LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Willy.T

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Willy.T »

Mijn vrouw had hetzelfde probleem en ik overweeg nu een brief te schrijven en het
aan te kaarten. Misschien is er toch een oplossing voor te vinden en hoe meer mensen reageren naar de leverancier toe, hoe beter het is.

muchomojo

Ongelezen bericht door muchomojo »

Ook ik heb hier op dit moment dus last van,
ik heb afgelopen zaterdag pijnboompitten gegeten van het merk Zonnatura,
en word gek van die bittere smaak in mijn mond na een eerste google had ik gelijk al hits dat het met pijnboompitten te maken zou hebben en jahoor die had ik dus net op GRRRR.
gisteren de voedsel en waren aut gebeld en gevraagd etc hoe dit nou kan en ook wat er aan gedaan kan worden, nou het zelfde als de anderen al melden dus helemaal NIETS!!
ook heb ik zonnatura gebeld en die legde uit dat het ook weer niet alle chineese pijnboompitten zouden zijn maar welke wel kunnen ze ook weer niet zeggen, ik heb de datum van de verpakking gegeven alsmede die andere code en misschien kunnen ze er wat mee of hopen ooit een verband te vinden het gaat namelijk om het stofje Triglyceride. Deze natuurlijke stof zorgt voor een verstoring van de smaakwaarneming. Zoet wordt minder sterk waargenomen, en bitter juist extra sterk. Op de verschillende forums wordt o.a. beweerd dat de bittere smaak ontstaat wanneer de pijnboompitten niet zijn geroosterd, hier wijst echter niets op. Het gaat wel in alle gevallen om Chinese pitten.

Ik vind het ook te gek voor woorden dat dit in nederland dus gewoon maar mag allemaal zelfs zonder enige aanwijzing of verwijzing naar die bitterheid!

cherrie

Ongelezen bericht door cherrie »

Ik heb hier ook last van!!!

Dacht dat ik een 1 of andere ziekte had! ook me tong tinteld en voelt raar, de hele dag een bittere smaak .
Ik heb het nu 3 dagen maar zo te horen blijft dat nog wel ff.hmmmzzz

Mijn bak komt bij de Vomar vandaan.
Dit kant toch niet , en moet toch wat aan gedaan worden
Hier moet echt aandacht voor komen,ben in staat om ze te bellen
maar als de meeste supermarkten de pijnboompitten verkopen is dat echt niet goed!

Ik heb gister zo mijn andijvie weggegooid omdat ik dacht , dat me andijvie niet goed was .

Ik zou ook een bak pesto maken voor mijn ouders ..maar dat doen we maar even niet!

LavenderBlue

Ongelezen bericht door LavenderBlue »

Ook ik heb de zelfde klachten en kwam na googelen op deze site terecht. Het lijkt wel of het weer de kop op steekt want ik lees op Gezondheidsplein dezelfde berichten.
Ook ik heb twee dagen geleden pijnboompitten en croutons gegeten van Salad Creation van Menken Orlando, ik weet niet meer of ik ze bij de AH of Hoogvliet heb gekocht. Sinds vandaag smaakt alles na eten , drinken en roken gruwelijk bitter, zelfs bij water drinken de tong en mondholte zijn ook gevoeliger. Heeft iemand al een oplossing gevonden om deze smaak wat te *dempen* en zou antihistaminica hiertegen helpen?
Mischien zou er veel meer over in het nieuws moeten komen want om zo nog dagen rond te moeten lopen is geen pretje, en dat terwijl je denkt dat je gezond gegeten hebt =(.

laubus

Ongelezen bericht door laubus »

Ik heb vrijdagmiddag 3 pijnboompitjes opgegeten die zaten op de carpatio van AH. Ze waren van het broodje afgevallen, wat ik voor mijn dochter aan het maken was. ik vond ze ook niet zo lekker smaken, maar normaal bak ik ze altijd en nu had ik dat niet gedaan. Zondagochtend smaakte mijn ontbijt helemaal niet. Een vreselijke bittere smaak in mijn mond. Ik heb de melk en alle vleeswaren weg gegooid en heb alles nieuw gekocht, maar helaas is het nu maandag en het helpt niks. Ik heb ook een prikkelend gevoel in mijn tong. Als ik maar niks eet en drink, gaat het gevoel ene de smaak wel weg. Nu las ik, dat het van de pijnboompitten kan komen. Ik moest even goed nadenken en opeens wist ik het en dan maar van 3 pitjes! nooit van gehoord tot nu toe.

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

Ze hebben nog niet gereageerd op mijn schrijven en dat had ik eigenlijk toch wel verwacht, omdat er best veel klachten zijn over dit product.Dan moeten alle klagers wel de moeite nemen om er een brief aan te wagen, omdat er anders geen actie wordt ondernomen door de fabrikant bij een enkele klacht.

zwolle8

Ongelezen bericht door zwolle8 »

Hallo allemaal,
toen ik zoch op bittere smaak in de mond kwam ik hier terecht
Ik heb toevallig ook pijnboompitten gegeten
Vreselijk vieze smaak in de mond, dus of steeds drinken, of een vicks in de mond want ik moet er bijna van braken.
Nu kan het met mij ook met medicijngebruik te maken hebben (las iets over pillen als je hoge bloeddruk hebt) maar ja die gebruik ik al jaren
Is er geen arts die hier over iets kan roepen
de andere gedachte die ik heb namelijk over een mogelijke oorzaak, durf ik hier niet te uiten
ik hoop op een zinvolle en spoedige reactie
mvg
Zwolle8

roosje 48

Ongelezen bericht door roosje 48 »

ook ik heb afgelopen week een salade van de liddle gegeten met pijnboompitten, wat een vervelende ervaring!! :evil: ik dacht eerst dat mijn kiezen aan het rotten waren, maar ben toch maar even gaan kijken op het forum. Nooit geweten dat dit bestond, en inderdaad word het erger als je iets in je mond stopt! iemand ervaring met de pitten van de liddle? volgens mij zijn dat de verkeerde pitten!

Babloso

Ongelezen bericht door Babloso »

:-s tovano levert niet eens aan de Albert hijn , en ja 1 op de 3 mensen houdt niet van pijn boom pitten zegt de naam wat???

Gesloten