Het kan echt veel erger dan bij jullie allemaal bij elkaar.
Misschien vrolijkt dat jullie een beetje op.
Ik heb 4 jaren moeten wachten op ruim 1000 euro teruggave van PINOXXIO. Zie mijn verhaal bij "Wakker worden uit de droom OXXIO"
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco verhoogt stiekem de prijzen
-
Re: Eneco verhoogt stiekem de prijzen
Natuurlijk, maar als het op vrijdag na sluitingstijd is ben je maandag om 10 uur pas aan de beurt.
Bij de SNS Bank kan ik gewoon via het internet bankieren een incasso storneren. Is dat bij jouw bank niet mogelijk ?
Johannes
Bij elke bank kun je laten storneren,daarom begrijp ik de verhalen over ongewenste afboekingen ook niet
Bij een onterechte incasso, die gestorneerd wordt, is het gezeur niet voorbij. Het vervolg is een nota/aanmaning/incassobureau etc etc.
Het kan ruim 4 jaren duren voor eea rechtgezet wordt door de energie maatschappij, zoals bij mij bij PINOXXIO (althans daar een poging toe doet);bovendien, indien men door bv ziekenhuisopname niet kan storneren, is mijn het geld (voorlopig)kwijt.
Zover mijn reactie hier op de laatste 2 reacties, die nmm hier off topic lijken.
Het kan ruim 4 jaren duren voor eea rechtgezet wordt door de energie maatschappij, zoals bij mij bij PINOXXIO (althans daar een poging toe doet);bovendien, indien men door bv ziekenhuisopname niet kan storneren, is mijn het geld (voorlopig)kwijt.
Zover mijn reactie hier op de laatste 2 reacties, die nmm hier off topic lijken.
Behalve als je net in het buitenland zit als toko X besluit een onterecht en groot bedrag bij jou te incasseren.Bij elke bank kun je laten storneren,daarom begrijp ik de verhalen over ongewenste afboekingen ook niet
Of als je een andere (wel terechte) betaling geplanned hebt voor een dag later.
Je zit mooi zonder je geld in de periode tussen de onterechte incasso en het moment waarop de bank de boel heeft teruggedraaid.
over welk bedrag heb jij het eigenlijk, failliet gaan van een honderd euro ????
Ik heb het niet over failliet gaan.
En ook niet over 100 euro.
Het probleem is dat alle risico op deze manier bij de klant gelegd wordt.
Het zou niet voor het eerst zijn dat eneco door fouten in hun systeem mensen bedragen van duizenden euro's onterecht in rekening brengen.
En dan heb jij, de consument dus, alle lasten ervan. (geen beschikking over je geld totdat de bank de terugboeking heeft geregeld. Andere betalingen die daardoor de mist in gaan met bijbehorende kosten (die dan weer wel terecht zijn m.i.))
En ook niet over 100 euro.
Het probleem is dat alle risico op deze manier bij de klant gelegd wordt.
Het zou niet voor het eerst zijn dat eneco door fouten in hun systeem mensen bedragen van duizenden euro's onterecht in rekening brengen.
En dan heb jij, de consument dus, alle lasten ervan. (geen beschikking over je geld totdat de bank de terugboeking heeft geregeld. Andere betalingen die daardoor de mist in gaan met bijbehorende kosten (die dan weer wel terecht zijn m.i.))