LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sorry BBCS maak ik zeg het ook.
Dat Sony dan een product stuurt zonder kabels, is niet de fout van Sony maar van de verkopende partij.
Die kabels zijn het eigendom van de consument. Als Sony de kabels zou houden maakt zij zich schuldig aan verduistering 321 Sr. Dat is een misdrijf waar max. drie jaar cel opstaat. Ik weet alleen niet of dat in dit geval te bewijzen is.
Blijf eens ff lekker bij het onderwerp, stelletje ruziezoekers! Dit forum begint met een boze vader die ps3 van zijn zoon niet kan retourneren bij de winkel van aankoop en ik zit nu al 4 pagina's wetteksten door te spitten zonder te ontdekken wie nu een goede raad voor alle vaders/moeders/eigenaren met kapotte ps3 heeft!
De TS had geen probleem, want Sony had vervangende kabels en console gestuurd. De goede raad is om te documenteren wat je aan de verkoper geeft en om deze vervolgens aansprakelijk te stellen als je dat niet terug krijgt. In het uiterste geval zou je dus zelfs aangifte kunnen doen bij de politie.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door joke66 »

BCCS:Nogmaals: Sony is hier niet de boosdoener maar de verkopende partij.

Pardon??
Ik kan aan de reactie merken dat je geen ervaringsdeskundige bent met kapotte troep van Sony. Waar je je eerst hard maakt voor de consument dat de verkopende partij verplicht is de kapotte console retour te nemen volgens wel 100.000 verschillende wetten draai je even zo hard weer om om Sony in bescherming te nemen.
En dat terwijl Sony de verkopende winkeliers verbiedt om de consoles in te nemen en om te ruilen (tenminste daar beroept iedereen zich op dit moment op).

Als je even de moeite zou nemen om via de Sony site bij de aanvraag RMA te kijken zou je zien dat je verplicht bent kabels en controller mee te sturen anders wordt je klacht niet in behandeling genomen!!

Nogmaals: schoenmaker blijf bij je leest! Ga niet in een forum zitten stoken waar je duidelijk geen ervaringsdeskundige bent.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door BBCS »

@joke66:

Waar ik het over heb is dat bij mij in de branche het namelijk zo wel werkt.

En dat terwijl Sony de verkopende winkeliers verbiedt om de consoles in te nemen en om te ruilen (tenminste daar beroept iedereen zich op dit moment op).


Je grootste kolder!!

Iedereen beroept zich daar op, maar ik kan je zeggen dat het echt de grootste onzin is.
Als je even de moeite zou nemen om via de Sony site bij de aanvraag RMA te kijken zou je zien dat je verplicht bent kabels en controller mee te sturen anders wordt je klacht niet in behandeling genomen!!
Geldt zeker als de consument zelf naar Sony stapt, maar als detaillist zijnde mag ik zeker die dingen niet erbij doen.

Ik heb dit ook met HP meegemaakt en die zeggen dat je als detaillist er niks bij moet doen, omdat die zaken dan er niet meer bij zitten.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door joke66 »

t.a.v. BCCS
Waar ik het over heb is dat bij mij in de branche het namelijk zo wel werkt.
Bij JOU in de branche? Laat ik nou in een ander forum zien dat je geen zaak, niet eens een webwinkel hebt.
Nog niet zo lang geleden stelden ze de eis dat de bedrijven die lid wilden worden dat ze een winkel (toonzaal) of een webwinkel moesten hebben. Ik heb beide niet, dus kon ik geen lid worden.
maar als detaillist zijnde mag ik zeker die dingen niet erbij doen.
En dan is detaillist zeker een duur woord voor inpakker van kapotte electronicaspullen??
Laatst gewijzigd door joke66 op 06 feb 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door gravedigger »

n dan is detaillist zeker een duur woord voor inpakker van kapotte electronicaspullen??
ROFL. Die houden we er in :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij JOU in de branche? Laat ik nou in een ander forum zien dat je geen zaak, niet eens een webwinkel hebt.


Ik heb wel een bedrijf, ik heb geen toonzaal en ook geen webwinkel.

Maar ik ben zo legaal als het maar wezen kan.

Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ook een BTW nummer.

En om bij die computervereninging ingeschreven kunnen worden, dien je een toonzaal of een webwinkel te hebben.

miki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 dec 2007 21:36

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door miki »

Dat is heel toevallig dat ik rond die tijd ook zoiets heb meegemaakt maar dan van andere kant. Ik ben namelijk werkzaam bij Bart Smit en heb een klant met een kapote PS3 aan de kassa gehad die weigerde dat sony bij hem het app. zelf ophaalt maar wij moesten het maar regelen.Om vrede te bewaren heb ik zelf contact gehad met sony en die vonden het zeer ongebruikelijk om bij ons optehalen maar na wat uitleg stemden ze toe. Ze hadden uitgelegd dat we alleen het app.kaal moesten opsturen, klant stond erbij toen het gesprek gevoerd werd. Mijn collega en ik hebben het app.ingepakt met klant erbij en naar de kantine gebracht. Het duurde een week voor dat het opgehaald werd(waren we voor gewaarschuwd door sony vanwege feestdagen,kerst). Klant kwam al na 5 dagen vragen of ie al terug was toen ik zei dat ie nog niet eens weg was ie heel onvriendelijk, Na 14dgn was het zoveer het app. was terug wij allemaal blij want klant kwam regelmatig klagen dat het zo lang duurde. Ik had terplekke gebeld naar de klantmaar wat blijkt hij had geen tijd. Kwam pas na paar dagen ophalen(zijn zoon).
Ik de doos meegegven in verondstelling weer een blije klant, probleem opgelost.
Maar nee hoor krijg een telefoontje van de klant ¨waar is mijn controller en snoer¨.
Ik zeg tegen de klant ¨mijnheer die heeft u zelf meegenomen naar huis hebben we niet meegestuurd was u zelf bij¨. Toen werd ie heel onviriendelijk en beledegend over de telefoon en zei dat ie mij nog te grazen zal nemen. Ik wist niet beter dän weer contact op te nemen eerst met hoofdkantoor en toen met sony. Samen met beveiliging hadden we de camera beelden opgezocht van de bewuuste dag en ja hoor duidelijk te zien dat de snoeren en joystick weer in tasje samen met de klant naar huis gingen. Ik weer sony bellen uiteindelijk heb ik ze zoveer gekregen dat de mijnheer ondanks dat ie heel onvriendelijk was tegen mij en mijn collegaś toch nog een joystick en snoeren kreeg. Vond het een heel goede service van ons namens Bart Smit. Ben wel geschrokken hoe mensen ondankbaar kunnen zijn en hun eigen schuld(kwijtgeraakte snoeren en joystick) bij een andwer neerlegt. Heel triest...

Radar
Site Admin
Berichten: 5520
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Radar »

Vanaf hier ging de discussie off topic (over moderatie op een ander forum). Wij hebben deze berichten verwijderd.

Gesloten