Pagina 4 van 49

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 03 jan 2009 02:46
door Pilske
Mij intereseert mevr bosch niet zo erg als wel het bedrijf Lindorff zelf.

Gegeven feit is, als zij werkelijk bestaat, doet zij haar werk waarvoor ze betaald wordt. Dat betekent dat zij alle negatieve mogelijke schade voor het bedrijf alhier, of op welk forum dan ook, moet zien te voorkomen. Daar wordt ze voor betaald. Dat is ook wat Lindorff van haar verwacht.

Het gaat over de procedures die Lindorff handhaafd. Hun manier van werken is voor veel mensen aanleiding om te betalen om er maar van af te zijn.

Af en toe komen ze toch nog mensen tegen die dat dus niet pikken en terug vechten. Okee, jammer dan: afschrijven maar, lukt niet, laat zich niet intimideren, alhoewel: nog een paar brieven wie weet.

Bij mij dus aan het verkeerde adres. Heb reeds in juni aangegeven: laat maar voorkomen (staat ook op andere topic) maar dat doen ze niet.

Heb inmiddels een dossier van 3cm dik maar mij krijgen ze dus echt niet klein. Wat dat betreft Lindorff: jullie hebben de verkeerde trachten af te persen. Kom maar op.

Ook al komt de zaak niet voor, omdat Lindorff zeker weet dat ik de zaak zal winnen, zal ik blijven posten totdat ik een excuusbrief en genoegdoening heb ontvangen.

Ben overigens wel blij om steeds weer Lindorff bovenaan te zien op topic inkasso. Hoe meer negatieve publiciteit, hoe beter

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 03 jan 2009 08:17
door snepke
Helemaal mee eens Pilske

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 13 jan 2009 14:14
door mamas
ik kreeg een vordering binnen maar ik kon op geen enkele wijze terug vinden wie de opdrachtgever was .
ik heb naar de firma opgebeld en werd niet al te vriendelijk behandeld aan de telefoon ,wat ik al raar vond aangezien ik toch een simpele vraag had . ik kreeg te horen dat de vordering was van wehkamp .
ik heb toen vriendelijk verzocht om de bewijsstukken op te sturen naar mijn adres en wat kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk was maar dat ik dat schriftelijk mocht doen anders konden zij het mij niet opsturen .
dit heb ik nog nooit eerder gehoord , na mijn weten is er namens mij niets besteld bij wehkamp en nu vraag ik om bewijsstukken en dat krijg ik niet ,heeft iemand dit al eerder mee gemaakt ?

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 13 jan 2009 17:22
door Lindorff
Goedendag mamas,

U geeft aan dat u contact heeft opgenomen met Lindorff waarin u om onderbouwende stukken heeft gevraagd betreffende een vordering van Wehkamp. Ook bent u niet correct behandeld.

Dit is onacceptabel. Graag zou ik hierover contact met u opnemen. Uiteraard is Lindorff verplicht om u te voorzien van de onderbouwende stukken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw vorderingnummer te
e-mailen naar [email protected] zodat ik hierover contact met u kan opnemen?

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Bosch
afhandeling klachten
www.lindorff.nl

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 13 jan 2009 18:14
door mamas
zoals ik heb begrepen bent u lid van de firma .
ik heb vanmiddag al tegen de firma gezegt dat ik wil dat ze de vordering doorsturen naar de deurwaarder waarmee ze dreigen .
in de firma heb ik niet zo veel vertrouwen meer in ,gezien de vriendelijkheid van de medewerkers. de deurwaarder zie ik met vol vertrouwen tegemoet met vriendelijke groet mamas

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 13 jan 2009 18:56
door snepke
volgens mevr Bosch is Lindorff verplicht om onderliggende stukken en bewijs op te sturen als men daar om vraagt.Waarom heb ik en met mij vele andere (lees het forum maar eens)dat nooit gehad.

Diverse keren schriftelijk(aangetekend en wel)telefonisch .via mailtjes gevraagd om onderliggende stukken.
Wordt nooit op gereageerd een volgende dreigbrief krijg je of een nepbrief van een deurwaarder(als je die belt weet die nergens van)die ze zelf schrijven.
Mamas als je zeker weet dat je geen vordering ergens hebt,nergens op reageren,mevr Bosch werkt wel voor Lindorff,dat zegt genoeg.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 14 jan 2009 12:30
door Bright85
Als je verstandig en volwassen bent neem je gewoon contact op.

En erg zielig om een persoon die bij een bepaald bedrijf werkt aan te vallen...
Toont een duidelijk beeld van volwassenheid aan...

Sommige mensen zijn bitter en kil het verleden los te kunnen laten...

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 14 jan 2009 13:01
door mamas
dit heeft niets met volwassenheid te maken , ik was volwassen genoeg om het fatsoenlijk op te gaan lossen ,niet iedereen is een varken maar werd 2 x afgesnauwd door de medewerkers ,ik heb namelijk op 2 verschillende tijdstippen gebeld en 2 keer werd ik zo behandeld , bij het laatste gesprek werd mij verteld dat het er niet toe deed dat ik niets besteld had , het was op mijn adres besteld en dat was voldoende zeiden ze en toen ik om de bewijstukken vroeg ervan werd mij verteld dat ze daar niet aan konden beginnen ,het moest gewoon betaald worden . ze waren maar een incassoburo en geen deurwaarder zeiden ze . ik neem daar geen genoegen mee want ik wou het fatsoenlijk oplossen en daarom heb ik gezegt stuur het maar naar een deurwaarder en met mevrouw bosch hoef ik niet te mailen want ik wil niet steeds lastig gevallen worden via email , daarbij werkt ze bij dezelfde firma wat mij niet echt vertrouwen meer geeft

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 14 jan 2009 15:13
door mattie
Bright85
Ik heb niets met Linddorf,maar kan me de reactie goed voorstellen van de gedupeerden.
Ook mij is het meermaals overkomen.
Onterecht word je opgezadelt met een incasso.
Je probeert dan maanden om het op te lossen(in alle redelijkheid),het kost je een smak geld,en retour krijg je een behandeling waar de honden geen brood van lusten.
En je hoeft er niets voor te doen,het komt zomaar op je pad.
Ik was ook een van de gelukkigen met de KVK fake brief.
Voordat je geduld op is,heb je al een lang irritant slopend traject achter de rug,en getergd begin je te bijten!
Ik begrijp u niet.
Beter zou zijn Linddorf aan te vallen,zij zijn de boosdoeners!
Lees hier de forums eens door,en vraag u dan af wat er eigenlijk gebeurd?
Wij leven in een oplichtings tijdperk,en dan mogen we niet eens boos worden als ze je weer proberen te n....?
Mattie

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 14 jan 2009 18:36
door Bor Komorovski
Het punt waar de boosheid van veel mensen hier zich op toespitst is het feit dat Lindorff wel op deze forums post maar blijkbaar dit pas doet als mensen zich dermate onheus bejegend voelen dat ze hier gaan posten. Daarbij is het frappant dat er op de Lindorff website zelf geen link naar klachtenservice of –afhandeling staat.

Om die reden heb ik eveneens mijn bedenkingen bij de oprechtheid van Lindorff, hoewel ik er wel van uitga dat Mw. Bosch wel gewoon haar werk (goed) doet. Het komt gewoon niet sterk over om op die manier op een forum opens aan te geven dat je klachten afhandelt, terwijl mensen zich daarvoor dermate onheus bejegend voelen dat ze hier hun gal spuien.

Ik kan me veel misverstanden ook wel voorstellen, want incassomedewerker is niet een baan die veel prestige of carrieremogelijkheden biedt. Het personeel is dus niet hoog geschoold, en het verloop is groot. En wat maakt het een medewerker uit? Hij is een van de velen en als er klachten komen is het 10 tegen 1 dat de klager niet meer weet wie het gedaan heeft. Bovendien kost iedere handeling anders dan de standaardhandeling waar ze voor zijn ingehuurd (klanten bellen en betalingsregelingen afspreken) extra tijd. Ze moeten wellicht een en ander in het systeem wijzigen, of een leidinggevende inschakelen omdat het hun bevoegdheid te boven gaat. Daar hebben ze geen zin in dus schepen ze debiteuren met smoezen af. Voor een toko als Lindorff is het derhalve een hele klus om dit zootje ongeregeld als 1 bedrijf te laten optreden. Maar dat is nadrukkelijk het probleem van Lindorff, en niet van de debiteur!

Daarbij is het zelfs goed mogelijk dat er een zekere druk van het management is om zoveel mogelijk vorderingen betaald te krijgen, ook als ze niet terecht zijn. Wellicht is de bonusregeling van medewerkers afhankelijk van hun omzet.

Ik zou persoonlijk als ik problemen had met Lindorff het wel proberen en contact opnemen, als dit ertoe zou bijdragen dat ik sneller van het gezeur af zou zijn. Echter met een aantal maren:
· Mevrouw Bosch handelt klachten af maar bemiddelt nadrukkelijk niet. Mocht er daadwerkelijk een inhoudelijk geschil of onterechte vordering zijn, ga er dan niet van uit dat ze jouw kant kiest en haar bazen gaat verwittigen, tenzij Lindorff er overduidelijk faliekant naast zit.
· Bereid daarom, als je haar wil bellen of schrijven, heel goed voor wat je gaat zeggen of schrijven. Blijf bij de kern van het probleem, schrijf of zeg geen zaken die tegen je gebruikt worden, en gebruik goed zakelijk Nederlands.
· Ik raad iedereen die met haar of Lindorff wil schrijven dan ook sterk aan eerst een ander naar de brief of e-mail te laten kijken.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 16 jan 2009 15:56
door Pilske
Ik laat mijn rechtsbijstandsverzekering de brieven wel schrijven indien dit nodig is. Dat is verstandiger.

Ik was even op internet rond aan het kijken met het woord Lindorff.

Ik vond een uitspraak van een kantonrechter te Zwolle. Daarin staat een truc die ik nog niet kende maar waar je wel voor op moet passen:

Lindorff laat je 3 a 4 jaar met rust. Jij denkt "okee, opgelost" en doet vervolgens je correspondentie weg.

En hop hop hop, net voor het verjaren van de vordering pakken ze de draad weer op en krijg je opnieuw met ze te maken.

Maar ja, je hebt geen bewijzen meer. Mooi, denkt Lindorff en brengt dan de zaak naar de rechter.

Let dus op dat je alle correspondentie en bewijzen bewaard als je met Lindorff te maken krijgt.

P.S. Lindorff verloor de zaak en mocht de kosten betalen

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 16 jan 2009 17:24
door Jan71
Ik heb het nooit zo op incasso's dus zorg altijd wel dat ik tijdig betaal.

Afgelopen december heb ik echter een aankoop gedaan bij Intertoys en kon daar middels acceptgiro betalen. Ik dacht das handig dan hoef ik mn cc niet op te zoeken...Je gaat dus zonder dat je het goed in de gaten hebt accoord met de voorwaarden van Lindorff.

Spullen keurig binnen gekregen maar acceptgiro helaas in een verkeerd bakje gegooid waar hij eind december pas tevoorschijn kwam. Snel betaald want anders krijgen we weer herinneringen enzo...

Inderdaad: gisteren (3 weken nadat ik betaald heb) krijg ik een LAATSTE HERINNERING. Of ik even HEEL snel 22,50 wil betalen...ik denk wat krijgen we nu? Ik heb toch al betaald? Een telefoontje met een zeer stug persoon leert mij dat ik te laat was met betalen en dat ik de eerder verstuurde aanmaningen (die ik dus echt nooit heb ontvangen) heb genegeerd en nu dus 22,50 moet betalen.
Dit vind ik dus absoluut onacceptabel, ik betaal een paar weken te laat en moet vervolgens 22,50 kosten betalen op een faktuur van 38 euro???

Dat is gewoon even 60% opslag. Zijn ze niet lekker daar ofzo????

Ik snap niet dat een bedrijf als Intertoys met dit soort maffia bedrijven in zee gaat. Ik heb Intertoys gebeld met de klacht maar niet het idee dat er iets mee gedaan wordt.

Als iemand van Intertoys dit leest neem van mij aan dat je zo snel mogelijk van deze club afwilt. Wat een klant onvriendelijke club zeg....

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 16 jan 2009 17:35
door Bor Komorovski
Lindorff laat je 3 a 4 jaar met rust. Jij denkt "okee, opgelost" en doet vervolgens je correspondentie weg.
Dat is sowieso het domste wat je kan doen. Gooi NOOIT correspondentie of bewijzen weg, ook niet als je niet met een incassobureau o.i.d. te maken hebt. Het kan immers altijd nog gebeuren dat iets de kop op steekt, of dat je bewijzen voor een bepaalde aankoop nodig hebt voor je belastingen. En de belastingdienst kan tot 12 jaar na datum nog navorderen! Bewaar het desnoods allemaal in een oude doos op zolder, maar bewaar in Godsnaam al je administratie.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 16 jan 2009 18:18
door Abarth
En de belastingdienst kan tot 12 jaar na datum nog navorderen!
Volgens mij is dit 7 jaar en voor onroerend goed 10 jaar.

Maar een tip kan zijn om ales in te scannen en als pdf te bewaren

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 20 jan 2009 13:57
door solero
Ik heb het ook aan de stok met Lindorff, maar als je de ''klanten''service belt wordt je te woord gestaan door een paar kenaus die je afblaffen of je een klein kind en een notoire wanbetaler bent . En waar gaat het helemaal om, je vergeet in de drukke decembertijd je rekening te betalen, krijgt een herinnering, denkt oh ja **** vergeten en trekt de herinneringskosten a 7,50 van het bedrag af omdat je het daar niet geheel mee eens bent en hoppa weer een herinnering met sommatiekosten a 15 euro dus nu staat er 22,50 open maar die 7,50 zijn maar 1x in rekening gebracht, je krijgt daar geen herinnering van maar meteen een laatste waarschuwing. Nou ja dan maar betalen ook al ben je het er niet mee eens, maar wat een waardeloze instelling is dit zeg, waarom doen bedrijven zoals Bart Smit en Intertoys hier in godsnaam zaken mee. Mij gaat het er eigenlijk om dat ik denk, je kan een rekening vergeten te betalen en waarom dan niet een herinnering sturen waarin je aangeeft dat dit nog zonder kosten is maar dat je bij de herinnering daarna dus wel die kosten moet betalen. Dit is toch gewoon een vorm van coulance naar klanten toe. Maar ja die wolven daar ruiken alleen maar geld en willen je verder ook eigenlijk niet netjes te woord staan.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 21 jan 2009 22:07
door Robotesk
Ik heb een poos niet meer gekeken op dit forum. En ha: weer heel wat gedupeerden erbij en Lindorff die weer een post doet. Zal het zo door blijven gaan? Na alles wat gezegd is.. lijkt het nu alsof het verder gaat waar het gebleven was.. Er is toch echt iets mis met het bedrijf, of is het gewoon toeval dat ik nu niet meer bij kan houden hoeveel verhalen ik over dit bedrijf heb gehoord?

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 26 jan 2009 20:54
door D@J
Ik heb jaartje geleden ook briefje gehad van hun...

Na 3 zinnen besefte ik me dat ik (jaren ervaring in de incassobranche) de vriendelijke telefoniste aan het uitleggen was hoe eea werkt. Omgekeerde wereld. Tjsaah, krijg je ervan als je mij probeert wijs te maken dat morgen de deurwaarder op de stoep staat op beslag op de roerende zaken te leggen, indien ik niet betaal naar aanleiding van de eerste sommatie..

Echt, eentje die in de top 10 mag van slechte incassobureau's.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 03 feb 2009 00:47
door Pilske
Even Lindorff weer bovenaan zetten!! Ze moeten niet denken dat ze van mij af zijn!

7 december zou ik betaald moeten hebben anders zou het een rechtzaak worden. Nog steeds niks gehoord van Lindorff.

Goede tactiek hebben ze wel: lang wachten met alles dan reageert niemand meer hier.

Nou ik dus wel, en ik blijf dit doen tot ik een excuusbrief heb ontvangen.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 04 feb 2009 09:55
door MoeBenIkErVan
Intrum Justitia, dat zijn ook een stelletje schoften. Om wederaansluiting ná onterechte afsluiting bij tele2 voor elkaar te krijgen moest ik een fax sturen met bewijzen. Verwerkingstijd van deze fax is c.a 40 dagen volgens een medewerkster, en ondertussen weten ze dus donders goed dat tele2 wacht op goedkeuring van HUN om mij opnieuw aan te sluiten. Lekkere omgekeerde wereld...Intrum is de baas blijkbaar. En ja, alles was betaald hoor. Ging om inkassokosten en weer wat nieuws ...z.g registratiekosten van € 25,-. Nog nooit van gehoord...jullie wel ? Pas trouwens op met intrum, want die zijn zowel incasso als deurwaarder, maar de logo en zo is het zelfde. Lees dus goed of het over een incasso of deurwaardersbrief gaat. Er is een wezelijk verschil !

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 04 feb 2009 10:14
door linda35
nou vandaag maar weer geprobeerd om de jong te bellen maar wegens drukte werd de verbinding verbroken..,,antwoord op mijn email heb ik ook nog niet.... :shock: