LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

wat heeft onze minister president BOS
Heb ik iets gemist in het nieuws vandaag?? :o

diquydiq
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:43

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door diquydiq »

four-eyes, let maar eens op... Ook de heer Bos zal ooit, net als de heer Kok, een aantal leuke en bovenal goedverdienende commissariaten weten te versieren! Klein beginnen en groot eindigen, weet je wel?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ook bekend als: Links l*llen, rechts zakken vullen ;)

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Kicoa »

loesje 2


Geplaatst op 09 Okt 2008 13:14 door loesje 2


--------------------------------------------------------------------------------

Kicoa, de Nederlnders bloeden niet voor het geld wat op tafel is gelegd voor Fortis.

Dit geld is geleend en hiervoor zijn we eigenaar geworden van een bank.

De garantiefondsen worden betaald door de banken en niet door de belastingbetaler.


En wie in al jouw wijsheid, dacht je dat die banken betaalden??? Al mijn dagelijkse geldhandelingen lopen via Nederlandse banken. Wordt wakker!

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Kicoa »

Pascal73


Geplaatst op 09 Okt 2008 13:24 door Pascal73


--------------------------------------------------------------------------------

Vorm van landverraad!...Steun gewoon de Nederlandse instanties, dan mag je ook aanspraak maken op de Nederlandse voorzieningen (zoals de bankgaranties waar ook de belastingbetaler aan meebetaald).

Yep, en al die Icesave spaarders in NL zijn ook degenen die in NL braaf belasting betalen. Zelfs over het spaartegoed op de Icesave rekening. Waarom wil je hen dan de aanspraak op de bankgarantie ontzeggen? Deze logica ontgaat mij.

ambrose
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2008 20:31

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door ambrose »

Icesave-baas blijkt ex-crimineel
09 10 08 - 19:42 De bestuursvoorzitter van Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft in het verleden een celstraf uitgezeten wegens boekhoudfraude. Dat blijkt uit een reconstructie van de Britse krant The Guardian die al op 2 september is gepubliceerd.

Björgólfur Gudmundsson (67), tot woensdag bestuursvoorzitter van Landsbanki werd in 1990 veroordeeld tot een celstraf van 12 maanden vanwege boekhoudfraude. Daarvoor was hij jarenlang alcoholist en werkte hij ondermeer als inpakker van meubelen en voetballer. Na zijn gevangenisstraf maakte Gudmundsson fortuin in Rusland en verwierf hij in IJsland een conglomeraat van bedrijven.

IJsland bankroet
In 1997 kocht hij 45,8 procent van de aandelen in Landsbanki van de IJslandse staat en werd tevens bestuursvoorzitter van de bank. Landsbanki is deze week onder curatele geplaatst. IJsland nationaliseerde de gehele banksector om volgens Premier Geir Haarde een ‘faillissement van het land te voorkomen’. Het omvallen van Internetspaarbank Icesave is een direct gevolg hiervan.

Zo’n 120 duizend Nederlandse spaarders zijn gedupeerd. De eerste 20.887 euro valt onder het IJslandse garantiestelsel. Het land is echter zo goed als bankroet. De effectenbeurs is voorlopig gesloten en RTL Z meldt dat Nederlandse banken weigeren nog langer IJslandse kronen om te wisselen. De IJslandse regering wil dat Nederland zich garant stelt voor de volledige spaartegoeden.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

kicoa, Soory ik snap je niet meer :shock: een bank betalen voor een dienst die ze verlenen en een bank kopen daar zit toch een heel verschil tussen?

Ik betaal ook de bakker, zeg je dan ook dat de belastingbetaler moet bloeden voor het brood van de bakker :shock:

Ik lees ook steeds dat iedereen vind dat de DNB verantwoordelijk is, maar ik heb in juni al gelezen dat Icesave GEEN vergunning in nederland heeft en niet onder controle staat van de DNB of AFM

Het was een bijkantoor van een IJslandse bank die daarom onder EER regels een bijkantoor in een ander land mag openen. Dit kantoor staat onder controle van het land waar de hoofdvestiging zetelt. De Ijslandse autoriteiten zijn dus verantwoordelijk!

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Ik beschouw mijn geld op Icesave als verloren. Maar wat mij het meest bezighoudt... wie... wie WIE kan ik nog vertrouwen.
Als zelfs een garantie van een land vooor de gedupeerde spaarder niets voorstelt, waar kan ik met mijn spaargeld terecht.
Ik vertrouw nu GEEN ENKELE BANK meer. Hun woord is gewoon leeg en inhoudsloos...Loze beloften.

Gewoon maar je geld er door heen jagen en zien wat er van komt ?? Je wordt toch wel geholpen op een of andere manier. Als je spaart om straks van je pensioen te genieten wordt je gestraft... streepjes- en krijtpakken pikken je zuurverdiende geld wel in, nadat je al door je baas al afgeknepen bent ( CAO ).
Ik weet het echt niet meer. Thuis bewaren?? Inbraak of brand zijn reele gevaren..
Maar op de bank zetten... dan gaan anderen met jouw geld er van door. Ik denk dat ik het schamele restant er maar door heen jaag.
Mijn geld op Icesave was niet zo veel.. maar kon er wel een jaar ( zuing) van leven als ik met pensioen zou gaan.....

De heren bankiers worden bedankt.. Maar ze hebben wel gemaakt, dat ik geen bank meer vertrouw.. geen enkele !!!

Hoe denken jullie over het geval... sparen of er doorheen jagen ???
Laatst gewijzigd door BeatleStone op 09 okt 2008 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Kicoa »

Dit geld is geleend en hiervoor zijn we eigenaar geworden van een bank.


Leuk en wie dacht je dat die rentelasten moesten opbrengen?

Het is duidelijk dat het financieel toezicht niet deugt, waarom denk je dat NL Fortis incl. ABN AMRO heeft gekocht? Ze geven zelf toe onvoldoende toezicht te hebben gehouden op de hele ABN AMRO-Fortis transactie, ze willen rust onder de spaarders. Tot kort geleden had ik mijn oudedagsvoorziening en reservering bij ABN AMRO staan. Op advies om risico te spreiden een deel overgeheveld. En nu is het ineens onze eigen schuld? Ik betaal in NL net zoveel belasting als ieder ander, incl. de VRH over box 3 tegoeden, mag ik dit dan even kwijtgescholden krijgen als vadertje staat vindt dat dit mijn eigen schuld is? Dan moeten ze ook zo fideel zijn hier geen IB over te heffen! Zou ik nog mee kunnen leven.

En bedenk je eens wat er gebeurd was als Fortis niet door "onze" Bos zou zijn overgenomen met een lening ten koste van alle belastingbetalers? Dan was de boel inmiddels waarschijnlijk ook omgedonderd en denk je dan dat onze Bos al die miljarden die er staan uit zijn garantieregeling zou kunnen betalen? Dat zou hij ook weer bij de belastingbetalers (inclusief de Icesave spaarders moeten gaan halen).
Nee, het is een makkelijke manier om een deel van je trouwe belastingbetalers te vertellen dat ze in de stront kunnen zakken.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Volgens mij doet Bos zijn best om nog zoveel mogelijk eruit te slepen.

Feit blijft wel dat Icesave geen Nederlandse bank is en geen bankvergunning hier heeft en daarom oook niet door de DNB gecontroleerd werd en daarom ook niet helemaal onder de nederlandse depositogarantie valt en dit was echt al van te voren bekent, als je even gegoogeld had.

Er zijn wel meer buitenlandse banken in Nederland, waar mensen geld hebben staan, moet dat dan ook allemaal vergoed worden als die banken omvallen?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

rentelasten worden in het slechtste geval door de bevolking gebracht, in een slecht scenario dekt het dividend (winstuitkering) de rentelasten, in een neutraal tot positief scenario wordt er meer dividend uitgekeerd dan er rente betaald wordt. Echter is het alleen de staat die op een dergelijke manier kan opereren omdat zij een lage rente krijgen op hun obligaties vanwege de betrouwbaarheid van de nederlandse staat.

ambrose
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2008 20:31

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door ambrose »

een probleem die ik voorzie is hoe je kan bewijzen wat je saldo is geweest als de ijslandse overheid/bank niet mee wil werken?

En wordt hier geen misbruik van gemaakt (spaarders die meer claimen dan op de rekening stond)?

Of zal de NL regering een standaard vergoeding uitkeren aan alle spaarders?

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Kicoa »

loesje 2


Geplaatst op 09 Okt 2008 21:14 door loesje 2


--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn wel meer buitenlandse banken in Nederland, waar mensen geld hebben staan, moet dat dan ook allemaal vergoed worden als die banken omvallen?


Als het om geld van NL belastingbetalers gaat wel. Zij dragen immers bij aan alle kosten van de staat. Het is toch idioot dat een buitenlander die geen enkele belasting in NL betaalt (ook niet over vermogen) wel deelt in een garantieregeling van NL omdat het geld toevallig op een NL bank staat en de eigen burger niet?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ja we kunnen hier nu wel een hele discussie gaan houden, maar wij kunnen samen echt de voorwaarden van de depositogarantie niet veranderen.

Deze regels waren al duidelijk op het moment dat mensen hun geld op een rekening van icesave zetten.

Ik heb hier op mijn werk enkele weken geleden al een discussie over Icesave gehad en toen ook al op de website van de DBN gelezen dat Icesave GEEN vergunning in Nederland had maar in IJsland en dat de eerste 20.000 euro door Ijsland vergoed moest worden.

Achteraf is het dus wel erg makkelijk om nu alle schuld van je af te schuiven.

Toch hoop ik dat iedereen zijn geld terug krijgt, gewoon van de IJslandse regering, want zo hoort het te gaan!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

De IJslandse premier Geir Haarde wil dat Nederland de spaartegoeden van Nederlanders bij IJslandse banken garandeert. "Ik weet niet wat de Nederlandse overheid heeft gezegd met betrekking tot garanties, maar het zou helpen als ze op dezelfde lijn zitten als de Britten", aldus de premier.

Haarde zei dit vandaag op een persconferentie. De Britse overheid zei eerder toe garant te staan voor alle spaartegoeden van Britten die geld bij IJslandse banken hadden weggezet.

"We zullen ons uiterste best doen om de problemen op te lossen, maar we hebben samenwerking nodig van de betrokken regeringen om hier uit te komen", stelde Haarde.

Vandaag nam de IJslandse regering de volledige controle bij de grootste bank van het land, Kaupthing, zodat nu alle drie de banken zijn genationaliseerd. De beurs is tijdelijk gesloten.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

De Icesave spaarder kan gerust naar bed vanavond...

Als Wouter zo doorgaat dan wordt hij nog eens minister president van dit land. (en ik weet niet of we daar blij mee moeten zijn)

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Pffffoeiii.... Gelukkig.... en daarbij voor de belasting betalers zoals u en ik....
Ijsland krijgt de rekening toch gepresenteerd.
Verreweg de meesten hebben een tegoed tot 20.000 euro... de rest via omslag van de diverse nederlandse banken.... ik denk ... als de belastingbetaler toch moet gaan ,,schuiven"dat dit maar heel, heel bescheiden is... al hoop ik dat alles gedekt gaat worden via het omslagprincipe...

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik vind persoonlijk wel......spaargeld terug naar de Nederlandse spaarder maar zonder de opgebouwde rente. Laat dit maar eens een wijze les zijn voor alle spaarders die vanuit hun hebzucht meer rente willen vangen zonder goed na te denken over krediet & systeemrisico.

Overigens...het voorgaande is niet alleen van toepassing voor de "kleine man". Ook de "graai" (bank)bestuurders moeten hun bonus inleveren .. terug naar de staat.

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Beste Venco.. niet zo hard van de toren blazen he... 5,25 was een redelijk rentepercentage.
Andere nederlandse banken geven ook al zo"n 5 procent, dus die 5,25 was redelijk.
Daarbij heb ik de garantiestelling als betrouwbaar beschouwd. Een regering die garant staat... helaas kan je daar ook niet meer op vertrouwen.
Wel vind ik dat de controle op banken beter dus strenger moet. Dat niet iedereen zomaar een bank kan oprichten zonder voldoende middelen etc.

Als ik risico"s had willen nemen dan was ik wel naar de beurs gegaan of iets dergelijks.
Maar sparen is een gewoon save manier om je geld weg te zetten.
Spreiding is daarbij zeer belangrijk... Ook geld tegen een lager percentage weg gezet.
Ik vindt jou opmerking op zijn zachtst gezegd ,,een beetje dom". Hou je dus maar bezig met drop.... :D :D :D :D

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Al eerder heb ik op dit forum een zeer scherpe stelling gedropt waar bepaalde personen hevig op reageerde ,nl:

"Mensen die puur alleen maar prijsshoppen zijn voor mij niet veel anders dan grootaandeelhouders, hedge funds, bestuurders van bedrijven/banken, ... Zij doen het alleen groter. Korte termijn denken, winstmaximalisatie, status geil en totaal geen oog voor duurzame groei, ontwikkeling en collectiviteit"

Maw HEBZUCHT, "IK IK IK" kan een staat of rijk doen vallen. Noem mij maar DOM. De geschiedenis heeft hierover verhalen en dat kan zich herhalen.

Gesloten