LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OutletPlanet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
msportel12
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2011 18:00

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door msportel12 »

Marquant MCR 1307 autoradio dvd klapscherm met bleutooth #-# deze heb ik besteld 249.00

en duut heel lang voor je het hebt . :oops:

cquad42
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2011 14:00

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door cquad42 »

Outlet Planet? Prima webwinkel! Heb in het verleden vaak besteld en nooit problemen gehad. Ik had wat spullen nodig voor 17 Juli 2011 en heb een bestelling geplaatst eind Juni. Ik kreeg al snel een mailtje met de bevestiging en ook dat er bepaalde artikelen niet op voorraad waren. Ik heb 1 keer telefonisch contact gehad om te vragen wanneer de artikelen dan zouden komen, en er werd netjes verteld dat dit binnen enkele dagen het geval zou zijn. Er werd ook netjes uitgelegd dat ze telefonisch slechter te bereiken waren doordat er nu topdrukte was. Het zou ook verstandiger zijn om info en vragen op het moment via de mail te doen. Dit heb ik ook gedaan en werd keurig op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn bestelling. Uiteindelijk heb ik netjes op tijd mijn bestelling geleverd gekregen en een creditering voor de niet voorradige artikelen. Ik begrijp dan ook niet goed dat er zoveel negatieve reacties zijn. Dus goed werk en zeer nette service OutletPlanet!!

A. Smith

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cquad42 schreef:Ik begrijp dan ook niet goed dat er zoveel negatieve reacties zijn. Dus goed werk en zeer nette service OutletPlanet!!

A. Smith
Ik begrijp niet dat een goede ervaring gelijk reden is om alle negatieve ervaringen (die toch nog in de meerderheid zijn) in twijffel te trekken..

msportel12
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2011 18:00

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door msportel12 »

cquad42 is medewerker van OutletPlanet met een mooi verhaal . :D

msportel12
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2011 18:00

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door msportel12 »

Artikelen
1 x Marquant MCR 1307 autoradio dvd klapscherm met bleutooth #-# €249.00


Subtotaal (Incl. 19% BTW): €249.00
Verzending (via vervoerder): €5.95
reeds betaald €-234.95
Totaal (Incl. 19% BTW): €20.00
BTW: €40.71



Status bestelling

29/06/2011 In Bestelling
29/06/2011 Multisafepay - Completed
30/06/2011 PayPal_MSP_voorbereiding
30/06/2011 Geleverd
30/06/2011 Geleverd
08/07/2011 In behandeling (uit voorraad)
09/07/2011 In behandeling (uit voorraad)
09/07/2011 In behandeling (uit voorraad)
09/07/2011 In behandeling (nog betalen)
11/07/2011 In behandeling (nog betalen)
11/07/2011 In behandeling (nog betalen)
12/07/2011 Multisafepay - Completed
12/07/2011 PayPal_MSP_voorbereiding
12/07/2011 Geleverd
12/07/2011 Geleverd
13/07/2011 Geleverd
13/07/2011 Geleverd
14/07/2011 In behandeling (uit voorraad

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dus - volgens die status updates - heb je hem al 6 keer ontvangen?

Wat een vage toestand.

Qwerty_GJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2011 23:22

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Qwerty_GJ »

Van mij een redelijk positieve ervaring.

Op 21 juni een rookoven besteld welke als "op voorraad" aangegeven stond op de site. Dezelfde avond nog een aantal (ik neem aan automatische) mails ontvangen waaronder een mail dat mijn pakket verstuurd is.

Helaas de volgende dag gelijk een mail dat het artikel toch niet op voorraad was. Hier kreeg ik een raar gevoel bij en ben toen pas gaan googlen. Daarbij kwam ik ook op dit forum uit en ik begon het ergste te vrezen.

Een paar keer heb ik een mail gestuurd welke snel werden beantwoord. Grammaticaal waren deze mails niet hoogstaand, maar goed. Op 5 juli ontving ik een mail dat het artikel weer op voorraad was. Gevolgd door een mail op 6 juli met een pakketnummer en alles.

Ik werd weer een beetje blij, maar nog steeds spookte dit topic door mijn hoofd. Het pakketnummer ingevoerd bij DPD (de vervoerder) en helaas, niet terug te vinden. Mailtje gestuurd; nee, ik moest nog even geduld hebben. DPD gebeld; nummer was toch echt onbekend. Maar tot mijn verbazing werd het pakket 's middags afgeleverd. Alles in prima staat ontvangen. Het pakketnummer dat ik had doorgekregen was het juiste nummer dus die fout is absoluut aan de DPD toe te schrijven.

Mijn conclusie:

Het bedrijf heeft de schijn tegen; zeker gezien de algemene ervaringen hier. Communicatief mag er zeker één en ander verbeterd worden. Geld niet terug storten heb ik (gelukkig) geen ervaring mee, mijn pakket werd binnen afzienbare tijd geleverd (ruim 2 weken). Zelf heb ik mij (mede door dit topic) een beetje angst laten inboezemen hetgeen achteraf absoluut niet noodzakelijk was; ik bestel een volgende keer gerust weer iets bij outletplanet.

Groet, GJ

Takkie Swee
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:55

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Takkie Swee »

Ik heb een maand geleden een gereedschapsset besteld bij dit bedrijf, het leek echt het goedkoopst. Na betaling en ontvangstmail bleef een mail van versturing uit...
Ik ben het bedrijf gaan bellen en kreeg alleen een bandje met de bekende wachttoon, dat laten ze lekker lopen, ik heb 5 minuten gewacht en kreeg argwaan.
Ik ben gaan googlen en waar ik voor vreesde kwam uit: deze site met oproepen tot niet bestellen!! Oplichters! etc deed mijn vermoeden bevestigen.
Idd vreselijke verhalen. Ik ging er van uit dat ik mijn geld kwijt was (€100).
Toch na twee weken kreeg ik een bericht dat het onderweg was....nou ik was benieuwd, of ze zeggen maar wat of je krijgt iets geheel anders of het is kapot...
Ik was niet thuis toen vier dagen daarna het artikel werd bezorgd en vijf deuren verderop werd afgeleverd.
Maarrr beste mensen: ik weet niet waar ik het aan te danken heb: alles is in orde!
Artikel klopt en er is niks kapot! Leuke verrassing.
Ik bedenk me wel paar keer voor ik hier weer iets bestel maar als je op iets wacht: houdt moed en blijf bidden. :mrgreen:

Natasja80
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:37

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Natasja80 »

Beste allemaal,

Wij hebben op 12 juli een loungeset besteld a Eur 799,-. Nadat ik veel het internet had afgezocht, bleek dit toch echt de goedkoopste te zijn. Omdat ik erg kritisch ben, heb ik besloten de set af te halen. Op 14 juli kregen we het bericht dat de set vanaf de fabriek onderweg was naar de shop. Op 21 juli kregen we het bericht dat de set voor ons klaar lag in de shop om af te halen. Mijn vriend is met een kar van het hoge Noorden naar Almelo getogen. Voor de zekerheid alle relevante e-mails uitgeprint en meegegeven. Aldaar aangekomen was mijn vriend nog bang dat dit niet de kleur was die ik had bedoeld. De man die mijn vriend hielp schrok zich een hoedje en pakte meteen het bestelboek van de loungeset fabrikant er bij. Alles gecheckt, dozen geopend en afgeladen terug naar het Noorden getogen. Eenmaal thuis aangekomen en de loungeset te hebben gezien... WAUW!!!! Helemaal tevreden. Mijn vriend gaf aan dat hij erg goed geholpen werd. Wij zijn een tevreden klant van Outletplanet!

De website verdiend positief commentaar!

Groetjes,

Natasja

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Natasja80 schreef:
De website verdiend positief commentaar!

Groetjes,

Natasja
Dus, de andere klachten zijn niet geldig?
OF, zouden ze hun leven gaan beteren?

msportel12
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2011 18:00

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door msportel12 »

Goedendag,

Binnen enkele dagen zult u het geld terug krijgen. Excuses voor de vertraging.

Vriendelijke groet,

Outlet Planet

Melanie


dinsdag 19 juli 2011 12:15

en nog geen geld ik weer mailen geen reactie niks bellen ook niks maar wel geld vangen van er heen bellen . dikke oplichters ik ga er maar eens naar heb bedrijf toe.

uitbreda
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2011 00:07

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door uitbreda »

Ik had een tent besteld bij outletplanet, een week voordat ik deze nodig had. Tot mijn schrik las ik daarna veel negatieve ervaringen met deze webwinkel.
Mijn bestelling plaatste ik op donderdag en kreeg meteen een mail dat het vanwege drukte een paar dagen langer kon duren.
Op maandag stond de status nog steeds op 'in magazijn'. Gebeld met outletplanet, een vriendelijke mevrouw zei dat ik hem deze week nog zou krijgen. 20 min na mijn telefoontje kreeg ik een mail dat de bestelling verzonden was en de volgende dag had ik het inderdaad in huis. Hoewel de bestelling volgens de informatie op hun site nog steeds in het magazijn staat.
Maar al met al ben ik (gelukkig) toch tevreden met de afhandeling.
TIP: TELEFOONNUMMER IPV 0900 ZONDER EXTRA KOSTEN: 0546-535090 (want 50 cent per minuut is wel erg veel als je een paar minuten in de wacht hangt)

petervh80
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2011 11:56

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door petervh80 »

Ik heb vrijdag 12 augustus 2011 een bestelling gedaan bij vanvoordeel.nl blijkt dus outletplanet achter te zitten. Het gaat om Steinberger gereedschaptrolley 186 delig met accu-machine aanbieding. Netjes betaald enzo en ook afgelopen dinsdag bezorgt. Dat was super totdat ik het product opende. Het lag allemaal door elkaar en niet door het vervoer bijv de steeksleutels zaten niet waar het hoort. Toen ik verder onderzoek deed kwam ik uit op de doppen en ratels. Alles beschadigd en gebruikt er zat zelfs nog een olievlekje op 1 van de ratels ook het doosje met inbussleutels was kapot. Ik heb meteen gemaild naar vanvoordeel.nl en tot nu toe geen reactie of een telefoontje. Er staat toch echt binnen 1 werkdag heb je antwoord. Ik gisteren telefoon gepakt en gebeld en ook iemand aan de telefoon gekregen. Later op de dag zou ik antwoord krijgen. Dit is niet gebeurd totdat ik vandaag na 4x bellen iemand aan de telefoon gekregen heb en nogmaals gevraagd naar het antwoord op mijn mail. eerst had ze over de bezorging dat ie nog komt enz. beetje wazig allemaal Nu heb ik het product nog en wil het graag retour sturen maar ben bang dat ik op mijn geld lang moet wachten of helemaal niet krijg of een andere smoes gezien alle negatieve reacties op dit forum.

Misschien dat radar hier eens onderzoek naar moet doen want de klachten service en afhandeling is echt zeer slecht en communicatie van niks.
Ik wacht vandaag nog af misschien dat iemand nog tips heeft om op een andere manier heeft om dit probleem op te lossen.

verbaast
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 09:43

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door verbaast »

ook wij hebben bij vanvoordeel.nl een bestelling gedaan, raden hoeft niet, maar de bestelling is nooit aangekomen. op een gegeven moment heb ik een mailtje naar deze firma verzonden en zie daar antwoord dat ik binnen 2 tot 5 dagen de bestelling zou ontvangen. We zijn nu 3 weken verder maar geen goederen. Ik kon wel reageren op het mailtje maar krijg nu een bericht terug dat er geen enkele mail kan worden ontvangen door vanvoordeel.nl..
Gaat het niet eens tijd worden om ons te bundelen en deze firma eens duidelijk maken dat op deze manier zaken doen ruikt naar oplichting?

verbaast :shock:

petervh80
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2011 11:56

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door petervh80 »

Onlangs het retour gestuurd en een mail terug gekregen dat het binnen 7 werkdagen overgemaakt wordt. Nu 2 weken later staat het er nog niet op. Ik ben benieuwd of ik de retourskosten ook terug krijg. ik heb maar weer n mail gestuurd.
Na veel zoeken heb ik een email adres waar ik wel op kan terug reageren. ik weet niet of dit mag op dit forum maar dit is het : [email protected]

ewijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 16:23

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ewijnen »

Hallo,

Ik heb ook geen goede ervaring met outletplanet. Heb 12 oct een bestelling geplaatst, nu nog niet ontvangen. Heb al meerdere keren geemaild en krijg steeds automatische antwoordemails terug. Vandaag gebeld. Je kunt trouwens maar tot 14 uur bellen. Het zou me meteen deze middag per email worden doorgegeven wanneer het zou komen. Nog niets gehad.... ben benieuwd wanneer en of het komt. Geld terug vragen is geen optie zo te lezen...
Ik houd jullie op de hoogte...

Sannoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:52

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Sannoe »

Dit is mijn verhaal met Outletplanet. Oordeel zelf.
Van mij krijgt Outletplanet 1 +je voor het snel beantwoorden van de mail. Voor de rest geen positief woord. Mijn verhaal met Outletplanet is samengevat in deze klacht die ik gestuurd heb naar Thuiswinkel Waarborg.
Goedemorgen,
Ik snap werkelijk niet hoe Outletplanet uw certificaat mag behouden na alle negatieve feedbacks op trosradar en andere forums.
Tevens wil ik hierbij een klacht indienen tegen deze oplichters.
Tot vandaag was ik geabonneerd op de nieuwsbrief van Outletplanet. In de nieuwsbrief van 23 oktober j.l. zag ik een 10 delige messenset staan voor een zeer redelijke prijs. De voorraad indicatie stond op VOORRADIG. Ik heb de set besteld en direkt betaald. Direkt kreeg ik de volgende bevestigingsmail:
Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw artikel wordt binnen circa vijf werkdagen bij u thuisbezorgd. Zodra het artikel verzonden wordt ontvangt u een track & trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.
Omdat ik op 31 oktober nog niets had ontvangen heb ik de volgende mail geschreven naar Outletplanet:

Onderstaande bestelling moet ik binnenhebben voor zaterdag 5 november a.s.
Als u denkt de levering niet voor deze datum te kunnen realiseren dan wil ik mijn order annuleren en mijn geld z.s.m retour ontvangen.

Op 2 november j.l. kreeg ik het volgende antwoord van Outletplanet:

Goedemiddag,
Helaas is de verzending van uw bestelling door onverwacht grote vraag met enige dagen vertraagd.
Uw bestelling gaat zodra binnen van de leverancier maandag met de pakketdienst mee en zal dan na verzending met 2 a 4 werkdagen bij u aankomen.
Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Parcel verzonden

Omdat ik op 8 november de order nog niet had ontvangen heb ik Outletplanet geschreven dat ik de order annuleer en dat mijn geld snel teruggestort moet worden. Diezelfde dag kreeg ik het antwoord dat het geld binnen 3 a 7 dagen op mijn rekening zal staan.

Met andere woorden. De eerdere status "verzonden" van 2/11 is dus een grote leugen of ik moet een kind zijn om dat te geloven.
Vandaag 15/11 is het geld nog steeds niet teruggeboekt. Waarom moet ik zolang wachten op mijn geld. Gezien dit hele traject herken ik veel trucks die gebruikt worden door oplichters, leugens, iemand aan het lijntje houden en rente opstrijken op andermans geld.
Is Outletplanet dit certificaat onwaardig of moet ik het certificaat van de Thuiswinkel Waarborg niet serieus nemen.
Vandaag 17/11 staat het bedrag eindelijk op mijn rekening.

ewijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 16:23

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ewijnen »

Heb eerder een bericht geplaatst over outlet planet. Nu het beloofde vervolg.
Had niks ontvangen en geen antwoord op emails gekregen. Na ruim 3 weken kreeg ik eindelijk contact toen ik belde. Uiteindelijk bleek het product niet op voorraad, maar in de computer was het bij hen op 'verstuurd' gezet. Uiteindelijk kreeg ik via de email een bericht dat ik voor dat geld een ander product kon uitkiezen of evt mijn geld terug kon krijgen. Dit laatste wilde ik natuurlijk.
En tot mijn verbazing is het binnen een week teruggestort!
Dus uiteindelijk niet gehad wat ik moest hebben, maar na blijven aandringen toch mijn geld netjes terug op mijn rekening gehad....

ewijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 16:23

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ewijnen »

Nog even dit: ik ga dus nooit meer iets bestellen via outlet planet...zie ook de andere recente verhalen...het werkt niet, zou van het web gehaald moeten worden.

ronbavw
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2011 13:40

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ronbavw »

14 november een 6-persoonspizzarette besteld bij outletplanet, snel gevolgd door een aantal mails dat deze niet op voorraad was. Na 3 weken gaan informeren waarom het zo lang duurde maar slechts standaardmails als antwoord.
Vandaag, bijna 1 maand verder, maar eens gebeld met het bedrijf (0546-535090) en heb daar geen beter gevoel bij gekregen:
'van de berg?, tsja daarvan zijn er zoveel he.'
Ik ga proberen de bestelling te annuleren en zal de lezer hier op de hoogte houden.

Dinsdag 13 december een mail van outlet gekregen dat het bedrag van de bestelling gecrediteerd zal worden. Tot op heden (16 december) nog niet gebeurd.

Dinsdag 20 december bedrag terugontvangen.
Resumé: outletplanet is zeker niet corrupt maar kan veel verbeteren aangaande communicatie. De klant wordt veel te lang aan het lijntje gehouden.
Overigens kan de 6-persoonspizarette nu niet meer bij outletplanet besteld worden.

Gesloten