LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijder Vista, installeer XP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door LeoZ »

@angel1978::

Die stelling was van u !... die patch... daar vroeg u ook om, u wilde immers verder niets met Vista!!

Die patch kan alleen Microsoft geven, ik ben gewoon een PC gebruiker.

En dat :: over advies geven:: ging over "Sjoegel" die op het Speelgoed forum (betreft de PS3) alleen negatief commentaar levert i.p.v goed advies.

Maar u leest wat u wilt lezen... toch?! :roll:

U moet dan ook de Forumregels lezen... met de Quote van uw kant::

"Zal me een zorg zijn wat jij d'r mee kan..Wat ik met die patch moet is mijn zaak.."

Ten slotte:: Het ging immers over XP contra Vista?... :lol:

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door TheLD »

Dat werkt gewoon hoor. Er is ooit wel een patch geweest, ook voor Vista:

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en

Komt vnl doordat de beveiling in XP veel zwakker is in vergelijking tot Vista. Hierdoor hebben mensen nog wel eens wat "problemen".

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door angel1978 »

Deze patch ken ik.. maar die werkt niet.

In ieder geval niet voor elke versie van Vista.

Er zijn blijkbaar mensen geweest die het werkend hebben gekregen, maar vooralsnog is het niet opgelost.

Het maakt mij overigens niet uit waarom het niet werkt.. De Webdav-module is gewoon niet goed geimplementeerd.. Zonder een juist werkende module kan ik er vooralsnog niets mee.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door djmaze »

Er zijn veel alternatieven voor WebDAV, of gebruik gewoon een ander besturingssysteem.
CMS, SMB, CVS, SVN, FTP, etc. etc.
However, most versions of the redirector have serious bugs.
http://en.wikipedia.org/wiki/WebDAV#Mic ... ws_clients

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door TheLD »

Ja, het werkt dus gewoon onder Vista 32 bits idem als onder XP non x64(mits geupdate) da's duidelijk. Daarom begreep ik het verhaal van angel1978 ook niet. En de stelling is inderdaad nite juist :D

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er zijn veel alternatieven voor WebDAV, of gebruik gewoon een ander besturingssysteem.
Daarmee dus in feite Vista afschrijvend als 'goed' functionerend systeem.. Dus toch maar terug naar XP ? Dat werkt wel goed !
CMS, SMB, CVS, SVN, FTP, etc. etc.
Dat was niet echt de vraag.. Ik wil geen alternatief en zeker niet een ander besturingssysteem.. Als ik Vista wil, dan GOED werkend en tot nu toe is dat nog steeds niet het geval...
Dus dan maar toch bij XP blijven

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Moppentappers »

evt. zou je wel met webdrive aan de slag kunnen gaan.
Er was overigens een rede dat webdav uit vista gesloopt was, wat die was weet ik niet meer maar tegen mijn verwachtingen in was de onderbouwing daarvoor wel goed.

patrick1995
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2008 17:49

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door patrick1995 »

Mensen die graag met Windows 2000 werken, moeten bij vista evetjes alles in beste prestaties zetten. Ik heb op mijn Vista maar 1 gb werkgeheugen, maar werk perfect doordat mijn computer op een aantal dingen in beste prestaties staat. Wat heb je aan een Sidebar die je computer sloom maakt met een klokkiej en een paar fototjes? En een link naar internet?
Wat heb je aan een zwarte onderbalk wat er voor zorgt dat je computer vast loopt? Maak hem maar lekker grijs. Ik heb allerlei dingen in 2000 steil gezet en mijn computer werkt nu prima.

Met een computer met weinig werkgeheugen is dit echt aangeraden.
Het slome is niet vista, het slome is de stijl van Vista!
De XP die ik thuis had, die liep altijd vast.
Ook in 2000 stijl gezet, en ik kan 'm nu altijd aan laten staan, want vastlopen doet iej niet meer.


Met vriendelijke groet,
Patrick.

erica3
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:08

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door erica3 »

Wie heeft op bovengenoemde Laptop wel eens i.p.v. Vista, XP geïnstalleerd?
Volgens CentralPoint is dit onmogelijk omdat er Vista Basic op staat.
Is dit juist of niet. Graag een reactie,

Bovengenoemde laptop valt op de gekste momenten uit en geeft heel snel een mededeling dat er iets met het geheugen zou zijn. Maar het fijne kan ik niet lezen, want dan is het alweer weg.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik denk niet dat XP dat probleem gaat oplossen erica.
XP installeren kan wel, maar moet je wel een retail licentie aanschaffen

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door fietsje »

Wellicht een idee om eens een live CD van een Linux dirtributie te proberen.
DSL of Xubuntu of Ubuntu.

Tijdens het opstarten van de CD kun je kiezen voor een memory test.
Als er iets met het het geheugen mis is wordt dat aangegeven.

Een andere oplossing is om het geheugen eens te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Het kan voor komen dat slecht/vette contacten dit probleem veroorzaken. Ik weet echter niet of in jouw geval het geheugen goed toegankelijk is. Bij twijfel dit door en deskundige laten doen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door D1RK »

@Erica 3,

Het is vaak mogelijk om Vista om te zetten naar XP.

Linux Ubuntu van Fietsje is leuk maar niet iedereen wil dit.

Geheugen? hoeveel zit erin?
Als Vista tekort geheugen heeft is terug naar XP vaak beter.

Als Linux gebruiker en Windows 7 tester, de Beta die ik tot 1 aug 2009 mag proberen weet ik dat Windows zelf ook niet helemaal tevreden over Vista was dus daarom is het terug te zetten naar lagere versie.

Succes.

erica3
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:08

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door erica3 »

WIE HEEFT HET NU OVER LINUX. IK NIET. :roll:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 29 Jan 2009 10:46 door erica3

Wie heeft op bovengenoemde Laptop wel eens i.p.v. Vista, XP geïnstalleerd?
Welke bovengenoemde laptop? Of bedoel je deze:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68015
Als dat dezelfde laptop is, kun je beter eerst naar de winkel terug gaan...

Geplaatst op 30 Jan 2009 21:10 door erica3

WIE HEEFT HET NU OVER LINUX.
Schreeuwen is niet nodig. Iedereen begrijpt c.q. hoort je wel.
IK NIET. :roll:
fietsje had het over Linux; vervolgens hebben D1RK en jij het verkeerd begrepen.
Jij schreef:
Bovengenoemde laptop valt op de gekste momenten uit en geeft heel snel een mededeling dat er iets met het geheugen zou zijn.
Fietsje schreef:
Wellicht een idee om eens een live CD van een Linux dirtributie te proberen.
DSL of Xubuntu of Ubuntu.

Tijdens het opstarten van de CD kun je kiezen voor een memory test.
Als er iets met het het geheugen mis is wordt dat aangegeven.
Dus het gaat er niet over of je Linux gebruikt of dat je Linux zou moeten gebruiken als OS, maar dat een Linux CD uitkomst kan bieden om het intern geheugen van je laptop te testen.

Volgende keer een beetje beter lezen a.u.b voordat je begint te schreeuwen en dezelfde vraag begint te stellen in verschillende topics...
Het gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan
http://www.trosradar.nl/index.php?id=367

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door D1RK »

Geheugen is makkelijk te vervangen dus even een andere erin is maar enkele minuten werk.

Testen met Ubuntu is dus mogelijk, zoals Willem zegt mits jou video kaart die ingebouwd is deze aan kan.

Maar gezien de aankoopdatum liever de winkel vragen even deze met nieuwe geheugen te testen, onderkant klepje na verwijderen batterij, of ze zitten er scheef in, dat kan ook nog!

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Het verbaast mij niet dat XP duurder is dan Vista. Dat is M$ marketing. Het nieuwe OS moet erdoor gedrukt, desnoods gratis weggegeven, om later te kunnen incasseren. Het gaat om peer pressure. Bij voldoende peers met Vista, moet de rest ook wel, terwijl het niet stabieler is dan XP (integendeel).

Vista is, kort gezegd, troep. Niet doen dus, als je de keuze hebt.

Maar goed, wat ik zeg zal niet uit maken. Mensen verkeren doorgaans nog steeds in de veronderstelling dat wat nieuwer is, beter is.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door BBCS »

Vista is, kort gezegd, troep. Niet doen dus, als je de keuze hebt.
Heb je er dan zelf ervaring mee, of zit je gewoon de rest na te praten terwijl je er zelf geen ervaring mee hebt?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door queenfan »

Vista is ook troep maar als het geinstalleerd is op een pc die ruim voldoet aan de minimale eisen is het op zich leuke troep.

Mensen installeren Vista vaak op een pc die maar net of zelfs helemaal niet aan de minimale iesen voldoet en vinden het vak gek dat het problemen geeft. Goed er komen wel eens problemen voor maar ach wie is er dan wel perfect Mac OSX en LInux hebben ook hun problemen.

Ik zie het draaien op pc's die wel aan de eisen voldoet en dan werkt het wel goed.

Dat het niet het beste OS is dat is wel duidelijk XP is vele malen beter is mijn ervaring.

En dat zegt een Macfan

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door D1RK »

Vista draaide traag met 1GB aanbieding PC en na terug zetten XP is deze beter....

Voor €339,- een 15"laptop met 160 GB harde en Vista...?
Die 1 Gb geheugen is tekort en omdat het 2x512 was en we niet wilde uitbreiden...

Verder nu slechts 40 Gb goed werkend XP erop en de rest Ubuntu!
Dus het kan zonder extra kosten via de link die Micro$oft op de website heeft staan, Downgraden was gratis en inclusief helaas Service Pack III.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door BBCS »

Vista draaide traag met 1GB aanbieding PC en na terug zetten XP is deze beter....
Vista heeft ook minimaal 2 GB nodig.

Ik weet dat er aanbiedingen geweest waren van computers met 512MB geheugen en een zeer goedkope videokaart. Dat is vragen om problemen.

Gesloten