LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phönix reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
honderdnamen

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

quote]Het systeem werkt juist zo dat iedereen minstens drie mensen mee mag nemen zodat de 'praktijken' steeds meer uitbreiden. Het zijn dus steeds weer nieuwe mensen erbij die wat kopen. De vooral behoorlijk oude mensen die al jaren meegaan nemen zij voor lief bij al deze reisorganisaties.[/quote]

Hiermee bedoel ik dat ze de mensen niet kunnen weigeren al verdienen ze er niet aan. Maar wij zijn gemiddeld met elkaar al met heel wat van deze reisjes meegeweest met demonstraties inbegrepen. Minstens 90 % is ver boven de 65 jaar. Het is ook voor deze doelgroep bedoelt want zij zijn beinvloedbaar, vaak nemen de mensen ook bewust een kind mee of de kinderen willen zelf mee om uit te zoeken hoe deze organisaties te werk gaan. Zij behalen gemiddeld 10 tot 20 % winst vanuit de groep. In zalen bij losse verkoopdemonstraties hebben zij 50 tot 100 mensen. Dus reken maar uit. Een fles Wollsann kost daar 10 euro, via google kosten ze (in Duitsland) 2 flessen voor 4,60, dit zijn dan maar de hele kleine winsten.
Maar wij hebben het hier niet alleen over Mercator maar ook over de andere bedrijven die meest samenwerken. Via de verkoopdemonstratie kun je weer reizen van Saturn boeken, je komt er Mercator weer tegen, via S.C. Busbedrijf Winschoten krijg je weer een gewonnen reis van Phonix of een gewonnen fiets, het is een heel netwerk.

Maar mensen: blijf elkaar waarschuwen, meldt gevallen van oplichgting aan, meldt aan wanneer er een verkoopdemonstratie is en waar etc. zowel hier op de site als bij de Consumentenautoriteit/Consuwijzer

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Er is nu tegenwoordig een gedeelte op de website wat lotgenoten wordt genoemd. Daar hoort die oproep van je thuis.

Waarom kopen die kinderen het zelf dan. Dat wordt toch niet opgedrongen door de ouders. Het toch een eigen beslissing om dat te doen. Niet alleen om te onderzoeken of het fout zit als ze met soort dagtochten meegaan. En als de kinderen jaloers zijn komt het meestal omdat het van hun erfenis afgaat. Ik heb het zelf gekocht en mijn ouders hadden het eerder gekocht. De eerste sets van ons waren allebei bij munosan vandaan.

Nog wat anders saturn reisen verkoopt de reizen voor wti. Ga maar eens googlen op saturn reisen en cloppenburg. Dan zie je wat ik bedoel.

Doe ook eens beter speurwerk over dit onderwerp. Dat doe ik wel via googelen en andere methoden. Ik beschouw dit als mijn hobby om te achterhalen welke organisaties bij wie hoort.

Als je zo veel keer bent meegeweest, kun je ook al aan de folders zien met wie je bent meegeweest. En je bent al een hele tijd niet meegeweest. Aangezien de klein artikelen tegenwoordig meer kosten dan je voorbeeld van de wolwas.

Je hebt een ding te vergeten te zeggen met het wolshampoo kopen in duitsland. Wat kost de verzending naar nederland reken dat er maar eens bij. En dan zit je ongeveer op hetzelfde bedrag als in nederland.

Ik heb gisteren een mailtje naar tros radar gestuurd om te vragen om de verschillende werkwijze van de verkooporganisaties onder de loep te nemen. Aangezien het op het forum aardig uit de hand begint te lopen. En alles over een kam wordt geschoren.

En melding gemaakt dat meerdere mensen dezelfde inlogggegevens gebruiken. Dat is verboden volgens de gedragregels van het forum.

honderdnamen

Dit is een forumsite, opgericht voor mensen om hun eigen ervaringen over deze soort organisaties te schrijven.
Het is hier geen forum om elkaar te zitten bedreigen maar om vooral heldere meningen te geven en te krijgen.
Wij reageren ook niet meer op de constante reacties van mevrouw Agaath12 die al sinds 2004 al deze forumsites in de gaten houdt wat de mensen schrijven en hierop te reageren en alles nog goed zit te praten. De mensen kunnen zelf oordelen.
Dit is een forumsite van Tros-Radar, speciaal voor Phonix-reizen waar niet al te beste ervaringen mee zijn. Via de verkoopdemonstraties van de MAW-shop uit Denekamp (en overige adressen) worden alle adresgegevens - die men zelf ingevuld heeft - doorgegeven naar deze 'organisaties'. Een kopie van je eigen ingevuld kaartje zit nu bij alle reizen/prijzen die men ineens gewonnen heeft. Sindsdien stromen de gewonnen prijzen en reizen overal in de brievenbus. Via Phonix hebben velke van ons ineens een reisje gewonnen!!
Gelukkig kunnen de meeste mensen zelf het kaf van het koren onderscheiden.
Wij zijn ook niet meegeweest voor ons plezier met deze reizen en verkoopdemonstraties maar om met eigen ogen - o.a. met een journalist- te aanschouwen hoe deze reisorganisaties/verkoopdemonstratiesorganisaties te werk gaan en in elkaar steken.
De verkoopdemonstraties zijn verschrikkelijk om vol te houden voor de vooral oude mensen, een vier of vijf uur durende verkooptechniek (waarbij vermeldt staat dat er een korte infoshow gegeven wordt). Zodra iemand reageert om iets te zeggen moet men zijn of haar mond dicht houden. De waardeloze spullen worden voor gigantische prijzen verkocht. Als voorbeeld Q-10-tabletten worden voor € 1500,- tot € 2000,-- verkocht, bij Kruidvat € 80,--
Vandaar alvast onze waarschuwingen. Voor de duidelijkheid, deze naam hebben wij genomen omdat we met zoveel mensen hiermee bezig zijn maar er is één en dezelfde persoon die reageert namens de overige tig aantal mensen.
Wij houden u in ieder geval op de hoogte van onze eigen ervaringen.
Nogmaals: graag de klachten en/of uitnodigingen naar de Consumentenautoriteit/Consuwijzer opsturen.

honderdnamen

Een kleine rectificatie; het is niet Agaath12 maar moet zijn Ageeth12, voordat er weer een reactie komt

Kerstster

Ongelezen bericht door Kerstster »

@Ageeth

Ik lees nu al geruime tijd mee, en ik vind het klasse dat jij zelf zoveel plezier beleefd aan je uitjes met die verkooporganisaties.

Dat neemt echter niet weg, dat ik vind dat er NIET duidelijk wordt gecommuniceerd door dergelijke aanbieders. O.a. de oudere medemens wordt gewoonweg belazerd; snap jij kennelijk nog niet, want je zult nog niet die leeftijd hebben, maar het wordt gebracht als een leuk uitje, maar wee o wee als je er bent, dan krijg je dus een urenlange intimiderende (vooral voor de oudere medemens) verkoop'show' (is me een raadsel hoe men zoiets trouwens een show durft te noemen) voor je kiezen, je zit min of meer opgesloten in een zaaltje en mag pas weg als de 'show' klaar is OF als je een kapitaal gaat betalen voor iets was in de normale handel voor veel minder aangeboden wordt.

Ik behoor nog niet tot de doelgroep, ook al ben ik al wat ouder, maar toch ben ik er bijna ingetuind, ook al ging het in mijn geval over een persoonlijke uitnodiging van een of andere bio boerderij met het bijbehorende gratis pakket van bio produkten, wat dus, volgens diegenen die er wel ingetrapt zijn , niet zo was, ging niet over bio produkten, cadeaux waren blikvoer en de 'show' ging over van alles, behalve over bio produkten.

Nogmaals, dat JIJ zeer tevreden bent en graag meegaat, is prima, heel fijn voor jou, maar ............... promoot dit aub niet, vooral niet richting onze beinvloedbare medemens, die zo een financiele poot wordt uitgetrokken, wat men zich absoluut NIET kan veroorloven, en blijven zitten met produkten die in de normale handel stukken goedkoper te verkrijgen zijn of blijven zitten met produkten die men helemaal niet wilde hebben (maar door intimidatie er aan vast zitten) of helemaal niet kan/mag gebruiken/nodig hebben.

ageeth12

Phonix reizen bestaat al wat langer dan je denkt. Namelijk mijn eerste reis dateert al van 2008 met hun. Ik had toen op dagtocht in 2006 via ann travel een kaartje ingevuld. Sindsdien krijg ik een brief met een uitnodiging voor een reisje te maken. Volgend jaar gaan we weer naar bohemen voor de derde keer met hun. En het kaartje waar je het over heb. Dat komt bij noord west touristik vandaan en niet bij overige organisaties. Anders had mijn vader het ook moeten hebben en dat is niet gebeurd.

Nog wat anders mag een mens zelf bepalen of een verkoopdemonstratie agressief is. Duizenden mensen buiten mij weten wel het verschil er tussen de organisaties. Waarom denken mensen alleen maar aan oplichterij en agressieviteit. Door sommige verkopers wordt zelfs gevraagd na afloop of alles naar wens is gegaan. Door sommige verkopers wordt gezegd we zijn alleen adviseurs. Je bepaalt zelf of je wat koopt.

Als je meegaat, er staat duidelijk in de brieven vrijblijvende verkoopdemonstratrie. Dus wat loop je dan te zeuren. En als ze achter je naam komen mogen je ze uit het bestand halen. Dat je cyrill als verkoper zegt mij al genoeg, deze probeert er altijd onder uit te komen. Ik ken andere verkopers die rustig de discussie met je aangaan. Ik zit rustig die 4 uur uit om daarna wat leuks te doen voor weinig geld. Het is voor ons een dagje uit wat jij gewoon probeert te verpesten.

Op de website van de consumentenautoriteit staan genoeg tips om met deze verkoopdemonstraties te gaan. En in de consumentengids van maart staat ook heel artikel over dit. En daarbij ook genoeg tips vermeld. Daar heb ik zelf nog een reactie teruggemaild met mijn ervaringen met deze verkooporganisaties. Daarbij ook de ervaringen en reacties van andere mensen gemaild.

Kerstster

Ongelezen bericht door Kerstster »

@Ageeth

Jammer, dat je niet objectief kunt reageren, maar met de tekst 'wat loop je dan te zeuren' komt, echt jammer.

Je hebt echt geen idee hè hoe men ECHT intern werkt (dat jij het naar je zin hebt en weet waar je je mee inlaat, is alleen maar lovenswaardig) en HOE men een preciese doelgroep (vooral de kwetsbare, beinvloedbare oudere medemens) exact op het oog heeft en uitzoekt, en dat alleen maar om die mensen veel geld uit de zakken te kloppen, ja, veel geld voor produkten die elders voor normale prijzen te koop zijn, en waar de doelgroep meestal geen fluit meer aan heeft!

Oudere medemensen hebben het meestal echt niet breed hoor, en voor hen is een aanbod voor een goedkoop uitje heel aantrekkelijk, het is een uitje, wat men anders niet kan betalen, ziet er prachtig uit, leuk, gezellig, gratis koffie, eventueel kopje soep, leuk reisje, ziet men nog eens wat, komt men nog eens ergens,

denk jij nou echt dat die mensen door hebben dat ze UREN opgesloten worden en verplicht naar l*lverhalen moeten luisteren en dusdanig geintimideerd worden dat ze maar wat kopen, ook al hebben ze het niet nodig en/of kunnen ze het niet gebruiken!

NEEN, dat hebben ze niet door, want ZO wordt dat niet gebracht!/geschreven!

Ergens hier is al eens gesuggereerd dat jij wellicht hoort/werkt bij dergelijke firma's. Zo langzaam aan zou ik dat ook gaan geloven.

ageeth12

Ik heb zoals ik al eerder zei een normale baan. En zelf heb ik het ook niet breed met mijn inkomen. Daarom ga ik veel met dit soort dagtochten mee. Ik denk dat ik bijna tegen de 500 dagtochten of meer aanzit. Daarom weet ik zoveel van.

Wat honderdnamen zei over dat mensen in de zaal werden opgesloten was de werkwijze van itc. Normaal mag je gewoon de zaal uitlopen en zelfs het gebouw. We hebben 1 keer gehad met een verkoper dat we enschede bijna hadden gebeld. Als hij de deur op slot had gedraaid. Wij laten niet over ons heen lopen. Dat weten de verkopers wel.

honderdnamen

Nieuwe mededeling:
Vandaag kreeg heeft één van onze 'medewerkers' een brief in de brievenbus.
Zij heeft een stereo-toren t.w.v. € 450,-- gewonnen via Mercator.
Over een aantal weken kan zij deze gewonnen prijs af komen halen waarbij tevens nog een 'korte info-show' wordt gehouden!!
Blijkt dus weer, dat ook Mercator niet alleen via busreisjes verkoopdemonstraties geeft maar ook in plaatselijke zalen deze prijzen uitdelen middels verkoopdemonstraties.
Uiteraard gaat deze vrouw haar gewonnen prijs in ontvangst nemen!!
Wij houden u hievan op de hoogte.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:
Wat honderdnamen zei over dat mensen in de zaal werden opgesloten was de werkwijze van itc. Normaal mag je gewoon de zaal uitlopen en zelfs het gebouw. We hebben 1 keer gehad met een verkoper dat we enschede bijna hadden gebeld. Als hij de deur op slot had gedraaid. Wij laten niet over ons heen lopen. Dat weten de verkopers wel.
Aha, zie je wel, het valt allemaal best mee, de verkopers draaien heus de deur niet op slot.. :roll:

An me hoela... als er eentje de politie belt zijn ze de pineut>>op mensen gijzelen staan zware straffen, ze kijken wel uit!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ageeth12 schreef:Ik heb zoals ik al eerder zei een normale baan. En zelf heb ik het ook niet breed met mijn inkomen. Daarom ga ik veel met dit soort dagtochten mee. Ik denk dat ik bijna tegen de 500 dagtochten of meer aanzit. Daarom weet ik zoveel van.
:o 500? Geen nul te veel?

seconds-out

Jolijn schreef:
ageeth12 schreef:
:o 500? Geen nul te veel?
Bijna 2 jaar van je leven in de bus.... :lol: Minimaal, want het zijn niet alleen dagtochten.
Een jaar of tien kan ook...

ageeth12

Mercator doet al sinds ongeveer 2 jaar al zaalverkopen. Ging vroeger met mijn vader mee of zijn vriendin. Nu krijg ik hem zelf en de andere mensen uit amsterdam zuidoost. Dat heb ik aan een verkoper te danken. We hebben geklaagd dat ik hem nooit kreeg.

Hun zijn niet de enige die aan zaalverkopen doen. Dat doen al de concurrenten. En mercator was niet de eerste die ermee begonnen is. Voor de mensen die geen geld hebben om met de dagtocht mee te gaan. Of slecht te been zijn voor de bus. Is dit wel de oplossing voor hun.

Ik vermoed dat in de brief staat, dat het een verloting onder de aanwezigen is. Dat betekent dat je de bevestigingsbrief moet inleveren voor de verloting. Deze krijg bij aanmelding voor de zaalverkoop. Ik ken hem al van mijn vader. Bij ons was het een tv voor degenen die aanwezig was met een brief.

Het is het gewone programma van de dagtochten en soms aangevuld met nieuws voor de clubleden. Dat ligt aan de verkoper en de deur zit ook niet op slot, zoals iemand denkt. En daarna is het meestal een kopje soep als afsluiting.

ageeth12

Nee het record die ik ken is van bijna 1000 dagtochten.

Gemiddeld zijn het er bij mij 2 dagtochten per 2 maanden bij verschillende organisaties. Gerekend vanaf 1992 bij de bestaande organisaties en de organisaties die niet meer bestaan. Vroeger kon ik het makkelijker doen. Want toen ik werkte nog niet nu wel.

En daar ben ik niet de enige in en ken nog een paar mensen die zoveel dagtochten gedaan hebben.

seconds-out

ageeth12 schreef:
Hun zijn niet de enige die aan zaalverkopen doen. Dat doen al de concurrenten. En mercator was niet de eerste die ermee begonnen is. Voor de mensen die geen geld hebben om met de dagtocht mee te gaan. Of slecht te been zijn voor de bus. Is dit wel de oplossing voor hun.
Als mensen geen geld hebben om een regulier busreisje te betalen hebben ze ook geen geld om al die onzinnig dure rommel te kopen...
Whatever...

Punt is dat mercator moet ophouden met de verkoop van veel te dure rommel.
Die ze alleen maar kunnen slijten omdat veel mensen zich laten intimideren door hun verkooptechnieken.

Welke mensen?
Nee, niet jij dit leest. ik ook niet...anderen...ouden van dagen, mensen die slecht ter been zijn en degenen die geen reguliere busreis kan betalen. :cry: :cry:

honderdnamen

Wij zullen Mercator bij de autoriteiten zeker aanprijzen als een "zeer sociaal gevoelig en meelevend bedrijf" voor de ouderen. Ook dat zij speciaal voor de mensen die het niet breed hebben om met een reisje mee te gaan, toch helemaal gratis een korte infoshow bij kunnen wonen.
De gewonnen stereotoren is persoonlijk op naam van deze vrouw gezet.
Zij verheugt zich ook zeer om deze prijs in ontvangst te gaan nemen.
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 27 aug 2011 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ageeth12

Als ik mij niet vergis staat er in de brief genomineerd als prijswinnaar. Dus niet dat je automatisch winnaar bent. Ik kan met mijn juridische kennis niks fout aan ontdekken.

Wie hem wil lezen stuur een maar een privebericht. Ik krijg de brief niet upgeload. Maar ik heb wel gescand in mijn laptop staan.

honderdnamen

Ageeth, Kunt u ons ook met uw juridische kennis adviseren welke reisjes het meest betrouwbaar zijn en met welke organisaties u allemaal bent meegeweest?
Is Phonix bv betrouwbaar volgens u? Welke organisatie komt bij u als meeste betrouwbare uit de bus met uw jarenlange reiservaring?
Welke organisaties kunnen wij volgens u aan de oudere mensen het beste aanraden?
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 27 aug 2011 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

honderdnamen

WAARSCHUWING:
Betreft juridische uitleg: GENOMINEERD:

In vele uitnodigingen van deze 'organisaties' staat vermeldt dat u bent genomineerd als winnaar.
Dit woord wordt misbruikt door al deze reis/organisaties waar een verkoopdemonstratie aan vast zit.
De betekenis van genomineerd - persoonsbenaming - benoemen/benoemt.
Wanneer er bv. zou staan u bent met meerdere mensen genomineerd, hieruit wordt de prijswinnaar bekend gemaakt, dan klopt dit wel. In de brieven staat letterlijk u bent genomineerd als winnaar. Dus in dit geval bent u al als winnaar uit meerdere genomineerden gekozen. Dit schrijft bv Mercator, Linda de Waal, S.C. Busbedrijf Winschoten en onder vele andere namen.
Dit is zeer ernstige misleiding!!!

Tijdens de verkoopdemonstratie wordt er in sommige gevallen 1 prijs zgn. getrokken uit de meegebrachte uitnodigingen. Alle mensen die voor de eerste keer komen, denken allen dat zij de prijs gewonnen hebben, maar niets blijkt waar. Dit is ernstige misleiding wat deze bedrijven doen.
Ook staat er vaak letterlijk: u heeft een fiets (of andere mooie beloftes) gewonnen en dit krijgt u (wanneer u komt) onmiddellijk overhandigd.
Dan wordt er 1 fiets (of iets anders) verloot en degene die heel vaak meegaan (weten wij uit ervaring) en heel veel kopen, hebben dit artikel gewonnen. Alles wordt op een zeer geraffineerde wijze gebracht.

Alle oude (re) mensen nemen dit voor waar aan en komen daarom in grote getale op deze aanlokkelijke uitnodigingen af. U HEEFT ECHT NIETS GEWONNEN!!!
Het is alleen maar een urenlange agressieve verkoopdemonstratie, waar iedere keer dagelijks weer tientallen mensen door misleiding kopen.
Thuisgekomen hebben de meeste mensen spijt van deze veel te dure artikelen en kun je in de meeste gevallen zelfs niet meer van je gekochte spullen afkomen. Zelfs binnen 8 dagen retour houden deze bedrijven zich niet aan en nemen niets retour.

DUS MENSEN WEES GEWAARSCHUWD.

ageeth12

Wat ik al eerder heb gezegd er gaat altijd iemand met de prijs naar huis. Dat is zeker het geval bij mercator reizen. We hebben dat zelf in de in amsterdam gezien met de zaalverkoop. Alleen het is een verloting en degenen die dit al vaker doen weten dit. Dat heb ik al eerder proberen uit te leggen. Volgens mij wordt er iemand vergeetachtig. En kijkt niet naar zijn eigen berichten met wat hij schrijft. Of naar andere berichten.

Namens alle duizenden mensen in nederland die dit leuk vinden om te doen. Vergelijk eens de organisaties en verkopers. En baseer niet je vindingen maar op een paar man.

Ik heb je berichten al aan een paar kennissen laten lezen. En die spreke er schande van. Dus het balletje is al het rollen over jouw hetze tegen de verkoopdemonstraties.

Trosradar maakt eens in forum een thema aan waar iedereen over dit onderwerp kan discussieren. In plaats losse onderwerpen waar niemand meer uitkomt.

Gesloten