LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starguide Castingbureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dylena
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 20:50

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door dylena »

ik heb deze o6 nummers van ze: 0634551390 en 0634551391
Willen de mensen die samen met mij naar een advocaat willen gaan, mij mailen op [email protected] overigens is het incasso bedrag alweer naar boven gegaan, als je binnen 5 dagen niet betaald komen er weer honderden euro's bij. Alles in totaal bedraagt inmiddels bijna 500 euro!! Maar ik weiger om te betalen!

hestar
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2010 14:28

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door hestar »

Hoi Bregje

Hier heb ik nog twee telefoonnummers van ze waar je meer kans mee maakt:
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] is eigelijk van modelsinc, maar ze werken samen met starguide in hetzelfde gebouw.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] een ander nummer van starguide dat vaker wordt opgenomen.

Bregje, het is mij uiteindelijk wel gelukt om van hun aanmaningen af te komen en zelfs m'n geld terug te krijgen dat ze vorig jaar onterecht van m'n rekening hadden afgehaald. Maar dat heeft me wel veel energie gekost. Door veel te bellen en te mailen. Toen ene [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] mij voor de 10e keer aan de telefoon kreeg, zag ze ineens het licht (of ze was m'n gezeur zat) en beloofde ze mij m'n geld terug te storten, en dat is toen ook gebeurd. Laat ze dus niet met rust! En dreig vooral met juridische stappen!

dylena
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 20:50

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door dylena »

Bregje, ik heb vandaag contact gehad met de vara, zou je mij willen mailen dat ik je meer details kan geven?

dylena
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 20:50

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door dylena »

@ kim Kuiper, zou je contact met mij willen opnemen?
[email protected]

Bubblerune
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Bubblerune »

Ik had ook al een paar brieven ontvangen. Ik was niet eens vbanm plan om naar die daadwerkelijke fotoshoot te gaan toen ze me belde, maar ik vondhet zo stom om nee te zeggen. En het was toch gratis, dacht ik. Niet dus.

Ik had zojuist een bevestigings mail gekregen:

Beste heer / mevrouw,

Hierbij bevestigen wij dat je vanaf 7-4-2011 uitgeschreven wordt als lid van StarGuide.
Tot die tijd kun je gebruik maken van onze diensten.

Vertrouwende erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting


Ben ik nu 'veilig'? Ik moest trouwens 50 euro betalen. Ik heb het gedaan toen ik zo een bedreigende brief ontving, dat ze met de deurwaarde en zo zouden komen. En ik ben verdien 3 euro per uur. Weggegooid geld.

En je moet toch per jaar betalen? Dus ik hoef nu toch geen geld meer te betalen? Ik heb eergisteren pas betaald.

hestar
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2010 14:28

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door hestar »

bubblerune,

Ik zou in april volgend jaar goed je bankrekening in de gaten houden. Want ook ik had zo'n bevestiging ontvangen, maar alnog hebben ze geld van m'n rekening gehaald.
Ook moet je dit bevestigingsmailje goed bewaren. Mochten ze volgend jaar toch geld van je rekening halen, dan kun je met dit mailtje aantonen dat zij onterecht bezig zijn.

Om te voorkomen dat ze nog geld van je rekening halen kun je voor de zekerheid ook een selectieve blokade op hun bankrekeningnummer aanvragen bij de bank. Heb ik ook gedaan, en nu kunnen ze niet meer incasseren.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Royalflush schreef:Het opmompelen van je banknummer is namelijk niet hetzelfde als het geven van toestemming aan Starguide om maar geld van jouw rekening af te schrijven. Heel leuk allemaal, die verwijzingen van Starguide naar hun Algemene Voorwaarden, maar die doen er hier niet toe. Er ligt geen getekende overeenkomst tussen jou en deze xxxx, dus jij hebt ook niets met hun algemene voorwaarden te maken.
Overeenkomsten kunnen ook mondeling tot stand komen en schriftelijke overeenkomsten hoeven in beginsel niet ondertekent te worden. Het doorgeven je banknummer is inderdaad niet het zelfde als toestemming geven, maar het niet hebben van toestemming is weer niet het zelfde als niet hoeven betalen.
Suusch schreef:10. Starguide valt onder de wet Kopen Op Afstand. Deze schrijft een denkperiode van 7 dagen na aankoop voor. Starguide volleden hebben dus 7 dagen na opgave als Starguide vollid het recht zich te bedenken. In deze periode kunnen volleden zich dus alsnog als vollid afmelden. Na deze 7 dagen blijft het betreffende vollid het bedrag voor vollidmaatschap zonder enige uitzondering verschuldigd.
Dat moet zijn 7 werkdagen en dat zijn er minimaal twee dagen meer. Het gevolg is dat je een bedenktermijn van drie maanden hebt.
Nu is er toch €48,10 van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik me binnen 7 dagen na inschrijving heb laten uitschrijven.
Terug laten storten.

Sandra1325
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:14

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Sandra1325 »

Hoi iedereen,

de laatste berichten zijn van vorig jaar maar toch wil ook ik hier mijn verhaal kwijt.

Ik ben al ruim 3 jaar bezig als freelance model en heb zo nu en dan goed betaalde opdrachten, ken vele fotografen en modellen en weet hoe dit wereldje in elkaar steekt..
Een jaar geleden kwam ik bij Starguide.nl terecht, mooie site dacht ik, dus ik heb me gratis aangemeld. Een dag later al kreeg ik een belletje van een vrouw of ik vol lid wilde worden. Ik ben toen ze dom geweest om ja te zeggen.
Het afgelopen jaar heb ik alleen maar onzin-mails gehad, opdrachten waar je niets aan hebt en/of niet aan kan verdienen!! Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken geleden een mail dat ze meiden zochten voor een erotische site, er zouden audities plaats vinden en als je gekozen wordt door de opdrachtgever zou er een betaalde shoot komen. Dit leek mij erg leuk om te doen. Heb dan ook gereageerd en kreeg een dag later een uitnodiging om langs te komen.
Mail contact had ik met [persoonsgegevens verwijderd door de moderator].
Zo gezegd, zo gedaan....Op afgesproken datum kwam ik aan bij Starguide in Utrecht om auditie te doen, ik was de enige meid. Ik heb toen uitleg gevraagd wat de opdracht inhoudt etc.
Ik kreeg te horen dat er een paar naaktfotos van mij zouden gemaakt worden, deze zou de opdrachtgever te zien krijgen en dan zou ik binnen 2 weken door [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] te horen krijgen of de opdrachtgever mij gekozen had. Zoja zou er een shoot volgen waar ik 750 euro aan zou kunnen verdienen.
Ik vond [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] op dit moment nog erg aardig, vertelde hem ook dat ik ervaring had als model etc.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator] vertelde mij ook dat ik sowieso 4 a 5 goed bewerkte fotos van de auditie per mail zou ontvangen.
Na afloop van de auditie vroegik nog om een overeenkomt, zodat ik er zeker van kan zijn dat de fotos die hij van mij heeft genomen niet voor iets anders worden gebruikt....Hij was er even stil van, want hij verwachte het waarschijnlijk niet dat ik dat zou vragen en zei "Eeh ja hoor, dat kan als je even een moment kan wachten.." 10 min later kwam hij terug met een A4'tje waarin in erg onprofessionele woorden stond dat mijn fotos niet door Derden gebruikt zouden worden. Nou...toen vond ik het al allemaal beetje raar, maar ik bedankte netjes en zei nog "nou ik zie de fotos wel verschijnen en hopen dat de opdrachtgever mij kiest!"

Hieronder de mails die erna kwamen:

IK:
Hoi [persoonsgegevens verwijderd door de moderator],
Leuke auditie, ik hoop dat er wat goede fotos bij zitten en ben daar uiteraard al nieuwsgierig naar.
Ik heb even een mail gestuurd naar de Playboy of het geen probleem is als ik voor die website poseer...nog niets terug gehad van ze, maar hoop toch op
postieve reactie.
Laat je me snel weten hoe en wat ?!
Ik hoop dat zij mij kiezen haha

Groetjes Sandra

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]:
Hallo Sandra,
Om gelijk even met de deur in huis te vallen.
Na de auditie van gisteren en je even gezien te hebben..
Helaas vind ik je niet geschikt voor de site..
Als je de meiden ziet op de site dan pas je daar ook minder tussen.
De vele Tatoos en je piercing helpen evemin..
Sorry, maar daar is een auditie voor..
Succes verder
Mvgr [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]

IK:
Oh jammer, vind ik wel jammer om te horen...
Ik zat zelf namelijk op de site..daar zitten ook meiden tussen die hélemaal onder de tattoos zitten..ook voorkant (borsten buik etc)
Jij zei trouwens dat de opdrachtgever moet kiezen, maar jij maakt dus ineens de keuzes?!
Nou als je verders opdrachten hebt, hoor ik het graag.
Groetjes Sandra

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]:
Tja ik maak idd de eerste keuze.
Bij andere opdrachten zal ik je laten weten..


IK: (deze mail heb ik 4 keer gestuurd en geen antwoord gehad, waarop ik besloot om me uit te schrijven)

Hoi [persoonsgegevens verwijderd door de moderator],
tijdens de auditie zei je dat ik een paar van de fotos bewerkt zou krijgen via de mail. Wanneer denk je dat ze klaar zijn??
Gr. Sandra

UITSCHRIJVING:
Goede dag,
mijn jaar is net verlengd bij jullie, zag ik bij mijn bankafschrift.
Ik wil me alsnog uitschrijven bij jullie vanaf volgend jaar!!
Waarom?
Omdat ik sinds ik bij jullie ingeschreven sta niet 1 goede opdracht van jullie heb gehad. Het zijn allemaal onzin dingen!!
Ik ben freelance model en heb genoeg opdrachten en hoef daarvoor nergens 50 euro per jaar te betalen!
Ik ben laatst door ene [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] gevraagd om bij jullie auditie te komen doen, hij heeft me tijden de 'auditie' helemaal fout ingelicht,
ik zou nog fotos van hem krijgen die van mij gemaakt zijn en ook dit is tot vandaag NIET gebeurd.
Het loopt allemaal niet erg netjes bij jullie, sterker nog, HEEL onprofessioneel!!
Ik heb meerdere dingen op internet gelezen over jullie....
Alleen maar negatieve dingen!

Dus bij deze, schrijf ik me uit!!
Ik wacht op een reactie ter bevestiging!!
Met vriendelijke groeten,
Sandra


[persoonsgegevens verwijderd door de moderator] (die reageert terwijl mijn mail naar [email protected] ging)
Sandra,
Ik vind je zeer onprofessioneel reageren op [email protected].
Omdat je afgeween bent. Kijk nog maar eens goed naar de website waar we voor scouten dan zie je waarom ik je niet hebt voorgesteld.
Kinderachtig van je .


IK: (beetje boos nu)
Hey [persoonsgegevens verwijderd door de moderator],

Nou bedankt voor jou mail, ik vind jou benadering nu pas kinderachtig.

Ik schrijf me niet uit bij jullie omdat ik niet gekozen ben voor de website.
Nee, ik schrijf me uit omdat ik sinds een jaar ingeschreven sta en alleen maar mailtjes krijg van audities die totaal niet interessant zijn!
De enige auditie op die ik gereageerd heb was voor die mannensite..
Tijdens de auditie vertelde jij mij dat de fotos naar de opdrachtgever gaan en ik binnen zeker 2 weken te horen krijg of ik wel of niet gekozen ben.
Blijkbaar was dat foute informatie want 1 dag erna kon jij me al mededelen dat ik niet gekozen ben, sterker nog dat JIJ de keuzes maakte ineens.
En als je nou tijdens de auditie al zag dat ik niet geschikt was voor de site waarom werden er dan wel naaktfotos van mij gemaakt??
Dat is dan toch helemaal niet nodig...als je meteen ziet dat ik niet geschikt ben.
Dus jou informatie tijdens de auditie was gewoon niet juist!
Verders heb ik de site nog eens heel goed bekeken en ook een mail naar hen gestuurd, omdat ik namelijk zie dat er héél veel meiden met tattoo's op staan etc.
Verders werd er gezegd dat ik sowieso een paar bewerkte fotos krijg, en daar wacht ik nu op!
Ik ben zekern iet onprofesioneel of kinderachtig bezig hoor, ik werk nu 3 jaar als freelance model...ik weet wel hoe dit wereldje in elkaar steekt en heb daar genoeg ervaring mee! Hoe jij/jullie het aanpakken is dan niet helemaal de juiste manier!
En vooral je mail van net, laat maar zien wie hier onprofessioneel is!!


[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]:
Wij bepalen wie we wel en niet voorstellen aan de opdrachtgever. DARRVOOR huren ze ons in.
Vind je niet geschikt (zie hun website) en vind dat je slecht tegen je verlies kan. Einde discussie!

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]:
De fotos zijn niet geschikt om toe te voegen aan je portfolio.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]




IK:
En dat beslis jij voor mij welke fotos ik toevoeg aan mijn portfolio??
Ik zou fotos krijgen werd er gezegd, dit is een mondelijke afspraak en net zo geldig als een schriftelijke.
Ik hoef die fotos helemaal niet toe te voegen in mijn portfolio op starguide hoor, maar wil ze wel hebben!!

IK:
Hahaha verlies wil ik het niet noemen hoor want ik zit er helemaal niet mee.
Alleen vind ik hoe jij/jullie te werk gaan heel erg onprofessioneel!
Ik stelde net een paar vragen maar ook deze kan jij blijkbaar niet beantwoorden.
Jij zei letterlijk tijdens de auditie dat de fotos naar de opdrachtgever gaan en hij dan een keuze maakt...
En zo hoort het ook te gaan! Maar dit is niet gebeurd.
Doet er allemaal niet toe..
Ik wil graag de fotos bewerkt hebben, zoals afgesproken tijdens de auditie! Jij zei toen dat er ongeveer 4 a 5 goede tussen zitten, dat moet ook wel
want er waren ongeveer 50(?) fotos genomen,(terwijl je al wist dat ik niet geschikt was! terwijl de opdrachtgever zou kiezen!)

IK: (laatste mail)

Ik wil graag een antwoord op mijn mail, want gewoon niet terug mailen is al helemaal onprofessioneel.
Er is tijdens de auditie afgesproken dat ik 4 a 5 bewerkte fotos sowieso via de mail zou ontvangen en dit is tot nu toe niet gebeurd.
Ik werd ook fout ingelicht over de gang van zaken tijdens de auditie, de opdrachtgever zou gaan kiezen welke modellen er mee doen, werd er gezegd!
Ik wil graag mijn fotos die van mij gemaakt zijn (terwijl jij al wist dat ik niet geschikt was...)



Na deze mail heb ik niets meer ontvangen..."Einde dicussie" was zijn laatste zin!
Wat denkt hij wel niet wie hij is


Voor iedereen die nu nog denkt dat Starguide zo een goed buro is, DREAM ON!
Het zijn de grootste oplichters die er zijn!
Ik ben gewoon belazerd, er werd tijdens de auditie gelogen tegen me en achteraf krijg ik ook mijn fotos niet! Gelukkig ben ik geen meid van 17 of net 18 of in ieder geval niet iemand die makkelijk geloofd wat er gezegd wordt!
Ik ga hier echt een zaak van maken als het nodig is!!

bolknak

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door bolknak »

Om hier een oordeel over te vellen is het wel belangrijk de foto's te bekijken. Kun je ze ff plaatsen ?

Sandra1325
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:14

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Sandra1325 »

Volgens mij heb je niet goed gelezen...

Ik heb de fotos niet gehad!!
De afspraak was dat ik 4 a 5 fotos bewerkt zou krijgen via de mail.
En ja er stonden goede tussen ik heb ze zelf gezien op de camera!
En zit zoals ik zei al langer in dit wereldje, dus ik weet waar ik over praat!
Ik heb mijn eigen portfolio en niemand beslist voor mij wat ik er wel en niet in zet...

De fotos zijn erotisch ja, maar dat doet er helemaal niet toe!
Ik wil ze gewoon hebben zoals afgesproken voor de auditie!

Sandra1325
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:14

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Sandra1325 »

En waarom zou het nu belangrijk zijn om fotos hier te plaatsen om te kunnen oordelen over het feit hoe ik belazerd ben...

Er werd gezegd, de opdrachtgever kijkt naar fotos...
Dit is niet gebeurd.
Hij vond me niet geschikt ([persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Starguide) maar moest wel de naaktfotos maken...?!?!
Ik zou 4 a 5 fotos krijgen via de mail...
Ook dit is niet gebeurd.
Ik krijg geen antwoord op mijn mail wanneer de fotos klaar zijn,
sterker nog ik krijg de horen dat de fotos niet geschikt zijn voor mijn portfolio...
Hoe komt hij erbij!?!? Ik heb mijn eigen portfolio/website etc
IK en niemand anders beslist wat er met mijn fotos gebeurd...
Vervolgens word ik voor kinderachtig en onprofessioneel uitgemaakt terwijl HIJ degene is die niet in kan gaan op mijn argumenten en vragen in de mail...maar deze eindigt met "Einde discussie!"

Nou wacht maar hoor, hierben ik nog niet klaar mee!

lucas23010
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2010 11:08

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door lucas23010 »

ik ben er ook de duipe van geworden heb me vier keer uitgeschreven waar van een keer aangetekend maar heb niks meer vernomen tot gister dreigen ze met edr incasso buro maar ik ben nu al bezich met gerechtelijk stappen te ondernemen heeft zelfde mee gemaakt en wilt u ook stappen ondernemen mail mij of bel me [email protected] 0642474917

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door tsja.. »

bolknak schreef:Om hier een oordeel over te vellen is het wel belangrijk de foto's te bekijken. Kun je ze ff plaatsen ?
@ sandra, laat je niet opnaaien, ik denk dat t een grapje van bolknak was..we zien hier tenslotte niet elke dag naaktfoto's van een fotomodel.. :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sandra1325 schreef:En waarom zou het nu belangrijk zijn om fotos hier te plaatsen om te kunnen oordelen over het feit hoe ik belazerd ben...
Ik vermoed dat dit een geintje is.
Je kan die foto`s toch niet plaatsen - omdat je ze (nog) niet hebt.
Sandra1325 schreef:Er werd gezegd, de opdrachtgever kijkt naar fotos...
Dit is niet gebeurd.
Als je dit zwart op wit hebt (dat een opdrachtgever de foto`s zou bekijken) en men heeft dit niet gedaan, is het in principe contractbreuk.
Sandra1325 schreef:Hij vond me niet geschikt ([persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Starguide) maar moest wel de naaktfotos maken...?!?!
Mischien wil hij ze voor zijn prive collectie?
Sandra1325 schreef:Ik zou 4 a 5 fotos krijgen via de mail...
Ook dit is niet gebeurd.
Je zou foto`s EN negatieven moeten eisen. We praten wel over behoorlijke prive foto`s. Een derde partij mag deze, volgens mij, niet zomaar zonder jouw schriftelijke en ondertekende toestemming deze behouden / gebruiken.
Sandra1325 schreef:Ik krijg geen antwoord op mijn mail wanneer de fotos klaar zijn,
sterker nog ik krijg de horen dat de fotos niet geschikt zijn voor mijn portfolio...
Hoe komt hij erbij!?!? Ik heb mijn eigen portfolio/website etc
IK en niemand anders beslist wat er met mijn fotos gebeurd...
Mogelijk bedoelt hij 'voor jouw portfolio' maar dan bij hun (als zijnde intermediar)
Sandra1325 schreef:Vervolgens word ik voor kinderachtig en onprofessioneel uitgemaakt terwijl HIJ degene is die niet in kan gaan op mijn argumenten en vragen in de mail...maar deze eindigt met "Einde discussie!"
Beetje zorgelijk dit.
Ik zou even informeren bij bijvoorbeeld het juridisch loket omdat ze mischien portretrechten schenden door foto`s (bewust) achter te houden.

Enneh, publiceer ze niet hier - maar stuur een linkje per PB ;)

LizzyZosmair
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:05

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door LizzyZosmair »

Hoi iedereen,

Ook ik ben slachtoffer van Starguide. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd omdat zij geen werk voor mij hadden en er totaal geen communicatie was. Ik had mij toen al snel per email en schriftelijk opgezegd. Zij hebben mijn berichten genegeerd en deden net of ik mij niet had afgemeld. Vervolgens kreeg ik toen het incassobureau EDR achter mij aan. Ik heb hen alle kopieën van de correspondentie die ik met Starguide heb gehad doorgestuud. Na een tijdje niet te hebben gehoord heb ik het incassobureau opgebeld en het bleek dat zij nergens vanaf wisten, en dus niets hadden gelezen van wat ik gestuurd had. Het lijkt net of beide "bedrijven" onder 1 hoedje spelen want ook het incassobureau komt vreemd over.

In juni heb ik een brief aangetekend opgestuurd waarop ik totaal geen reactie heb gekregen, tot vandaag 11-11'10. Een e-mail van het incassobureau dat er weer een geldbedrag openstond. Zijn deze mensen gek ofzo?! Ik heb ze uiteraard meteen opgebeld en na 3 x te zijn doorverbonden werd mij verteld dat zij mij "straks" zouden terug bellen. Je raad het al, dat is dus niet gebeurd.

Ik raad alle gedupeerden aan om de incasso' zo snel mogelijk terug te laten boeken op je rekening en er een blokkade op te laten zetten van 2 jaar.

Liz

venuz
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:53

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door venuz »

Hallo allemaal... is het niet om gek van te worden!

Ik heb me al meer dan 3 jaar geleden afgemeld.

Ik heb ook inderdaad sinds 2007 geen contributie meer hoeven betalen!

........ Tot dit jaar opeens contributie is afgeschreven! :x

Op mijn e-mail (telefoon bestaat niet meer? wth??) waarom opeens mijn contributie wordt geactiveerd, kreeg ik het bericht dat ik nu maar moet aantonen dat ik opgezegd heb, zodat zij het kunnen vergelijken met de e-mails die zij in bestand hebben.

Grappig...

Ik ben al jaren geen lid meer *scratches head*. Hoe dan ook... ik heb een selectieve blokkade voor ze geplaatst en ik ga stappen ondernemen als ze me niet terugmailen dat ze inderdaad fout zitten.


*zucht*

gemini1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:19

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door gemini1983 »

Dit is wel heel makkelijk geld verdienen voor ze! Ook ik ben de dupe van de automatische afschrijving van Starguide, ook al heb ik de boel stopgezet.

Eind 2008 begon ik met modellenwerk en heb ik me ingeschreven bij Starguide, toen niet wetend dat het belachelijk is als je voor zoiets moet betalen. De opdrachten van Starguide spraken mij niet aan en de fotoshoot vond ik te duur, dus ik heb na twee maanden nooit meer ingelogd op de site.
Eind 2009 blijkt er ineens geld van mijn rekening afgeschreven te zij. ****! Nog een jaar er aan vast. Een mail gestuurd en gevraagd om coulance. Een goed, eerlijk bedrijf wat zijn naam hoog wil houden zou het geld terug hebben gestort als ze zien dat je er al lange tijd geen gebruik meer van maakt en je het daardoor vergeten bent. Een goed en eerlijk bedrijf zou overigens ook een brief sturen van te voren om je te laten weten dat je lidmaatschap afloopt.

Maar goed, dat is Starguide niet. Ik heb meerdere bezwaarschriften gestuurd, maar kreeg daarop geen reactie. Enkel een verwijzing naar de algemene voorwaarden en ze zeiden dat ik een brief thuis had ontvangen. Nou echt nooit gekregen! Ze stuurden wel een mail dat per okt 2010 de boel stopgezet zou worden.
Uiteindelijk kreeg ik een vage brief thuis gestuurd met daarin de waarschuwing dat er een incassobureau ingeschakeld zou worden. Er stond geen bedrag bij van incassokosten, dit was niet ingevuld in de brief. Heel apart.
Verder was er geen telefoonnummer te vinden om iemand van Starguide te pakken te krijgen en op mails reageerden ze niet meer.
Omdat ik geen zin had in incassokosten heb ik het betaald. (had het eerst laten storneren)

In januari 2010 wordt er ineens weer geld afgeschreven van mijn rekening. Wederom gemaild, laten storneren, geen reactie van Starguide. Nogmaals gemaild, vragen ze om een betalingsbewijs. Dus dit gemaild met daarin het betalingsbewijs en weer geen reactie. Hierop een hele boze mail gestuurd, was er zooooo klaar mee! Verzocht mij terug te bellen, wat natuurlijk niet gebeurde. kreeg wel weer een mail of ik het betalingsbewijs kon sturen. Dus dit nogmaals gedaan, met wederom een terugbelverzoek.. Niks gehoord, alleen dat ze mijn betaling verwerkt hadden. Ik heb een rode kaart opgestuurd en dacht er van af te zijn.

Niets is minder waar, want afgelopen week is er opnieuw geld afgeschreven voor een nieuw jaar. Wederom laten storneren, rode kaart heb ik aangevraagd en ga ik opsturen en heb Starguide alles gemaild wat ik had.
Ik heb ze nu gevraagd z.s.m. een bevestiging te sturen van stopzetting, zo niet dan ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.

Het is toch belachelijk! Hoeveel zou Starguide verdienen door die automatische afschrijvingen voor lidmaatschappen die wel stopgezet zijn? Echt veeeeel denk ik! :x

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gemini1983 schreef: Ze stuurden wel een mail dat per okt 2010 de boel stopgezet zou worden.

In januari 2010 wordt er ineens weer geld afgeschreven van mijn rekening.

Ik heb een rode kaart opgestuurd en dacht er van af te zijn.

Niets is minder waar, want afgelopen week is er opnieuw geld afgeschreven voor een nieuw jaar.
Ik heb even wat weggeknipt.
De afschrijving in Januari zou voor dat jaar kunnen zijn.
Dat van afgelopen week is diefstal - want:
a) ze hebben, per mail bevestigd dat per okt gestop zou zijn
b) je hebt (per rode kaart) de machtiging ingetrokken.

Je acties:
Niet meer met deze club in dialoog gaan.
Print de bewijzen / mails - en ga eerst naar je bank.
Eis dat ze een selectieve blokkade op starguide aanbrengen (kan men niet meer van je rekening afhalen) vanwege frauduleuze incasso.
Daarna ga je naar de politie en doet aangifte van diefstal.

Meer praten met deze club heeft, gezien de handelswijze en de diverse andere topics, geen zin - en frustreert je alleen maar.

gemini1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:19

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door gemini1983 »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist de onderstaande mail gekregen van Starguide. Volgens mij een standaard mail en totaal geen reactie op mijn boze mail, maar blijkbaar ben ik nu gewoon uitgeschreven. Ik ga alsnog een rode kaart opsturen en overweeg aangifte.

Beste *****,

Op jouw verzoek wil je achteraf toch geen vollid zijn. We hebben daarom je portfolio geblokkeerd en je vollidmaatschap ongedaan gemaakt. Wil je alsnog vollid worden, log dan in met je e-mail en wachtwoord en geef je op als vollid.

Als vollid: - mag je twee keer per jaar langskomen voor een gratis Castingshoot. - mag je gratis twee keer per jaar naar een acteer-, modellen- of zangauditie. - kun je op directe aanvragen van showbizzbedrijven reageren. Deze gaan dus buiten de audities om. - mag je twee muziekMP3’s, zes foto’s en een videoMPEG in je portfolio plaatsen. - kun je een directe link van je portfolio (met begeleidende tekst) e-mailen naar showbizzbedrijven of andere geïnteresseerden. Het vollidmaatschap kost 48 euro per jaar.

Met vriendelijke groeten, [email protected]

justus19
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 11:54

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door justus19 »

Hallo mensen
ik ben justus.uit leiden
Heb me ooit een keer ingeschreven omdat het mij leuk leek om een fotoshoot
te doen .
Nou aanmelden was zo gedaan.
en werd een paar dagen erna gebeld.
Nou afspraak gemaakt voor de shoot.
Toen kwam ik er chter dat ik die dag niet kon.
dus ik terug proberen te bellen.
Het nummer was toen opeend niet bereikbaar en toen kon ik een mailsturen.
nou was te laat met betalen dus of ik even 170.00 euro over kon maken.
Nou heb ik maar gedaan .en mezelf er gelijk afgemeld.
krijg ik nu anderhalf jaar later .
weer een brief binnen dat ze me automatisch hebbenverlengd.
En of ik weer even 50 euro kan betalen.
Ik ben ze spuug Zat.!!!!!!!
Die vuile Oplichters moeten nu een keer gepakt worden..
Ik ben ze echt Spuuuuug!!!! zat!!!!!

Gesloten