LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BBCS
Contacteer:

Re: zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik bedoelde op een andere website/forum een complete posting van jezelf plaatsen van weer een andere website/forum en dat er ook nog eens bij vermelden.
Dan onthul je toch ook zelf je eigen identiteit?
Ik gebruik zelf in principe gewoon altijd de dezelfde nickname, dus dat maakt dan niet uit.

Op de dartforum die ik beheer gebruik ik gewoon mijn eigen naam, op de andere forums gewoon een nickname.

Benadeelde 10

Ongelezen bericht door Benadeelde 10 »

Mag een administrator,mod,webmaster enz,open en bloot de endentiteit van iemand zijn Nick name op haar site zetten, terwijl dit nooit naar buiten had mogen komen?Wij hebben het hier niet over een forum wat het over de bijtjes en de bloemetjes heeft.
Laatst gewijzigd door Benadeelde 10 op 30 jan 2009 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Mag een administrator,mod,webmaster enz,open en bloot de endentiteit van iemand zijn Nick name op haar site zetten, terwijl dit nooit naar buiten had mogen komen?
Antwoord: NEEN!

Een uitzondering is dat die nickname van zichzelf is.

Een quote uit de gebruiksregels van een forum die ik beheer:
Het is niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, emailadressen en privé-adressen) van anderen in de berichten op te nemen.
Dus als iemand ervoor kiest om zijn eigen identiteit prijs te geven, is dat geen probleem, maar iemand anders mag dat dus niet doen.
Zelfs de admin of moderator niet.

Tonja32

Ongelezen bericht door Tonja32 »

Daar kun je toch niet zomaar over oordelen BBCS, met dit antwoord kun je mensen zoals degene die dat vraagt op het verkeerde been zetten en andere mensen in diskrediet brengen.

Als de een of ander denkt dat dat echt zo is vanwege die vraag (denk ook aan de bijzaken in het verhaal van die topicstarter :roll: ), en men leest jouw antwoord ook nog eens, dan lig je wel even hier mooi iemand te beschuldigen en te veroordelen over iets waar je niks vanaf weet, en een antwoord dat je misschien met de beste bedoelingen geeft.
Maar we weten in ieder geval nu wel al dat het niet over een seksforum gaat met de opmerking bloemetjes en bijtjes.

Misschien bedoeld ze wel dat iemand zijn dubbele nick niet zou mogen worden gezegd of uitkomen op een forum door een moderator en dat je aan de ene nick kunt herleiden wie dat forumlid is.

Voor hetzelfde geld is iemand betrapt en dan is het mooi eigen schuld dikke bult en dan zou een webmaster de schuldig zijn?
Het zijn ook toch niet altijd de moderators en de webmasters die de boel belazeren, forumleden kunnen dr ook wat van als het erop aankomt ook een diskussie manipuleren en sturen.
Dat gaat niet over die regels, dat haal je dr zo uit want het druipt er vanaf.
Lees eens terug wat die Mevrouw Lidia schreef "mijn topic", zegt toch genoeg.

BBCS
Contacteer:

Daar kun je toch niet zomaar over oordelen BBCS, met dit antwoord kun je mensen zoals degene die dat vraagt op het verkeerde been zetten en andere mensen in diskrediet brengen.
Toch wel. :lol:

Ik bedoel:

Een moderator/admin, forumgebruiker of wie dan ook mag nooit de identiteit van een ander kenbaar maken.

Je mag alleen het van jezelf kenbaar maken.

Wat ik begrepen heb is dat een admin de identiteit van een forumgebruiker kenbaar heeft gemaakt, en dat is dus niet toegestaan.

Tonja32

Echt niet, want als een nick een nickname is en een nick is de echte naam van datzelfde lid, is het forumlid zelf verantwoordelijk daarvoor.

Stel je opent een topic onder je eigen echte naam over wat dan ook, en je hebt ook een andere nick, dan hang je als dat uitkomt (door omstandigheden) misschien wel twee keer, maar je eigen identiteit die heb je dan zelf in eerste instantie allang vrijgegeven. Forumlid of niet, zou niet goed zijn dat een Webmaster daar dan verantwoordelijk voor was. onder bepaalde omstandigheden.
Ik stel maar dat het zo is, als antwoord op jou.

BBCS
Contacteer:

Echt niet, want als een nick een nickname is en een nick is de echte naam van datzelfde lid, is het forumlid zelf verantwoordelijk daarvoor.
Dat zeg ik! :cry:

Alleen de betreffende persoon kan zichzelf kenbaar maken, niemand anders.

Dus als ik als admin weet wat de werkelijke identiteit van een forumgebruiker is, mag ik dat niet openlijk op het forum kenbaar maken.

De betreffende forumgebruiker mag zichzelf alleen kenbaar maken.

Als die persoon onder meerdere nicknames op het forum is, terwijl dat in de gebruikersregels niet is toegestaan, kan de admin wel een berichtje naar de betreffende persoon sturen met de mededeling welke nickname zij/hij wilt blijven gebruiken en dat de andere op non-actief wordt gezet.
Stel je opent een topic onder je eigen echte naam over wat dan ook, en je hebt ook een andere nick, dan hang je als dat uitkomt misschien wel twee, maar je eigen identiteit die heb je dan zelf in eerste instantie allang vrijgegeven. Forumlid of niet.

Klopt, maar dan ben je zelf de enige persoon die dat kenbaar kan maken openlijk op het forum.

Als een moderator of admin een hekel heeft aan een forumgebruiker, is het dus niet toegestaan om zijn ware identiteit van die forumgebruiker openlijk te publiceren.

BBCS
Contacteer:

Ik bedoelde op een andere website/forum een complete posting van jezelf plaatsen van weer een andere website/forum en dat er ook nog eens bij vermelden.
Dan onthul je toch ook zelf je eigen identiteit?
Toch even hierop opnieuw reageren.

Klopt met wat je zegt, maar dat is dan de keuze van die persoon.
Daar is die persoon helemaal vrij in.

Alleen mag een ander dat dus niet doen.

Tonja32

Waarom zou dat alleen gebeuren als een moderator of een webmaster een hekel aan iemand heeft?
Ligt ook aan het soort forum.
Ik denk dat bepaalde forums inderdaad mensen beter onder een nick kunnen komen, maar als het is om de boel te belazeren of belazerd werd.
Als alleen maar nicks van een persoon op welk forum/website dan ook bekend is, en een webmaster of een ander forumlid gaat op een forum de echte naam noemen om de verkeerde redenen, dat is volgens mij wel strafbaar. Volgens mij kan je daar alleen maar een echte advokaat antwoord op geven.

BBCS
Contacteer:

Als alleen maar nicks van een persoon op welk forum/website dan ook bekend is, en een webmaster of een ander forumlid gaat op een forum de echte naam noemen om de verkeerde redenen, dat is volgens mij wel strafbaar.
Als de betrokken persoon daar geen probleem mee heeft, is dat geen probleem, anders wel.

Tonja32

En waarom komt het dan op zoveel forums voor? Houden die zich dan niet aan de wet of lapt iedereen dat aan zijn laars?

BBCS
Contacteer:

Houden die zich dan niet aan de wet of lapt iedereen dat aan zijn laars?
Jij snapt het! :lol:

vransce

Ongelezen bericht door vransce »

Beschouw de identiteit, schuilnaam of echte naam, altijd als "eigendom" in de meest letterlijke zin van het woord.
Als men (buiten een forum) praat over een bepaalde persoon dan kan dat b.v. roddelen worden. Ik bedoel hiermee: praten in negatieve zin over een bepaalde persoon. Niemand vindt dit leuk. Trek nu de parallel naar een forum...

Als je post op een forum onder een bepaalde naam en iemand anders gebruikt dezelfde naam op een ander forum dan kan dat toeval zijn. Het kan ook zo zijn dat die ander daar een bedoeling naar jou mee heeft. Dit voelt als identiteitdiefstal....

Als je iets schrijft en de mening die je post is al eens eerder beschreven... Ik bedoel zoals je aan bronvermelding doet bij rapportage, dan kan je, ook in een posting de naam en het boek waar je het uit hebt vermelden (reclame uitgesloten)

Het is heel moeilijk om in finesses de discussieren over ja / nee identiteit en identiteits bescherming. Een aantal zaken vind ik duidelijk. Die doe je niet. Een en ander is hier behoorlijk beschreven. Er zullen altijd discussies over blijven.
Voor jezelf zal je af moeten wegen of jij, als moderator, admin of forumlid integer en etisch correct bezig ben.

Gaat iemand bij mij op het forum ineens zijn NAW gegevens vermelden dan halen wij dat weg. daar is M.I. het PB (persoonlijk bericht) voor. Vervolgens neem ik contact op, vertel over de risico's en zonodig plaats ik dat terug. De identiteit is van die persoon. Als admin / moderator probeer je soms mensen te behoeden voor ondoordachte zaken. Zonodig plaatsen wij terug. Dit is ook voor ons een afweging...
Je kan ervoor kiezen om dit in je forumregels te regelen

Twee, drie of een identiteit maakt niet uit. Als je dat mag binnen de regels van dat forum zijn alle identiteiten het eigendom van de poster.

Bewaking van identiteiten is geregeld bij wet en is een kwestie van nadenken, integriteit en etisch gevoel. Zowel aan de kant van de admin / moderator als van jezelf

ff nog een toevoeging: OK BBCS
:)

BBCS
Contacteer:

Als je post op een forum onder een bepaalde naam en iemand anders gebruikt dezelfde naam op een ander forum dan kan dat toeval zijn. Het kan ook zo zijn dat die ander daar een bedoeling naar jou mee heeft. Dit voelt als identiteitdiefstal....
Als die naam een veel voorkomende naam is, dan is dat toeval.

Als die naam een speciale naam is, dan denk ik dat er geen spraken is van toeval.

Maar het grootste probleem: bewijs het maar eens dat het geen toeval is.

Tonja32

Mooi geschreven vrance. Maar als je dus met die eigendommen (identiteiten) op een ander forum/website zelf met die eigendommen naar voren komt, dan mogen die dus op dat andere forum ook genoemd worden door andere forumleden?
Je hevelt ze dan in eerste instantie toch zelf over, of niet soms?

(Heb ff wat weggehaald) :oops:
Laatst gewijzigd door Tonja32 op 27 jan 2009 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Klopt helemaal. :lol:

Tonja32

Ik snap jouw bericht niet BBCS over identiteitsdiefstal mbt. een nick.
Die kun je heel bewust kiezen en soms ook gewoon omdat het een mooie nick of naam is, hoef je nog niet eens op een ander forum te hebben gelezen.

BBCS
Contacteer:

Daarom zeg ik ook dat het moeilijk te bewijzen is dat je die nickname van een ander gejat hebt.

Tonja32

Ik kan me voorstellen dat mensen dat misschien met een bepaalde reden bewust doen, maar dan ben je wel een leipo. Als je op een bepaald soort forums post waar die naam gebruikt word om mensen dan te misleiden dat iemand anders dat is, of daar foute dingen mee doet.
Komt dat zo vaak voor dan?

BBCS
Contacteer:

Dat komt heel soms voor.

Gesloten