Pagina 4 van 4

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 30 nov 2011 17:48
door Mirved
Eind augustus heb ik een bestelling geplaatst bij iBood. Nadat ze hun levertijd niet haalden heb ik 2 weken te laat mijn product (600 euro) ontvangen. Echter was deze bij ontvangst al kapot. Ik heb mij dus aan hun "dead-on-arival policy" gehouden en het product 2 dagen later terug gestuurd (22-09-2011) om het te laten repareren. Het repareren zou 4 tot 6 weken kunnen duren.

Na 4 weken had ik nog geen enkele informatie gekregen vanuit iBood over het ontvangen of de status van de reparatie. Dus heb ik toen maar eens zelf contact opgenomen. Het product was aan gekomen maar ze konden mij niet vertellen hoelang het nog duurde omdat het reparatie centrum los van hun stond. Aangezien de door hun aangegeven maximum periode nog niet verlopen was heb ik dit maar geaccepteerd.

Na verstrijken van 8 en 9 weken heb ik nogmaals informatie proberen te verkrijgen van Ibood maar ik word steeds maar afgescheept met smoesjes. De laatste maal hebben ze me aangeboden om mijn geld terug te storten. Ik heb hier toen niet voor gekozen omdat ik dan al die tijd mijn geld kwijt ben geweest voor niets en omdat ik voor dat geld niet hetzelfde product meer kan krijgen (prijzen zijn gestegen in dit segment door de overstromingen in Thailand).

Aan de reacties in dit topic te lezen had het sowieso weinig nut gehad om het geld terug te vragen.

Nu heb ik even in het wetboek gekeken en daar staat vermeldt dat een bedrijf binnen een "redelijke" periode iets moet repareren. Anders kan men door middel van een aangetekende brief eisen dat het op hun kosten door een derde gerepareerd wordt. Dit is natuurlijk een optie maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dit precies voor elkaar moet krijgen.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 30 nov 2011 20:18
door Strieper
Geloof me...bestellen bij bood gaat prima...maar zodra je geld terug wilt, of iets wilt terugsturen/wijzigen??? Drama....NOOIT aan beginnen.
Bestel dus alleen als je 500% zeker weet dat je betreffende artikel wilt

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 01 dec 2011 17:55
door Strieper
Jaja...verneem net dat de iboodhunt weer bezig is:

Kijken hoeveel mensen zich daar laten foppen...

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 01 dec 2011 21:08
door El Pedro
Hahaha, de Hunt, nou dan zal binnenkort dit forumonderwerp weer veel bezocht worden!

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 02 dec 2011 11:15
door Mirved
Inmiddels ben ik geband van het plaatsen van berichten op het Ibood forum.

Blijkbaar mag je niet via een link verwijzen naar IBOOD winkel beoordeling van een andere site (tweakers shopsurvey helemaal gevult met slechte ervaringen van mensen).

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 02 jan 2012 22:52
door stoffers
Hoppa. Ik heb ook een ban omdat ik vroeg waarom mijn vraag niet werd beantwoord. Eerst werden mijn berichten verwijderd, toen ik vroeg waarom kreeg ik een ban. Goed zo ibood. Lekker bezig zo. Koop er al vanaf 2006, toen was het nog leuk, maar nu.... censuur censuur

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 16 feb 2012 08:50
door Sanderroppov
Wat een drama als er een levering fout gaat! 7 december 2011 wat besteld, nu is het 16 februari 2012 en nog steeds niet de volledige levering ontvangen! Wanneer je dit aangeeft (meerdere malen) via de website/webform (een telefonische klantenservice hebben ze officieel niet eens!) dan krijg je dus echt helemaal geen reactie, en we hebben dit al 2x gedaan! Als je het post op het forum dan wordt je bericht verwijderd (of edited) door in mijn geval Renate en wordt er gezegd dat het doorgegeven wordt aan de klantenservice en binnen 48 uur contact opgenomen wordt met je. Nou dat is nu 3x gezegd en ik wacht nog steeds op een telefoontje van de klantenservice.... Dit kan echt niet!
Daarnaast zijn de prijzen vaak ook niet heel erg scherp, als je bij de gemiddelde Ibood gaat zoeken op internet vnd je deze producten vaak niet echt veel duurder terug (de prijzen lijken veel scherper omdat Ibood de adviesprijs neerzet in hun aanbieding). :evil:

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 16 feb 2012 09:50
door Sanderroppov
@redactie Radar,
Gaan jullie hier een keer aandacht aan besteden?

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 05 jan 2013 13:53
door harbri
Wat een dramatisch slechte webwinkel is ibood!

Op 10 december heb ik de ibood van de dag besteld, de "Belkin Conserve spanningsbeveiliger met 8 stopcontacten en een energiebesparende afstandsbediening". De bestelling zou op 19 december verzonden worden was te lezen in de orderbevestiging. Op 19 december kwam er echter een mailtje binnen dat de verzenddatum was verschoven naar 28 december, reden waarom werd niet vermeld. Het is inmiddels 5 januari en ik heb nog steeds niets ontvangen.

iBood reageert nergens op, niet op mailtjes, niet op reacties via het contactformulier op de website en niet op tweets. Totale radiostilte vanuit iBood, je wordt als klant genegeerd. Als je het contactformulier op de website gebruikt staat er bovenaan het formulier het volgende vermeld: "Wij helpen je graag verder!". Ik merk daar echter niets van. In het forum op hun eigen website zijn inmiddels ook mijn reacties n.a.v. deze slechte service door ibood verwijderd.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 06 jan 2013 17:19
door harbri
Nog even een update. Inmiddels heeft ibood op haar eigen forum de gehele thread rondom hun aanbieding van 10 december verwijderd. Blijkbaar willen ze niet dat gedupeerden elkaar kunnen vinden en/of dat de buitenwereld leest hoe bedroeven slecht hun service is...

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 06 jan 2013 21:10
door newmikey
harbri schreef:Nog even een update. Inmiddels heeft ibood op haar eigen forum de gehele thread rondom hun aanbieding van 10 december verwijderd. Blijkbaar willen ze niet dat gedupeerden elkaar kunnen vinden en/of dat de buitenwereld leest hoe bedroeven slecht hun service is...
De "buitenwereld" weet dat allang, op een aantal individuen na die er hun goeie geld maar blijven wegbrengen en dan klagen als het niet goed blijkt te gaan.

Het is al vaker gezegd hier: wie nu nòg op de aanbiedingen van coupon-sites als iBood, Groupon en dergelijke ingaat hoeft niet op erg véél sympathie te rekenen - ze vinden al jaren nieuwe slachtoffers die denken iets voor (bijna) niets te kunnen krijgen en wie even zoekt kan pagina na pagina van horrorverhalen vinden.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 07 jan 2013 12:27
door Regggy
newmikey schreef:
harbri schreef:Nog even een update. Inmiddels heeft ibood op haar eigen forum de gehele thread rondom hun aanbieding van 10 december verwijderd. Blijkbaar willen ze niet dat gedupeerden elkaar kunnen vinden en/of dat de buitenwereld leest hoe bedroeven slecht hun service is...
De "buitenwereld" weet dat allang, op een aantal individuen na die er hun goeie geld maar blijven wegbrengen en dan klagen als het niet goed blijkt te gaan.

Het is al vaker gezegd hier: wie nu nòg op de aanbiedingen van coupon-sites als iBood, Groupon en dergelijke ingaat hoeft niet op erg véél sympathie te rekenen - ze vinden al jaren nieuwe slachtoffers die denken iets voor (bijna) niets te kunnen krijgen en wie even zoekt kan pagina na pagina van horrorverhalen vinden.
Pff, compleet overtrokken reactie van jouw kant. Regelmatig iets bij dingen als iBood / 1dayfly etc besteld. Zo lang je goed de voorwaarden leest en weet wat je koopt is er vaak niets aan de hand. Stemmingmakerij, is dat echt nodig?

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 07 jan 2013 14:50
door Guardian72
newmikey schreef: Het is al vaker gezegd hier: wie nu nòg op de aanbiedingen van coupon-sites als iBood, Groupon en dergelijke ingaat hoeft niet op erg véél sympathie te rekenen - ze vinden al jaren nieuwe slachtoffers die denken iets voor (bijna) niets te kunnen krijgen en wie even zoekt kan pagina na pagina van horrorverhalen vinden.
iBood is geen coupon site - maar dat terzijde.

Op zich kan het prima - maar zou men een creditcard moeten gebruiken voor betalingen.
Leveren ze niet - of doen ze moeilijk - heb je in elk geval een 'reverse charge' optie.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 24 okt 2013 08:26
door MisterBeen
Kan Radar eens aandacht besteden aan deze internet aanbieder. 11 september een deal gekocht met twee weken levertijd. Na twee weken een bericht dat levering vertraging heeft opgelopen en twee weken later alsnog geleverd zou worden. Hierna weer een bericht dat de deal wegens niet nakomen van verplichtingen van leverancier niet door kan gaan. Er werd een vevangende TV geregeld waarvan gezegd werd dat deze eind van deze week geleverd zou worden. Maar op elke vraag naar de levering wordt gezwegen. Ibood geeft niet meer thuis.! Inmiddels al wel bijna 2 maanden een flink bedrag betaald en ze behandelen je alsof je een pakje boter hebt gekocht. Ze willen website van het jaar 2013 worden, maar dan mogen ze eerste wel eens beter met hun klanten en deals omgaan..

Dit is het begin van het productforum, maar deze is behoorlijk gemanipuleerd zodat je niet altijd alles ziet.

http://be-nl.forum.ibood.com/39800-sams ... /#comments

pa. 5 van het product forum..
http://nl-nl.forum.ibood.com/39800-sams ... /#comments

Tros Radar, stel deze handelswijze eens aan de kaak..

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 24 okt 2013 09:33
door trail46
newmikey schreef het maanden geleden al maar wie koopt er nu een duur artikel als een Grote LED/LCD tv bij iBOOD? Je ziet niet wat je koopt, er zijn standaard al weken levertijd, de prijzen zijn soms iets goedkoper maar je kunt het product zoals ook bij deze aanbieding moeilijk googelen omdat de precieze gegevens niet bij de aanbieding staan en er vaak meerdere modellen zijn met vrijwel gelijke specificaties maar toch anders zijn. Ook hun forum is echt niet zoals hier, daar zitten de mods er 24/7 bovenop en elke vorm van kritiek hoe gering ook word direct verwijderd net als verwijzingen naar andere bedrijven waaruit blijkt dat de prijs van iBOOD eigenlijk helemaal niet zo goedkoop is. iBOOD is goed voor een aankoop van kleine dingen waar je jezelf geen buil aan kan vallen maar dure dingen als kostbare tv's koop je daar toch niet.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 24 okt 2013 09:53
door MisterBeen
Heb al 16 deals gesloten bij Ibood. Dit is de tweede deal met problemen. De eerste werd nog duidelijk, maar uitzichtloos afgehandeld. Bij deze houden ze je gewoon aan het lijntje.. maar wat wil je ook, met zo'n bedrag. Laatste keer inderdaad dat ik bij Ibood heb besteld. De ergenis is een goede deal niet meer waard.

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 24 okt 2013 10:54
door trail46
MisterBeen schreef:Heb al 16 deals gesloten bij Ibood. Dit is de tweede deal met problemen. De eerste werd nog duidelijk, maar uitzichtloos afgehandeld. Bij deze houden ze je gewoon aan het lijntje.. maar wat wil je ook, met zo'n bedrag. Laatste keer inderdaad dat ik bij Ibood heb besteld. De ergenis is een goede deal niet meer waard.
Zelf heb ik 3 aankopen gedaan bij iBOOD, slechts 1 daarvan haalde de juiste levertijd. De twee andere waren respectievelijk 2 en 3 weken later dan afgesproken, voor mij toen een reden om er niets meer te bestellen.Mijn opmerkingen op hun forum hierover werden binnen een paar minuten verwijderd, moest de klantenservice benaderen. Maar die reageerde niet of nauwelijks en kwamen dagen later met een voorgekookt e-mailtje.iBOOD? :arrow:

Re: Het grote iBOOD topic

Geplaatst: 03 nov 2013 14:11
door randero
Verschillende malen Ibood gemaild maar nooit een reaksie . In September 2013 een voucher besteld voor een foto op Canvas voor 8.95 euro .
Het is inmiddels November maar nog steeds niets ontvangen , het is maar 8.95 maar toch ....op mijn account staat dat de voucher verstuurd is .
Beetje vervelend allemaal ,overigens verder nooit geen problemen gehad met Ibood .

Wat te doen ?