Een correctie is hier op zijn plaats. Gezondheidsclaims mogen nog steeds, alleen is vanaf september 2007 de Europese verordering van kracht om dit voldoende wetenschappelijk te onderbouwen. De EFSA heeft hierbij een adviserende rol.Gezondheidsclaims mogen niet (meer)dus noem je het voedingssupplement en roept hoe tevreden je bent om het een ander aan te smeren
Er is echter nog een lange weg te gaan waardoor dit is verschillende fasen wordt doorgevoerd.
Hier wordt wat meer duidelijkheid geschept. Al eerder heb ik aangegeven wanneer iets voldoende wetenschappelijk onderbouwd is waardoor dit aangenomen kan worden. Wat betreft noni is deze onderbouwing geheel afwezig.ik heb alle informatie die ik zelf nodig acht te hebben.
Wat een ander voor 'eisen' stelt om in een voedingsmiddel te geloven staat hem/haar vrij. Ron1 zegt dat hij zelf alle informatie heeft die hij nodig acht. Dat is hem goed recht. Dat wil echter niet zeggen dat de informatie die hij nodig acht niet foutief, selectief, misleidend en incompleet kan zijn.
Dat ron1 in noni gelooft is hem goed recht. Hem proberen te overtuigen is zinloos omdat hij valide argumenten en wetenschappelijke onderzoeken negeert en weigert om zijn 'bewijs' te tonen. Dat kan allemaal op een forum, maar maakt zijn verhaal niet geloofwaardiger.