LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt eventueel uw bank verzoeken zo snel mogelijk een selectieve blokkade op dit bedrijf te laten zetten. Zodra deze effectief is kan er nooit meer afgeboekt worden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat helpt alleen als je geen klant meer bent. En om klant af te worden is een drama.
Als je het op jouw manier doet heb je zo de deurwaarder voor de deur en staan ze nog in hun recht ook.

da1isa
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2008 10:54

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door da1isa »

wij willen ook al tijdje af van dit bedrijf en toen kwam ik dit forum tegen; slik!
De aangetekende brief gaat vanmiddag de deur uit. De laatste 2 rekeningen toch maar overgemaakt (waren al ingetrokken) en al vele emails verstuurd.
We wachten af..
Vrijdag al KPN gebeld voor aansluiting weer daar. Maar volgens dat 0800nr bel ik nog wel met code 1604 (=dailycom).
Weet iemand code van KPN? Of anders bel ik die wel weer.

da1isa
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2008 10:54

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door da1isa »

Er is gereageerd op mijn mail van 13 nov. ( net de dag ervoor aangetekende brief verstuurd..). Ook mij word door ene Paris beloofd dat beltegoed niet meer aangevuld zal worden en restnat teruggestort word.
Ben benieuwd..

Scarly55
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 22:35

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Scarly55 »

ik heb dit forum gelezen en kwam via een link op deze site van DealMakers B.V terecht.
Het was wel ff lachen hoor de complete bende van oud Onetel Nederland is daar te zien.
Toen Scarlet Onetel overnam kwamen deze figuren ook mee en na niet al te lange tijd waren zij ook weer vertrokken mede omdat de hr Schrama het presteerde om als ceo achter de rug om van de eigenaars van Scarlet dit telecom bedrijf te beginnen.
toen destijds was er ook nog een aandeelhouder in Dailycom de Hr.H.van Breukhoven jawel die van de Free record shop.
Hij heeft toen nog telefoon abbo's verkocht via zijn winkelketen.
Misschien moeten jullie het ook maar eens via hem proberen.

linda2
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 08:12

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door linda2 »

wat een dom en irritant persoon die Schrama die in de uitzending zogenaamd tekst en uitleg gaf. Kent geen Nederlands (escaleren ipv evalueren) en liegt voortdurend.
Ik zat bij Comfout van dezelfde eigenaar. Bij opzegging in febr. 2008 kreeg ik een incassobureau op mijn dak terwijl ik nog 120 euro beltegoed had!
Ik heb mijn beltegoed nooit terug gehad ondanks inschakeling van mjn rechtsbijstandverzekering!
En een kennis van mij heeft ook nooit haar beltegoed teruggehad!!

Ik heb dit allemaal gemailed naar radar en kassa maar daar is in maart 2008 nooit aandacht aan besteed. En hij maar dom lullen dat het mijn geld is!! Waarom krijg ik het dan niet terug????

chuckie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 08:43

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door chuckie72 »

Eindelijk werd door Radar aandacht besteed aan de bedenkelijke praktijken van Dialycom. Teleurstellend echter dat Radar het alleen maar heeft over de grootte van het beltegoed (natuurlijk ook heel erg; is bij ons immers ook het geval), maar dat er geen aandacht wordt besteed aan de hoge belkosten vind ik wel vreemd. In de uitzending zat een iets oudere man met belkosten van € 100,00 per maand en er wordt zelfs een klant uit Heerlen genoemd met belkosten van € 150,00 per maand. Op enkele uitzonderingen na moet je toch verrekte veel bellen, wil je als particulier voor € 150,00 per maand bellen, want we hebben het immers ook nog eens over de vaste lijn, met hoogstwaarschijnlijk ook nog eens onbeperkt bellen ’s avond en in het weekend voor een bedrag van € 7,52. Als ik dat vergelijk met mijn werk, daar zitten we met 8 mensen op kantoor en daar zijn de maandelijkse gesprekskosten € 86,00 en dan heb ik het over 743 gesprekken, waarvan zelfs 316 gesprekken naar mobiele nummers. Voor de volledigheid, bij ons op kantoor bellen we natuurlijk niet met Dailycom.

Mijn ouders (70 jaar oud) hadden in november € 91,64 aan belkosten met Dailycom. De gesprekskosten zelf € 23,72 terwijl de starttarieven € 52,94 bedroegen (BTW en onbeperkt bellen completeren het bedrag aan belkosten). € 52,94 aan starttarieven??? Dat terwijl het aantal gesprekken 121 stuks bedroeg, waarvan 22 stuks naar mobiele nummers en 99 stuks naar vaste nummers (waarvan er maar 2 naar Belgie). Leg mij die starttarieven dan maar eens uit. De maandelijkse kosten zijn op die manier gestegen van € 21,91 in januari tot € 76,66 in november, exclusief BTW welteverstaan, met ook nog eens onbeperkt bellen ’s avonds en in het weekend.
En dan die directeur van Dailycom in de uitzending. Heeft inderdaad al moeite om gewoon Nederlands te praten (“escaleren”). Ik zal het woord “opl……” hier maar niet gebruiken. Hij vond dat beltegoed op zich niet zo’n probleem want “dat is toch van de klant”. En wat te doen als je besluit je contract bij Dailycom niet te verlengen? Volgens de algemene voorwaarden gebeurt dan het volgende met je beltegoed: “Bij beëindiging van de Overeenkomst conform artikel 12.1 en 12.2 vervalt het gehele resterende beltegoed na 12 maanden.”
Dan zou je dus nooit je contract kunnen opzeggen want het beltegoed dat je dan hebt opgebouwd zou je nooit terugkrijgen en zoals we weten kan dat bedrag ondertussen flink zijn opgelopen. Want in de algemene voorwaarden staat dat het bedrag aan beltegoed “vervalt” en niet dat het bedrag “vrijvalt”. Ik hoop dat ik me vergis maar volgens mij betekent “vervallen” dat je naar je tegoed kunt fluiten. Maar die directeur gebruikt ook het ene woord terwijl hij iets anders bedoelt, dus wie weet geldt dat hier ook.

Ook op mijn mail naar Dailycom heb ik natuurlijk nog geen antwoord gekregen. Ondertussen is mijn vader wel maar via KPN gaan bellen. Het contract met Dailycom loopt overigens nog tot 01-08-2009 dus het bedrag aan onbeperkt bellen hebben we toch aan de broek, maar dat is nog te verwaarlozen met die absurd hoge belkosten die we anders de komende maanden nog hadden moeten betalen. Niet dat ik er overigens gerust op ben dat ze niets anders meer gaan flikken in de komende maanden …
Ben benieuwd of Radar het Dailycomverhaal blijft volgen.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Henk25 »

Da1isa:

Hoe kan ik mijn CPS-instelling wijzigen?
Het wijzigen van een voorkeursaanbieder bij CPS voor één van de bestemmingscategorieën gaat op dezelfde wijze als bij het activeren van CPS. U kunt dit dus zelf doen via het gratis nummer 0800-1273. Het wijzigen van een voorkeurs-carrier bij CPS kan zo vaak als u wilt: er zijn geen kosten aan verbonden.

Dit is een link

bruintjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 08:18

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door bruintjes »

heb dailycom al verschillende mailtjes gestuurd...wel geen reactie....Heb ze ook verschillende keren gebeld....ook hier op geen reactie.Wel 1 bevestiging gehad dat ze het bedrag van 2800.00!!!!! euro zo spoedig mogelijk terug zullen storten...moet nog zien als dat inderdaad gebeurt. Wel heb ik een bedrag van 1241.00 terug gevordert van de bank. Ben eigenlijk zeer benieuwd of dailycom niet falliet is...over enkele dagen gaat er weer een fors bedrag af naar dailycom,je koopt immers bel te goed...de bedragen worden dus iedere maand hoger. We hebben een contract bij dailycom voor 2 jaar,wel nu is mij verteld dat een meer jaarlijkse contract niet meer bestaat en dat je een contract per maand op kan zeggen.Klopt dat???Wie kan mij verder hier mee helpen?? wil zo gauw mogelijk af van dailycom. Wij hebben nooit een mailtje gehad of een brief via de post dat we bel te goed moeten kopen,dus ook nooit niets onder-
tekend en dailycom nooit toestemming gevraagd voor het kopen van bel te goed.

Michiel van Erkel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:25

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door Michiel van Erkel »

Helaas ben ook ik er in getrapt. Maakte vandaag de balans van 2008 op en kom er achter dat ik inmiddels een beltegoed van bijna EUR 3.000 heb (maandelijks gebruik, als het klopt, EUR 120). Maar ... dit is niet bij DailyCom maar bij weer een andere Schrama product, Comfour. Precies dezelfde trucs: beltegoed vanaf 1 januari 2007 opeens in grote bedragen afschrijven, een klantenservice die di-vr van 13-16 uur werkt maar niet bereikbaar is, e-mails waar niet op wordt gereageerd.
Ik heb mijn bank opdracht gegeven de incasso te blokkeren en de geldigheid van de incasso van het afgelopen jaar te onderzoeken. Mocht dit laatste niet zo zijn (en ik heb tenslotte nooit een incasso afgegeven voor beltegoed), dan zal de bank in overleg met de bank van Comfour het geld terughalen (ik moet het nog zien). En natuurlijk verder alle stappen die helaas velen voor mij ook reeds ondernamen.
Ik neem aan dat na de uitzending van 8/12 er niets zal gebeuren, dat alle Schrama bv's plots failliet gaan en dat gedupeerden naar hun geld kunnen fluiten. Waar komen toch die mensen vandaan die zo verschrikkelijk het vertrouwen van anderen kunnen beschamen!

putter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 14:24

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door putter »

dit dailycom lijkt verdacht veel qua gedrad op comfour uit lelystad
zij beantwoorden geen enkele email of telefoon maar hebbijn bij
ons inmiddles 3000 euro uit de bak gesleept. is de manager van comfour naar dailycom gegaan?

dailycompech
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 09:56

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door dailycompech »

Ik zat in hetzelfde schuitje.
Stap 0 storneer de onterecht hoge factuur. De spaarpot van Dailycom vullen hoeft echt niet!
Stap 1 stuur een mail naar de klantenservice van dailycom voor opzegging/beeindiging diensten en maak melding van het onterecht hoge beltegoed. Ik heb wel aangegeven dat de gesprekskosten in rekening mogen worden gebracht tot moment van opzegging.
stap 2 zorg zo snel mogelijk dat je via 0800-1273 al je belverkeer via KPN laat verlopen.
stap 3 dien een klacht in bij consuwijzer cc -> dailycom
stap 4 idem naar tros.radar en cc-> dailycom
stap 5 let goed op je bankafschriften en brievenbus voor herinneringsfacturen etc. (storneren!)

Ik heb bovenstaande weg gevolgd met als resultaat dat ik op 5-2-09 een mailtje kreeg van dailycom waar zij in vermelden dat zij de openstaande gesprekskosten hebben verrekend met het beltegoed. De herinneringsfactuur kan ik als niet verstuurt beschouwen (dat bedrag had ik al gestorneerd). Ik hoop dat het hiermee klaar is. Ik hou even in de gaten of dit verhaal geen staartje meer krijgt.

Succes overige gedupeerden, misschien kan ik iemand hiermee verder helpen.

CJSLKK
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009 11:45

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door CJSLKK »

Ik stel voor dat iedere gedupeerde direct een klacht indient bij de consumentenautoriteit. Dit schijnt nogal te werken: ook Pretium Telecom kreeg deze week een boete opgelegd van €87.000. Zie bijv.: http://www.ad.nl/economie/3058273/Preti ... rving.html. Klacht indienen kan via: http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

glenstriven
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:33

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door glenstriven »

Net zoals eerdere forumgebruikers moet ik concluderen dat helaas alleen harde taal ivv dreigen met aangife en cc mail aan [email protected] (=Raymond Schrama) lijkt te helpen.
Een half jaar na opzegging werd mijn uitstaande beltegoed van meer dan 1000 euro (!!!) teruggestort. Dit terwijl ik een half jaar eerder al een afboeking van ruim 800 euro had laten terugboeken door bank en toen direct heb opgezegd. 800 euro stond niet in verhouding tot de bedragen die ik verbelde. Toen bleek er dus nog hoog bedrag aan beltegoed open te staan.
Er werd niet gereageerd op mail en brief van opzegging. Evenmin op aanmaningen per mail en aangetekende brief naar [email protected] en op radarsite vermelde mailadres [email protected], ondanks aankondiging van juridische stappen en klachten opta (consuwijzer) en radar.
mail cc naar raymond schrama en dreigen met aangifte hielp dus wel,
Het geld werd paar dagen later met spoedboeking overgeboekt en ontving excuusmailtje van Tim Hazelhoff (gebruikte mailadres [email protected]!!!).
Het voorkwam gang naar Geschillencommissie Telecom (waar Dailycom bij is aangesloten) dan wel deurwaarder of politie. Maar blijft kwalijke gang van zaken en waarschuwing mbt dailycom blijft op zijn plaats. Check je rekeningen en de afboekingen.

tjong
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:35

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door tjong »

Beste lotgenoten. Ik heb al eerder over mijn problemen met DailyCom geschreven.
Op 18 okt '09 heb ik een aangetekende brief gestuurd met een opzegging van mijn telefooncontract per 1 dec '09 met een rode kaart erbij om te voorkomen dat men in vanaf december nog gaat afschrijven. In die brief heb ik ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd. Tot nu toe niets gehoord.
Op 26 okt, 03 nov en 9 nov een e-mail gestuurd met een verzoek om een schriftelijke bevestiging. Tot nu toe niets. Wel bij de laatste factuur een bedrag gezien van ruim 23 euro voor servicenummers. Ja, dat was naar de helpdesk van DailyCom om naar een bandje te luisteren dat alle medewerkers bezet zijn en dat ik het later nog maar eens moest proberen of een e-mail moest sturen.

Intussen ben ik per e-mail benaderd door iemand met @tros.nl achter zijn naam, een TROS-medewerker vermoed ik, die zei mijn vorige mail op dit forum gelezen te hebben en vroeg of ik wat facturen voor hem had. Die heb ik hem geleverd op 21 okt. Verder heb ik als CC elk mailtje aan DailyCom ook aan die medewerker gemaild. Raar is dat ik ook van die medewerker tot nu toe niets meer vernomen heb. Zou de TROS mij in de steek laten? Graag tips wat te doen, want ik zie er van komen dat ik in december bij een volgende telecomaanbieder een nieuw telefoonnummer moet aanvragen omdat DailyCom zo kinderachtig doet mij niet te laten gaan. Dat zal niet lukken, ik blijf elk afgeschreven bedrag terugboeken en vraag dat nieuwe nummer dan maar aan (kost wel extra geld). Dat zoiets in Nederland allemaal maar kan!!!!!!

tjong
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:35

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door tjong »

dailycompech schreef:stap 2 zorg zo snel mogelijk dat je via 0800-1273 al je belverkeer via KPN laat verlopen.
Wat gebeurt er dan? Maak je dan geen kosten meer bij DailyCom maar bij KPN? Of heeft het andere voordelen? Voorkom je zo dat je je nummer kwijt raakt?
Graag uitleg over deze stap.

tjong
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:35

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door tjong »

tjong schreef:.........aan DailyCom ook aan die medewerker gemaild. Raar is dat ik ook van die medewerker tot nu toe niets meer vernomen heb. Zou de TROS mij in de steek laten?.... !!!!!!
Beste lezers, intussen is gebleken dat ik benaderd was door een TROS-medewerker. Die heeft tussen mijn vorige mailtje en nu contact opgenomen met DailyCom. Daar hebben ze mij via de genoemde medewerker laten weten "gaan we direct oplossen voor eens en voor altijd voor deze klant". Klinkt nogal dreigend maar ik hoop dat ze het bij DailyCom positief bedoelen. Ik wacht af. Wordt vervolgd.

tjong
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:35

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door tjong »

tjong schreef: ........opgenomen met DailyCom. Daar hebben ze mij via de genoemde medewerker laten weten "gaan we direct oplossen voor eens en voor altijd voor deze klant". Klinkt nogal dreigend maar ik hoop dat ze het bij DailyCom positief bedoelen. Ik wacht af. Wordt vervolgd.
Hier ben ik weer. Op 12 nov vond ik een mailtje van de klantenservice in mijn postbak.
Belangrijkste inhoud: "Uw contract bij onze service is beëindigd.
Uw lidmaatschap bij ons vervalt automatisch wanneer u via een andere aanbieder gaat bellen of wanneer uw KPN-abonnement vervalt. U dient hiervoor zelf opdracht te geven aan de aanbieder van uw voorkeur. U ontvangt dan automatisch uw eindafrekening.
Bij dezen bieden wij onze excuses aan voor het ongemak en wij hopen dat u zich kunt vinden in de genoemde oplossing."
Lijkt geregeld, nog even het overstapmoment (1 dec 2009) afwachten natuurlijk.
Met dank aan de TROS!

A van Opstal
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2009 10:41

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door A van Opstal »

Lotgenoten,

Helaas vanochtend ontdekt dat we helaas (weer) slachtoffer zijn geworden van de Dailcom-cowboys. Vorig jaar een akkefietje gehad maar dat werd keurig opgelost.
Nu pas ontdekt dat er laatst 2 maal ruim €360,00 werd afgeschreven, na terugzoeken blijken er dit jaar meerdere spookafschrijvingen te hebben plaatsgevonden. Al met al rond de €1400 totaal :evil: .

Het houdt nu uiteraard op met dailycom maar moet even bezinnen hoe we dit gaan aanpakken....

groeten Joost

vurom01
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2010 21:42

Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid

Ongelezen bericht door vurom01 »

Sinds vorig jaar werden wij verrast door Dailycom met afsurd hoge beltegoeden. Vorig najaar probeerden ze daarnaast ook tot 3x toe de maandelijkse beltegoeden te incasseren. Nadat ik geprobeerd heb om hierover informatie te ontvangen en geen antwoord ontving ben ik weer overgestapt naar KPN, maar ons beltegoed werd niet teruggestort. Ook niet na herhaaldelijk bellen en mailen.
Gisteren een klachtmail gestuurd naar [email protected] en zowaar vandaag 2 excuusmailtjes en een telefoontje dat we deze week ons beltegoed nog terugontvangen. Helaas kost het heel veel moeite, maar als alles goed gaat zijn wij van Dailycom af!!!!

Gesloten