We hebben sinds jaren internet bij wanadoo/orange/online. Met een goede aanbieding van hen, kwam er ook telefonie bij...en toen begon de ellende!
Het signaal bleek te zwak (hadden ze dat niet vooraf kunnen zeggen?).
We hebben de pc op een andere plaats in huis gezet, om dichter bij het hoofdcontactpunt te zitten (het was of de pc verhuizen, of door het hele huis kabels trekken.....). Het werd iets beter...tot afgelopen zomer de bliksem insloeg, in het modem. En heel vreemd, internet deed het wel nog, telefonie niet meer. Volgens de Jan Doedel van de helpdesk lag dat aan de telefoon, we moesten onze reserve-telefoon maar aansluiten. Uh, reserve-telefoon? Gelukkig via via een andere telefoon kunnen lenen, maar jullie raden het al, nog steeds geen telefoon, dus meteen weer klantenservice gebeld. Jan Doedel#2: nee, dat was duidelijk dat de livebox stuk was, hij ging meteen zorgen dat er een nieuwe kwam. Dat was vrijdag-avond, dus zou maandag geregeld worden, en donderdag in huis......Na ruim een week toch maar weer eens gebeld (met m'n mobiel, pingpingping). Neeeeeee, de technische dienst had nog niet geconstateerd dat de livebox stuk was, daar moesten we toch echt op wachten! Kom te de technische dienst dan langs? En nemen die dan meteen een livebox mee? Stotter stotter aan de andere kant, het zou geregeld worden.
Na weer een week, een mail gestuurd, dat als ik op een bepaalde datum geen nieuwe livebox zou hebben, we het contract met onmiddelijke ingang zouden opzeggen (en dat was net 4 weken eerder stilzwijgend met een jaar verlengd...). En raad eens......prompt kwam er een livebox. De oude geretourneerd, in de doos die daarvoor kwam, kreeg ik na 3 weken een mail, ik moest onmiddelijk de oude livebox retourneren, anders kostte het geld. Gelukkig had ik de pakketbon nog....en ging er van hieruit dus weer en pisnijdige mail hun kant op. Geen excuses en niets daarna!
Afgelopen donderdag, internet vloog er de hele tijd uit, na een reset van de livebox had ik wel weer inernet, maar om dat nu elk uur te doen....Hun tip: vervang de bekabeling! Je weet wel, die bekabeling die er pas sinds augustus lag....die was wellicht versleten?! En toen? Niet s meer, geen telefoon èn geen internet! Meteen naar een vriendin, vandaaruit gebeld met hun. Nou, dan lag het aan de wandcontactdoos, daar zat vast iets los. Pardon? We wonen hier 6 jaar, zijn nog nooit aan die wandcontactdoos gekomen, behalve dan om er een telefoonstekker in te doen
. In de daluren hebben we nu sporadisch internet (nu al meer dan een uur, een wonder!), als er meer mensen op internet zijn in de wijk, dan hebben wij dus pech. Telefoneren is onmogelijk, de lijn kraakt alsof we op mars zitten!
Ik heb ze net een ultimatum gestuurd, voor 1-1-2009 is alles opgelost, en hebben we een stabiele verbinding, en anders is het klaar, en starten we de ontbinding. Het erge vind ik nog, dat wij elke keer de schuld krijgen van de slechte verbinding! Toen we nog wanadoo hadden, hadden we prima verbinding.
Oh ja, ik zeg ze dus dat ze me moeten BELLEN op mijn mobiel, omdat internet het niet doet. En ja hoor, elke reactie is via een mail. Toen ik ze daarop aansprak gisteren, was de reactie "u hebt 'm toch kunnen lezen!"....nu vraag ik je,.......
beste mensen van Radar, besteed eens een groot topic aan online op tv, wellicht, je weet maar nooit, dringt dan eindelijk eens door dat ze afhankelijk zijn van hun klanten, als die weglopen, of niet meer betalen, dan ook geen online meer!
vervolg 23-12-2008:
om 12 uur werden we gebeld door een medewerker van de TD. Het feit dat we soms wel, soms geen internet hebben, een sterk "krakende" lijn, wees op de verdeelkast van KPN. Jippie, wij krijgen in elk geval niet meer de schuld!! Geduldige, beleefde(!!) jongeman, die van alles aan het doormeten was, en ja, er gaat een KPN-monteur de verdeelkast in.
Paar uur later de baas van de jongeman, of ik reeds gebeld was, en hun excuses, en natuurlijk vergoeding van de tijd dat we slecht/geen internet en telefoon hebben. 5 Januari worden we terug gebeld over het resultaat van KPN.
Klpa op de vuurpijl, komt er een brief van online, dat we dus een klacht hadden dat we geen ADSL hadden, maar dat we gebruik konden maken van het ONLINE inbelabonnement dat automatisch voor ons beschikbaar is. Hou wel rekening met de kosten van uw telefonie-aanbieder......uuuhhhh? We bèllen ook via hun? Hebben dus geen telefoonverbinding? SUKKELS!!!