LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Robjee
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Tahitian NONI juice?

Ongelezen bericht door Robjee »

Gezondheidsclaims mogen niet (meer)dus noem je het voedingssupplement en roept hoe tevreden je bent om het een ander aan te smeren
Een correctie is hier op zijn plaats. Gezondheidsclaims mogen nog steeds, alleen is vanaf september 2007 de Europese verordering van kracht om dit voldoende wetenschappelijk te onderbouwen. De EFSA heeft hierbij een adviserende rol.
Er is echter nog een lange weg te gaan waardoor dit is verschillende fasen wordt doorgevoerd.
ik heb alle informatie die ik zelf nodig acht te hebben.
Hier wordt wat meer duidelijkheid geschept. Al eerder heb ik aangegeven wanneer iets voldoende wetenschappelijk onderbouwd is waardoor dit aangenomen kan worden. Wat betreft noni is deze onderbouwing geheel afwezig.
Wat een ander voor 'eisen' stelt om in een voedingsmiddel te geloven staat hem/haar vrij. Ron1 zegt dat hij zelf alle informatie heeft die hij nodig acht. Dat is hem goed recht. Dat wil echter niet zeggen dat de informatie die hij nodig acht niet foutief, selectief, misleidend en incompleet kan zijn.
Dat ron1 in noni gelooft is hem goed recht. Hem proberen te overtuigen is zinloos omdat hij valide argumenten en wetenschappelijke onderzoeken negeert en weigert om zijn 'bewijs' te tonen. Dat kan allemaal op een forum, maar maakt zijn verhaal niet geloofwaardiger.

Da silva

Ongelezen bericht door Da silva »

Hier een website van een Noni-juice verkoper met tips hoe je inkomen te verhogen.
http://www.bloggen.be/gezond_met_noni/

Hier een stukje van een artikel op skepsis

In een liter Tahitian Noni zit voor ongeveer anderhalve euro aan nonivruchten, maar je moet er 40 euro voor betalen. Bij zulke opgeschroefde prijzen horen dubieuze verkoopmethoden. De Tahitian Noni wordt door TNI in een multilevel marketing organisatie (MLM) verkocht (zie ook Skepter, herfst 2004). In de tweede helft van 2003 behaalde Morinda Inc. een maandelijkse omzet van ruim 40 miljoen dollar. In totaal had men toen al voor twee miljard dollar nonidrank verkocht. De helft daarvan werd aan de distributeurs uitbetaald. Die worden er echter zelden rijk van, want er waren maar liefst 500.000 distributeurs, zodat ze gemiddeld 40 dollar per maand verdienden.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Welke FLES is hier getest, er zijn vele soorten NONI juice wereldwijd.

Appelsap is ook niet altijd appelsap.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 30 Sep 2008 13:35 door gravedigger

Het verbaast me Jor, dat je aan dat figuur nog zo veel woorden vuil maakr..
Je hebt natuurlijk gelijk.Ik hoopte nog een antwoord te krijgen tegen beter weten in.Zie de kinderachtige reactie's van ron1 en negeren is de beste optie.

Da silva

Appelsap is ook niet altijd appelsap.
Een pak appelsap wordt nooit 45 euro toch?

ron1

Neen,maar NONI sap wel, je weet precies wat er bedoeld wordt,er zijn vele verschillende SOORTEN Noni Juice wereldwijd,helaas zijn er ook velen die imitatie zijn,net mensen dus, dus over welke gaat het nu Silva ?

Want dat maakt wel verschil uit.

Da silva

Speciaal voor jou:

In een liter Tahitian Noni zit voor ongeveer anderhalve euro aan nonivruchten, maar je moet er 40 euro voor betalen
Ik neem aan dat dit de "goede" kwaliteit is?,of heb je nog duurdere?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste Ron1, er staat toch in het artikel dat men het heeft over Tahitian Noni.

Doch, nu jij stelt dat er verschillende soorten Noni zijn, moeten we hieruit concluderen dat het onderzoek wat jij nog steeds dient te produceren, slechts voor een bepaalde soort Noni geldt?

Waar blijft trouwens dit onderzoek?

gatekeeper

Ongelezen bericht door gatekeeper »

Je kunt het er heeeeel lang over hebben waarom je wel of niet Noni moet gebruiken maar uiteindelijk kun je er al schrijvend niet achter komen of het 'werkt'. Werkt in dit geval bevorderlijk voor je gezondheid.
In mijn geval ben ik mijn eigen 'bewijs'. Niet een professor of een verkoper of en reclame of een forum.

Ik kwam Noni toevallig tegen tijdens mijn vakantie in Peru en gebruik het in poedervorm/capsules. Das denk ik voordeliger als sap (voor als je de prijs als argument gebruikt om het niet te nemen).

Overigens noemde ik Dr. Ralph Heinicke's niet helemaal in de juiste context. Ik wil hiermee aangeven dat dit DE persoon is die een instituut op het gebied van onderzoek naar Noni en gezondheid is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste gravedigger,

De discussie gaat helaas weer de mlm kant op. Inhoudsloos claims doen en verwachtingen wekken. Dus:
Je kunt het er heeeeel lang over hebben waarom je wel of niet Noni moet gebruiken maar uiteindelijk kun je er al schrijvend niet achter komen of het 'werkt'. Werkt in dit geval bevorderlijk voor je gezondheid.
Hierin vallen twee dingen op.
Wetenschappelijk onderzoek kan ons al lezend helpen, maar nu ineens wijs je dit af. Terwijl je eerder wel wetenschappelijk onderzoek in verband brengt met.
Bij de laatste zin vergeet je weer te melden dat het als vrucht dus niet anders is dan bijvoorbeeld een sinaasappel, of een appel. Jouw bewering is dan niet onwaar, maar ook weer niet zodanig dat het iets oplevert. Waarin zou ik er meer aan hebben dan een sinaasappel te nuttigen?
Overigens noemde ik Dr. Ralph Heinicke's niet helemaal in de juiste context. Ik wil hiermee aangeven dat dit DE persoon is die een instituut op het gebied van onderzoek naar Noni en gezondheid is.
Dan stel ik voor dat je eerst je eerdere bericht aanpast, want nu is het een valse gezondheisclaim. Vervolgens ook graag je laatste bericht aanpassen, want opnieuw doe je een valse claim.
Wat ik mis is het oordeel van deze man. Een opmerking als "de man is een instituut op het gebied van" geeft aan dat hij ook jouw mening deelt.

Waarom is dit soort associaties toch nodig?

Da silva

http://www.nonimorinda.nl/noni-vergelij ... merken.htm
Ron1
Nou ik weet 1 ding,dit valt niet onder skepsis,deze bijzondere stinkende vrucht,maar die wel lekker smaakt (.........) bevat zeer reinigende stoffen,dat is WEL bewezen.Gezond dus !
Koop alleen sappen welke onder controle staan, en welke het BIO- én EKO-keurmerk bezitten, zodat gegarandeerd 100% sap wordt geleverd zonder toevoegingen zoals water, aroma`s en andere vruchtensappen. Sappen welke goed smaken en smaakvol geuren zijn gemengd, waardoor de belangrijke voedingstoffen van de drank minimaal zijn. Bula Noni smaakt onaangenaam daar het sap 100% is, en wordt verkregen van vruchten welke niet worden gekweekt, maar welke in het wild groeien.
Welke heb jij dan Ron1?
De goede of de nepperd?

jor

Ongelezen bericht door jor »

Quote:
Ron1
Nou ik weet 1 ding,dit valt niet onder skepsis,deze bijzondere stinkende vrucht,maar die wel lekker smaakt (.........) bevat zeer reinigende stoffen,dat is WEL bewezen.Gezond dus !
Jammer toch dat zodra men vraagt iets te bewijzen ( dat is WEL bewezen )Volgens bv Ron1 word je met een kluitje in het riet gestuurd, opmerkingen als <zoek het lekker zelf op> komen de betrouwbaarheid van een reactie niet ten goed.
Geplaatst op 19 Jun 2008 09:17 door ron1

Uit wetenschappelijke onderbouwende rapporten.

Die maar nooit boven tafel komen. :?:

Robjee
Contacteer:

De wetenschappelijke 'bewijzen' die ron1 zegt te hebben zullen nooit komen.
Een onderzoek van enige kwaliteit en betekenis zal gepubliceerd worden. Op het internet en in wetenschappelijke databases ontbreken deze onderzoeken, die gezondheidsvoordelen van noni laten zien, volledig. Dit zijn bronnen die gebruikt worden bij het schrijven van een review, een overzichtsartikel over een bepaald onderwerp.
Wanneer men toegang heeft tot deze bronnen en enige kennis heeft van onderzoek kan men een conclusie trekken over het betreffende onderwerp.

Het punt dat ik nu wil aanhalen is dat men niet afhankelijk is van ron1 om een conclusie te kunnen trekken over de gezondheidsvoordelen van noni. Daar zijn veel betere bronnen voor, die hier ook de revu zijn gepasseerd, inclusief bijbehorende conclusies.
There is no scientific basis for claiming that patients will benefit from using noni for any diseases. The way this product is sold has several worrying aspects.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1833 ... d_RVDocSum

Mijn voorstel is om 'ons' daarom niet meer bezig te houden met de 'bewijzen' die ron1 zegt te hebben. Hij had ons allen 'lik op stuk' kunnen geven door deze te geven.
Hij heeft geprobeerd zijn standpunt en overtuiging te verdedigen maar is daar niet in geslaagd doordat hij op diverse essentiele punten in gebreke bleef en blijft.
Ron1 kan daar anders over denken. Dat mag hij 'denken', maar daardoor heeft hij nog geen gelijk.

Interessant is verder de volgende disclaimer waarin met zegt dat zwangeren, kinderen en nierpatienten eerst een arts dienen te raadplegen alvorens noni juice te gebruiken.
http://www.nonimorinda.nl/noni-algemene-disclaimer.htm

R-Albers

Ongelezen bericht door R-Albers »

reactie op OMA
ik kan aan de flessen komen.
de originele noni juice van tahitian noni international...

voor meer info, mail: [email protected]

ron1

Ja deze bedoelde ik, zeer gezond en bewezen, een echte aanrader, bedankt hr aalbers :D

Robjee
Contacteer:

Ja deze bedoelde ik, zeer gezond en bewezen, een echte aanrader
Bewezen, echter zonder bevestiging of onderbouwing daarvan terug te vinden in de gehele medische wetenschappelijke literatuur?
Persoonlijk geef ik een andere invulling voor 'bewijs'.

isdatzo

Ongelezen bericht door isdatzo »

Mooie lijst men onzin.
Een aantal wetenschappers doen wat onderzoek in ratjes, en voilá: geen kanker meer voor de ratjes.

Voor de meeste mensen lijkt het me belangrijk om te weten dat ratten in de eerste plaats al helemaal niet zo snel kanker krijgen.
Om die reden worden chemicaliën in de beestjes geïnjecteerd zodat er op een kunstmatige manier kanker ontstaat. Dat is toch net even anders dan bij mensen.

Verder lijkt het me ook belangrijk om te weten dat het nauwelijks uitmaakt wat je ratten voert. Ze genezen namelijk toch wel van kanker. Geef ze een grote hoeveelheid van een willekeurige groente, fruit, kruid, of vitamine, en de beestjes zullen langer leven.
Jammer dat keer op keer blijkt dat ditzelfde effect niet wordt teruggevonden in mensen!!!

Leuk dat het de verkopers van deze dure bocht niet uitmaakt dat het spul waarschijnlijk niet werkt. Onderzoek is namelijk helemaal niet nodig volgens deze mensen.

ron1

Mooie lijst met nuttige informatie, bedankt hiervoor, het is duidelijk.

Robjee
Contacteer:

Mooie lijst met nuttige informatie, bedankt hiervoor, het is duidelijk.
Welke informatie uit de lijst is nuttig volgens jou?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Robjee,

ron1 geeft in wel meer topics totaal irrelevante reacties die soms zelfs niet eens met voorgaande reacties te maken hebben.. zou 't gewoon negeren !

Gesloten