Toch nog even over de belangenverstrengeling, 25% slecht advies zegt nog niet dat deze adviezen slecht waren doordat de adviseur aan zijn eigen boterham dacht.
Het kunnen ook slechte adviezen zijn gewoon omdat de adviseur onvoldoende verstand van zaken had. ( je weet wel de SEHer met 4maanden opleiding
)
Ik denk dat als je in alle beroepsgroepen een onderzoek doet er overal een percentage missers zitten. Ik kan je verzekeren dat er ook heel wat mensen met nieuwe vullingen in hun kiezen rondlopen, die misschien nog niet nodig waren.
Ik kreeg ook een keer een rekening van mijn garage voor 4 uur werkplaats, terwijl ik de auto om 8 uur had gebracht en om 10.00 weer had opgehaald, (deze HBO monteur kon dus niet rekenen
)
Dit wil niet zeggen dat ik vind, dat welke branche dan ook zich bij slechte presteerders moet neerleggen.
Ik denk dat het de meeste betere adviseurs ook geen doorn, maar een tak in het oog is, dat er soms zo geknoeid wordt.
Ik blijf echter vinden dat zolang het wettelijke toegestaan is, dat een WFT vergunning verhuurd of verkocht kan worden, aan een malafide kantoor dat zelf niet aan de eisen kan voldoen, zonder dat de AFM ook maar een vinger uitsteekt. De betere adviseur het nakijken heeft.