LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso webbilling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ remix,

stel, u bent mijn buurman.
Dan weet ik uw gegevens. Dan zou ik volgens de webbilling methode geld aan u kunnen vragen want ik heb uw gegevens.

Wat nodig is, om een rechtsgeldige claim te hebben, is een duidelijk iets waarop uw naam staat, uw handtekening en daarbij de verklaring dat u accoord gaat met X kosten voor product Y.

Ik zou dus adviseren niet te betalen (ik neem aan dat die ene maand wel betaald is, en ook 'opgeconsumeerd') daar volgens u geen 'abonnement' of iets van dien aard is afgesloten.
Webbilling maakt zich er makkelijk van af door te zeggen 'meneer jansen met ip 192.168.1.17 - u moet betalen want we hebben uw gegevens'. Ja leuk, en dan?
Ik heb de (adres)gegevens van het politieburo in Alkmaar, weet de naam van tenminste 2 agenten en 3 rechercheurs, en door een email contact weet ik ook tenminste 1 (mogelijk) IP adres. Maar, nogmaals, dat alleen is onvoldoende om te kunnen stellen dat een van die 5 personen iets zou moeten betalen, toch?

Dus, herhaal uw verhaal aan webbilling:

- er is geen overeenkomst
- er is geen contract
- er is (dus) geen verplichting tot betalen.

Zij eisen geld, dus dienen zij te komen met (rechtsgeldig) bewijs.

Aan u de taak om vol te houden dat u geen contract heeft ondertekend (lijkt me ook stug) en dat er nooit een contractuele verplichting is aangegaan.

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Bedankt,

Heb een email gestuurd krijg gelijk automatisch terug in het engels.
Wat moet ik doen als er echt een incassobureau op de stoep staat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

remix schreef:Bedankt,

Heb een email gestuurd krijg gelijk automatisch terug in het engels.
Wat moet ik doen als er echt een incassobureau op de stoep staat?
Aangifte doen van bedreiging.
Een incassoburo heeft namenlijk dezelfde rechten als u en ik.
Ze mogen beleefd vragen - en melden dat ze een rechtszaak zullen beginnen - maar meer ook niet.

Huizbezoeken van een incassoburo zijn bedreigend / intimiderend - vandaar.

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

En dit zou ik moeten winnen dan?

Vanmiddag een email gestuurd krijg er nu weer een terug dat ze het niet begrijpen en dat ik het in het engels of duits moet zenden, wat een bedrijf zeg.
Heb hem nu in het engels gestuur en meer kan ik niet meer doen.
Dan de deurwaarde afwachten? Ja en wat dan?

Beetje raar als je webbilling beld krijg je nederlandse mensen aan den lijn

SajuukKhar99
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2011 16:46

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door SajuukKhar99 »

@remix @Guardian72

Hey ik heb om en bij hetzelfde probleem. Ik heb op een sexsite (brazzers.com) een account gemaakt voor en 2-day-trial. De betaling gaat via webbilling en heb daar dus mijn gegevens ingevuld met de gedachte dat alleen 1 euro afgetrokken zou worden.
nu blijkt dus dat er een paar dagen later bedragen afgetrokken zijn namelijk 1 euro, 39,95 euro en 29,95 euro. Achteraf had ik wel gezien dat in kleine letters op het formulier:
U koopt momenteel een testpakket voor een periode van 2 dagen voor een prijs van 1,00 EUR. Het lidmaatschap gaat automatisch over in een vast maandelijks lidmaatschap welke vernieuwd wordt voor 30 dagen en een prijs van 39,95 EUR. We handelen in opdracht van http://www.brazzers.com. Op de site zelf echter waren de bedragen totaal anders.

Dit heb ik dus allemaal laten storneren door mijn bank (ABN-AMRO) en een selectieve blokkade opgericht. Verder heb ik ook mijn account op de site direct gedeactiveerd.
Ik kreeg een aantal aanmaningen per mail waarop deze bedragen opstonden met daarnaast nog onkosten die nergens op sloegen. Het totaal bedrag was boven de honderd euro. Aan de hand van de vorige reacties kreeg ik als advies om gewoon eventuele onterechte incasso's te storneren.
Ik had volgens de aanmaningen tot 5-9-11 om te betalen. Ik heb dus niet betaald en ik dacht dat ik er dus eindelijk af was. Nu op 8-9-11 heb ik acceptgiro's thuis gekregen met een totaal bedrag van bijna 200 euro die ik binnen 5 dagen moet betalen. Ik heb het incasso-bureau gebeld om te zeggen dat ik geen rechtsgeldige machtiging heb afgegeven om bedragen van mijn rekening af te schrijven. Maar daarop antwoorden ze dat ze mijn gegevens hadden en dat ik op de site toestemming heb gegeven. Verder zeiden ze dat ik dan maar naar de politie moest gaan om een verklaring te krijgen dat ik kan aantonen dat de incasso's onterecht zijn. Verder hebben ze mij de tijd gegeven tot 22-9-11
Mijn afspraak met de politie is volgend week dinsdag. Maar momenteel zit ik een beetje te knijpen.

Zolang ik geen echte machtiging heb ondertekend heeft het bedrijf toch geen recht om geld van mijn rekening te halen? Het formulier bestond alleen uit een 'verstuur' knop die mijn gegevens zou opsturen, maar zo wordt een machtiging toch niet gemaakt? Verder had ik op de formulier geen enkele checkbox gezien waardoor ik kon aangeven dat ik akkoord ga met de voorwaarden en zelfs de voorwaarden kon ik nergens vinden.

Hoe los ik dit op? Heeft iemand advies voor mij? Ik wil er zo snel mogelijk van af!

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door mzuri »

SajuukKhar99 schreef:U koopt momenteel een testpakket voor een periode van 2 dagen voor een prijs van 1,00 EUR. Het lidmaatschap gaat automatisch over in een vast maandelijks lidmaatschap welke vernieuwd wordt voor 30 dagen en een prijs van 39,95 EUR. We handelen in opdracht van brazzers
Was er toen geen mogelijkheid meer om het versturen van het formulier tegen te houden?
SajuukKhar99 schreef: Verder had ik op de formulier geen enkele checkbox gezien waardoor ik kon aangeven dat ik akkoord ga met de voorwaarden en zelfs de voorwaarden kon ik nergens vinden.
Deze voorwaarden staan op de site :
"18. TRIAL AND MONTHLY MEMBERSHIPS; FEES; CANCELATION
You agree that if You do not send notice of cancellation of Your trial membership at least 1 DAY from the expiration of Your trial membership term, BRAZZERS shall automatically and without further notice: convert Your trial membership to a standard RECURRING MONTHLY SUBSCRIPTION to Website at the standard one month membership rate; renew Your monthly membership to Website for successive periods of one month each at the then current standard one month membership rate."
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2012 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

SajuukKhar99
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2011 16:46

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door SajuukKhar99 »

Ook al staat er wat er gebeurt, heb ik nog steeds geen rechtsgeldige machtiging getekend, dus er is geen rechtsgeldig contract om geld van mijn rekening af te schrijven, toch?

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door mzuri »

Nee denk het niet, dan hadden ze je gewoon een rekening moeten sturen.

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

beste SajuukKhar99,

Ik ben niet bang voor een rechtzaak maar ja toch is gewoon vervelend.
Anders geef ik wel een paar tips en hier krijg je er ook zat zie ik.

Mijn vraag was aan jou hoe zet ik het nu defenitief stil?

SajuukKhar99
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2011 16:46

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door SajuukKhar99 »

@remix

Ik ben naar de volgende site gegaan: http://brazzerssupport.com/

Hier kan je zeg maar je membership van jouw account stopzetten. Heb ik dus gedaan dus ik verwacht geen verdere incasso's.

Nader bekeken was ik dus niet op de hoogte van de automatische omzetting dus in feite volgens hun voorwaarden ben ik ze het bedrag wel verschuldigd. Maar dat haalt niet weg dat ik geen rechtsgeldige machtiging heb ondertekend.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen want de kosten stapelen zich telkens op. Wat gaat er gebeuren als ik het niet betaal?

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Ja dat weet ik ook niet ,maar ik ben keihard ik heb die 39.95 betaald en betaal geen cent meer!

Maar hoe weet jij dat het die site is ?

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

naar die site gaan en dan SajuukKhar99?

SajuukKhar99
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2011 16:46

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door SajuukKhar99 »

Kijk even onder de de tab 'Billing'

Guardian72, heb jij advies voor ons?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Niet anders dan voorgaande.

Kan je - dmv screenshots - aantonen dat de bedragen anders waren?
Dat zou kunnen helpen om de onjuistheid aan te tonen.
$40 of €40 zit nogal een verschil in.

Eventueel nog - contact opnemen met het juridisch loket - zeker omdat 'internet machtigingen' formeel nog steeds niet rechtsgeldig zijn.

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

sorry SajuukKhar99 ik ben niet zo held op internet daardoor dit geintje.

Maar kan je me stap voor stap uitkleggen hoe ik me uitschrijf?

En nog 1 vraag, hun hebben mij ip adres en al mijn gegevnes, staan hun niet sterk dan?

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Nog 1 vraag voor Guardian72:

Jij schrijf dat je op ieder andere naam zo site kan bezoeken als je iemand ze rekeningnummer weet, maar ze hebben wel de gegevens van de computer waarop het is aangevraagd, dus hoe verklaar ik dat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ remix - weet je zeker dat het JOUW gegevens zijn?

Alleen een IP adres zegt niets.
IP Spoofing, IP faking kan.

Echt 100% rechtsgeldig bewijs is dit niet, tenzij de ISP (je provider) de eiser inzage geeft in hun data - waaruit blijkt dat klant X op tijdstip Y IP adres Z zou hebben gehad..

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Dus afwachten tot het incassobureau voor de deur staat?
En dan rechtzaak of hoe loop dit af?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

1) een incassoburo mag niets behalve vragen of je wilt betalen.
Je hoeft niet te betalen indien er geen grond voor is.
Wel is het handig om dit aan het incassoburo kenbaar te maken in de trant van:

Ik erken deze vordering niet, daar er geen overeenkomst bestaat tussen (eiser) en mijzelf.
Indien u van mening bent dat dit wel het geval is, verzoek ik u om de vordering te onderbouwen met rechtsgeldig bewijs van overeenkomst.

Het makkelijkste is als je dit per fax, mail of aangetekend schrijven verzend, zodat je bewijs hebt hiervan.

Nogmaals, alleen het hebben van iemands adresgegevens en IP adres is totaal geen geldig bewijs. (Als ik weet waar u woont, en u heeft draadloos internet - zou ik dat ook zomaar kunnen gebruiken).

Kijk even bij het topic "Incasso" waar meerdere voorbeelden van soortgelijke zaken staan, inclusief links naar (juridische) websites waar zaken worden uitgelegd...

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Ja oke maar ik heb wel verteld dat ik voor eenmaand lid bent geweest en deze netjes betaald heb.
dat hebben hun ook zwart op wit he

Gesloten