Er zijn overgens wel bedrijfjes die de gegeven toch van defecte harde schrijven kunnen afhalen.
Klopt, ik ben er één van.
Daarom reageer ik ook zo fel.
Want de
O zeker wel. De defecte harde schrijf is het eigendom van de klant. Uit de mededeling van de klant maak ik op dat hij het eigendom helemaal niet wou overdragen. Dat recht (eigendomsrecht) heeft de winkelier / fabrikant niet gerespecteerd en dus is er aanspraak op te maken.
Ik twijfel eerlijk gezegd.
Het klopt met wat je zegt, maar uit de tekst:
Omdat ik nog garantie op de schijf had ben ik naar de mediamarkt toe gegaan omdat op deze schijf al mijn data stond, zoals alle gemaatk foto's van de afelopen 5 jaar, belasting aangiftes, zelf gemaakt programma's en ga zo maar door. Bij de mediamarkt heb ik aangegeven dat de data voor mij enorm belangrijk is en dat ik deze heel graag terug wil en dat ik bereid ben om hier ook nog voor te betalen indien nodig. Vervolgens heeft de service medewerker een formulier gemaakt waar op staat dat de dat voor mij belangrijk is en of ze ervoor kunnen zorgen dat hier een backup van komt.
maak ik er op uit dat de TS twee zaken had:
- Een defecte harde schijf waarop nog garantie zat
- De gegevens die erop staat moet nog een backup gemaakt worden.
Dus komt het hierop neer:
Dat er eerst van de gegevens een backup gemaakt moet worden, voordat er op het recht van de garantie aanspraak gemaakt kan worden.
Aangezien dat de MediaMarkt deze expertise niet in huis heeft, heeft de MediaMarkt de defecte schijf naar de fabrikant gestuurd.
De fabrikant maakt er heus geen backup van en heeft netjes zijn wettelijke verplichtingen nageleeft.
Daar komt ook nog bij dat de winkelier en de fabrikant niet verantwoordelijk zijn voor het verlies van de gegevens.
Het kan ook zo zijn (en we weten niet of dat ook zo is) dat de fabrikant wel gekeken heeft of er gegevens veilig gesteld konden worden, maar doordat de schijf zelf defect was, van de gegevens dus geen backup heeft kunnen maken.
Kijk, de "fout" die de TS heeft gemaakt is door te zeggen dat:
Omdat ik nog garantie op de schijf had ben ik naar de mediamarkt toe gegaan
Als de TS ook naar de MediaMarkt was gegaan met de mededeling:
Omdat mediamarkt de verkopende partij is van de externe harde schijf en ik geen expertise in huis heb om van de gegevens geen backup van de harde schijf te maken, ben ik naar de mediamarkt toe gegaan omdat op deze schijf al mijn data stond, zoals alle gemaatk foto's van de afelopen 5 jaar, belasting aangiftes, zelf gemaakt programma's en ga zo maar door. Bij de mediamarkt heb ik aangegeven dat de data voor mij enorm belangrijk is en dat ik deze heel graag terug wil en dat ik bereid ben om hier ook nog voor te betalen indien nodig. Vervolgens heeft de service medewerker een formulier gemaakt waar op staat dat de dat voor mij belangrijk is en of ze ervoor kunnen zorgen dat hier een backup van komt.
Dan was het een hele andere zaak geworden, en dan had jij ook volledig gelijk.
Het probleem bij de TS is dat hij én een garantieclaim heeft én een reparatieopdracht, daarom twijfel ik of in een eventuele rechtzaak die eigendomsclaim ook gehonoreerd wordt, puur omdat er ook een garantieclaim was.
Ik denk trouwens wel dat wij hierin een meningsverschil hebben.