Pagina 4 van 6

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 04 feb 2009 13:45
door Pilske
Ik had geen overdrachtpapier. Gelukkig bleek de nieuwe bewoner dat te hebben (wist ik niet meer) Kopie hiervan opgestuurd naar Lindorff.

Lindorff was niet onder de indruk en wil ondanks alles betaald worden.
Nou dat kunnen hun wel willen maar ik dus niet. Ik betaal geen cent.

Mochten ze het lef hebben om het voor te laten komen zal ik zeker een claim indienen

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 06 feb 2009 17:17
door Pilske
Het is zover, ik heb een dagvaarding gekregen om te verschijnen bij de kantonrechter. Heb mijn rechtsbijstand gebeld en wat blijkt: hun gaan schriftelijk verweer voeren.

Mocht het dan alsnog voorkomen wordt ik bijgestaan door rechtsbijstand. Toch blij dat ik die verzekering ooit genomen heb.

Nadeel is dat, volgens hun, indien ik win ik geen claim in te kan dienen voor gemaakte onkosten. Dat doet dus de rechtsbijstand. Zij moeten hun personeel inzetten dus die kosten moeten dan betaald worden.

Alleen indien je een advocaat neemt en deze betaald kan je dus de kosten verhalen.

Maar ja, als het voor moet komen kost mij dat wel een (halve) snipperdag.

Wie kan mij vertellen (indien ik win en daarvan ben ik overtuigd) of het dan verstandig is om een advocaat in de arm te nemen om de kosten te verhalen of het maar te laten rusten????

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 06 feb 2009 21:56
door snepke
pilske ik wens je veel succes en hoop dat je wint

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 06 feb 2009 22:34
door Pilske
Dankje voor je steun Snepke. Het moet wel heeeel raar lopen wil ik niet winnen. Ik hou jullie op de hoogte

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 10 feb 2009 22:08
door mona26
ik heb sinds september problemen met canal digitaal. Ik had mij abonnement gewijzigd. Deze wijziging was goedgekeurd. Vervolgens ben ik gebeld door retentie en ik zou alleen aangemeld worden voor filmnet en family nav de aanbieding. Sinds de migratie hiervan werken mijn kanalen niet naar behoren.
Ik heb meerdere keren gebeld, een nieuwe dedoder gekocht, maar geen goed werkende dienst. Toen binnen 7 dagen na de migratie een opzegging ingediend. Deze is nooit verwerkt. Vervolgens tot heden geen signaal, wel facturen na 8 brieven en tig telefoontjes. Ook hebben ze nu Lindorff ingeschakeld. Ik heb hen alle brieven etc gestuurd en weer een aangetekende brief, maar van beide partijen geen reactie. Maar wel lekker blijven betalen!
Voor wat? Voor een dienst die niet geleverd wordt? Het is te gek voor woorden, waar is de service naar de klant? Dat kan toch niet!?

Nu ook maar eens rechtsbijstand erbij geroepen. We zitten nog maar in de beginfase, maar nu neem ik het heft in handen.
Moet ik als consument hun allles voorkauwen? Moet ik met alternatieven komen om mijzelf verder te helpen?

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 11 feb 2009 17:30
door Pilske
Vandaag brief binnen van Canal Digitaal. Ze hebben mijn dossier opnieuw bekeken (nu al???) en zijn enkele onrechtmatigheden tegengekomen die ze recht willen zetten.

Ze hebben het dossier bij Lindorff laten sluiten en de dagvaarding die ik heb gekregen is hierdoor vervallen.

Ze bieden oprechte excuses aan voor het zeer grote ongemak waar ik mee geconfronteerd ben geweest.

Kost wel wat moeite maar dan krijg je toch een mooie brief van de effectieve klantenservice van Canal Digitaal.

Stel je voor dat ik betaald zou hebben om er maar vanaf te zijn!!

Bedankt allemaal voor jullie welgemeende adviezen.

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 11 feb 2009 18:57
door snepke
Zo zie je maar weer ,voet bij stuk houden en niet betalen als je in je recht staat.Goed gedaan Pilske

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 15 mar 2009 19:59
door snepke
Waar blijft het excuus van Lindorff

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 15 mar 2009 22:20
door GJ0470
Nadat Canal Digitaal eind januari aan mijn advocaat beweerde een ondertekend contract van mij te hebben en beloven hiervan een kopie op te sturen, sturen ze een brief dat ze het allemaal zelf verkeerd hebben gedaan:
Ik heb op 20 december 69,90 (wederom) laten storneren, hebben ze zelf ook op 30 december 69,90 teruggestort.

De volgende dag na bovenstaande brief het geld ook weer netjes teruggeboekt naar Canal Digitaal, 1 dag later een brief van het bekende incassobureau :lol:, ze hebben zelfs gebeld waar het geld bleef, niet dus !!! :P

Rechtsbijstand verzekering heeft ze een aangetekende brief, e-mail en een fax gestuurd met de brief van Canal Digitaal, tot nu toe al 4 weken niets meer van de firma vernomen.

TIP: heb je een rechtbijstandverzekering, stuur gelijk alles hier naartoe, kost het je zelf geen tijd en aangetekende brieven.

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 21 apr 2009 10:40
door snepke
recht bijstand doet er niets aan te laag bedrag,dus die kun je ook wel opzeggen.Dat is niet gedekt,dit is een te laag bedrag,dat valt ergens anders onder.Heb mijn rechtsbijstand opgezegt kost een kapitaal en als je hulp nodig hebt geven ze niet thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 12 mei 2009 16:06
door snepke
eindelijk bericht van Lindorff dat ik een dagvaarding krijg(riepen ze een jaar terug al)
Ik kan verweer voeren tijdens de zitting,heb gelijk al laten weten aan cd dat ik een tegenvordering indien.
15sept 2007 krijg ik factuur van cd:
Het settopbox is gewijzigd ,u dient de gewijzigde prijs te voldoen,tenzij u binnen 30dagen na factuurdatum schriftelijk en kosteloos opzegd.
1 okt opgezegd(volgens de wet kan je per direct opzeggen als het abo verhoogd wordt)
Bevestiging van cd gehad,.
Maand later aanmaning ik moet betalen ik was 30 dagen te laat met betalen,had het volgens cd voor aug moeten opzeggen.
Eh er staat heel iets anders op de factuur,niets mee te maken ,betalen.
Dus niet.Sturen ze Lindorff op mijn dak.
Copie factuur,opzegbrief,bevestiging cd(5okt hebben ze mijn opzegbrief gehad,dus nog binnen 30 dagen factuurdatum)naar Lindorff gestuurd,die zeggen niets mee te maken je was te laat,betalen.
Ik heb niets betaald en dat doe ik niet ik sta in mijn recht.
Diverse dreigbrieven gehad ,nepbrief van de deurwaarder die Lindorff zelf schrijft op briefpapier van een deurwaarder.betalen of loonbeslag.
Ik heb niet betaald krijg ik een betalingsregeling aangeboden.
Ik betaal niet.
Nu bericht gehad dat ik een dagvaarding krijg.
Ik kijk er echt naar uit,ze hebben geen poot om op te staan

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 01 jun 2009 09:56
door jowy
hallo ik heb een vraag

ik heb mijn resivers met schotel verkocht aan een vriend met de canaal digitaal kaart erbij

ik heb mijn abbo opgezecht per 31 jullie 2009
hij neemt mijn abbo over we hebbe samen de formulier ingevult en hij heeft ze handtekening gezet op de overname formulier .. kunnen ze dan nog geld van mij rekening halen dan ? en word dat nu van zijn rekening gehaald ? wie weet dit...

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 01 jun 2009 10:07
door snepke
Als je een bevestiging hebt gehad van cd(goed bewaren)mogen ze geen geld afhalen ,doen ze dat toch gelijk (binnen een maand)laten storneren

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 01 jun 2009 10:26
door jowy
jazeker heb ik die gehad maar moet ik dan ook nog voor deze maand en volgende maand betalen dan ? hij heeft hem overgenomen vanaf gister 31 mei

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 01 jun 2009 15:07
door snepke
Je moet tot het einde abo betalen,je vriend heeft een nieuw abo vanaf 31 mei.Jij moet juni en juli nog betalen.Wat staat er in de bevestiging van cd,wanneer eindigd je abo

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 01 jun 2009 16:35
door jowy
daar staat in dat het per 31 juli word stop gezet maar hij neemt mijn contract over he per 31 mei dus moet ik wel die 2 maanden doorbetalen .... :cry: das jammer kost me nog 26 euro :( maar ja is niet anders dan bedankt

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 03 jun 2009 20:23
door loesje010
ik wil/heb mijn abo opgezegd, maar nu moet ik nog een jaar betalen!!
vanaf juli gaan ze over naar een maand opzegging. ik vroeg dan is dat ook mij dus. nou niet dus, ik zit er nog een jaar aan vast, als ik had gewacht tot juli, had ik eind augustus er vanaf gweest, maar nu kan het niet meer :evil: :evil:
ik kan het ook niet meer terugdraaien, dus dit is echt schurkenspel!!!
is hier wat aan te doen???????? :?: :?:

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 03 jun 2009 22:28
door snepke
Wanneer loopt je abo af ,je moet een maand van tevoren opzeggen

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 04 jun 2009 20:06
door snepke
in de krant van vandaag staat dat je abonnementen vanaf juli per maand kan opzeggen, dan zeg je het toch in juli op,ben je er na een maand vanaf,en ze mogen je dan geen jaarabo laten betalen,Hun zullen echt niet zeggen dat je in juli kunt opzeggen,zo hebben ze toch nog een jaar geld.Gewoon opzeggen in juli,ben je er in augustus vanaf.Internet,televisie,verzekeringen ze moeten allemaal een maandabonnement aanbieden,zelfs energiebedrijven moeten meedoen

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Geplaatst: 15 jun 2009 14:59
door snepke
vandaag staat er weer een groot stuk in de krant dat je per 1 juli per maand mag opzeggen