Beste mensen,
Hierbij in chronologische volgorde (oudste/eerste mail onderaan) mijn correspondentie met editie Enigma, Calatus BV. Ik heb aangifte gedaan.
mvg, J. Brunt
**********
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 21:48 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
Ik weet dat ik niet door u of een callcenter gebeld ben.
Er kan dus geen bandopname bestaan, daarom stuurt u het gesprek niet op en daarom annuleert u uw oneigenlijke vordering op mij.
U heeft getracht mij op te lichten. Zo simpel is het.
Een poging tot oplichting is strafbaar. Inmiddels heb ik dan ook aangifte gedaan.
De ontvangen Enigma stuur ik u onder rembours zonder begeleidend schrijven retour.
Onze correspondentie zet ik op de TROS RADAR en VARA KASSA fora.
U bent daar al jaren bekend.
Ik hoop dan ook dat meer mensen aangifte zullen doen
Met vriendelijke groet
J. Brunt
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:
[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 13:49
Aan:
[email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer Brunt,
De callcenter medewerkers behoren gebruik te maken van een script, waarop o.a. alle voorwaarden staan vermeld.
Indien dit niet correct wordt nageleefd zijn de gesprekken niet volgens onze kwaliteitsnorm.
Hopende u zomede voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
Klantenservice Editie Enigma
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 12:37 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
Kunt u mij dan laten weten waar u op toetst? Ik heb belangstelling voor de kwaliteitseisen.
Met vriendelijke groet
J. Brunt
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:
[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 12:33
Aan:
[email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer Brunt,
Wij hebben de opname als niet correct beoordeeld en uw abonnement op basis daarvan geannuleerd. Wij zien derhalve geen reden u de opname toe te zenden.
Hopende u zomede voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
Klantenservice Editie Enigma
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 10:37 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
Kunt u mij de opname toesturen?
Met vriendelijke groet
J. Brunt
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:
[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 9:32
Aan:
[email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte
Wij hebben voor u een bestelling geregistreerd voor een gratis proefexemplaar van ons puzzelblad editie enigma met een aansluitend halfjaarabonnement. Van deze telefonische bestelling is door de callcenter-medewerker een gespreksopname gemaakt. Na het beluisteren van deze opname vinden wij dat het gesprek niet volgens onze kwaliteitseisen is verlopen. Daarom annuleren wij uw bestelling en bieden hiervoor onze excuses aan.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
Als u niet meer door editie enigma benaderd wilt worden voor commerciële doeleinden, dan verzoeken wij u dit per e-mail aan
[email protected] kenbaar aan ons te maken.
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Monday, March 08, 2010 3:57 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
Nogmaals: ik heb nooit een abonnement besteld, nooit een bevestiging gekregen dat ik een abonnement besteld heb, nooit een proefexemplaar ontvangen, nooit een welkomstgeschenk ontvangen. Uw factuur berust op een misverstand en ik ga er vanuit dat hiermee de zaak gesloten is.
Met vriendelijke groet
J. Brunt
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:
[email protected]]
Verzonden: maandag 8 maart 2010 14:57
Aan:
[email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer/mevrouw,
In onderstaande e-mail van u (dd 07-03-2010) hebben wij even uw uitspraak dat u het proefexemplaar niet heeft ontvangen gehighlight.
n.a.v. die uitspraak heeft u het afkoopvoorstel gekregen.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Monday, March 08, 2010 11:23 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
In mijn onderstaande mail heb ik niet aangegeven dat ik niet tijdig heb kunnen opzeggen omdat het proefexemplaar niet is aangekomen.
Dat staat nergens.
Er staat dat ik nooit een abonnement besteld heb.
Overigens heb ik ook nooit de bevestiging ontvangen waar u nu in uw mail over schrijft.
Ik kan mij dus niet vinden in uw voorstel om voor 24 euro een abonnement af te kopen wat ik nooit besteld heb.
Met vriendelijke groet
J. Brunt
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:
[email protected]]
Verzonden: maandag 8 maart 2010 10:55
Aan: J. Brunt
Onderwerp: RE: Abonnement??
Geachte heer/mevrouw,
U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van het welkomstgeschenk en uw tweede editie enigma.
In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)
Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.
Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van: J. Brunt [mailto:
[email protected]]
Verzonden: Sunday, March 07, 2010 7:30 PM
Aan: Editie Enigma, Info
Onderwerp: Abonnement??
Geachte heer of mevrouw,
Op 6 maart 20010 ontving ik van u factuur 00070600 voor een halfjaar abonnement editie enigma.
Ik heb dit abonnement nooit besteld en ben van mening dat uw factuur op een misverstand berust.
In uw ongedateerd begeleidend schrijven laat u weten dat u het fijn vindt dat het gratis proefexemplaar mij goed bevallen is. Ik heb echter nooit een gratis proefexemplaar ontvangen en begrijp dus niet hoe u tot die conclusie bent gekomen.
Ik heb geen belangstelling voor uw blad, heb er ook niet om gevraagd en zal dus niet tot betaling overgaan.
Hoogachtend
J. Brunt