Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING
Geplaatst: 01 mei 2009 14:58
Ook ik heb problemen met het opzeggen van mijn Telfort abonnement.
Sinds 31-01-2007 heb ik een Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement bij Tiscali afgesloten.
Toen de provider nog Tiscali heette, werkte internet en telefonie naar volle tevredenheid. Daarna werd Tiscali overgenomen door Telfort. En juist daarna begonnen de problemen met de ADSL/internet verbinding en telefonie.
Op 27 maart 2009 jl. kreeg ik van Telfort een email waarin een tariefsverhoging van mijn bestaande abonnement werd aangekondigd. Volgens dit email bericht kon ik tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze email, mijn abonnement kosteloos beëindigen.
Dit zou de oplossing zijn om verlost te worden van de problemen met Telfort, waarin het vertrouwen is gedaald naar nul.
Om e.e.a. te verifiëren m.b.t. deze tariefsverhoging heb ik hierover ook telefonisch contact gehad. De medewerkster van Telfort gaf aan dat het contract beëindigd zou kunnen worden en wel per 1 juni 2009.
Naar aanleiding van bovenstaande informatie heb ik Tele2 gebeld voor een nieuw internet+bellen contract
Op 8 april 2009 heb ik Telfort ter bevestiging een brief gestuurd i.v.m. opzegging van mijn Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement per 1 juni 2009. De reden welke ik in de brief vermeld heb is dat ik bezwaar maak tegen de aangekondigde tariefverhoging van mijn bestaande abonnement.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 24 april 2009 een brief van Telfort dat het contract pas afloopt per 11 maart 2010.
Op 24 april heb ik direct Telfort hierover gebeld. Een medewerker van Telfort gaf aan dat ik wel per 1 juni 2009 van het telefoon abonnement af kan als ik dat wil, maar pas per 11 maart 2010 van het internet abonnement. Dit is hoogst merkwaardig omdat ik in 2007 één Tiscali ADSL T6 met telefonie (totaal) abonnement bij Tiscali heb afgesloten. Dit was één pakket. Nu gaan ze bij Telfort dit ene pakket spitsen in 2 pakketten zodat ik het internet niet kan opzeggen per 1 juni 2009.
Per 23 mei 2009 heb ik dus een Tele2 ADSL- verbinding. Omdat de procedure al meer dan een maand loopt kan ik dit contract niet meer annuleren.
M.a.w. ik zit nu met dubbele abonnementskosten (Telfort en Tele2) vanaf 23 mei 2009 t/m 11 maart 2010.
op 30 april heb ik een brief naar Telfort nog een bezwaarbrief gestuurd, waarin ik bezwaar maak tegen de opzeggingstermijn van 11 maart 2010.
Ik ben benieuwd naar hun uitspraak
Sinds 31-01-2007 heb ik een Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement bij Tiscali afgesloten.
Toen de provider nog Tiscali heette, werkte internet en telefonie naar volle tevredenheid. Daarna werd Tiscali overgenomen door Telfort. En juist daarna begonnen de problemen met de ADSL/internet verbinding en telefonie.
Op 27 maart 2009 jl. kreeg ik van Telfort een email waarin een tariefsverhoging van mijn bestaande abonnement werd aangekondigd. Volgens dit email bericht kon ik tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze email, mijn abonnement kosteloos beëindigen.
Dit zou de oplossing zijn om verlost te worden van de problemen met Telfort, waarin het vertrouwen is gedaald naar nul.
Om e.e.a. te verifiëren m.b.t. deze tariefsverhoging heb ik hierover ook telefonisch contact gehad. De medewerkster van Telfort gaf aan dat het contract beëindigd zou kunnen worden en wel per 1 juni 2009.
Naar aanleiding van bovenstaande informatie heb ik Tele2 gebeld voor een nieuw internet+bellen contract
Op 8 april 2009 heb ik Telfort ter bevestiging een brief gestuurd i.v.m. opzegging van mijn Tiscali ADSL T6 met telefonie abonnement per 1 juni 2009. De reden welke ik in de brief vermeld heb is dat ik bezwaar maak tegen de aangekondigde tariefverhoging van mijn bestaande abonnement.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 24 april 2009 een brief van Telfort dat het contract pas afloopt per 11 maart 2010.
Op 24 april heb ik direct Telfort hierover gebeld. Een medewerker van Telfort gaf aan dat ik wel per 1 juni 2009 van het telefoon abonnement af kan als ik dat wil, maar pas per 11 maart 2010 van het internet abonnement. Dit is hoogst merkwaardig omdat ik in 2007 één Tiscali ADSL T6 met telefonie (totaal) abonnement bij Tiscali heb afgesloten. Dit was één pakket. Nu gaan ze bij Telfort dit ene pakket spitsen in 2 pakketten zodat ik het internet niet kan opzeggen per 1 juni 2009.
Per 23 mei 2009 heb ik dus een Tele2 ADSL- verbinding. Omdat de procedure al meer dan een maand loopt kan ik dit contract niet meer annuleren.
M.a.w. ik zit nu met dubbele abonnementskosten (Telfort en Tele2) vanaf 23 mei 2009 t/m 11 maart 2010.
op 30 april heb ik een brief naar Telfort nog een bezwaarbrief gestuurd, waarin ik bezwaar maak tegen de opzeggingstermijn van 11 maart 2010.
Ik ben benieuwd naar hun uitspraak