LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Ik had geen overdrachtpapier. Gelukkig bleek de nieuwe bewoner dat te hebben (wist ik niet meer) Kopie hiervan opgestuurd naar Lindorff.

Lindorff was niet onder de indruk en wil ondanks alles betaald worden.
Nou dat kunnen hun wel willen maar ik dus niet. Ik betaal geen cent.

Mochten ze het lef hebben om het voor te laten komen zal ik zeker een claim indienen

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Het is zover, ik heb een dagvaarding gekregen om te verschijnen bij de kantonrechter. Heb mijn rechtsbijstand gebeld en wat blijkt: hun gaan schriftelijk verweer voeren.

Mocht het dan alsnog voorkomen wordt ik bijgestaan door rechtsbijstand. Toch blij dat ik die verzekering ooit genomen heb.

Nadeel is dat, volgens hun, indien ik win ik geen claim in te kan dienen voor gemaakte onkosten. Dat doet dus de rechtsbijstand. Zij moeten hun personeel inzetten dus die kosten moeten dan betaald worden.

Alleen indien je een advocaat neemt en deze betaald kan je dus de kosten verhalen.

Maar ja, als het voor moet komen kost mij dat wel een (halve) snipperdag.

Wie kan mij vertellen (indien ik win en daarvan ben ik overtuigd) of het dan verstandig is om een advocaat in de arm te nemen om de kosten te verhalen of het maar te laten rusten????

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

pilske ik wens je veel succes en hoop dat je wint

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Dankje voor je steun Snepke. Het moet wel heeeel raar lopen wil ik niet winnen. Ik hou jullie op de hoogte

mona26
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 21:54

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door mona26 »

ik heb sinds september problemen met canal digitaal. Ik had mij abonnement gewijzigd. Deze wijziging was goedgekeurd. Vervolgens ben ik gebeld door retentie en ik zou alleen aangemeld worden voor filmnet en family nav de aanbieding. Sinds de migratie hiervan werken mijn kanalen niet naar behoren.
Ik heb meerdere keren gebeld, een nieuwe dedoder gekocht, maar geen goed werkende dienst. Toen binnen 7 dagen na de migratie een opzegging ingediend. Deze is nooit verwerkt. Vervolgens tot heden geen signaal, wel facturen na 8 brieven en tig telefoontjes. Ook hebben ze nu Lindorff ingeschakeld. Ik heb hen alle brieven etc gestuurd en weer een aangetekende brief, maar van beide partijen geen reactie. Maar wel lekker blijven betalen!
Voor wat? Voor een dienst die niet geleverd wordt? Het is te gek voor woorden, waar is de service naar de klant? Dat kan toch niet!?

Nu ook maar eens rechtsbijstand erbij geroepen. We zitten nog maar in de beginfase, maar nu neem ik het heft in handen.
Moet ik als consument hun allles voorkauwen? Moet ik met alternatieven komen om mijzelf verder te helpen?

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Vandaag brief binnen van Canal Digitaal. Ze hebben mijn dossier opnieuw bekeken (nu al???) en zijn enkele onrechtmatigheden tegengekomen die ze recht willen zetten.

Ze hebben het dossier bij Lindorff laten sluiten en de dagvaarding die ik heb gekregen is hierdoor vervallen.

Ze bieden oprechte excuses aan voor het zeer grote ongemak waar ik mee geconfronteerd ben geweest.

Kost wel wat moeite maar dan krijg je toch een mooie brief van de effectieve klantenservice van Canal Digitaal.

Stel je voor dat ik betaald zou hebben om er maar vanaf te zijn!!

Bedankt allemaal voor jullie welgemeende adviezen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Zo zie je maar weer ,voet bij stuk houden en niet betalen als je in je recht staat.Goed gedaan Pilske

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Waar blijft het excuus van Lindorff

GJ0470
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 23:58

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door GJ0470 »

Nadat Canal Digitaal eind januari aan mijn advocaat beweerde een ondertekend contract van mij te hebben en beloven hiervan een kopie op te sturen, sturen ze een brief dat ze het allemaal zelf verkeerd hebben gedaan:
Ik heb op 20 december 69,90 (wederom) laten storneren, hebben ze zelf ook op 30 december 69,90 teruggestort.

De volgende dag na bovenstaande brief het geld ook weer netjes teruggeboekt naar Canal Digitaal, 1 dag later een brief van het bekende incassobureau :lol:, ze hebben zelfs gebeld waar het geld bleef, niet dus !!! :P

Rechtsbijstand verzekering heeft ze een aangetekende brief, e-mail en een fax gestuurd met de brief van Canal Digitaal, tot nu toe al 4 weken niets meer van de firma vernomen.

TIP: heb je een rechtbijstandverzekering, stuur gelijk alles hier naartoe, kost het je zelf geen tijd en aangetekende brieven.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

recht bijstand doet er niets aan te laag bedrag,dus die kun je ook wel opzeggen.Dat is niet gedekt,dit is een te laag bedrag,dat valt ergens anders onder.Heb mijn rechtsbijstand opgezegt kost een kapitaal en als je hulp nodig hebt geven ze niet thuis

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

eindelijk bericht van Lindorff dat ik een dagvaarding krijg(riepen ze een jaar terug al)
Ik kan verweer voeren tijdens de zitting,heb gelijk al laten weten aan cd dat ik een tegenvordering indien.
15sept 2007 krijg ik factuur van cd:
Het settopbox is gewijzigd ,u dient de gewijzigde prijs te voldoen,tenzij u binnen 30dagen na factuurdatum schriftelijk en kosteloos opzegd.
1 okt opgezegd(volgens de wet kan je per direct opzeggen als het abo verhoogd wordt)
Bevestiging van cd gehad,.
Maand later aanmaning ik moet betalen ik was 30 dagen te laat met betalen,had het volgens cd voor aug moeten opzeggen.
Eh er staat heel iets anders op de factuur,niets mee te maken ,betalen.
Dus niet.Sturen ze Lindorff op mijn dak.
Copie factuur,opzegbrief,bevestiging cd(5okt hebben ze mijn opzegbrief gehad,dus nog binnen 30 dagen factuurdatum)naar Lindorff gestuurd,die zeggen niets mee te maken je was te laat,betalen.
Ik heb niets betaald en dat doe ik niet ik sta in mijn recht.
Diverse dreigbrieven gehad ,nepbrief van de deurwaarder die Lindorff zelf schrijft op briefpapier van een deurwaarder.betalen of loonbeslag.
Ik heb niet betaald krijg ik een betalingsregeling aangeboden.
Ik betaal niet.
Nu bericht gehad dat ik een dagvaarding krijg.
Ik kijk er echt naar uit,ze hebben geen poot om op te staan
Laatst gewijzigd door snepke op 06 mar 2014 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

jowy
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009 09:51

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jowy »

hallo ik heb een vraag

ik heb mijn resivers met schotel verkocht aan een vriend met de canaal digitaal kaart erbij

ik heb mijn abbo opgezecht per 31 jullie 2009
hij neemt mijn abbo over we hebbe samen de formulier ingevult en hij heeft ze handtekening gezet op de overname formulier .. kunnen ze dan nog geld van mij rekening halen dan ? en word dat nu van zijn rekening gehaald ? wie weet dit...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Als je een bevestiging hebt gehad van cd(goed bewaren)mogen ze geen geld afhalen ,doen ze dat toch gelijk (binnen een maand)laten storneren

jowy
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009 09:51

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jowy »

jazeker heb ik die gehad maar moet ik dan ook nog voor deze maand en volgende maand betalen dan ? hij heeft hem overgenomen vanaf gister 31 mei

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Je moet tot het einde abo betalen,je vriend heeft een nieuw abo vanaf 31 mei.Jij moet juni en juli nog betalen.Wat staat er in de bevestiging van cd,wanneer eindigd je abo

jowy
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009 09:51

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jowy »

daar staat in dat het per 31 juli word stop gezet maar hij neemt mijn contract over he per 31 mei dus moet ik wel die 2 maanden doorbetalen .... :cry: das jammer kost me nog 26 euro :( maar ja is niet anders dan bedankt

loesje010
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 20:14

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door loesje010 »

ik wil/heb mijn abo opgezegd, maar nu moet ik nog een jaar betalen!!
vanaf juli gaan ze over naar een maand opzegging. ik vroeg dan is dat ook mij dus. nou niet dus, ik zit er nog een jaar aan vast, als ik had gewacht tot juli, had ik eind augustus er vanaf gweest, maar nu kan het niet meer :evil: :evil:
ik kan het ook niet meer terugdraaien, dus dit is echt schurkenspel!!!
is hier wat aan te doen???????? :?: :?:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Wanneer loopt je abo af ,je moet een maand van tevoren opzeggen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

in de krant van vandaag staat dat je abonnementen vanaf juli per maand kan opzeggen, dan zeg je het toch in juli op,ben je er na een maand vanaf,en ze mogen je dan geen jaarabo laten betalen,Hun zullen echt niet zeggen dat je in juli kunt opzeggen,zo hebben ze toch nog een jaar geld.Gewoon opzeggen in juli,ben je er in augustus vanaf.Internet,televisie,verzekeringen ze moeten allemaal een maandabonnement aanbieden,zelfs energiebedrijven moeten meedoen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

vandaag staat er weer een groot stuk in de krant dat je per 1 juli per maand mag opzeggen

Gesloten