Kijk, als je nieuwe informatie als deze tegenkomt kun je feitelijk twee dingen doen:
1) Op internet zoeken wat andere mensen erover te zeggen hebben en dan heel hard mee roepen met de tegenstanders.
2) De informatie serieus bestuderen en deze proberen te toetsen op waarheid.
Welnu, het moge duidelijk zijn dat ik de wetenschappelijke benadering (nr. 2) heb gekozen. Ik heb altijd een natuurlijke drang gehad naar het zoeken naar de waarheid. Voor mij is de waarheid niet automatisch datgene wat de meeste mensen beweren en nee zelfs niet automatisch wat een arts beweert (ik respecteer overigens iedere arts).
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik bij de eerste confrontatie met de GNM en dat was ruim voor de uitzending, nl medio 2008, erg sceptisch was. Op zich niet onlogisch als je bedenkt dat het nogal haaks staat op datgene wat je van jongs af aan geleerd krijgt (o.a. in biologie).
Toch was mijn nieuwsgierigheid dermate geprikkeld dat ik op onderzoek ben uitgegaan. De GNM praat inderdaad over 5 biologische natuurwetten. Echter, wat volgens mij de hoofdboodschap van GNM is dat ons lichaam een systeem bevat, die zich dan vervolgens laat beschrijven aan de hand van die 5 biologische natuurwetten. Affijn, het beweerde systeem omvat zowel organen, hersenen als psyche. Voor mij was de opdracht aan mijzelf feitelijk heel simpel. Ik wilde een verificatie hebben van de bewering dat er uberhaupt zo'n systeem is,
Toen ik mij op deze opdracht stortte begreep ik nog bar weinig van de GNM (ongeveer 3 weken daarvoor kwam ik de materie tegen). Desalniettemin, ik bedacht mij welke kwaal/ziekte ik bij mijzelf of mijn kinderen als "pilot-project" kon nemen. Het duurde niet lang voordat ik uitkwam bij een hardnekkige en zeer progressieve kwaal waar mijn oudste zoon al 7 jaar mee rondliep en waar wij als ouders door de reguliere geneeskunde het bos ingestuurd waren met "ja sorry, daar kunnen wij niets aan doen". De kwaal waar het hier om ging waren de zogenaamde genitale wratten (rond de anus in zijn geval). Over de jaren heen waren deze alleen maar erger en erger geworden tot een aantal van maar liefst 35. U zult snappen dat wij als ouders daar ons erg zorgen over maakten.
Ik zal u om het verhaal in te korten de details besparen, maar dan 3 dagen hard nadenken ontdekte ik twee mogelijke biologische conflicten (bezoedelingsconflicten, een bijzondere vorm van een integriteitsinbreukconflict). Wij hebben beide conflicten met onze zoon uitgesproken en vergeving gevraagd aan hem (wij hadden zo bleek een belangrijk aandeel als ouders in dit conflict, erg confronterend, maar wel heel bevrijdend als je zoon je wil vergeten kan ik zeggen).
2 dagen nadat wij het uitgepraat hadden waren alle 35 wratten al zo ongeveer voor de helft geslonken. 3 weken later waren ze allemaal weg. Het moge duidelijk zijn dat dit voor ons zeer verrassend was. Onze mond viel open. Hiermee was aangetoond dat er dus wel degelijk een systeem is. Uiteraard beweer ik niet dat ik de hele GNM heb bewezen. Maar voor mij staat dus wel vast dat er een systeem is en dat de GNM dus niet op voorhand als klinklare onzin mag afgeschilderd worden.
Ik wens u allen heel veel succes met uw zoektocht naar de waarheid. Ik ga uiteraard verder met mijn studie in deze materie. Das mijn vrijheid van onderwijs
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Met vriendelijke groeten,
The Truth
P.S. Ik wil met mijn naam niet claimen dat ik de waarheid spreek, maar dat ik er constant naar op zoek ben, in alles wat ik doe.