Pagina 4 van 6
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 06 jul 2008 10:31
door G7
Zo Harteman, dan hebben ze het wel echt te bont gemaakt bij jou, want jij was een van die trouwe klanten van XS. Ik heb ze ook nog steeds, maar moet zeggen, tot nu toe nergens last mee. Zat gelukkig toen ook niet bij die grote storing.
Moet er ook wel bij zeggen, dat ik verder niets van ze heb. Telefoon gaat hier nog altijd via KPN, maar dan als belbudget en de rest doen we hier mobiel.
Jammer, zijn ze weer een goede trouwe klant kwijt. Mocht ik ook problemen gaan krijgen, (nog nooit de servicedesk nodig gehad) denk dat ik dan ook eens naar wat voordeligers ga uitzien.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 06 jul 2008 10:59
door hharteman
quote G7
----------
Zat gelukkig toen ook niet bij die grote storing
-----------------------------------------------------
Daar heb ik dus ook mee te maken gehad.
Een paar dagen geen telefoon en Internet voor de only klanten
Daar is wel mee te leven hoor.
Je komt weer is buiten
Onbewust telt het wel mee in de beslissing om over te schakelen.
Over het telefoongedeelte van only mag ik niet zeuren.
Dat is een best effort service, en dat weel je als je de algemene voorwaarden leest.
Had echter niet verwacht dat het hier zo bedroevend zou werken.
XS heeft zijn zaakjes normaal gesproken technisch prima voor elkaar.
Als mijn nieuwe provider de boel gaat verprutsen, ben ik daar ook zo weer weg, contract of niet, en kan het gebeuren dat ik volgend jaar weer bij XS zit.
Graag met gratis Wii en nieuw modem
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 06 jul 2008 11:05
door hharteman
quote TdeHond
----------------
Nooit! Geef mij Ziggo maar.
-------------------------------
Volgen mij een sprekend voorbeeld van wat er fout kan gaan, als ik de reacties zo lees.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 jul 2008 08:38
door denkertje23
wim 07 werk je bij xs4all? lijkt t wel op. overal poitieve reactie op negatief nieuws..
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 jul 2008 20:17
door Wim2007
wim 07 werk je bij xs4all? lijkt t wel op. overal poitieve reactie op negatief nieuws.
Nee, Ik werk niet bij XS4ALL.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 jul 2008 21:22
door terptm
Er zijn ook genoeg klanten bij verschillende providers die nog nooit klachten gehad hebben.
En als je verhuisd naar een bestaande wijk dan hoeft er niet veel aan de hand te zijn. Zeker als je nog een KPN signaal hebt is de verhuizing vaak een stuk makkelijker.
Ik zie hier en op andere fora enorm veel klachten, maar dat is toch niets vergeleken bij de 6M aansluitingen in Nederland?
Er zijn en blijven altijd problemen. Je hebt altijd nog met meerdere partijen te maken ook al betaal je maar aan 1.
Ik denk dat het nooit perfect gaat worden, ook al op ik van wel.
Ik blijf alleen de kabelmonopoly belachelijk vinden, maar dat is een ander topic.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 16 jul 2008 19:46
door wiwes
Onlangs bij dit bedrijf ( omdat de PTT een gigantische grote storing landelijk had ) een drietal dagen geen internetverbinding gehad.
Maar gelijk een positieve reactie per brief op deze voor hen tevens zeer vervelende storing. Dit viel tesamen met het 15 jarig bestaan van hen begreep ik uit hun brief. Derhalve een compensatie van 10 euro in de vorm van een kado bon, of je kon het storten op een goed doel enz...
Wat een prettige provider heb ik tot op heden zeg.
Goede service...tsja..die helpdesk..ik hoop dat men hier wat op gaat invensteren om de klanten goed te blijven informeren en begeleiden.
Nee...niets dan lof!!! Oh..ja..moet nog wel steeds die bon ontvangen.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 17 jul 2008 17:50
door Beertje02
Ik heb van de week de Iris cheuque van 15 euro mogen ontvangen vanxs4all.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 18 jul 2008 10:24
door Guardian72
Ik moet me ondertussen helaas scharen bij de klagers.
Schijnbaar heb ik een onzichtbaar virus - waardoor XS4ALL mij heeft afgesloten.
Scannen, nogmaals scannen van het systeem : niets.
Voor alle zekerheid toch maar format C en opnieuw installeren.
(Werd toch langzaamaan tijd) - dus, echt schoon.
Maar nog steeds (3 dagen later) geen antwoord op telefoon, mail en fax.
Zelfs via een andere ingang, een collega die bij een grote zakelijke klant van XS4ALL zit, blijft het dodelijk stil bij XS4ALL.
Ik kan me voorstellen dat er 'iets' zat. Echter, XS4ALL hult zich in stilzwijgen als ik vraag om een bewijs, danwel uitleg wat voor virus.
Als men al langer dan 3 dagen stil blijft - en dus geen bewijs levert - bekruipt mij het gevoel dat het onzin is. Anders had men toch wel met bewijs gekomen?
En dan als je belt "Sorry, maar abusemeldingen en afsluitingen gaan alleen per email".
Als ik flut service wil, kan ik ook naar een ADSL boer gaan die geen 55 euro rekent. Voor 2 tientjes in de maand verwacht je minder, maar dit?
Nee, sorry - maar dit bijzonder kinderachtige struisvogelgedrag kan ik niet waarderen.
Mijn advies- slechte service krijg je dus overal - betaal er dan maar niet te veel voor.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 07 aug 2008 01:00
door hharteman
Vandaag was D-day.
Exact om 12.00 uur vanmiddag viel de ADSL verbinding uit.
10 minuten later had ik Telfort aan de gang, en nog 10 minuten later was de nieuwe telefoonverbinding een feit.
20% sneller als XS4all op Speedtest.net en ping rond de 35-40.
Vanavond zakte de snelheid iets terug.
30 telefoontjes uitgetest, en het modem bleef on-line.
Dat is geweldig, want normaal gesproken was het roulette of ik contact kreeg.
QOS van het Zyxel modem is minder dan de Fritz die ik had op XS4all.
Telefoonontvangst goed echter up ietsje ruis op de lijn.
De Fritz kan ik niet meer gebruiken, want die was ISDN, en ben nu naar normaal modem gezet.
XS4all helpdesk nog even gebeld, want ondanks dat ik de boel opgezegd had, was de telefoonlijn nog actief, en had ik gehoord dat ze Pack actief laten.
Dat maakt wel €15 van de rekening uit bij XS.
Had deze keer binnen 3 minuten contact.
De telefoonlijn werd gelijk afgeswitched, en voor Pack kreeg ik een link.
Die werkte echter niet, dus morgen maar weer is bellen.
Het valt waarachtig niet mee, van je oude provider af te komen.
Er wordt op de website niet over gesproken dat je deze dingen appart moet afzetten.
Zo wordt je toch weer een oor aangenaaid, want voor die fun zal wel weer een maand opzegtermijn gelden.
Heb toch een beetje een bittere nasmaak van deze provider gekregen.
Maar goed, ik moet ze toch bedanken voor de vele jaren internet zonder problemen.
Telfort moet dat nog bewijzen.
Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan.
fingers crossed
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 07 aug 2008 15:08
door TdeHond
Sterkte bij Telfort
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 aug 2008 09:48
door Wim2007
wim 07 werk je bij xs4all? lijkt t wel op. overal poitieve reactie op negatief nieuws..
Sinds ongeveer een week ben ik ook een stuk minder positief gaan denken over XS4ALL. Aanleiding was een probleem waarbij ik hulp nodig had van de helpdesk. In eerste instantie ben ik behoorlijk goed en vriendelijk geholpen. Een later gesprek verliep echter heel anders. In de eerste plaats duurde het veel te lang voordat er werd opgenomen (maar dat was nog het minste probleem). Veel ernstiger naar mijn idee was dat ik te maken kreeg met een eerstelijns medewerker die evident niets begreep van wat hij aan het doen was, niet veel verder kwam dan het oplezen van callcenterscripts en vervolgens de klant (ik dus) vrijwel aanvallend begon te bejegenen. Anders gezegd: een probleem dat overduidelijk bij KPN of XS4ALL ligt/lag werd, zelfs nadat alle mogelijke redenen van het probleem bij de klant al waren uitgesloten, neergelegd bij de klant. Daarbij viel deze medewerker zijn collega's bovendien openlijk af (in mijn beleving een collegiale 'doodzonde'). Het gevolg: uiteindelijk geen oplossing voor het gemelde probleem (een netwerkstoring). Begin inmiddels er ook van overtuigd te raken dat er flinke problemen zijn bij XS4ALL.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 aug 2008 10:31
door TdeHond
Het probleem bij Xs is dat zij hun uitstekend bekend staande helpdesk gewijzigd hebben in een goedkopere helpdesk zonder uiteraard de abonnementskosten te verlagen.
U bent nu de dupe van deze slechter werkende helpdesk.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 08 aug 2008 10:38
door hharteman
Inderdaad Wim, dat had ik dus ook al een tijdje geconstateerd.
Het zit daar niet langer meer goed tussen de diverse afdelingen.
Er wordt geschoven met problemen en men valt elkaar af.
De klanten beginnen er de dupe van te worden en vallen tussen de wal en het schip.
Jammer, jammer, jammer.het was daar altijd zo goed geregeld.
Het is begonnen met de invoering van only.
Denk dat men het ondeling niet meer met elkaar eens is over de nieuw te varen koers.
Dan ben je niet meer elkaars collega, maar vijand.
Zo komt het bij mij over.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 13 aug 2008 00:06
door Wim2007
Denk dat men het ondeling niet meer met elkaar eens is over de nieuw te varen koers.
Inmiddels lijkt men bij XS4ALL de weg volledig kwijt. Waar vroeger vragen die per e-mail aan de helpdesk werden gestuurd binnen een dag werden beantwoord, daar lijkt nu alle e-mail volledig te worden genegeerd. Er wordt zelfs geen ontvangstbevestiging (autoreply) meer gestuurd. Het begint onderhand ernstige vormen aan te nemen. Zo ernstig dat ik me ga afvragen waarom ik de niet lage tarieven nog langer zou moeten betalen wanneer het bij de concurrent voor veel minder kan. Verbazingwekkend hoe hard een ooit eens goede provider kan vallen.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 13 aug 2008 00:26
door hharteman
Nu zal ik TdeHond wel in me nek krijgen, maar zit inmiddels nog steeds heel blij te netten en bellen bij Telfort.
Modem trained in op 17500, waar het bijXS op 11.500 al ophield.
Kan door de lijnomzetting komen.
Ben nu gratis verlost van alle ISDN perikelen.
De telefoon doet het nog steeds zonder het modem eruit te gooien.
Mijn problemen hebben duidelijk bij XS gezeten, en er is gewoon niets aan gedaan om het op te lossen.
Het lag altijd bij mij.
Ik heb het in huis niet op kunnen lossen, wat ik ook probeerde.
De laatste tijd werd er trouwens niet eens meer gereageerd op mail.
De €20.- die ik nog tegoed heb van een onterecht berekend gesprek(NB:ook technisch probleem), die schenk ik ze.
Daar heb ik al 5 maanden moeite voor gedaan.
De administratieve afhandeling van deze maand van XS is ook afgerond, en kreeg €0.69 terug.
Nog even volgende maand afwachten hoe het verder afgewikkelt gaat worden.
Mijn advies, Zoek een goedkopere provider.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 15 aug 2008 19:38
door Wim2007
Het lijkt er op dat bij XS4ALL veel klanten vertrekken want de provider is een reclamecampagen gestart onder de titel 'X is meer'
"XS4ALL start een nieuwe campagne 'X is meer'. Hiermee wil de provider laten zien dat ze méér biedt dan alleen goede en snelle internetverbindingen. Meer zekerheid, meer veiligheid en meer hulp als er eens iets aan de hand is. Internet is uit ons dagelijks leven niet meer weg te denken, zowel zakelijk als privé. We kúnnen niet meer zonder. XS4ALL, al 15 jaar kwaliteitsprovider met passie voor internet, begrijpt dat als geen ander.
Ging het in de beginfase van internet vooral om toegang en techniek, in deze fase draait alles om permanente beschikbaarheid, gebruiksgemak en verregaande ondersteuning. Directeur Marion Koopman: “Consumenten en ondernemers die kiezen voor kwaliteit, willen niet alleen de zekerheid dat de verbinding altijd werkt, ze willen ook dat ze écht geholpen worden door iemand die verstand van zaken heeft als er een keer iets mis gaat.”
XS4ALL was als kwaliteitsprovider al bekend bij de internetters van het eerste uur. Met deze campagne wil XS4ALL een nieuw, fris gezicht laten zien: toegankelijk voor een brede groep consumenten en ondernemers. De campagne start 15 augustus met een tv-spot. Later in de maand volgen advertenties in tijdschriften en op billboards."
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws
In een van de bijbehorende reclamespots belooft XS4ALL n.b.: Altijd een specialist aan de lijn die pas ophangt als het probleem is opgelost of een monteur die pas weer weggaat als alles 100% werkt.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 15 aug 2008 19:40
door TdeHond
En ik lees telkens dat de helpdesk zo achteruit is gegaan? Ik vind deze reclame moeilijk te rijmen met wat ik hier lees van klanten.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 15 aug 2008 20:11
door hharteman
Die X staat wat mij betreft niet meer voor de helpdesk, om in termen van algebra te blijven, x = -x geworden.
Nou zijn mijn problemen 1 geval op zich.
Ze bieden zeker nog wel extra's, al zijn die dunner geworden.
Daar is in de reclame niet over gesproken.
Zeer goede spamfilter.
Snelle servers.
Goede privacy.
De ruimte van je homepage als webdisk gebruiken.
Makkelijk op te zetten homepage en beschrijving howto.
Grote mailboxen.
Zelf een tv kanaal beginnen.
Veel interessante experimentele diensten.
Zeer informatieve website.
Dat zijn de voor mij de krachtigste argumenten.
De zwakke plekken zijn Only en de helpdesk.
Daar hebben ze het bij mij op verprutst.
Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider
Geplaatst: 15 aug 2008 20:14
door acjzr1
Ik heb als XS4All fanaat ook nog wat "oude" gratis accounts bij andere providers. Een daarvan, Zonnet is na enkele naamswijzigingen nu ondergebracht bij Tele2. Omdat ik mijn wachtwoord kwijt was en het via de site niet op kon lossen belde ik de helpdesk. In een paar tellen kon ik weer in mijn webmail! Toen de helpdeskmedewerker vroeg hoe XS4All beviel maakte ik een opmerking over de helpdesk. Hij antwoorde doodleuk dat het heel goed mogelijk was dat als ik de helpdesk van XS zou bellen ik hem weer aan de lijn zou krijgen. Het aantal beschikbare lijnen zou afhankelijk zijn van het te verwachten aantal telefoontjes. De deskundigheid zou niet gerelateerd zijn aan een bepaalde provider, maar berusten op geluk als je geen "nieuwe" medewerker te spreken krijgt.
Deze uitleg werpt een heel andere blik op het verhaal van de helpdesk...
Mijn verbinding is overigens snel en stabiel, Ping <35 (speedtest.net)
ADSL-lite/XS4All-only