LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillende scooter namen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bmscooter

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bmscooter »

Je bent bovag lid omdat de klant dit graag leest, dus ben je Bovag zit je klant goed.

Wat betreft al de namen betreft kunnen er nog een paar bij, maar het probleem zit in de hoeveelheid Chinese merkennamen. Daarbij kom je regelmatig het zelfde 4t blokje tegen die het merk en naam te grabbel gooien.
Als elk merk zijn eigen fabriek motorgebruikte zal er wel degelijk een onderscheid zijn van het merken.
Waarom heb ik het probleem dat juist ik de rommel als troep ondervind.

Wat blijkt hier in Noord-Holland zijn er maar een handje vol echter motor&bromfiets bedrijven die deze Chinese merken verkoopt. De consument zoek toch naar een goedkopen scooter en daar ontstaat het probleem juist. Kopen via, via en internet. Maar er geen stuiver voor over hebben terug te gaan voor onderhoud, ja dan maar naar die zandbakwerker in de straat. Om als volg toch maar even naar de echte vakhandelaar te gaan.

Ik ben er nu ook wel achter dat je gewoon zelf uit de krat vandaan moet verkopen en niets van een ander moet onderhouden daar zitten de probleem gevallen.
Toch met die wetenschap op de 4t motor is en blijft de lijst van gebreken die niets met de motor te maken heeft. Echter verbaast mij wel dat de Chinese die ik (2t) verkoop die problemen niet heeft. Dus Keeway , Generic, CPI zijn dus van een betere kwaliteit denk ik de Hudson valt mij meer tegen deze heeft keuren en neigt naar de goedkopen verzie te zwenken.
Toch de onderdelen zijn ontzettend goedkoop en het gekken is dat er onderdelen zijn waarvan je normaal verwacht verkoop 10 euro te kosten, kosten die weer verkoop 45 euro.

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door pejevedeve »

iedereen wil zoveel mogelijk aan die chinese scooters verdienen, en zolang iedere koekebakker een loodsje optrekt en daar bamiscooters in deponeert en die vervolgens aan de man brengt, het liefst ook nog onder eigen naam, zodat met alleen de eigen rotzooi in onderhoud ??? heeft, wordt het helemaal niks met die bamigevallen.... als over 1 jaar blijkt dat 85% van die zooi de geest gegeven heeft, duurt het weer 10 jaar voordat ze weer poot aan de grond krijgen.
maar dan via de regulaire vakhandel, en dan van betere kwaliteit, waardoor de inkoop ook duurder uitval, met als gevolg dat de klant WEL een perfekte scooter koopt.. en je ook met je chinees bij iedere reparateur terecht kan , indien nodig..

mijn advies.... koop je scooter bij de vakhandel en niet bij een of andere zakkenvuller.. ( uitzonderingen daargelaten )

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

iedereen wil zoveel mogelijk aan die chinese scooters verdienen, en zolang iedere koekebakker een loodsje optrekt en daar bamiscooters in deponeert en die vervolgens aan de man brengt, het liefst ook nog onder eigen naam, zodat met alleen de eigen rotzooi in onderhoud ??? heeft, wordt het helemaal niks met die bamigevallen.... als over 1 jaar blijkt dat 85% van die zooi de geest gegeven heeft, duurt het weer 10 jaar voordat ze weer poot aan de grond krijgen.
maar dan via de regulaire vakhandel, en dan van betere kwaliteit, waardoor de inkoop ook duurder uitval, met als gevolg dat de klant WEL een perfekte scooter koopt.. en je ook met je chinees bij iedere reparateur terecht kan , indien nodig..

mijn advies.... koop je scooter bij de vakhandel en niet bij een of andere zakkenvuller.. ( uitzonderingen daargelaten )
Beste pejevedeve,
Je hebt in zekere zin gelijk, echter zit daar meteen het onderscheid van welwillende handelaren, wij doen in principe geen onderscheid maken wat de chinese 4takt scooters betreft voor onderhoud of reparatie. Het enige dat wij niet doen is de service of garantie van een andere leverancier overnemen. Wij doen zelfs heel veel reparaties en onderhoud aan de scooters die de Gamma verkoopt, terwijl die kopers gewoon garantie hebben maar niet meer terug willen naar de Gamma of diens service kanaal, wat ook iedere 3 maanden veranderd!!

En wat kwaliteit betreft, wij doen de chinese scooters al sinds 2004 verkopen, repareren en onderhouden, ja ook eerst vanuit een kleine loods, maar steeds professioneler, onze ervaring is dat de kwaliteit van de chinese scooters erg veel verbeterd is bij de fabrieken waar wij mee werken in deze 3,5 jaar, de lagere en middenklasse merken lopen daar nog steeds achteraan te hobbelen en maken dat verschil nooit meer goed, zeker nu de Yuan/Dollar koppeling los is en de prijzen in china fors stijgen, alleen dit jaar al 15% !!!

Dus zullen er zeker wel weer handelaren zijn die nog goedkopere merken gaan leveren en in die groep verwacht ik ook een forse toename van problemen, het blijft een prijs/kwaliteits afweging.
Wij doen er in iedergeval niet aan mee, maar zal wel inhouden dat de prijzen van de betere chinese scooters iets zullen oplopen.
Maar de consument moet er ook nog aan wennen dat 4takt iets meer onderhoud nodig heeft dan 2takt, met name de eerste 6000km, als dat slecht uitgevoerd wordt, of zelfs door de koper nagelaten wordt doet dat niets af aan de kwaliteit van het product.

WebbY.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door Johan3 »

Mijn vrouw is deze week gevallen met een Benzhou Eagle Wing(maar die dingen zijn allemaal het zelfde), oorzaak was dat het rechter handvat van het stuur was afgeschoten onder het rijden.
Blijkt dat het hele spul van plastic is en dat het gashendel met een plastic pennetje (van +/_ 4mm) vast zit :shock:

Dit pennetje is het gevolg van een stukke knie, pols en scooter. :(

Scooter staat nog geen 500km op en is net een half jaar oud.

Iemand hier al eens wat over gehoord.

Ze vond het model zo mooi.

Overigens kost het herstellen als het goed is bijna niks, als ik die onderdelen prijzen op bijvoorbeeld funracer.nl zie, maar daar zijn is je knie en pols niet mee geholpen, voor het zelfde geval maak je een dood klap :cry:

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

Beste Johan3,

Ik heb dit bericht ook al gelezen in een ander onderwerp en begrijp dat je er boos over bent.
Echter, de meeste handvaten (of bedoel je gehele hendel met schakelaars) zijn van kunststof, en worden op hun plaats gehouden door een klein pennetje dat in een gaatje valt, dit is slechts een positie bepaling en niet de bevestiging van het geheel.
Alles wordt vastgezet met 2 schroefboutjes, deze worden weleens te vast gedraaid, ook door eigenaars als ze de stand van de hendels willen verstellen, als ze te hard worden aangedraaid kan de behuizing scheuren, als je dat constateerd is het verstandig dat meteen de melden bij de verkoper.
Het draaiende gedeelte van de gashendel zit los in het geheel om te kunnen draaien, als je met kracht aan het handvat trekt zal het maw uit het geheel schieten, dat is door ons ook geconstateerd als een bestuurder die links is aan de rechterkant van de scooter gaat staan om zo te proberen de scooter op of af de standaard te plaatsen, dan wordt er met kracht aan het rechterhandvat getrokken en schiet deze eruit of scheurt de behuizing.
Het is dus altijd van belang dat je als bestuurder ook goed oplet of er geen scheuren zijn ontstaan in de behuizingen.
Wij adviseren bestuurders ook altijd om alle schakelaars en hendels regelmatig in te spuiten met WD40, voorkomen is beter dan genezen.

Een advies, ga voor onderdelen terug naar waar je de scooter gekocht hebt, als je daar niet (meer) terug kunt hebben wij wel adresse voor j voor onderdelen van deze scooter.
Onderdelen van andere merken zullen niet altijd passen en dan wordt goedkoop wel duurkoop.

WebbY.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door Johan3 »

De behuizing is niet gescheurd aan de buiten kant en de 2 schroefboutjes
zitten ook niet te strak of te los, maar je kan hem toch heen en weer schuiven.
In een draaiende beweging zal dat pennetje best wel wat kunnen hebben maar in een schuivende is het zo afgebroken.
Normaal zijn die dingen toch van aluminium, in iedergeval bij alle motoren die ik heb gehad wel.
Bij het linker handvat maakt het niet uit die klemt op het handvat zelf, maar bij de linker mag het absoluut niet zo geconstrueerd zijn dat is toch echt een constructie fout.
De leverancier stuurt een nieuwe op dus dat komt wel goed.
Wel bedankt voor het aanbod!
Ik zit toch wel te denken om wat te ondernemen, al is het maar voor de volgende die op ze snuit gaat!
Ze krijgt ook steeds meer last van haar knie, dus het word er niet leuker op! :(

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

De behuizing is niet gescheurd aan de buiten kant en de 2 schroefboutjes zitten ook niet te strak of te los, maar je kan hem toch heen en weer schuiven.
Beste Johan,
Als je kunt verschuiven zit het niet strak genoeg bevestigd of aangedraaid. Dat pennetje doet namelijk niets meer dan een stukje plaatsbepaling. ALs je dat kunt bewegen en dat regelmatig doet dan loop je gewoon de kans dat dat pennetje inderdaad afbreekt en is het risico dat het eerder los schiet van het stuur wel aanwezig.
Normaal zijn die dingen toch van aluminium, in iedergeval bij alle motoren die ik heb gehad wel.
Ja geloof ik, ik rij ook al 30 jaar motor, maar is wel heel iets anders of je een motorfiets hebt die vele malen zwaarder is, sneller kan en veel duurder in prijs is, dan een scooter die niet sneller kan/mag dan 45km.
Bij het linker handvat maakt het niet uit die klemt op het handvat zelf, maar bij de linker mag het absoluut niet zo geconstrueerd zijn dat is toch echt een constructie fout.
Johan ik schreef dat mensen die links zijn vaak aan de rechterkant (van de scooter) gaan staan en dan aan het handvat aan de rechterkant trekken dat daardoor uit de behuizing schiet. Het linker handvat is koud op het stuur bevestigd dat behoort daardoor gewoon erg strak en vast te zitten.

Maar ik ben blij dat je in iedergeval nieuwe onderdelen krijgt opgestuurd.

Mijn advies aan bestuurders is altijd om de scooters zelf ook geregeld te controleren of alles nog vast zit of goed werkt, idem verlichting, remmen, olie, wiel- en motorbevestigings bouten en moeren.
Hoe goed ook gemonteerd er kan altijd iets los trillen of kapot gaan en kan nooit uitsluitend op de verkoper of reparateur afgeschoven worden.
Als bestuurder heb je ook een eigen verantwoordelijkheid, het is tenslotte ook jouw eigen leven waar je dan mee speelt.
Zeker als motorrijder moet je toch gewend zijn om essentiele zaken te controleren voordat je de weg op gaat, is eigenlijk met een ieder voertuig hetzelfde.

WebbY.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door Johan3 »

Beste Johan,
Als je kunt verschuiven zit het niet strak genoeg bevestigd of aangedraaid. Dat pennetje doet namelijk niets meer dan een stukje plaatsbepaling. ALs je dat kunt bewegen en dat regelmatig doet dan loop je gewoon de kans dat dat pennetje inderdaad afbreekt en is het risico dat het eerder los schiet van het stuur wel aanwezig.
Ik ga hier geen ja nee strijd van maken, maar als je twee schalen strak tegen elkaar aan draait, strakker kan dus niet!
dan is of het stuur te dun of die schalen geven te veel ruimte en ik zou ze best iets af kunnen vijlen dat ze wel gaan klemmen, maar dan nog hoor je niet aan een plastic klemmetje te trekken als je rijd :roll:

bmscooter

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bmscooter »

Ik ga hier geen ja nee strijd van maken, maar als je twee schalen strak tegen elkaar aan draait, strakker kan dus niet!
dan is of het stuur te dun of die schalen geven te veel ruimte en ik zou ze best iets af kunnen vijlen dat ze wel gaan klemmen, maar dan nog hoor je niet aan een plastic klemmetje te trekken als je rijd
Zij zullen wel weer zeggen daar heb je hem weer.
Echter moet ik erkennen dat er twee types Chinese gashendeldraaibushouders zijn.
Er is zowel plastic als van aluminium.
Er zit ook duidelijk verschil in het type plastic. (van slechte pas vorm.
Indien je de houder aandraait sorry hoor maar mag niet schuren zou anders ook de hevelbevestiging kunnen afbreken. Er zijn ook enkele hevelhouders die los van de gasdraaibushouder zijn.
Het penneke is voor de positie en ondersteuning van het geheel echter zal deze ook moeten worden afgekneld. Echter wordt hier gesproken of schade en gezien de kilometers is hier geen spraken van slijtage maar van montage fouten c.q. slecht materiaal.

Echter hebben wij ook vernomen dat de goede types het zelfde zijn van de scooter merken van boven de 2000 euro.

Dus ook hier alweer een prijsverschil in de aankoop kwaliteiten.
Ik ben van mening dat ondanks dat het geregeld is dit de consument niet mag overkomen.
Het heeft ook niets te maken met controle maar om rijgenot en ja indien er iets los zit moet er actie worden ondernomen.

Hoe het ook zit dit mag niet!!!
Scooter staat nog geen 500km op en is net een half jaar oud.

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

Dat is ook precies wat is schrijf, niets ja/nee strijd.
Als iets niet goed is of als je vermoedt dat iets niet goed is kun je beter contact opnemen met de verkopende partij om dat na te vragen of even mee langs gaan.
Dat bedoel ik met eigen verantwoordelijkheid.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door Johan3 »

Hier wat foto's Heel en stuk!

http://img81.imageshack.us/my.php?image=img2106wo9.jpg

http://img441.imageshack.us/my.php?image=img2116ir4.jpg

http://img185.imageshack.us/my.php?image=img2118ji1.jpg

http://img441.imageshack.us/my.php?image=img2119xv3.jpg

Zoals je ziet zitten die gaten diagonaal van elkaar, zodat je ze zeker met een plastic huis nooit vast kan draaien.
Lijkt me dan ook sterk dat niemand het huis (waar dus de start knop in zit) kan bewegen, de stuiting die je dan voelt is dat pennetje.

bmscooter

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bmscooter »

Je hebt volkomen gelijk.
Wel zwak en blijft een blijvend risico dat het weer gebeurt (lijkt mij)
Van alu. Lijkt mij beter en knelt dan wel.

Gesloten