LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
ChrisNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ChrisNL »

Hier hetzelfde verhaal nogmaals

na 5 xboxen 360 te hebben gehad ivbm ring of death , krassen op cd`s enz enz werd het mij te veel in totaal had ik deze xboxen 360 nog geen 11 maanden steeds xbox opbellen en maar wachten tot ups voor de deur stond om op te halen en weer paar weken nie gamen en dan weer een andere in je woonkamer en maar hopen hoelang die weer mee ging
Daarna heb ik de knoop doorgehakt en de boel verkocht en dacht ga gewoon de ps3 halen die is stabieler dacht ik en blue ray en ook fijn dat je kan internetten erop en online is nog gratis ook
ok nu heb ik een ps3 40 gig gekocht op 8 januari paar spellen erbij en knallen maar en wat denk je op 1 maart na 2 dagen niet meer gegamed te hebben dacht ik laat ik maar weer eens gaan knallen zet hem aan alles werkt dan doe ik er een schijfje call of duty 4 erin maar er gebeurt niks daarna een muziek cd wat films maar helemaal niks
oorzaak speler leest niks meer
heb deze nu terug gebracht naar de winkel waar ik deze gekocht heb
en nu is het maar weer afwachten wanneer ik hem kan ontvangen al mijn consoles stonden horizontaal en werden elke dag netjes afgestoft
ze konden niet trillen en alle schijfjes waaren spiegel schoon
ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze consoles
ook heb ik een kameraad die ik tegen gekomen ben op de ps3 online
die had de ps3 2 weken eerder dan mij ook een 40 gig model die belde me eregister op dat zijn ps3 ook opgestuurd moet worden ik vroeg wat er dan bij hem aan de hand was het blijk nu en die problemen komen ook meer en meer voor op de ps3 dat zijn hdmi uitgang kapot is in de ps3
ik weet niet meer waar ik het moet zoeken ook de garantie moeten ze echt gaan veranderen zoals ik hier meerdere berichten lees
ik laat het vervolg wel weten zodra ik hem een keer ontvang

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

Eest was het de Xbox 360 die veel hardware problemen had ( nu nog steeds ) en nu volgt de Playstation 3 met het bekende probleem : Bluray leest geen enkele disc meer .
Het vertrouwen in gameconsole,s words steeds minder ondanks vroeger veel stabielere gameconsole,s werden gemaakt ( 15 jaar terug ) .
Het ergste is dat je voor een Playstation 3 €600,00 tot €400,00 moet neertellen die later steeds kapot gaat en je tijdelijk er zonder zit .
Erg triest voor mensen die graag gamen en daarvoor veel geld moeten neertellen en ik hoop dat Radar er iets aan gaat doen bij Sony Service Benelux .
Ook heb ikzelf een gedupeerden lijst samengesteld op dit forum :
http://community.eu.playstation.com/sho ... ost4082763
Ik heb nu mijn tweede Playstation 3 maar heb er weinig vertrouwen in dat hij het weer zal begeven .
Gedupeerden :

1.CubaGerman
2.LuNaLicious
3.Thomasky
4.wimprezawrx
5.northcore
6.ozz8
7.Delta12
8.Reneh
9.Heinz57
10.politrix
11.tersteege
12.ludacriss
13.beanstra53
14.RBG
15.Abruzzese
16.joke66
17.spunz
18.marder43
19.robinsmeets
20.makker1234
21.Daniel84
22.dannynouwen
23.marc70
24.Fabel
25.vincent0907
26.ChrisNL
27.dijeko
28.micdonk
29.civicje
30.rk2004
31.Maantjez
32.CBMA
33.Xinap
34.oksjon
35.GRAD85
36.Drive
37.stoneman321
38.oeroeboeroe 2 keer defect
39.mario24
40.Mikeee
41.karel111
42.Fok83
43.Dion26
44.salademan
45.Yuudai85
46.J-que
47.holypala
48.sjusleef
49.Polski
50.nverha
51.madjoshy
52.toxikon
Laatst gewijzigd door abruzzese op 18 apr 2008 17:30, 24 keer totaal gewijzigd.

dijeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2008 20:23

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dijeko »

ik heb het probleem ook onder vonden heb in me ps3 nu rond de 2000 euries in ziten ben er dus klaar me ben hem nu al 4weken kwijd en moet nog 3 weken wachten hoop maar dat ik een goede terug krijg maar heb er geen vertrouwen in als je dit allemaal leest :twisted:

micdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 16:16

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door micdonk »

ook wij zitten met het zelfde probleem.
Onze ps3 gekocht in december voor sinterklaas hield er 5 weken gelden
mee op.
Via dixons is deze opgestuurd. Nu kreeg ik te horen dat het hoofdkantoor een ultimatum heeft gesteld. Maar ja,......

Wij zitten nu z'n 5 weken al te wachten. Ik dacht dat een blueray speler verwisselen een 20 min. duurd.

Wel vreemd dat er zoveel mensen met het zelfde probleem kampen.

Sony zou eens openheid van zaken kunnen geven.

Mijn motto is eerlijk duurd het langst

civicje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2008 20:09

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door civicje »

ik heb het probleem vandaag ook gehad.
was PES 2008 spelen liept die vast dus ik kon nix doen. dus heb hem uitgezet. gaat die nog als niet uit. dus heb cd uitgehaald. ging wel uit ff wachten en ging ik dat ding weer aan zetten leest die nix meer :shock: want normaal als je cd in doet gaat die automatisch dat spel opstarten. maar dat deed die nie. er was wel zo'n icoontje dat die aan het laden is. dus ik weet niet wat ik moet doen want heb al in verschillende forums gezien dat ze hem voor een lange tijd kwijt zijn, of zelfs vaker moest terugsturen omdat die steeds dat probleem weer kreeg met die blue ray. ik weet niet waarom zoveel mensen dat prbleem ook hebben dat vindt ik egt vaag. :? en ik had dat ding maar een paar maanden heb hem in december gehaald en zo snel al kapot :( wel gelukkig garantie :lol:

rk2004
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rk2004 »

Nou zo te zien ben ik niet de enige die problemen heeft met de ps3! Mijn 15 dagen zitten ook erop en heb ze vandaag 25-3-08 gebeld en inderdaad je krijgt te horen er is een leverings probleem! Ik krijg een nieuwe ps3 de 60GB versie. Maar als je vraagt hoelang gaat het nog duren? dan weten ze het niet. belachelijk gewoon! RADAR HELP ONS!!!! maak alsjeblieft een uitzending over dit probleem want sony moet even klappies met de roe krijgen en ons ps3 bezitters weer blij maken en zijn immers toch al genoeg klachten over dit probleem. en als je verder zoekt via het internet zijn er nog andere forums waar dit probleem zich bevind.

greetz
game verslaafde :D

Maantjez
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 09:41

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Maantjez »

Bij mij is het dan ook zover helaas :evil: De PS3 leest geen enkele disk meer en klaar ben je. In november 2007 gekocht en nu de welbekende bekende error. Heb hem bij Wehkamp gekocht en ga ze zo meteen even bellen. Ga proberen te regelen dat ik van hun gewoon een nieuwe krijg en dat ze het zelf met Sony gaan uitvogelen. Kleine kans natuurlijk, maar proberen ken altijd. Net GT 5 gekocht en over klein maandje GTA4…..En dan heb je een kapotte PS3 :roll: :roll: Het gaat om de 40 Gig. Versie.

Ik zal iedereen op de hoogte houden hoe snel ze dit afhandelen allemaal.

Greetz 8)

Xinap
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2008 21:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Xinap »

Ik wacht nu 5 weken op mijn PS3 60 GB, afgelopen week was er een nieuwe lading gekomen, maar die was alweer op. nu kan het zijn dat ik een maand moet wachten tot de nieuwe levering komt.

Ik hoop dat ik hme zoiezo heb voordat GTA4 komt. Ik wil een aantal spellen kopen maarja dat ga ik nu nog niet doen, in de tijd dat ik op me ps3 w8 zijn er al flink wat spellen afgeprijst, en de volgende maand zal dat ook nog wel voorkomen.

De ps3 is egt een slecht product, er zijn super veel klachten over op tientallen forums. En dan de leveringsproblemen.. niet normaal hoe lang je moet wachten. Mijn ps3 was kapot aan de hdmi aansluiting, om dit te maken kost het 30 min werk hooguit als je sloom werkt en koffiepauze houd. Maar ps3 repareert niet, vervangt alleen maar. Dus duurt het super lang.
De gedupeerden lijst van alleen het CD lees topic bevat nu al 100 klachten bij pscommunity van adie link die hier eerder in de topic is genoemd. Daarnaast zijn er nog veel meer problemen.

Maantjez
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 09:41

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Maantjez »

Oke jongens, heb net contact gehad met Sony. Redelijk aardige man aan de telefoon. Uiteraard bagatelliseerde hij alle problemen die ik noemde van de vele mensen hier maargoed. Ik heb zoals gezegd de 40gig en deze man vertelde mij dat er geen problemen zijn met de levering en bevoorrading. Hij garandeert mij dan ook dat ik de PS3 na 15 dagen terug heb. Ben heel erg benieuwd. Nu even die label dingen afwachten en dan wachten maar. Moet hem wel voor 29 april terug hebben hoor. Gtaaaaaa

CBMA
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 16:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door CBMA »

Hier nog iemand met een defecte PS3 met het inmiddels bekende probleem ! Betreft een 60GB versie; opgestuurd 20 februari, inmiddels 2 keer gebeld waar ie blijft, krijg ook te horen dat er voorraad problemen zijn. Telefonisten bij Sony zijn inderdaad erg aardig, maar ik weet niet of ik de volgende keer dat ik ga bellen mijn geduld nog een keer kan bewaren. Ga proberen wat hoger in de Sony boom te reclameren denk ik zo.

GRAD85
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 18:53

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GRAD85 »

nou ik sluit me aan bij het rijtje gedupeerde ps3 bezitters.
heb sinds gister ook problemen met de ps3 60GB.
heb vorige week rainbow six 2 gekocht de singleplayer uitgespeeld en
wou gister weer doorgaan,nada dus hij ziet de schijf niet meer.
ook motorstorm,RFOM,fear en cod3,maar wat nu het gekke is cod4
ziet ie wel en kan ik ook gewoon spelen,ook online ook div. ps2 spellen
ziet ie wel en kan ik ook spelen plus gebrande DVD`s.
dit hele verhaal duidt er dus duidelijk op dat er iets mis is met de laser
wat ze bij de servicedesk ook toegeven maar als ik hem opstuur ben ik zeker 6 weken verder voor ik hem terug krijg en dat vind ik niet acceptabel,dit moet toch veel vlugger kunnen????
hoop dat RADAR DER IETS AAN GAAT DOEN.


grad :evil:

Drive
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2008 15:44

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Drive »

Nou, ik wacht ook net zoals CBMA sinds 20 februari op mijn PS3 60GB, nog steeds niets gehoord. 2x gebeld naar Playstation en natuurlijk het algemene leveringsproblemen verhaaltje :P

Dus als CBMA hem ook heeft, zou ik hem ook kunnen krijgen

Ik zie 't wel, als hij maar voor 29 April komt :)

oksjon
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door oksjon »

Toevoegen aan lijst graag!

Gelukkig er zijn nog veel meer mensen met dit probleem.

Na jaren genot van de ps 1, de online ps 2, dacht ik de hemel bereikt te hebben met de ps 3 full hd. Na amper zes maanden (heb ik nog mazzel vergleken met andere) begeeft de ps 3. Hij leest geen game cd.
Dvd geen probleem. Enfin playstation opgestuurd (08-03-08)en ontvangen op (11-03-08) door playstation Brussel. Meerdere keren bellen met RMA.
De laatste keer lieten ze weten dat de 60 gb niet in voorraad is en uiteraard wisten ze ook niet waarneer deze wel weer in voorraad is.
Vervolgens lees ik later op internet dat de 20 gb en de 60 gb niet meer gemaakt worden.
Deze zijn vervangen door de 40 gb en de 80 gb en daarvan is alleen de 40 gb wereldwijd verkrijgbaar.
Er gaan geruchten in de rondte dat deze plaats gaan maken voor de 120 gb en de 180 gb. :lol:

Hoe zit dat dan met de garantie? Mijn garantie loopt tot 06-2008.
Als de 60 gb niet meer word gemaakt, waar heb ik dan recht op?

Wat een afgang voor sony!
Na zoveel jaren genot...........!
Wat een afgang ........!

:twisted:

OKSJON

stoneman321
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door stoneman321 »

Hallo,

Ik zou graag op de lijst van gedupeerden willen staan. Ik heb een PS3 40gig gekocht op 27 december. De Playstation deed het geweldig, ik had er internet op en alles deed het uitstekend, tot 20 maart.

Zoals gewoonlijk ging ik achter de PS3. Ik had een tijdje COD4 gespeeld en nu wou ik FIFA08 wel weer eens spelen. Ik deed de disc van FIFA08 erin en het spel startte normaal op. Daarna wilde ik een online-wedstrijd spelen. De PS3 begon een beetje raar te doen en ineens werd het scherm zwart. Na 5 minuten te hebben gewacht, was er nog niets veranderd. Ik heb het systeem gereset en daarna deed ik hem weer aan en de Playstation las geen discs meer.

Na dit probleem heb ik de Media Markt (waar ik de PS3 gekocht heb) gebeld. Er was 2 weken voor mij al iemand gekomen met hetzelfde probleem. Ik moest de PS3 console meenemen naar de Media Markt met het garantie-bewijs. De service was zeer goed bij de Media Markt. Zij hebben de console nu opgestuurd naar Sony en ik wacht nu 15 dagen en heb hem nog niet terug.

Ik hoop dat Sony dit probleem snel oplost.

Mvg,
stoneman321

micdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 16:16

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door micdonk »

NA zes weken wachten nog steeds geen ps3 60GB terug.

Wel kreeg ik het aanbod om m'n geld terug te krijgen of een 40GB model te nemen.
Ze denken bij Sony dat ik gestort ben.
GB40 speelt geen ps2 spelen en juist daarom had ik de ps3 60GB gekocht. Volgens mij is het de jappen naar hun bol gestegen, dat ze niet reparenen. Of moeten we sony gaan boykotten

Who's next


Voor service, daar moet je niet bij sony zijn !!

oeroeboeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2008 21:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door oeroeboeroe »

Lotgenoten,

Radar help ons aub. Verhalen klinken allemaal bekend. Mensen ik heb hier ook last van. ik ben toe aan mijn 2e refurb PS 3. Ik wacht biina alles bij elkaar 9 weken.

Nogmaals Radar help ons.


Zet mij ook maar op de lijst van lotgenoten,

Thx

oeroeboeroe

mario24
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2008 07:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door mario24 »

:cry: Ik wacht al 8 weken op een nieuwe psp3 60gb, ik bel iedere week een paar keer maar het zelfde antwoord over beperkte levering bla bla.
Van de week heb ik de onbudsman hier over gebeld en daar werd me verteld dat de leverancier dus de winkel moet zorgen voor een ander.
Hun hebbeb een product geleverd en dat moet werken en dan is het hun probleem hoe ze een nieuwe krijgen van Sony.
Na aanleiding hiervan Freerecordshop gebeld en het verhaal verteld en hun bellen met Sony maar krijgen hetzelfde antwoord.
Dus bel ik weer met het callcanter (0495-574817) en zeg tegen hun geef mijn psp maar terug want ik kan nog wel online spelen en als jullie er 1 hebben voor me steken we gelijk over!! Nou mooi niet, mijn oude psp is n.l. in Frankrijk, daar worden goede onderdelen uit gehaald en hergebruikt, toen werd ik dus boos want het is tenslotte nog steeds mijn eigendom!! tot ik een nieuwe heb hadden ze die vast moeten houden. Toen werd mij verteld dat de 60gb uit de productie is gehaald en dat daarom de levering maar mondjes maat is. De 40 word nog wel gemaakt en daar is de levering ook niet zo geweldig van.
Na dit verhaal heb ik freerecord gebeld en gezegd dat ik mijn geld terug wil en geen zin heb om maanden te wachten maar dat kon niet 123 geregeld worden, dan een nieuwe 40gb??? nou dat was ff kijken ik hoor nog van hun......
Al met al zeer terleur gesteld n Sony, ik heb wel 600 euro neer geteld voor me psp3 en kan nergens verhaal halen ik vind echt dat dit op televievie behandeld moet worden,ik ben echt heel boos :x iedereen sterkte met hetzelfde probleem.

adressen:
Sony ned.
afd. klachten platstation
schipholweg 275
1171 PK Badhoevendorp
(aangetekend versturen met je gegevens)

Sony Benelux
antwoord nr. 1780
1200 VB Hilversum
telefoon 020-6581888

altijd RMA nummer vermelden

Mario

Drive
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2008 15:44

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Drive »

@micdonk

Hoe heb je dat aanbod gekregen om je geld terug te krijgen? en was het ook de volle €600?

Mikeee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mikeee »

Zelfde probleem hier ps3 gekocht voor 599 nog niet een 3week later en al kapot.
Op gestuurt naar sony ze beloofde mij binnen 15 dagen heb ik een nieuwe in huis
Nu wacht ik al 12 week ja je leest het goed 12 week, op een nieuwe ps3.
Gister weer met helpdesk gebeld en zelfde verhaal als elke x ja we kunnen momenteel niks er overzeggen wij weten ook niet waneer er een nieuwe lading ps3's komt etc etc.

Dit is gewoon schande je betaald fix wat geld voor een aparaat dat 3week doet en dood gaat.
En aan support/garantie van sony heb je geen ruk aan.

CubaGerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2008 14:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door CubaGerman »

Nou mij drie weken wachten zijn om. Vandaag contact gezocht met de helpdesk van Sony. Gevraagd wanneer ze komende week mijn PS3 kwamen terugbrengen. En wat reeds verwacht werd, wordt bewaarheid. Wegens voorraadproblemen was er nog geen zicht op een leveringsdatum. Ten tijde van het aanmelden gaven ze aan dat alle verhalen op internet Indianen-verhalen waren en dat zij wel degelijk in staat zijn om mijn probleem binnen 15 werkdagen op te lossen. Kortom Sony liegt haar klanten bewust voor.

Gezegd dat ik binnen een week een datum wil hebben waarop zij mijn PS3 gaan leveren. De PS3 is namelijk over MIJN eigendom, en mijns inziens moeten zij mij aan kunnen geven wanneer ik MIJN spullen terug krijg. Bovendien is het niet meer dan normaal dat wanneer Sony een wanprestatie levert, de klant afspraken kan maken met een 'professionele' organisatie zoals Sony. Zo werkt het volgens mij in de volwassen wereld. Bovendien mag ik voor die prijs toch deugdelijke spullen verwachten.

Op de helpdesk gaven ze aan dat de problemen veroorzaakt worden door het feit dat de 60GB niet meer gemaakt wordt en dat het repareren van defecte 60GB geen prioriteit is van Sony. Gekker moet het toch niet worden, aftersales is geen prioriteit!!! Ik vraag me af of dit wettelijk is toegestaan. Dat zoeken we nog uit middels rechtsbijstand.

Ik verzoek hierbij Radar om aub ons te helpen met dit a-sociaal gedrag van Sony. Als ik zie op internet hoeveel mensen er nu al gedupeerd zijn, terwijl slechts een fractie dit op internet meldt, en hoeveel er nog gaan volgen gezien de verkopen van de PS3, maak ik me grote zorgen. Dat er zich problemen kunnen voordoen is enigszins begrijpelijk, maar hoe Sony haar klanten behandeld is totaal onbegrijpelijk!!!!!!

Gesloten