobbeltje in de weg. (is verholpen)

Spiegels waren niet goed vast gezet. (Zelf maar gedaan)

Schroefje (kruiskop) rond gedraaid, zou verholpen worden.

Loopt prima en rijd lekker. Uitlaat geeft bij gas dicht draaien af en toe en luide knal

Na 500 km service beurt gehad, knalt nog steeds,schroefje niet vernieuwd ......(wat moet er gebeuren bij een service beurt, olie/bougie vervangen ?)
er is een windscherm op gezet. (Biondi)

Windscherm slecht gemonteerd klapperde bij elk bobbeltje in de weg en schuurde langs de koplamp, zelf probleem verholpen met de nodige rubber en vilten doppen.

Nu begint het plastic achterscherm scheuren te vertonen bij de bevesteging van het achterlicht cq richtingsaanwijzer.

Zeer benieuwd wat de verkoper of importeur hier voor oplossing voor heeft.

Kortom het snorbrommertje oogt leuk start en rijd nog steeds goed maar het vertrouwen omtrent de kwaliteit heeft een flinke deuk opgelopen.

Nu 625 km gereden ben benieuwd wat er nog meer voor problemen komen.


Ik heb de brommer voor mijn plezier gekocht maar als het zo doorgaat betwijfel ik of dat nog wel uitkomt.

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mach2005 »

Als je er met je verkoper niet uitkomt, moet je contact op nemen met Asian Gear Motors.

Zij timmeren aan de de weg en zijn niet blij met negativiteit.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

mach 2005

Bedankt voor de reactie.

Nog een vraag: Kan je mij vertellen wat er bij een 500 km beurt in het

algemeen gedaan wordt.

Bij voorbaat dank.

Mosan.

lprookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2008 17:54

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door lprookie »

:P Ik heb mijn chinese retro scooter nu bijna een jaar en heb eigenlijk geen problemen gehad. Er staat nu 5300 km op de teller en heb alleen in het begin een probleem gehad met een te hoog geplaatste benzine leiding waardoor de motor bij een half volle tank afsloeg en niet meer wilde starten. Omdat ik al jaren mijn brommers zelf onderhoud, had ik dit probleem snel gevonden. Zorg er vooral voor dat je kleppen goed staan afgesteld, en voer hem niet teveel op. Ik denk dat deze motoren niet geschikt zijn voor hoge toerentallen. Dus het loshalen van de draad van de toerenbegrenser is geen goed idee. Om hem iets beter te laten rijden kun je de begrensring uit de variateur halen en vervolgens 4 grams rollen plaatsen. Hiermee rijdt hij ongeveer 55 km/uur en maakt hij niet teveel toeren, en rijd hij evengoed nog zo'n 1 op 40.
Aan Sabberdesab uit Krommenie wil ik zeggen dat er een reparatiegarage is in Heemskerk op het industrieterrein bij TNT post die wel aan deze scooters wil sleutelen.
Ik reed voor deze YiYing retro een Aprilla Mojito, en ik moet zeggen dat ik deze YiYing qua prijs/prestatie ver boven die Aprilla uit vind steken.
Leo :D

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Ik heb een nieuwe zwarte AGM GT gekocht. ( 27 maart) in snor uitvoering.

Voorband was niet rond is vervangen.

Sissy bar slecht vergroomd, roest nu al. Hoort zo volgens de verkoper. ?

Voorvorkvering piepte luid bij elk bobbeltje in de weg. (is verholpen)

Spiegels waren niet goed vast gezet. (Zelf maar gedaan)

Schroefje (kruiskop) linker handvat, rond gedraaid, zou verholpen worden.

Schroeven plus borgring sierstrip uitlaat gaan roesten, zelf maar vervangen voor rvs.

Loopt prima en rijd lekker. Uitlaat geeft bij gas dicht draaien af en toe en luide knal

Aansluiting carburator luchtfilter zit los.

Motor loopt stationair slecht, stopt regelmatig bij stilstand ( Voor stoplicht bv )

Vrije slag gashandel is 0

Na 500 km service beurt gehad, knalt nog steeds,schroefje niet vernieuwd , geen olie vervangen..... en de rest ? (wat moet er gebeuren bij een service beurt, olie/bougie vervangen ?)
er is een windscherm op gezet. (Biondi)

Windscherm slecht gemonteerd klapperde bij elk bobbeltje in de weg en schuurde langs de koplamp, ( Kosten monteren € 20. ) zelf probleem verholpen met de nodige rubber en vilten doppen.

Nu begint het plastic achterscherm scheuren te vertonen bij de bevesteging van het achterlicht cq richtingsaanwijzer,
na veel problemen en valse beschuldegingen naar mij toe, vernieuwd. Versteveginsplaat was niet geplaats ( lachen )

Motor loopt stationair nog steeds slecht, stopt regelmatig bij stilstand ( Voor stoplicht bv )

Aansluiting carburator luchtfilter nog steeds los. zelf maar vast gezet

Vrije slag gashandel is nog steeds 0, zelf maar verholpen

Voorband nog steeds niet rond, schudden is in mindere mate verholpen maar op een vlakke weg nog zeer hinderlijk.

Breukje in rooster voorzijde.

A van AGM afgebroken bij poetsen, kan je nagaan hoevast alles zit. Ik ga maar niet in de regen rijden want je weet maar nooit wat er af kan spoelen

Verlichting koplamp werkt niet.

Bij gas dichtdraaien nog steeds soms een knal.

Volgens verkoper hoeft olie pas na 3000 km vervangen te worden.

Je mag voor € 1650.= toch wel wat meer verwachten. ( incl.windscherm en art slot )

Kortom het snorbrommertje oogt leuk start en rijd nog steeds goed maar het vertrouwen omtrent de kwaliteit heeft een flinke deuk opgelopen.

Nu 1500 km gereden ben benieuwd wat er nog meer voor problemen komen.

Ben wel tevreden over het motortje dat , als het goed is afgesteld, prima zijn werk doet. Verbruik tussen de 1 op 29.6 (stad ) en 1 op 42.3 ( tour )

Ik heb de brommer voor mijn plezier gekocht maar als het zo doorgaat betwijfel ik of dat nog wel uitkomt

Waarom zelf het een en ander opgelost en niet laten doen door de verkoper, om de simpele redenen dat je vaak als een lastige klant overkomt, een afspraak moet maken,
de brommer vroeg moet brengen en je hem de hele dag kwijt bent.

Gelukkig kan ik die simpele dingen zelf verhelpen maar hoe gaat het als je dat niet kunt en afhankelijk bent van de verkoper? ( garantie )

Ondanks alle problemen moet ik zeggen dat de brommer mij nog steeds niet in de steek heeft gelaten, maar mijn tweede brommer wordt beslist geen AGM
of hoe die andere hoera merken ook mogen heten.

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door pejevedeve »

@ mosan...

jij hebt tenminste een scooter waar je iets mee beleeft..
daarentegen heb ik een heel saaie scooter een yamaha giggle... het ding doet het altijd , nooit iets kapot .. verbruik 1 op 50 , saai he ???

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Houd je jong.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Echelon »

Een Yamaha giggle! :D
Die scooter is vergelijkbaar met Geert Wilders: je haat hem of je vind em geweldig!

(Kwalitatief absoluut een top scooter overigens.......maar dat terzijde :D )

Ere wie ere toekomst maar die bami scooters zoals ook de AGM GT zien er wel erg mooi en retro uit!
Maargoed....desondanks heb ik voor de verandering eens niet met mijn hart maar mijn verstand een Piaggio gekocht.

Weinig problemen....nuja...ik moet wel regelmatig tanken....is dat normaal?

Sabberdesab
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:50

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Sabberdesab »

Hallo hier Sabberdesab uit Krommenie weer.
Ik had intussen een jongen gevonden die het luchtfilter voor mij heeft vervangen.
Inmiddels is dat al een paar maanden geleden.
Gisteren zag ik dat er een rubber slangetje loshing langs mijn luchtfilter. Er zit zo`n klein klemringetje aan. Zo een die je open kunt knijpen met je vingers.

Ik heb natuurlijk geen idee waar dat slangetje aan bevestigd moet worden.
Aan de zijkant van de luchtfilter zat en soort tuutje waar het wel precies omheen past. Ik kan ook weinig anders bedenken waar het dan aan vast moet zitten.
Heeft iemand van jullie enig idee of er naast de grote aansluiting, (dikke slang) ook aan de zijkant ( binnenkant) van het luchtflter ook nog een klein rubber slangetje moet zitten?
Want dan kan ik het er zelf opzetten. wil uiteraard niet dat ik hiermee iets afsluit, en los laten hangen is ook niet goed.
De jongen die hem er op heeft gezet is inmiddels verhuist.
ik hoop op een snelle reactie dan kan ik morgen weer rijden namelijk :)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Is dit slangetje niet te volgen?,

Het kan de carterventilatie zijn, dit slangetje gaat inderdaad naar het luchtfilter, ( indien het een 4 takt betreft ), en mondt uit bij de carburateur,

Grote kans dat u dit slangetje zonder problemen kan aansluiten op het luchtfilter,

Tijdens het draaien van de motor komen onvermijdelijk gassen onder de zuiger terecht, deze gassen zijn slecht voor het milieu, de overdruk die onder in de motor ontstaat kan wegkomen via een slangetje die naar de carburateur of nabij luchtfilter gemonteerd is,

De giftige gassen verdwijnen dan via de carburateur de motor in, en kunnen dan opnieuw verbrand worden,

Als het slangetje wat u bedoelt een sterke olie lucht heeft en een beetje zwarte olieaanslag heeft van binnen, weet u heel zeker dat u de juiste plaats gevonden heeft voor dit slangetje,

Veel succes, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

De soap gaat verder:

1500 km beurt gehad, na aandringen olie ververst en zou alles nagekeken worden. Kosten € 65.=

Motor loopt stationair nog steeds niet goed, knalt nog bij het gas dichtdraaien en de voorband nog steeds niet rond.

Voor de verlichting weer een nieuwe afspraak maken.

Vandaag zou de verlichting gerep.worden

Verlichting nog niet in orde, verkoper kan het niet vinden en geeft het op.

Brommer gaat dinsdag naar de importeur en die moet het eenenander maar uitzoeken, de verkoper wil er geen tijd meer insteken.

Gelukkig heb ik de scooter voor mijn (plezier) maar wat moet je als je hem voor je werk nodig heb, ik kan een oude fiets mee krijgen en daar moet ik het maar mee doen.

Volgen hem krijgt hij de uren die hij er insteekt om de fout te ontdekken niet vergoed, daar zijn afspraken over gemaakt met de importeur. Hoezo garantie.

Maar als je leest wat er op die scooters vediend wordt vraag je je af of er niet wat meer aandacht besteed kan worden aan het onderhoud.

Rooster is vernieuwd maar ik kan er op wachten dat het weer kapot gaat.

We wachten af en maar hopen dat het naar tevredenheid verholpen wordt.

Brommer vandaag weer opgehaald en een tijd aan het poetsen geweest om al de vette vegen en vingers te verwijderen.

Verkopen willen ze wel maar voor de nazorg ?

Leve AGM hoera


Wordt vervolgd.

kevlis
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2009 19:14

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door kevlis »

Hallo allemaal,

op dit moment staan wij op het punt om een AGM Retro te kopen bij een nieuwe scooterzaak in Oud-Beijerland. Ik lees hier nu echter redelijk slechte verhalen over dit model.

In hoeverre kunnen we problemen verwachten met een nieuwe scooter waarbij we het onderhoud volgens schema laten uitvoeren?

mosan
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009 17:13

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door mosan »

Beste Kevlis

Naar aanleiding van je vraag het volgende.

Naar mijn mening kan je de koop in overweging nemen.

De scooter oogt leuk en rijd goed.

Motortje loopt prima alleen het stationair afstellen wil bij mijn verkoper maar niet lukken.

Bovendien twijfel ik sterk aan zijn kundigheid en is zijn werkwijzen zeer slordig, de sevice beurten die ik heb gehad neem ik dus ook maar met een korreltje zout.

Ik heb denk ik de pech dat mijn scooter een zogenamde maandag produkt is.

Zoals je hebt kunnen lezen gaat de scooter naar de importeur en ik hoop dat die alle problemen op kan lossen.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen en hoelang het duurt voor de scooter terug komt, maar ik zal daar uiteraard hier op dit draadje verslag van doen.

Kortom sla je slag maar kijk voor je koopt de scooter terdegen na op eventueel gebreken en probeer te achter halen of de verkoper cq monteur zijn vak verstaat en laat je niet overdonderen door de verkoper, die met een bruto winst van €.600,= a €700,=, wel wat sevice kan verlenen.

Groeten

Mosan

Gesloten