LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deur tot Deur ACTIE NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
eilander1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:58

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door eilander1976 »

Gisteravond ook bezoek gehad van 2 mensen. Verhaal over 20% korting etc. heb ik allemaal terzijde geschoven. Ik wil gewoon tarieven zien. Die kreeg ik inderdaad te zien. Direct mijn Eneco tarieven erbij gepakt, en inderdaad: Nuon is wat lager.
Daarom overgestapt op Nuon.
Nu ik dit lees twijfel ik wat. Wanneer krijg ik hier spijt van? Ik heb toch gewoon vergeleken? Ik heb bij Eneco ook geen vaste prijzen, hier ook niet. Gaat Nuon binnen de kortste keren de prijzen weer verhogen ofzo? Terwijl Eneco dat niet doet?

Jannie01
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 19:21

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Jannie01 »

7Mateloos iritant.
Als ik iemand voor de deur zie staan met een map in zijn handen, die ik geeneens meer open,

jo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:43

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door jo1 »

vandaag is er dus ook iemand van nuon bij mij aan de deur geweest,en ja hoor ik heb ook getekend.als ik de recensies lees geen goede keuze dus
ik weet echter niet of het gemaakte contact wel rechtsgeldig is ,mijn vader was klant bij essent,hij is echter 2 weken geleden overleden ,aangezien ik bij mijn vader inwoonde ga ik het huis overnemen (een en ander moet nog bij de notaris vastgelegd worden)
het contact bij essent stond dus op naam van mijn vader,dit heb ik ook duidelijk proberen te maken aan de jongeman van nuon,volgens hem was dat geen probleem en heb me over laten halen om een contact te tekenen (en ook het bankrekeningnr gegeven)op het moment van tekenen staat zowel de woning als het over te nemen contract niet op mijn naam
er zou nog teruggebeld worden door nuon ,maar heb nog niks gehoord .ik denk dat ik vanavond nog een opzegbrief inelkaar stoom en het contract morgen aangetekend terugstuur

mvrgr jo

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

@ Jo1:

IK kan u nu al vertellen dat het niet goed zal gaan.
Op de tenaamstelling van uw overleden vader (mijn condoleances) zal er nu een switch doorgevoerd worden. M.aw. iemand die niet meer leeft wisselt van leverancier. Bij de Nuon zal de naamstelling uw overleden vader zijn. Zoals u zult begrijpen, kan dit helemaal niet en lijkt me ook niet de bedoeling.

Tav spijt... ach over iedere leverancier staat inmiddels wel wat op dit forum. Om daaruit dan te concluderen dat een leverancier, in dit geval Nuon, dan ook slecht is acht ik voorbarig. Gezien het aantal klanten ten opzichte van het aantal klachten vind ik dat mbt o.a. de Nuon nog wel meevallen.
U kunt trouwens de switch ongedaan maken door even met Nuon contact op te nemen.

U kunt het beste contact opnemen met Essent en zorgen dat het contract van uw wijlen vader omgezet wordt naar de Erven Van of uw eigen naamstelling (middels een naamswijziging). Zodra u alles op een rijtje en geregeld hebt (woning op uw naam e.d.) indien gewenst van leverancier wisselen.

stofzuigertje

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg er ook een aan de deur,

Fijn gelijk morgen opnieuw aansluiten vroeg ik.

Hoezo?

Ja want dan kan ik weer doorgaan met wiet kweken.
Ze liep weg en wilde niet eens meer leveren.

Maar hoe laat je dan een elektrische bel geluid maken als je bent afgesloten?
Dus ze trapte in deze humor en zo slim en deskundig zijn dus deze verkopers.

(3 planten voor eigen gebruik mag toch)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maar hoe laat je dan een elektrische bel geluid maken als je bent afgesloten?
Die van ons werkt op batterijen :lol:

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door cliff »

Nuon heefd naar mijn weten een agressieve verkoop methode.
Ze hebben bij mij dit jaar al 3 keer voor de deur gestaan om een cotract aan te smeren ,en als je dan zeg nee geen intresse zetten die knulletjes die ze voor deze k*t klus sturen hun voet tussen de deur met waarom.(wij zijn voordeliger).
Ze zijn nog erger dan de jehova's hierzo :evil:
Met hun laatste bezoek heb ik ze goed duidelijk gemaakt dat ik niet meer wil dat ze langs komen(geen intresse ik betaal gewoon lekker duur bij eneco).................en nog een paar worden.
Bij hun vierde keer is het een duidelijke zaak dan gaan we rammen.

Wat een vervelend zaak dat NUON.

schrijvertje77
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2009 19:44

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door schrijvertje77 »

Vandaag stonden de mannetjes van de Nuon hier ook bij ons aan de deur en bij veel van onze buren.
Ze zeiden iets vaags over Eneco en toen ze bij de buren binnen waren hadden ze het ineens over de Nuon.
Het kon ons wel 20 % schelen in de kosten en we zouden per jaar zo'n 200 euro goedkoper uit zijn. Wat lachwekkend is want hoe weten ze nou wat wij verbruiken??? :roll:
Hun zwarte pakken waren zo duidelijk net uit de winkel, en hun haartjes zo strak in de gel dat het al heel verdacht overkwam. Eerst dacht ik nog dat het de Jehova's getuigen waren die met energie liepen te leuren, maar nee ze waren toch heus van de Nuon met badge en al.
Ik heb ze gevraagd of de Nuon dan echt zo stom was om op deze manier hun klanten te werven, wetend dat meer dan de helft toch nee zegt en zich geïntimideerd voelt, en de andere helft die wel ja zegt omdat ze geïntimideerd zijn haakt dan toch weer af binnen de gestelde termijn van opzegging na ondertekening. Meestal 8 dagen of zoiets.
Duwt die jonge gast, amper droog achter zijn oren, me zijn mobieltje in de handen waarop hij een nummer had gedraaid van de Nuon, volgens hem dan. Krijg ik daar een snotneus aan de lijn die nog minder wist dan de knaapjes aan de deur. Echt Nuon! ( of zou dat ook doorgestoken kaart zijn?) Als je dan serieus zaken wilt doen zorg er dan eerst voor dat de verkopers volwassen zijn en weten wat ze aan het doen zijn. O ja, en stickers helpen echt niet tegen dit soort gastjes, want die werken op provisie, dus iedere klant die ze aanbrengen is hun inkomen. Dus zeggen ze gewoon dat ze de sticker niet gezien hebben, want wie niet waagt die niet wint…
Ik heb ze gezegd dat ze me maar een folder moesten geven, dan kan ik zelf wel bepalen wat ik doe. Maar die hadden ze uiteraard niet.
Daarop wilde een van die gasten, de andere deed tijdens het hele gesprek zijn mond niet 1 keer open ( leerlingetje dus) binnen komen om bij mij op internet te laten zien wat de prijsverschillen dan waren. Ja, mooi niet dus, dan zit ik er over een uur nog, en ze zijn meteen binnen, wat hun opzet in eerste instantie al is. Binnen is binnen moet hun motto wel zijn. :twisted:
Jammer voor hen heb ik zelf in de verkoop gezeten, dus heb ze vierkant uitgelachen en gezegd dat ik mijn tijd wel beter kan gebruiken.
Als ik wil besparen zoek ik het zelf wel uit middels internet of door de folders die blijven binnenstromen, ook al zo irritant trouwens :x
Maar even een goede tip voor mensen die niet weten hoe ze moeten reageren op dit soort lui, doe inderdaad gewoon de deur voor hun neus dicht, je zult zien hoe dat oplucht en dat je er steeds assertiever door wordt. Het is echt helaas de enigste manier. Denk erom, je bent baas in je eigen huis en je eigen voortuin. :wink:

Wallaard
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:09

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Wallaard »

- dubbele post verwijdert -
Laatst gewijzigd door Wallaard op 19 sep 2009 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Wallaard
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:09

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Wallaard »

Wij werden woensdag gecontacteerd door 1 van Nuons medewerkers, het begon al met dat ze mij begon te versieren (ERG ONPROFESSIONEEL) ze praatte over van alles en nog wat, over hoe leuk ons huis er uit zag etc.etc. en leek het onderwerp waarover ze het eigenlijk moest hebben te vermijden. Eigenlijk er gewoon in gepraat om dat contract te tekenen.. Toen ze weg was spijt het getekend te hebben na er ook met me vader en me buurvrouw over gepraat te hebben, dus gelijk een Annulerings brief in orde gemaakt met een kopie van het contract.
Zien we haar in de avond opnieuw in onze flat, dus maar ff een gesprek met haar aangegaan maar ze zei het niet te kunnen annuleren en haar toon veranderde erg snel van een aardige meid naar een geirriteerde iets wat arrogante meid. Gelijk maar een klacht ingestuurd en ook de man die ons in de avond belde verteld dat wij het contract wouden laten ontbinden en dus niet geinteresseerd waren in een leuk gesprek. Eergisteren opnieuw gebeld door een dame van de Nuon, die onze klacht hadden ontvangen en hierbij haar excuses aanbood en ons een bloemetje wou aanbieden hiervoor, ook vroeg ze ons het fijne ervan zoals de dame in kwesti haar naam etc. En ook zij vond het onprofessioneel dat ze mij had versierd en geen Nuon kleding droeg, wat bij hun blijkbaar wel nodig was vertelde haar ook gelijk dat er ook nog 2 andere hier rond liepen die ook geen Nuon kleding droegen, maar dat ze zich wel kon legitimeren als een medewerker van Nuon. De vrouw zou het contract ontbinden, maar we hebben toch nog de brief opgestuurd (aangetekend) voor de zekerheid. Ben erg blij hoe goed dit is afgehandeld
Gisteren een prachtig boeketje bloemen mogen ontvangen met een kaartje erbij waarop stond: Een bos bloemen voor u! Met onze verontschuldiging voor het omgemak.
Met vriendelijke groet, NUON klantenservice.
Toppie! :)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door jor »

Gisteren een prachtig boeketje bloemen mogen ontvangen met een kaartje erbij waarop stond: Een bos bloemen voor u! Met onze verontschuldiging voor het omgemak.
Met vriendelijke groet, NUON klantenservice.
Op zich netjes opgelost al is deze manier van langs de deuren leuren met Nuon-aanbiedingen een vervelende manier van zaken doen waar veel fout mee gaat, eigenlijk zo een groot bedrijf onwaardig.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door VTO1 »

NUON maakt gebruik van een marketingburo Granton Marketing of GMSF.
deze lieden vallen je overal lastig in Nederland aan de deur. En ze verkopen oneerlijk.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door jor »

Dat maakt veel duidelijk, Granton Marketing staat slecht bekend. Ook op dit forum.
http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... mit=Zoeken

tommievan
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2009 17:56

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door tommievan »

Vandaag ook 2 mannen van NUON aan de deur geweest. Mijn vriendin heeft opengedaan, en de mannen vertelden dat OXXIO geen energie meer gaat leveren in Nederland, omdat het verkocht is. Bovendien kunnen ze 20 % korting aanbieden. Mijn vriendin heeft gezegd dat ze voorlopig nog niks wil tekenen, en eerst met mij wil bespreken.

Ze komen dus maandag terug. Iemand advies? Ik heb al op internet gekeken en OXXIO is nog niet verkocht. Het staat wel te koop schijnbaar.

Wallaard
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:09

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Wallaard »

jor schreef:
Gisteren een prachtig boeketje bloemen mogen ontvangen met een kaartje erbij waarop stond: Een bos bloemen voor u! Met onze verontschuldiging voor het omgemak.
Met vriendelijke groet, NUON klantenservice.
Op zich netjes opgelost al is deze manier van langs de deuren leuren met Nuon-aanbiedingen een vervelende manier van zaken doen waar veel fout mee gaat, eigenlijk zo een groot bedrijf onwaardig.
Daar heb je gelijk in, maar ben blij dat het opgelost is :)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door jor »

Daar heb je gelijk in, maar ben blij dat het opgelost is :)
Uiteraard, zou ik ook zijn hoor. :wink:

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Beste tommyvan,

Kennelijk liegen ze al over de verkoop van Oxxio. Goede reden om dus niet met ze in zee te gaan.
Ik heb een paar weken geleden 2 nuon studentjes aan de deur gehad. Eén ervan is een ontzettende goede praatjesmaker. Ik heb een half uur met hun aan de deur gestaand tot ik ze af had gepoeierd. Ze hadden mij laten zien wie er allemaal een contract hadden afgesloten. Ze hebben het voor elkaar gekregen de halve flat in te palmen kennelijk. Een vriend van mij heeft ook getekend om van ze af te komen. Ik was op dergelijke manier ook al 2 jaar eerder door de nederlandse energiemaatschappij overgehaald. Ik ben die lui meer dan zat met al hun leugens en gladde praatjes. Je betaald je vervolgens scheel, maar goede service kunnen ze geen van allen geven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tommievan schreef:Vandaag ook 2 mannen van NUON aan de deur geweest. Mijn vriendin heeft opengedaan, en de mannen vertelden dat OXXIO geen energie meer gaat leveren in Nederland, omdat het verkocht is. Bovendien kunnen ze 20 % korting aanbieden. Mijn vriendin heeft gezegd dat ze voorlopig nog niks wil tekenen, en eerst met mij wil bespreken.

Ze komen dus maandag terug. Iemand advies? Ik heb al op internet gekeken en OXXIO is nog niet verkocht. Het staat wel te koop schijnbaar.
Weet je 100% zeker dat ze van de Nuon waren? Dit klinkt naar NEM namelijk.

Juul80
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2009 21:40

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Juul80 »

Het is heel simpel, de netbeheerder die u heeft, kan enexis, liander etc zijn en die zijn vast... als u een andere leverancier heeft dan die van de netbeheerder dus bijv. Nuon al leverancier en enexis als netbeheerder krijgt u in 90% van de gevallen 2 rekeningen.

is het nuon levering en nuon netbeheer dan is het 1 rekening.


Voor essent klanten is er een deursticker van de site te downloaden zodat u niet word benaderd voor deur tot deur actie's.

als u wel heeft getekend voor een contract en u heeft het gevoel dat u bent misleidt dan kunt u binnen 7 werkdagen schriftelijk annuleren. Dit is voor de huidige leverancier ook belangrijk om eventuele ongewenste overname tegen te gaan.

Bij essent kunt u concurentenacties melden. vooral als ze misleidend zijn.. bijvoorbeeld dat essent en nuon samen gaan.. Dit is absoluut niet waar.

Vaak is het zo dat u word benaderd met een actie die naar zeggen voor een vaste periode is. Ze zeggen dan 3 jaar terwijl de prijzen vaak maar voor 1 jaar vast staan en daarna met de prijsstijging alsnog meegaan.

Wilt u toch overstappen, lees dan eerst de informatie op de site van uw gewenste leverancier goed door.

Gesloten