LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELFORT WEIGERT OPZEGGING
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 mei 2009 14:46
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Ook ik heb problemen met het opzeggen van mijn Telfort abonnement.
Sinds 31-01-2007 heb ik een Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement bij Tiscali afgesloten.
Toen de provider nog Tiscali heette, werkte internet en telefonie naar volle tevredenheid. Daarna werd Tiscali overgenomen door Telfort. En juist daarna begonnen de problemen met de ADSL/internet verbinding en telefonie.
Op 27 maart 2009 jl. kreeg ik van Telfort een email waarin een tariefsverhoging van mijn bestaande abonnement werd aangekondigd. Volgens dit email bericht kon ik tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze email, mijn abonnement kosteloos beëindigen.
Dit zou de oplossing zijn om verlost te worden van de problemen met Telfort, waarin het vertrouwen is gedaald naar nul.
Om e.e.a. te verifiëren m.b.t. deze tariefsverhoging heb ik hierover ook telefonisch contact gehad. De medewerkster van Telfort gaf aan dat het contract beëindigd zou kunnen worden en wel per 1 juni 2009.
Naar aanleiding van bovenstaande informatie heb ik Tele2 gebeld voor een nieuw internet+bellen contract
Op 8 april 2009 heb ik Telfort ter bevestiging een brief gestuurd i.v.m. opzegging van mijn Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement per 1 juni 2009. De reden welke ik in de brief vermeld heb is dat ik bezwaar maak tegen de aangekondigde tariefverhoging van mijn bestaande abonnement.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 24 april 2009 een brief van Telfort dat het contract pas afloopt per 11 maart 2010.
Op 24 april heb ik direct Telfort hierover gebeld. Een medewerker van Telfort gaf aan dat ik wel per 1 juni 2009 van het telefoon abonnement af kan als ik dat wil, maar pas per 11 maart 2010 van het internet abonnement. Dit is hoogst merkwaardig omdat ik in 2007 één Tiscali ADSL T6 met telefonie (totaal) abonnement bij Tiscali heb afgesloten. Dit was één pakket. Nu gaan ze bij Telfort dit ene pakket spitsen in 2 pakketten zodat ik het internet niet kan opzeggen per 1 juni 2009.
Per 23 mei 2009 heb ik dus een Tele2 ADSL- verbinding. Omdat de procedure al meer dan een maand loopt kan ik dit contract niet meer annuleren.
M.a.w. ik zit nu met dubbele abonnementskosten (Telfort en Tele2) vanaf 23 mei 2009 t/m 11 maart 2010.
op 30 april heb ik een brief naar Telfort nog een bezwaarbrief gestuurd, waarin ik bezwaar maak tegen de opzeggingstermijn van 11 maart 2010.
Ik ben benieuwd naar hun uitspraak
Sinds 31-01-2007 heb ik een Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement bij Tiscali afgesloten.
Toen de provider nog Tiscali heette, werkte internet en telefonie naar volle tevredenheid. Daarna werd Tiscali overgenomen door Telfort. En juist daarna begonnen de problemen met de ADSL/internet verbinding en telefonie.
Op 27 maart 2009 jl. kreeg ik van Telfort een email waarin een tariefsverhoging van mijn bestaande abonnement werd aangekondigd. Volgens dit email bericht kon ik tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze email, mijn abonnement kosteloos beëindigen.
Dit zou de oplossing zijn om verlost te worden van de problemen met Telfort, waarin het vertrouwen is gedaald naar nul.
Om e.e.a. te verifiëren m.b.t. deze tariefsverhoging heb ik hierover ook telefonisch contact gehad. De medewerkster van Telfort gaf aan dat het contract beëindigd zou kunnen worden en wel per 1 juni 2009.
Naar aanleiding van bovenstaande informatie heb ik Tele2 gebeld voor een nieuw internet+bellen contract
Op 8 april 2009 heb ik Telfort ter bevestiging een brief gestuurd i.v.m. opzegging van mijn Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement per 1 juni 2009. De reden welke ik in de brief vermeld heb is dat ik bezwaar maak tegen de aangekondigde tariefverhoging van mijn bestaande abonnement.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 24 april 2009 een brief van Telfort dat het contract pas afloopt per 11 maart 2010.
Op 24 april heb ik direct Telfort hierover gebeld. Een medewerker van Telfort gaf aan dat ik wel per 1 juni 2009 van het telefoon abonnement af kan als ik dat wil, maar pas per 11 maart 2010 van het internet abonnement. Dit is hoogst merkwaardig omdat ik in 2007 één Tiscali ADSL T6 met telefonie (totaal) abonnement bij Tiscali heb afgesloten. Dit was één pakket. Nu gaan ze bij Telfort dit ene pakket spitsen in 2 pakketten zodat ik het internet niet kan opzeggen per 1 juni 2009.
Per 23 mei 2009 heb ik dus een Tele2 ADSL- verbinding. Omdat de procedure al meer dan een maand loopt kan ik dit contract niet meer annuleren.
M.a.w. ik zit nu met dubbele abonnementskosten (Telfort en Tele2) vanaf 23 mei 2009 t/m 11 maart 2010.
op 30 april heb ik een brief naar Telfort nog een bezwaarbrief gestuurd, waarin ik bezwaar maak tegen de opzeggingstermijn van 11 maart 2010.
Ik ben benieuwd naar hun uitspraak
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
http://www.internetten.nl/div/document. ... leur=blauw
Quote:
Wist u dat...
Overstappen straks nog eenvoudiger wordt? De nieuwe Telecomwet regelt dat u uw abonnementen (bijvoorbeeld voor internet of voor mobiele of vaste telefonie) makkelijker kunt opzeggen na afloop van de eerste contractperiode.
U kunt dan maandelijks opzeggen i.p.v. dat u ongemerkt voor weer een jaar vastzit aan een abonnement. Deze wet treedt naar verwachting per 1-7-'09 in werking.
U kunt zodra deze wet in werking is getreden maandelijks opzeggen. Doet T. moeilijk wat ongetwijfeld het geval zal zijn, dan zegt u de dag na invoering van de wet op per b.v. 1-9-09. U geeft daarbij aan dat u gebruik maakt van de nieuwe wet ( uw 1ste termijn is verlopen op 31-02-08,).
Zeg naast bellen ALTIJD schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs in map Helfort.
Sta op SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING einde overeenkomst per ..... binnen 14 dagen toe te zenden met vermelding EINDDATUM OVEREENKOMST.
Trek in deze brief tevens per 2-8-09 uw toestemming tot automatische incasso in!
Dit maakt elke a.i. na deze datum tot een onterechte incasso.
Quote:
Wist u dat...
Overstappen straks nog eenvoudiger wordt? De nieuwe Telecomwet regelt dat u uw abonnementen (bijvoorbeeld voor internet of voor mobiele of vaste telefonie) makkelijker kunt opzeggen na afloop van de eerste contractperiode.
U kunt dan maandelijks opzeggen i.p.v. dat u ongemerkt voor weer een jaar vastzit aan een abonnement. Deze wet treedt naar verwachting per 1-7-'09 in werking.
U kunt zodra deze wet in werking is getreden maandelijks opzeggen. Doet T. moeilijk wat ongetwijfeld het geval zal zijn, dan zegt u de dag na invoering van de wet op per b.v. 1-9-09. U geeft daarbij aan dat u gebruik maakt van de nieuwe wet ( uw 1ste termijn is verlopen op 31-02-08,).
Zeg naast bellen ALTIJD schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs in map Helfort.
Sta op SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING einde overeenkomst per ..... binnen 14 dagen toe te zenden met vermelding EINDDATUM OVEREENKOMST.
Trek in deze brief tevens per 2-8-09 uw toestemming tot automatische incasso in!
Dit maakt elke a.i. na deze datum tot een onterechte incasso.
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Aanvulling
U kunt deze zaak nu ook als een geschil voorleggen bij de geschillencommissie waarbij u aangeeft dat u Telefonie + internet als 1 geheel ziet en dit dan ook nu tegelijkertijd wilt opzeggen per datum dat de tariefsverhoging ingaat ( mocht Telfort u niet tegemoetkomen in het tegelijkertijd opzeggen van telefonie + internet)
U kunt deze zaak nu ook als een geschil voorleggen bij de geschillencommissie waarbij u aangeeft dat u Telefonie + internet als 1 geheel ziet en dit dan ook nu tegelijkertijd wilt opzeggen per datum dat de tariefsverhoging ingaat ( mocht Telfort u niet tegemoetkomen in het tegelijkertijd opzeggen van telefonie + internet)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Beste heer/mevrouw Diepeveen,
U bent iemand die exàct in dezelfde situatie zit als ik. Wij worden gehouden aan het uitdienen van het internet gedeelte omdat men alleen het telefonie gedeelte wil beeindigen.
Mag ik u vragen een persoonlijke mail te sturen naar [email protected] ? Daar zijn inmiddels een aantal mensen die met hetzelfde bijltje hakken verzameld. Samen kunnen we een zaak maken, eventueel met behulp van de geschillen comissie.
U kunt de papieren voor het aanmelden van dit geschil telefonisch aanvragen bij www.degeschillencomissie.nl (zoek daar even het tel. nr.)
Graag ontvang ik van u een mailtje.
Als er mensen zijn die zich hierin herkennen, noteer het hier alstublieft.
mvg
onrustigburger
U bent iemand die exàct in dezelfde situatie zit als ik. Wij worden gehouden aan het uitdienen van het internet gedeelte omdat men alleen het telefonie gedeelte wil beeindigen.
Mag ik u vragen een persoonlijke mail te sturen naar [email protected] ? Daar zijn inmiddels een aantal mensen die met hetzelfde bijltje hakken verzameld. Samen kunnen we een zaak maken, eventueel met behulp van de geschillen comissie.
U kunt de papieren voor het aanmelden van dit geschil telefonisch aanvragen bij www.degeschillencomissie.nl (zoek daar even het tel. nr.)
Graag ontvang ik van u een mailtje.
Als er mensen zijn die zich hierin herkennen, noteer het hier alstublieft.
mvg
onrustigburger
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
@onrustigburger
Heb zojuist de email ontvangen van Telfort op 27-3 naar u opgestuurd, met als subject "servicemededeling", wat die service nu precies is, ben ik nog steeds niet achter. Ook het kosteloos opzeggen is een flink warrig verhaal. Voor zover ik nu kan inschatten gaat het alleen om het telefoniegedeelte.
@H.Diepeveen
Een vervelende situatie waarin u zich bevindt. Ik was ooit een tevreden Tiscali klant, het is werkelijk ongelofelijk hoe snel Telfort het voor elkaar heeft om af te breken wat Tiscali in een paar jaar heeft weten op te bouwen. Verder ben ik echter verbijsterd dat u nog een contract heeft tot 11 maart 2010, heeft u soms afgelopen jaar een upgrade laten doen naar een sneller pakket? Iets anders kan ik mij niet voorstellen. Zodra u een wijziging heeft laten ondergaan, gaat er weer opnieuw een contractjaar in. Verder staan in "Mijn Telfort" ook alle contractgegevens van u, zodoende heeft u niemand van Telfort nodig om uit te pluizen hoe lang u nog vast zit aan dit "bedrijf".
Als ik u beiden een tip mag geven ga naar "Mijn Telfort" en vooral naar de contractgegevens. Maak daarvan printjes (of maak er PDFjes van en sla dit op). Maak tevens printjes van alle opgestuurde electronische rekeningen gestuurd door Telfort (of sla deze ook op als PDF).
In mijn geval heb ik een contract t/m 1-6-2009 en heeft Telfort er rond 28 april voor gezorgd dat ik niet meer bij mijn gegevens kon komen, terwijl ik dus een contract heb tot 1-6-2009 en betaald heb t/m eind mei 2009. Kort daarna stuurde ze de eindnota, waar niets van klopte. Alles was betaald en ze declareren gewoon nog een keer abonnementskosten ... ze denken zeker met gekke Henkie te maken te hebben. Volgens Spartaans gebruik lust ik ze rauw, ze maken me helemaal niets en ik sla ze binnenkort links en rechts om de oren met mijn opgeslagen info van "Mijn Telfort". Dat dit allemaal kan in Nederland.
Ook het feit dat her en der medewerkers van deze club op fora zijn te bespeuren om misverstanden te repareren is een lachwekkende situatie.
Dan zit het toch goed scheef je organisatie ... ben blij dat ik Rob de Beer niet ben ... en nog maar blijven adverteren op radio en tv dat het zo'n wereld tent is. Volgens mij is het bord nog niet groot genoeg voor die koppies bij Telfort. Als ik Radar was zou ik proberen af te dwingen bij rechter dat ze eerst de bestaande klanten nu eens goed gaan helpen, voordat er weer nieuwe aangenomen mogen worden, of nog beter er voor te zorgen dat een ieder zijn contract kan ontbinden.
Dan komt er weer een vervolgprobleem om de hoek kijken voor de klant. KPN is Telfort, XS4ALL, HetNET ... Wil je geen KPN meer, dan moet je naar de kabelaansluiting CAI. In mijn geval kan ik kiezen uit Caiway en Caiway en nog eens Caiway (dankzij onze gemeenteraad welke haar burgers heeft verkwanseld aan deze club, moet je de tarieven daar zien, werkelijk ongelofelijk!!) . Daar heb ik slechte ervaringen mee toen het nog Kabelfoon was, dus ik heb in mijn geval maar de beste KPNer gekozen, XS4ALL. Dat is het ... een andere optie was er in mijn geval niet. Nu heb ik eindelijk een solide verbinding en een pluspuntje ... de telefoon werkt eindelijk zoals deze behoort te werken.
Er is dus in Nederland nog veel werk te verzetten voor consumenten-programma's als Radar, Kassa etc. Ik wil n.l. m.b.t. mijn Cai-aansluiting kunnen kiezen uit vele aanbieders!! Hoezo monopolie en mededingingsautoriteit. Ze zitten allemaal (bewust?) te slapen, omdat er belangen spelen??? Nederland is een bananenrepubliek, een andere conclusie kan ik helaas niet trekken.
Mededeling aan mevrouw Hertzenberg: Ik heb mijn haren al gekamt, u hoeft alleen mij nog maar uit te nodigen.
Die boevenbende moet bikkelhard aangepakt gaan worden!!!
Heb zojuist de email ontvangen van Telfort op 27-3 naar u opgestuurd, met als subject "servicemededeling", wat die service nu precies is, ben ik nog steeds niet achter. Ook het kosteloos opzeggen is een flink warrig verhaal. Voor zover ik nu kan inschatten gaat het alleen om het telefoniegedeelte.
@H.Diepeveen
Een vervelende situatie waarin u zich bevindt. Ik was ooit een tevreden Tiscali klant, het is werkelijk ongelofelijk hoe snel Telfort het voor elkaar heeft om af te breken wat Tiscali in een paar jaar heeft weten op te bouwen. Verder ben ik echter verbijsterd dat u nog een contract heeft tot 11 maart 2010, heeft u soms afgelopen jaar een upgrade laten doen naar een sneller pakket? Iets anders kan ik mij niet voorstellen. Zodra u een wijziging heeft laten ondergaan, gaat er weer opnieuw een contractjaar in. Verder staan in "Mijn Telfort" ook alle contractgegevens van u, zodoende heeft u niemand van Telfort nodig om uit te pluizen hoe lang u nog vast zit aan dit "bedrijf".
Als ik u beiden een tip mag geven ga naar "Mijn Telfort" en vooral naar de contractgegevens. Maak daarvan printjes (of maak er PDFjes van en sla dit op). Maak tevens printjes van alle opgestuurde electronische rekeningen gestuurd door Telfort (of sla deze ook op als PDF).
In mijn geval heb ik een contract t/m 1-6-2009 en heeft Telfort er rond 28 april voor gezorgd dat ik niet meer bij mijn gegevens kon komen, terwijl ik dus een contract heb tot 1-6-2009 en betaald heb t/m eind mei 2009. Kort daarna stuurde ze de eindnota, waar niets van klopte. Alles was betaald en ze declareren gewoon nog een keer abonnementskosten ... ze denken zeker met gekke Henkie te maken te hebben. Volgens Spartaans gebruik lust ik ze rauw, ze maken me helemaal niets en ik sla ze binnenkort links en rechts om de oren met mijn opgeslagen info van "Mijn Telfort". Dat dit allemaal kan in Nederland.
Ook het feit dat her en der medewerkers van deze club op fora zijn te bespeuren om misverstanden te repareren is een lachwekkende situatie.
Dan zit het toch goed scheef je organisatie ... ben blij dat ik Rob de Beer niet ben ... en nog maar blijven adverteren op radio en tv dat het zo'n wereld tent is. Volgens mij is het bord nog niet groot genoeg voor die koppies bij Telfort. Als ik Radar was zou ik proberen af te dwingen bij rechter dat ze eerst de bestaande klanten nu eens goed gaan helpen, voordat er weer nieuwe aangenomen mogen worden, of nog beter er voor te zorgen dat een ieder zijn contract kan ontbinden.
Dan komt er weer een vervolgprobleem om de hoek kijken voor de klant. KPN is Telfort, XS4ALL, HetNET ... Wil je geen KPN meer, dan moet je naar de kabelaansluiting CAI. In mijn geval kan ik kiezen uit Caiway en Caiway en nog eens Caiway (dankzij onze gemeenteraad welke haar burgers heeft verkwanseld aan deze club, moet je de tarieven daar zien, werkelijk ongelofelijk!!) . Daar heb ik slechte ervaringen mee toen het nog Kabelfoon was, dus ik heb in mijn geval maar de beste KPNer gekozen, XS4ALL. Dat is het ... een andere optie was er in mijn geval niet. Nu heb ik eindelijk een solide verbinding en een pluspuntje ... de telefoon werkt eindelijk zoals deze behoort te werken.
Er is dus in Nederland nog veel werk te verzetten voor consumenten-programma's als Radar, Kassa etc. Ik wil n.l. m.b.t. mijn Cai-aansluiting kunnen kiezen uit vele aanbieders!! Hoezo monopolie en mededingingsautoriteit. Ze zitten allemaal (bewust?) te slapen, omdat er belangen spelen??? Nederland is een bananenrepubliek, een andere conclusie kan ik helaas niet trekken.
Mededeling aan mevrouw Hertzenberg: Ik heb mijn haren al gekamt, u hoeft alleen mij nog maar uit te nodigen.
Die boevenbende moet bikkelhard aangepakt gaan worden!!!
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Mensen,
De uitzending van radar vond ik een slappe hap. Over de opzeggingen als gevolg van de tariefswijzigingen is niets gezegd.
Blijft u dus alstublieft hier reageren op het onderwerp opzeg pogingen bij telfort.
Mvg,
onrustigburger
De uitzending van radar vond ik een slappe hap. Over de opzeggingen als gevolg van de tariefswijzigingen is niets gezegd.
Blijft u dus alstublieft hier reageren op het onderwerp opzeg pogingen bij telfort.
Mvg,
onrustigburger
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Helemaal mee eens! Wat een slappe vertoning was dit zeg. Mijn geloofwaardigheid t.a.v. Trosradar is flink minder geworden na de laatste uitzending. Nee, Telfort heeft in ieder geval zijn best gedaan, daar moeten we het mee doen. Ze zat nog net niet te knipogen naar die meneer de Beer. Lees eens op dit forum, lees eens op het Tiscali/Telfort forum. Veeeeeeeeeeeeeeeeele mensen zijn en worden nog steeds gedupeerd door deze club. Bij het minste of geringste sturen ze de deurwaarder op je af, op elk forum zien we een Telfort Webcare verschijnen, wat aangeeft wat voor een administratieve puinhoop het bij Telfort is. Trosradar schaam je diep!! Er zitten nog vele mensen diep in de ellende met deze provider en proberen jullie nu op deze schijnheilige manier je handen er vanaf te trekken. Wat mij betreft krijgen jullie zelf de koude douche!!
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Mijn opzegging is wel geaccepteerd, maar ze willen nog wel abonnementsgeld hebben voor vast bellen over de maand juni.
Dit terwijl ze schriftelijk hebben gemeld dat per 31-5-2009 mijn abonnement op internet en vast bellen wordt beëindigd.
Dit terwijl ze schriftelijk hebben gemeld dat per 31-5-2009 mijn abonnement op internet en vast bellen wordt beëindigd.
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Ze mogen alleen nog gesprekskosten over de maand mei rekenen wat u nog achteraf moet betalen. Natuurlijk geen abonnementskosten in de maand juni
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Mensen ik heb een nieuwtje....
Weet u nog dat er twee verschillende e-mails over de tariefsverhogingen aan telfort klanten zijn gestuurd?
Eén met een telefonie verhoging en één met een internet én telefonie verhoging.
Zelf kreeg ik die met alleen de telefonie verhoging. Toch wil ik van beide tegelijk af omdat het mijn inziens één pakket is.
Nu heb ik de eerste twee facturen bekeken en ik zie daar een bedrag staan voor internetten van 19,95 inclusief btw
Dat wil dus zeggen dat ook ik hier een prijsverhoging over ga betalen, net als iedereen die de mail had met de internet tariefsverhoging.
Die mensen hebben in hun mail staan dat ze van 19,95 naar 19,95+2,5% daarvan gaan. Zij mogen volgens hun mail kostenloos opzeggen.
Welnu, ik dus ook en u misschien ook
Hou elkaar hier op de hoogte of mail naar [email protected]
mvg,
Onrustigburger
Weet u nog dat er twee verschillende e-mails over de tariefsverhogingen aan telfort klanten zijn gestuurd?
Eén met een telefonie verhoging en één met een internet én telefonie verhoging.
Zelf kreeg ik die met alleen de telefonie verhoging. Toch wil ik van beide tegelijk af omdat het mijn inziens één pakket is.
Nu heb ik de eerste twee facturen bekeken en ik zie daar een bedrag staan voor internetten van 19,95 inclusief btw
Dat wil dus zeggen dat ook ik hier een prijsverhoging over ga betalen, net als iedereen die de mail had met de internet tariefsverhoging.
Die mensen hebben in hun mail staan dat ze van 19,95 naar 19,95+2,5% daarvan gaan. Zij mogen volgens hun mail kostenloos opzeggen.
Welnu, ik dus ook en u misschien ook
Hou elkaar hier op de hoogte of mail naar [email protected]
mvg,
Onrustigburger
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Beste mensen,
Mag ik hier nogmaals om uw reacties vragen over het opzegprobleem?
Op mijn e-mail adres [email protected] zijn al diverse meldingen gedaan hierover. Sluit u bij ons aan dan kunnen we een vuist maken tegen T.
Met vriendelijke groeten,
Onrustigburger.
Excuus aan RADAR dat ik de laatste uitzending een slappe hap heb genoemd, zij doen ook maar wat zij kunnen.
Mag ik hier nogmaals om uw reacties vragen over het opzegprobleem?
Op mijn e-mail adres [email protected] zijn al diverse meldingen gedaan hierover. Sluit u bij ons aan dan kunnen we een vuist maken tegen T.
Met vriendelijke groeten,
Onrustigburger.
Excuus aan RADAR dat ik de laatste uitzending een slappe hap heb genoemd, zij doen ook maar wat zij kunnen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 mei 2009 22:19
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Ik heb op tijd (5 dagen VOOR het verstrijken van het prijsverhogingsultimatum) opgezegd via mijn huidige telefoonprovider. Telfort heeft de nummerportering zelfs voor de opzegdatum al bevestigd en beweert nu dat mijn huidige aanbieder te laat was met opzeggen. Daarom is inmiddels wel de nummerportering voltooid en de telefoonverbinding be-eindigd maar moet ik nog wel door blijven betalen. (das makkelijk geld verdienen!)
Zie het stukje wat ze me terugmailden:
--------
Van: Telfort klantenservice internet [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 25 mei 2009 13:50
Aan: xxx
Onderwerp: Antwoord op uw vraag aan de klantenservice
Geachte heer,
Op 20-05-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Helaas moet ik u melden dat wij geen opzegging van u hebben ontvangen.Echter hebben wij wel een opzegging van uw nieuwe provider ontvangen.
Deze heeft helaas de opzegging niet binnnen de geldende termijn van 4 weken aan ons kenbaar gemaakt.
Hierdoor bent u betalingsplichtig tot einde contractsdatum 31-08-2009.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
-------
Op 17 april waren ze op de hoogte van mijn opzegging terwijl de uiterste datum: 22 april was.
Inmiddels heb ik dit ook telfort gemaild. Verdere berichten wacht ik maar weer af...
Zie het stukje wat ze me terugmailden:
--------
Van: Telfort klantenservice internet [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 25 mei 2009 13:50
Aan: xxx
Onderwerp: Antwoord op uw vraag aan de klantenservice
Geachte heer,
Op 20-05-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Helaas moet ik u melden dat wij geen opzegging van u hebben ontvangen.Echter hebben wij wel een opzegging van uw nieuwe provider ontvangen.
Deze heeft helaas de opzegging niet binnnen de geldende termijn van 4 weken aan ons kenbaar gemaakt.
Hierdoor bent u betalingsplichtig tot einde contractsdatum 31-08-2009.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
-------
Op 17 april waren ze op de hoogte van mijn opzegging terwijl de uiterste datum: 22 april was.
Inmiddels heb ik dit ook telfort gemaild. Verdere berichten wacht ik maar weer af...
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Het kunsstukje deze ronde van Telfort is het bevestigen v.d. nummerportering, niet het einde v.d. overeenkomst.
U kunt het beste schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging reageren dat u niet accoord gaat met het weigeren van beëindiging overeenkomst en hen uiterlijk 4 weken de tijd geven om hierop te reageren.
Mocht Telfort bij zijn standpunt blijven rest een gang naar de Geschillencommissie.
Kopie brief + verzend- en ontvangtbewijs goed bewaren.
U kunt het beste schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging reageren dat u niet accoord gaat met het weigeren van beëindiging overeenkomst en hen uiterlijk 4 weken de tijd geven om hierop te reageren.
Mocht Telfort bij zijn standpunt blijven rest een gang naar de Geschillencommissie.
Kopie brief + verzend- en ontvangtbewijs goed bewaren.
Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Je kunt (bij wet) per maand je abo. opzeggen.