LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mr Q
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jul 2008 11:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mr Q »

Is het niet vreemd dat ziggo beloofd alles aan de klachten te zullen doen maar telefonisch onbereikbaar blijft?
sinds de overname van de kaashema is ieder weekend raak.
geen telefoon, internet werkt niet en ga zo maar door.
maar wel rekeningen sturen.
wie vergoed mij het aantal UREN, ja geen minuten, dat ik aan de telefoon heb gehangen bij de buren om ziggo te bereiken als mijn telefoon er weer uitlag?
en dan dat onzin zinnetje als je ze aan de telefoon hebt.."stuur uw klacht naar ziggo.nl" NEE ******. INTERNET LIGT ER WEER UIT!!!!
ik denk er hard over om de hele boel op te zeggen en naar een provider over te stappen die WEL oor hebben voor hun klanten..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

maar wel rekeningen sturen.
Ik probeer juist een rekening voor Juli te krijgen en deze ook te betalen. Tot nu toe zonder succes.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste T. de hond ,
Op Mijn Ziggo kan ik de nota over juli wel bekijken en hij staat ook
geregistreerd als voldaan.
Kennelijk verloopt het incassoprogramma niet meer naar wens.
Maar ja , er zijn ergere problemen .....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op Mijn Ziggo kan ik de nota over juli wel bekijken en hij staat ook
geregistreerd als voldaan.
De laatste factuur bij mij is van eind mei voor de maand juni. Er staat dus geen factuur eind juni voor de maand juli. Er staat ook dat ik geen achterstand heb. Er is m.i. geen poging gedaan om te incasseren.

Blijkbaar staat u niet op de lijst die niet hoeft te betalen. :lol:

Volgende week klaag ik wel weer als er geen factuur komt. [/quote]

Het is geen groot probleem, maar kan dat wel worden als Ziggo me zou afsluiten vanwege achterstand betalingen, veroorzaakt door achterstand bij de afdeling Finance van Ziggo.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Klacht rond factuur opgelost. De facturen van Juli en Augustus komen eind Juli i.v.m. overzetting naar allesin1pakket.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door axasjaak »

Vandaag 15 juli vond de incasso plaats over de maand juli. Prima dus.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jsp »

Ik heb thuis een kabelaanstluiting waarop een PC is aangesloten. Daarnaast heb ik een laptop die ik incidenteel onderweg gebruik. Sinds de overgang van Casema naar Ziggo lukt het niet meer om met de laptop via deze kabelaansluiting verbinding met het net te maken. (Dat doe ik af en toe om updates binnen te halen). Er wordt blijkbaar geen IP nr toegekend?. Als ik dan het modem reset om de PC weer aan te sluiten duurt het bijna een half uur voordat deze weer verbinding heeft.
Bellen met de helpdesk heeft geen zin. Na het keuzemenu blijkt dat de wachttijd te lang is en wordt de verbinding verbroken.

Herkent iemand deze problemen of ben ik de enige? En wat is er aan te doen?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jsp »

Nee, op de laptop zat AVG (gratis versie). Omdat ik dacht dat dit de boel wel eens zou kunnen blokkeren heb ik die zelfs verwijderd, nu zit er niks meer op :-( Zodra ik weer verbinding heb ga ik McAfee installeren, maar daarvoor moet ik dus wel eerst online zijn met dat ding.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zou de laptop wireless met de PC te verbinden zijn en dan op die manier met de laptop online gaan?

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door axasjaak »

Is het misschien een suggestie om tussen de kabel en de desktop computer een router aan te sluiten met de mogelijkheid van verbinding via zowel draad als draadloos ?
Mijn "netwerkje" funktioneert op deze wijze vlekkeloos , met een desktop via draad en een desktop draadloos.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jsp »

Vanavond opnieuw geprobeerd en wat denk je? Meteen verbinding met de laptop! Ook meteen McAfee pakket geïnstalleerd. Het lag dus aan de verbinding en niet aan mijn computer of de instellingen daarvan.

Fijn dat ik er weer mee kan werken. Alleen wel vervelend dat die Ziggo verbinding dus niet stabiel/betrouwbaar is en dat de helpdesk niet valt te bereiken als je een probleem hebt.

Bedankt voor alle tips.

casilias
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 22:43

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door casilias »

geen telefoon en internet meer bij ziggo ivm defect modum. Ziggo doet er 2 weken over om een modum opgestuurd te krijgen. Na het installeren van het nw modum nog geen telefoon en ben nu al meer dan 2 dagen verder en nog steeds geen telefoon. De tech.helpdesk blijft beleefd maar kan niks voor je beteken. vlgs mij is het geen Ziggo maar zie en go

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tijd voor een monteur misschien of eerst nog een ander modem. Of wordt het "go"?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag niet kloppende factuur gezien bij Mijn Ziggo.
Klacht erover ingediend via de site < zucht >


Yoh
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2008 15:27

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Yoh »

Geachte heer / mevrouw,

Wederom een nietzeggend "computer generated" ?? antwoord met foute informatie, gelukkig is Ziggo tegenwoordig bereikbaar tegen lokaal tarief (hoewel dit gezien de lange wachttijd nog schandalig duur is)..
Zoals u noemt: "dat ik u sneller en effectiever kunnen assisteren met uw vragen en problemen", als je belt ?? Dat is zoals men dat noemt "vloeken in de kerk"
Als ik bel zoals u dat vraagt wordt ik helemaal niet geholpen, zoals u zelf ook wel weet is de klantenservice van Ziggo namelijk niet bereikbaar als je deze nodig hebt.
Als je belt wordt er telkens gevraagd het op een later tijdstip nog eens te proberen. Vervolgens wordt je eruit geknikkerd.

Daarnaast, fijn dat u er begrip voor heeft voor alle storingen maar ikzelf heb HELEMAAL GEEN begrip voor storingen van Ziggo..

Maar eind goed al goed, uiteindelijk heb ik wel een deskundig persoon aan de lijn gekregen, niet via de klantenservice want dit is echt onmogelijk, maar via het kiezen in het menu van "een installatieafspraak afzeggen/wijzigen", een goede tip voor allen die met het zelfde probleem te maken hebben.
Blijkbaar heeft Ziggo daar meer baat die te beantwoorden, vanwege het feit dat monteurs voor joker naar een klant te sturen een dure zaak is.
Daar wist men mij uiteindelijk te vertellen dat er wel degelijk een storing zat in postcodegebied 2611 op maandag 21-7 en dat er hard aan gewerkt werd deze te verhelpen. Ook wist deze persoon te melden dat deze storing al eerder was voorgekomen, o.a. op zaterdag 19-7 van ca. 9 uur tot ver in de middag.
Blijkbaar zijn er dus ook nog personen bij Ziggo die wel weten wat er gebeurd.

Nu alleen nog wachten op geldteruggave en/of minimaal een schriftelijk excuus voor het aantal uren niet bereikbaar zijn, en een onbetrouwbare telfoonverbinding hebben waar je niet van op aan kan.

Al met al, ik ben zeer teleurgesteld. De klant wordt bedonderd en niet geinformeerd. Het servicenummer is volstrekt onbereikbaar , het callcenter is niet capabel.
De website is traag en de informatie hierop is achterhaald, de teletekst meld pas een storing als deze al weer is verholpen.

Succes met de noodzakelijke verbeteringen, ik heb dit schrijven ook verzonden aan Tros Radar, misschien dat er dan wat sneller verbetering komt in de klachtenafhandeling want dit is een regelrechte schande.


Ondertekend... Siep


__________________________________________________________________

Geachte heer/mevrouw .......,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "Re: Re: PC2611 - Storing - Telefonie - Storing: Verbinding en ontvangst [

Het spreekt voor zich dat ik begrip heb voor storingen of andere problemen welke zich kunnen voordoen. Volgens de algemene voorwaarden dient iedere monteurafspraak telefonisch gemaakt te worden, dit is om misverstanden en miscommunicatie te voorkomen.

Ik vraag uw begrip voor deze handelswijze. Het heeft tot gevolg dat ik u sneller en effectiever kunnen assisteren met uw vragen en problemen. Ik verzoek u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice voor technische vragen om een afspraak met de monteur te maken.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice. Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ziggo Snelhelp kan ik niet installeren omdat ik een cijfer heb in mijn e-mail adres.

Het zou handig zijn als Ziggo storingen van Internet en telefoon zou weergeven op het info kanaal van Ziggo tv. Dan weet de klant dat het niet aan het modem o.i.d. bij de klant ligt.
Dit moet volgens mij te realiseren zijn en ontlast tevens de helpdesk van Ziggo.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door D1RK »

Nu ze 3x zo groot zijn stijgen ook de klachten, en ze moeten nu zelf ook alles via 1 nieuw systeem afhandelen dus weten zelf ook niet altijd hoe ze het moeten oplossen.
Als zij door het nieuwe systeem in administratie moeten zoeken, is opzeggen en elders een product afnemen beter,
TV via Sateliet of Digitenne en ADSL via KPN kabels?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het is een oefening van geduld.
Bij een wat langer durende storing - 1/2 dag vanaf het moment dat ik het ontdekte -
heb ik het verloop even afgewacht.
Het had handig geweest als ik over de storing had kunnen lezen bij info tv.
t.a.v.
De verkeerde factuur. Na paar maal indienen klacht wacht ik afschrift bank af en onderneem dan pas weer actie.

Ik denk dat als de medewerkers de klachten via site ingediend beter lazen dit ook zou leiden tot een vlottere klachten afwikkeling.

Probleem bij kiezen andere provider is vooral: welke heeft een behoorlijke klachtenafwikkeling waarbij naar de klant geluisterd wordt en waarbij dus niet eindeloos gecommuniceerd moet worden om een probleem op te lossen?


Wie het weet mag het zeggen.

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Als klant van Home kan ik nog steeds geen gebruik maken van factuur on line maar belangrijker is dat ik een wachtwoord niet kan veranderen dat mij door de tel. door een medewerker is aangegeven.Email naar Home is niet mogelijk en een adres waar ik een klacht naar toe kan sturen kan ik niet vinden.Via tel.al div keren geprobeerd maar dat is boter aan de galg smeren.Advies is dan ...ander ww. helpt,niet dus,vandaar dat ik nog steeds met een niet persoonlijk ww.zit.
Iemand een idee wat ik nog kan doen.

Gesloten