LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Verzendingen, waarom een bankrekening in het buitenland, puur
alleen voor de kosten ?
Duurt dagen langer voordat je geld overstort naar een ander hier
in Nederland en en en en.
Heb je ook aan de nadelen gedacht ?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door tennis »

De Argentabank kon wel een rekening voor mij regelen op een adres in Nederland en dan ook nog gratis. Ik kan het niet op afstand openen, dus moet je naar een postagentschap toe. Ik spreek eigenlijk geen goed Duits. Het dialect Belgisch lijkt me wat gemakkelijker!
Let op met deze bank, want er zijn wat ongeregeldheden daar!
Ik heb al jaren de Postbank Duitsland, maar ik weet niet, of je een rekening via internet kan openen.
Natuurlijk is het de vraag, welke redenen je hebt, om in het buitenland een rekening te openen!

verzendingen

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door verzendingen »

Ik vind het handig om nog een pinpas er bij te hebben voor noodgevallen. Zo was er eens bij de abn/amro bank een storing waardoor ik geen geld meer kon opnemen. Erg vervelend. Ik vind het dan handig een gratis bankpas er bij te hebben. Als ik op de Duitse rekening geld stort of Belgische kan ik daarmee ook pinnen. Als het geld wat langer onderweg is naar een derde vind ik dat geen probleem. Ik laat mijn salaris gewoon storten op een Nederlandse bankrekening.

www.postbank.de die is volgens mij gratis mits je 1000 euro per maand laat storten op je rekening?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door grun »

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik wil ook graag een Duitse bankrekening openen, maar dat blijkt erg moeilijk tot nu toe. Ik zit te denken aan een GiroKonto rekening bij de ING-DiBa. Die kost niks en je hoeft geen minimum bedrag maandelijks te storten. In Nederland heb ik al jarenlang een ING rekening maar zij kunnen mij niet helpen c.q. zeggen dat het niet mogelijk is.

Ik wil wel in Nederland blijven wonen en alles online regelen. Krediet of rood staan is niet nodig. Iemand misschien een tip hoe ik dit aan moet pakken?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je al gewoon geprobeerd om via de site een rekening te openen? Waar stokt het in dat geval?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door grun »

Het stokt al bij de voorwaarden waarin staat dat je in Duitsland moet wonen. Daarnaast nog wat praktische zaken zoals dat Nederland een postcode heeft in de vorm van 1234AB maar in Duitsland is het Postleitzahl een vijfcijferige code. Dat snapt het electronisch invulformulier al niet. Ik heb wel in m'n beste Duits een emailtje gestuurd naar hen, nog geen antwoord.

Een probleem is verder dat ik niet over vervoer beschik en niet makkelijk even naar Duitsland kan om me persoonlijk te legitimeren. Ik had gedacht dat dat ook via een Nederlands ING filiaal zou moeten kunnen, het is uiteindelijk toch gewoon dezelfde bank, zou je denken. ING-DiBa zit in Frankfurt trouwens, geen idee of het ook een 'gewone' bank is of uitsluitend online banking.

Als dat niet lukt moet ik maar naar een kleine Volksbank hier vlak over de grens, dat zal nog wel gaan. Maar misschien hebben die weer moeilijke(re) voorwaarden zoals maandelijkse kosten en minimum stortingen.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door lostlovey »

Is de reden dat je bij een Duitse bank wilt puur om bezuiniging? Dan zou ik toch eens kijken bij de ASN. Kost volgens mij 1 euro per maand maar aangezien je op een betaalrekening 1% rente krijgt, kun je dus op de kosten besparen als je iets aan saldo laat staan. Vind het zelf ook prettig om van twee banken een pas te hebben (ingeval van storing, kaart kapot, etc.) maar dat hoeft geen buitenlandse bank te zijn. Maar goed, mogelijk heb je heel andere redenen een bank in Duitsland te willen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door grun »

O, de reden is heel simpel: ik wil me abonneren op een Duitse dienst. Dat bedrijf haalt via automatische incasso iedere maand de abonnementskosten van de bankrekening af. Het punt is dat zij dit alleen maar vanaf een Duitse bankrekening doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een SEPA-incasso afgeven aan de Duitse dienstverlener voor je NL bankrekening, zie http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... casso.aspx

Als dat toch niet kan, zie ook http://www.test.de/themen/geldanlage-ba ... 0-4104042/

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door grun »

Om precies te zijn, gaat het om een abonnement op de Duitse Lotto. Ik heb hun voorwaarden en formulieren bestudeerd maar er is geen mogelijkheid (bijvoorbeeld de postcode, zie boven) om andere dan Duitse gegevens in te vullen. Ik kan het ze nog wel eens vragen maar ik denk dat dit niet lukt.

Daarnaast dacht ik dat de regering moeilijk doet over buitenlandse loterijen, om het gokwezen in Nederland te beschermen. Hoewel de huidige regering daar wel iets aan lijkt te willen doen.

Die tweede link is interessant, bedankt. Een algemeen vraagje dan: denk je dat wat ik wil sowieso mogelijk is (een bankrekening in Duitsland zonder daar te wonen)? Berichten in andere fora duiden daar wel op, maar die zijn vrij oud, minstens twee jaar. Recente berichten heb ik (nog) niet kunnen vinden, of niet goed genoeg gezocht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb er ooit een gehad, zo'n Duitse bankrekening. Voor de euro was dat. Geopend in Duitsland. Geen Duits adres nodig. Maar vroeger moest je nog veel betalen voor overboekingen naar Duitsland.

Het lijkt toch wel mogelijk te zijn. Deze DKB Bank legt het hier uit:
http://www.dkb.de/kundenservice/haeufig ... .html#faq1

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: In Duitsland krijg je geld voor je rekening

Ongelezen bericht door grun »

Mooi, dat lijkt wel te gaan lukken dan. In de test van de Wahrenstiftung komt DKB-Cash ook redelijk uit de bus.

Gesloten