LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mandos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mandos »

Ik heb 2 jaar een sim only 22,50 abb gehad voor 3,25 p/m. Voor het einde van dit abb heb ik geinformeerd of ik een zelfde soort aanbieding kon krijgen, dat was er niet (10,50 p/m voor hetzelfde abb). Een week later ontvang ik een brief waarin staat dat omdat ik trouwe klant ben ik voor altijd het sim only abb van 22,50 voor 3,25 kon krijgen, een kado van debitel. Nu heb ik een brief gekregen dat het abb verhoogd word en ik 22,50 - 8,95 actiekorting (die blijft wel) zou moeten gaan betalen.
Hoe hun aan die actiekorting komen weet ik niet, waarschijnlijk hadden ze zelf het abb goedkoop kunnen inkopen, maar dat hebben ze nooit verteld, immers van 22,50 naar 3,25 klinkt veel beter. In hun voorwaarden staat dat ze de tarieven kunnen verhogen, maar dat doen ze dus niet want de 22,50 blijft 22,50 kosten. Ook ben ik ontstemd over het feit dat ik een kado krijg die na bijna 2 jaar zomaar weer wordt afgepakt. Dit kan toch zomaar niet?

heavyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 16:51

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door heavyk »

Ik heb een debitel abonnement via kpn (doorlopend). Over april 2008 heb ik geen factuur ontvangen.
Verder zijn op de debitel site mijn gebruikkosten slechts bijgewerkt tot 02/05/2008 ipv 19/05/2008.

Gemaild naar debitel - geen reactie.
Gebeld naar debitel - op het moment dat ik de keuze maak dat ik een telefoniste wil spreken, wordt het telefoongesprek beeindigd.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is bij debitel?

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Weken kon ik al niet online mijn tegoed en facturen inzien.
Vandaag wel, en wat blijkt:

Ineens ene 15euro abonnement van 0,95 naar 6,95 per maand en de 150-minuten aansluiting van 2,95 per maand is opgeschroefd naar 10,95 (!)

Grrrr. Blijkt dat de idiote tariefsverhoging ineens is doorgevoerd, terwijl ik online NOOIT een melding heb gehad en ook de bewuste brief nooit heb ontvangen.

Wordt morgen een boos telefoongesprek die kant op en incasso-storno bij de bank. Wat een ongelooflijk stelletje...
:evil:

Mailtje naar [email protected] gestuurd:
Zojuist zag ik online voor mijn klantnummer ** de facturen ** voor aansluiting ** en
de factuur ** voor aansluiting ** , beiden gedateerd 26-05-2008.

Ik heb beide aansluitingen een aantal maanden terug reeds schriftelijk opgezegd, en ook van u een schriftelijke bevestiging hiervan ontvangen. Ter info, mails van 13/6/07:
Conform uw verzoek hebben wij uw opzegging in ons systeem verwerkt. De mobiele aansluiting ** zal op 11-01-2009 beëindigd worden tussen 00.00 en 23.59 uur.
Conform uw verzoek hebben wij uw opzegging in ons systeem verwerkt. De mobiele aansluiting ** zal op 10-01-2009 beëindigd worden tussen 00.00 en 23.59 uur.

Voor de eerste aansluiting betaalde ik altijd 0,95 per maand en voor de tweede 2,95. U presenteert nu bedragen van 6,95 en 10,95 !!!
Uit de media (Radar, Kassa) en diverse internetfora had ik begrepen dat het overgrote deel van de klanten een brief zou ontvangen hierover.
Sommige familieleden hebben deze brief ontvangen, en anderen zoals ik niet. Ook online was er ook niets te vinden, en ook via mail geen berichten ontvangen.

Derhalve ga ik er dan ook zondermeer vanuit dat deze eenzijdige wijziging die niet gecommuniceerd is, administratief terug wordt gedraaid tot het einde van de abonnementsperiode. Zou dat om wat voor reden dan ook niet kunnen, dan crediteert u deze facturen (abonnementsperiode juni 2008) maar geheel en sluit u de nummers per 1 juni a.s. af.

In alle aspecten verdient de communicatie en afhandeling van Debitel geen schoonheidsprijs. Graag per mail of post uw bevestiging/reactie van bovenstaande.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Neverending story, ineens deze mail gehad:
Mijn verontschuldigingen voor de late reactie.
Door een fout in ons facturatiesysteem is de verhoging van uw abonnement ingegaan per 1 juni 2008 in plaats van 1 september 2008. Het teveel betaalde bedrag wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. U heeft inmiddels een brief van ons ontvangen waarin wij aangeven dat de abonnementstarieven per 1 september 2008 worden verhoogd. Daarnaast hebben wij u een aantal opties geboden om alsnog voordelig gebruik te maken van een van onze abonnementen.

U kunt de aanbieding activeren via uw persoonlijke pagina op www.mijndebitel.nl of de aanbieding ondertekenen en aan ons retourneren.
Let dus op allen die nog niet of verkeerd verhoogd waren

Voor de goede orde -maar verbaast het je- GEEN brief gehad.

En ze doen nieuwe aanbiedingen (of blijven zitten), maar kennelijk GEEN opzegoptie. En oja, op MijnDebitel uiteraard ook weer niets van dit alles terug te zien... :evil:

Zjaka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2008 11:24

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Zjaka »

Sinds 7 maart jl. Debitel €25,- actie-abonnement sim-only op Vodafone netwerk. Actie hield in "géén aansluitkosten en 12 maanden lang voor €8,95". Op factuur mei abonnementsprijs €16,95 i.p.v. €8,95. Eerste e-mail geen antwoord. Tweede e-mail met antwoord dat door fout factureerprogramma verhoging was ingegaan per 1 juni i.p.v. 1 september. Debitel beroept zich op Alg.Voorw. art.4 lid a. Heb Debitel gewezen op art.4 lid d. dat actiekorting gehandhaafd blijft gedurende actieperiode. Debitel stelt nu dat de actiekorting (i.c. €16,05) gehandhaafd blijft echter dat de abonnementsprijs stijgt. Lijkt aardige spitsvondigheid. Maar kennelijk heeft de vermelding in het contract van 12 maanden voor €8,95 geen waarde. Was eerste en laatste keer dat ik met deze provider zaken heb gedaan.

bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door bartvt »

Vandaag de brief van Debitel binnen gehad. Mijn abonnement van 3 euro per maand wordt per 1-september omgezet naar 11 euro per maand, een stijging van 367%. Als alternatief wordt een KPN sim only voor 6,95 voor 100 minuten aangeboden waarbij een gesprek van 5 seconden voor de volle minuut wordt afgetikt.
Opzeggen dus! Heb zojuist een Simpel abonnementje afgesloten voor 2,50 per maand. Debitel ziet mij nooit meer terug.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Ron58 »

Heb zojuist een Simpel abonnementje afgesloten voor 2,50 per maand.
Daar worden 5 seconden ook voor de volle minuut afgetikt.

Is verder wel een voordelig alternatief, ik heb het zelf ook gedaan.
Debitel flikte me dit voor de tweede keer, voor scheepsrecht krijgen ze geen kans, mij zien ze ook nooit meer, ze zijn niet te vertrouwen.

Zjaka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2008 11:24

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Zjaka »

Het alternatief van KPN dat Debitel biedt is zelfs nog €3,- duurder dan als je dit abonnement als nieuwkomer zou afsluiten. Zo gaat Debitel met haar klanten om. Debitel heeft in Nederland al alle winkels gesloten. Nog even zo'n gedrag en de hele tent valt om. Zo ga je niet met je klanten om lijkt mij. Als je de letter "t" uit hun naam zou weglaten dan zie je hoe ze naar hun klanten kijken.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Ik kreeg gisteren een brief van debitel waarin stond dat ze de tarieven per 1 september gaan verhogen en dat ik per direct kan opzeggen. Voor mij komt dit als een geschenk uit de hemel, want ik ben sinds januari klant bij debitel en ik ben zeer ontevreden. Was een k*tbedrijf zeg! Ben blij dat ik mag vertrekken en mij zien ze daar echt niet meer terug.

Overigens zie ik net dat ze per 1 mei een hoger tarief hebben gerekend! Al is de factuur nogal erg onduidelijk, want de gebruikerskosten zijn maar verrekend tot 30 april ipv tot 21 mei, de rest staat er gewoon niet op. Geen idee of het klopt dus. Baggerzooi.
Laatst gewijzigd door boebele op 21 jun 2008 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.

johannes02
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2004 22:31

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door johannes02 »

Ik heb precies hetzelfde nu , 2e abb verhoogd en de rek die voor geen meter klopt.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Weet iemand hoeveel tijd je het beste kan hanteren voor de opzegging? Ik ga een nieuw abonnement afsluiten en wil deze zo snel mogelijk laten ingaan. Wat is een goede marge, 2 weken ofzo? Ik heb overigens de laatste factuur laten storneren, vertrouw het voor geen cent en ze rekenen teveel voor het abonnement.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Ron58 »

Weet iemand hoeveel tijd je het beste kan hanteren voor de opzegging? Ik ga een nieuw abonnement afsluiten en wil deze zo snel mogelijk laten ingaan. Wat is een goede marge, 2 weken ofzo?
Als je je nummer mee wilt nemen naar het nieuwe abonnement moet je de nieuwe provider dit laten regelen. Niet zelf opzeggen want dan ben je het nummer kwijt.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Ja dat weet ik, maar mijn nieuwe provider wil wel weten op welke datum ik het contract wil laten ingaan. Een optie als 'zo snel mogelijk' is er helaas niet...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als jij van Debitel die brief hebt gekregen waarin de verhoging aangekondigd wordt en waarin ook staat dat je de mogelijkheid tot opzeggen hebt kun je per direct weg.
Je kunt dus aangeven dat het nieuwe contract b.v. maandag a.s. in moet gaan. Zo snel hebben ze je natuurlijk niet overgezet maar je krijgt vanzelf een datum waarop ze alles geregeld hebben en je nummer overgezet wordt, zonder telefoon kom je heus niet te zitten. (behalve misschien heel even op de uiteindelijke datum van de switch)

johannes02
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2004 22:31

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door johannes02 »

Als je je abb. al een half jaar geleden hebt opgezegt is dat niet zo'n probleem. Had mijn abb. allang opgezegt en kreeg toen bericht van de verhoging. Ben over gestapt naar een andere prov. en kreeg eerst bericht van debitel dat mijn opzegging werd geannuleerd. daarna een bevestiging van mijn nummerbehoud bij een andere provider.[/quote]
Laatst gewijzigd door johannes02 op 21 jun 2008 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Hm ok, ik hoop dat het goed gaat dan. Bij Telfort willen ze weten wanneer het abonnement in gaat. Ik heb als datum 1 juli genomen, maar als mijn nummerbehoud dan niet rond is loop ik kans op dubbele abonnementskosten (duurt 2 weken volgens Telfort). Of kan de datum dat je opzegt ook in het verleden liggen? Ik kan vanaf eergisteren per direct opzeggen, dus moet ik dan wachten op die 2 weken waarin het nummerbehoud geregeld wordt?

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Aan alle ontevreden Vodafone klanten: http://vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart vanuit de behoefte de Vodafone Praktijken aan het licht te brengen.
Echt alleen voor klachten over Vodafone en hun truukjes om op slinkse en gewetenloze wijze hun inkomsten te verhogen.
Meld uw klacht te http://vodafone-klachten.blogse.nl en indien u zelf een blog of andere site beheert, link dan naar http://vodafone-klachten.blogse.nl.
Met voldoende links zal http://vodafone-klachten.blogse.nl eerdaags in de hoogste regionen van de onbetaalde resultaten verschijnen na het googlen op "vodafone".
Mogelijk dat Vodafone dan gemotiveerd raakt de ontevreden (lees opgelichte) klanten op behoorlijke wijze tegemoet te komen.

Groeten van swas.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Debitel heeft inmiddels de factuur van juni herzien. Helaas klopt het nog steeds niet: ik had een abonnement van 3,95 p/m, maar nu heb ik er ineens eentje van 8,95. De factuur is ook zo onduidelijk, ik snap echt niet hoe ze aan dat bedrag komen.
Ik probeerde ze net te emailen, maar dat is dus niet meer mogelijk. Je moet ze óf bellen, of een brief schrijven. Contact opnemen kan alleen als je meteen een nieuwe dienst afsluit :?:
Inmiddels heb ik opgezegd en ik wacht nu tot mijn nummerbehoud geregeld is, dus ik ben hopelijk snel van ze af. Een eventuele volgende afschrijving zal ik dan meteen laten storneren.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Half juni 'aanbod' gekregen om naar KPN over te stappen via Debitel, of via de site/post op te zeggen. Kon eerst mijndebitel na opzegging vorige week maandag via de site van beide nummers niet meer in. Dit weekend nog eens gekeken aangezien nummers nog in de lucht waren; bij familie was het dinsdag al uit de lucht.

Vandaag gebeld en na 35 (!) minuten iemand die zag dat door eerdere opzegging per januari 2009 de opzegging werd geblokkeerd ging ze mailtje naar andere afdeling over sturen, en erna zou het geregeld moeten zijn. Ben benieuwd hoe snel dat gaat, als niemand opmerkt dat m'n opzegging per direct wordt tegengehouden. Oja, creditnota staat nog open terwijl debetnota's binnen 7 dagen worden afgeschreven.Never ending story.

mdlaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 10:08

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mdlaat »

Ook ik ben van debitel naar vodafone scherp gegaan. Vodafone rekent mij nu, op haar eerste factuur, circa 50 euro aansluitkosten.

Ik kan nergens terugvinden dat deze aansluitkosten in rekening gebracht zouden worden.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?
--
Maurice

Gesloten