Pagina 4 van 4

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 11:52
door monaldo
Ik heb bij T-mobile een contract lopen tot 14 mei. Deze heb ik in januari al opgezegd en tevens een bevestigingsbrief gekregen van T-mobile dat per 14 mei 2009 mijn contract eindigt. 20 april heb ik bij Ben een sim-only abonnement aangevraagd met nummerbehoud, aangegeven dat mijn contract 14 mei bij t-mobile afloopt en door mij beindigt is. En toen begon het drama......
Ik kreeg van Ben bericht dat 14 augustus mijn nummerportering plaats zou vinden. Vervolgens heb ik gebeld en aangegeven dat dit niet gewenst is aangezien ik al per 14 mei 2009 bij T-mobile klaar ben. Vervolgens heeft Ben 3x een nieuwe aanvraag ingediend voor een nummerportering op korte termijn maar deze wordt telkens door T-mobile afgekeurd. Vervolgens heb ik in de afgelopen 3 weken meedere malen contact gehad met T-mobile. Telkens hebben ze mij aangegeven niet te kunnen zien waarom het is afgekeurd en werd ik weer verwezen naar Ben. Voor de zekerheid heb ik elke keer nagevraagd of ik dus per direct weg kan en niet vast zit aan een bepaalde opzeggingsperiode van bijvoorbeeld 3 maanden. Als antwoord heb ik tot 3x toe gekregen dat ik per direct weg kan en mijn nummer elk moment overgenomen kan worden door Ben en ik dus geen opzeggingstermijn heb van 3 maanden of iets dergelijks.
Nadat het verzoek van Ben voor de 4de keer is afgewezen heb ik weer contact opgenomen met T-mobile en opeens kreeg ik te horen dat ,doordat ik nummerbehoud heb aangevraagd, wel een opzeggingstermijn van 3 maanden heb!!!! Uitgelegd dat dit nooit aan mij kenbaar is gemaakt en dat ik daar specifiek meerdere malen hiervoor al naar heb gevraagd. Vervolgens ben ik naar een T-mobile shop geweest met die brief, maar zoals verwacht geven zij weer aan dat ik de T-mobile moet bellen en dat een shop niks voor mij kan doen. Kortom ik word telkens doorgestuurd omdat niemand mij kan helpen en het antwoord weet.

Wat kan ik doen? Kan ik een bepaalde instantie inschakelen of iets dergelijks?
Ik heb dus een bevestigingsbrief met mijn annulering en daarnaast heb ik nooit een bericht gehad dat er iets is veranderd hierin.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 12:21
door FFF
Monaldo,

Ik denk dat het mis is gegaan bij het aanvragen. Als je namelijk zelf hebt opgezegd moet je dit heel duidelijk aangeven in de aanvraag nummerbehoud.

Als je dat niet doet gaan ze er vanuit dat je niet hebt opgezegd. De einddatum die op de aanvraag nummerbehoud staat is op dat moment leidend. Je kan namelijk niet 3 juni het nummer uit de lucht halen en het vervolgens pas in augustus over zetten van de ene naar de andere provider.

Als dit stukje communicatie verkeerd is gegaan en je wil vervolgens een nieuwe nummerbehoud aanvragen dan is je eigen opzegging dus niet meer van toepassing. Daarom wordt de opzegtermijn dan weer 3 maanden.

Als je een bevestiging hebt van Ben waarop staat dat je nummerbehoud op 14 mei gaat plaatsvinden dan heb je het goed aangevraagd. Als er op de bevestiging iets staat als wensdatum/verwachte datum nummerbehoud 20 april, dan is de aanvraag niet goed gegaan.


Als je de aanvraag zelf via internet hebt gedaan dan verwacht ik niet dat Ben er iets aan zal doen (je hebt dan immers zelf de verkeerde gegevens gebruikt en je eigen opzegging onklaar gemaakt omdat je voor een andere datum gekozen hebt).
Als je het contract telefonisch aangesloten hebt, dan kun je wellicht de medewerker "de schuld" geven, wellicht dat je dan in de kosten gecompenseerd wordt.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 13:36
door monaldo
Ik denk dat het dan inderdaad bij de aanvraag verkeerd is gegaan. Ik heb namelijk mijn contract opgezegd zonder nummerbehoud(tenminste ik heb dat niet specifiek aangegeven). Vervolgens heeft Ben voor mij nummerbehoud aangevraagd waardoor waarschijnlijk mijn beindiging niet meer geldt en dan geldt weer een opzegtermijn van 3 maanden.

Nu begreep ik dat er waarschijnlijk vanaf 1 juli de wetgeving ingaat dat er maar 1 maand opzegtermijn is. Geldt dit ook voor opzegging met nummerbehoud of blijft daar die 3 maanden voor gelden?

Ik neem aan dat ik beter hiervan dan gebruik kan maken.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 13:53
door FFF
Dat geld idd ook bij nummerbehoud.

De aanvraag wordt gedaan op 1 maand + 1 dag. Als je het nummebehoud dus op 1 juli aan zou vragen dan gaat het nummer 2 augustus over (als die datum niet in het weekend of op een feestdag valt. Je kan bij mijn weten pas gebruik maken van de 1 maand opzegtermijn op het moment dat de wet van kracht is, 1 juli dus.

Op deze manier had het wel gekund als Ben bij de aanvraag aan had gegeven dat er al een opzegging gedaan is. Als ze het nummerbehoud over 3 maanden aanvragen vervalt dus je eigen opzegging...

Hier kan eigenlijk geen provider wat aan doen, (en dit werkt bij alle providers hetzelfde). Dit is het stukje miscommunicatie waardoor veel "problemen" veroorzaakt worden bij aankoop op internet.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 15:01
door monaldo
Ja het is inderdaad bij de aanvraag verkeerd gegaan. Ik had gezet dat ik per 14 mei over wilde stappen aangezien mijn contract bij T-mobile dan afliep, blijkbaar heeft Ben dat anders geinterpreteerd en dacht dat zij per 14 mei mijn contract moeten opzeggen en dus 3 maanden opzegtermijn aan vast komt te zitten.

Het is wel erg verwarrend, want als consument denk je door aan te geven dat je per 14 mei wil overstappen(en vermeldt dat je het al hebt opgezegd bij T-mobile) duidelijk genoeg bent. Maar blijkbaar moet je bij dit soort dingen wel alles letterlijk voorkouwen.

Nu wacht ik 1 juli wel af en hoop dat het wetsvoorstel er doorheen komt.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 15:41
door Mascha82
Ik heb mijn abonnement op gezegd en kreeg een brief dat het per 13 februari 2010 kan.
Er is een nieuwe wet dat je per maand kan opzeggen.
Ik ben nu klant vanaf 2002. Maar voor mij geld die regel niet omdat ik mn contract heb vernieuwd.

met andere woorden De klanten doen volgens mij altijd vernieuwen want je wilt zo voordelig mogelijk uit zijn. Kan je nooit binnen een maand weg bij T-mobile.

Groetjes Mascha

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 08 jun 2009 17:37
door FFF
Tuurlijk niet.

Je gaat een contract(sverlenging) aan voor een minimale vastgestelde periode. Een opzegtermijn is alleen van toepassing als je buiten contract bent in de periode dat het stilzwijgend verlengt is.

Het verschil is als je contract tot 13 februari 2010 loopt in jou geval dat je het pas 12 januari 2010 op hoeft te zeggen ipv 12 november 2009.

Mocht je te laat zijn met opzeggen en daar kom je bijvoorbeeld 20 maart achter, dan is je contract stilzwijgend verlengt. In dat gevalt scheeld het je dus 2 maanden opzeg termijn.

Als het zo was dat iedereen op kon zeggen in en maand en er geen minimale contractperiode was zouden ze wel erg gul zijn met het uitdelen van gratis mobieltjes.

En juist bij sim only krijg je een bepaalde korting omdat je de verplichting aan gaat weer 1 of 2 jaar klant te blijven.

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 30 mei 2013 11:29
door antongroen
Goeden dag tros radar
Ik heb 2012 heb ik en verlenging ge Daan maar op het internet maar het maar plaats
Voor ouden nummer kreeg in nieuwen nummer die in 2013 in gaat toen heb ik gebeld naar t-mobile
Voor de ouden nummer te verlengen Dat is ge lukt maar blijkt dat de ouden contract in september af maar ik heb ge wacht op de iPhone 5 die kreeg ik binnen op1-11-2012 ik heb ge belt met hun ken niet helpen en de winkels ook niet
Ik hoop dat jullie mijn ken helpen

Re: Klacht T-Mobile

Geplaatst: 01 jun 2013 14:14
door Gwabje
T-mobiel niet aan beginnen. Ze vertellen in de winkel dat ik 800mb data bundel had.daarna zou het over gaan naar onbeperkt internet maar met een lagere snelheid. Ze laten je het contract tekenen. En dan ga je tevreden naar huis. Bij mijn eerste rekening ging het al verkeert. Mijn rekening was veeeeel te hoog. Ik ga dus bellen. Blijkt dat mijn internet gebruik bij mijn bel minuten gerekend werd. Dit werd in orde gemaakt. Dit heb ik twee keer zo moeten doen. meteen de eerste twee maanden al. Toen ging het pas weer goed dacht ik. 6 maanden later ga ik voor de eerste keer over mijn internet bundel heen dit had ik nog nooit gehad.en vond ik al vreemd want dat was tien dagen in mijn nieuwe bundel. Eigenlijk heb ik er niet veel aandacht aan gegeven. Maar nu ik geen vaste verbinding thuis heb. In verband met een verhuizing. Moet ik mijn data bundel gebruiken. En nu blijkt dat ik geen 800mb heb maar 250mb. Dit is echter niet zo in de winkel afgesproken. En T-mobiel geeft ook toe dat ik verkeerde informatie heb gekregen. En zij zeggen dat er niets aan toedoen is. Want eerst moet mijn contract afgelopen zijn willen ze dit op kunnen lossen. Dan zou ik eventueel naar een ander contract over kunnen. Terwijl ze zelf toegeven dat ze mij verkeerde informatie hebben gegeven. Dit is belachelijk toegeven maar niets kunnen doen. En inderdaad wat hier op site (forum T-mobiel) wordt aangekaart door iemand meer. Je kunt niets bewijzen want er staat infeiten niets over mb's weer gegeven op je kontrakt. Dus ze kunnen je geven wat hun willen. En niet wat je bestelt had. Denk dus goed na als je t-mobiel wilt gaan aanschaffen en lees eerst het forum goed. Want het staat vol met data probleemen. A afspreken en B leveren en er dan ook nog aan vast zitten. En als je bij blijft aandringen tot een oplossing. Dan zeggen ze dat ze niet met mij in discussie gaan en de verbinding gaan verbreken, en dat gebeurt dan ook. Dit slaat nergens op. Ze geven zelf toe dat ik verkeerde informatie heb gekregen. Je wordt door T-mobiel gewoon belazerd.