LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Poulus
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 20:07

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Poulus »

Bij terugkomst bleek dat mijn auto meer kilometers waren gereden dan nodig om de auto te parkeren. Ik heb daarover navraag gedaan bij Central Parking. Aanvankelijk zonder enige reactie. Maar uiteindelijk kwam er toch een excuus, met als verklaring dat auto's soms wat verder weggezet worden in drukke tijden. Hm..
Laatst gewijzigd door Poulus op 02 aug 2012 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Slingertje »

newmikey schreef: Overigens, bij het parkeren op bijvoorbeeld P3 wordt ook door Schiphol elke aansprakelijkheid uitgesloten dus sta je bij diefstal of schade óók met lege handen. In zoverre verschilt het zelf parkeren dus qua voorwaarden niet met een parkeerservice.

Zie bijvoorbeeld de hiervolgende vergelijking tussen de CP voorwaarden en die van P3.


Schiphol P3: "De tussen partijen tot stand gekomen Eenmalige Parkeerovereenkomst omvat geen bewaking. De SNBV sluit elke aansprakelijkheid uit voor beschadiging, diefstal, verlies e.d. aan/van het te parkeren c.q. geparkeerde Motorvoertuig en andere eigendommen van de Parkeerder of inzittenden, tenzij de Parkeerder kan aantonen dat sprake is van opzet of grove schuld van de zijde van SNBV."

Dit zijn voorwaarden die je nagenoeg bij elke parkeergarage in Nederland zult vinden; daarin is P3 geen enkele uitzondering.

P3 (aka Schiphol Smart Parking) heeft voor mij nog steeds de voorkeur:

-Prijzen zijn zeer concurrerend met andere parking plaatsen, betaal 89 euro voor 2 weken;
-Hoef geen autosleutel af te staan wat me toch een ietwat prettiger gevoel geeft;
-Heb dus ook geen hogere kilometerstanden en eventuele schade door 'roekeloos' rijgedrag met bijvoorbeeld koude motor (om het maar niet over eventuele koude turbo's te hebben);
-De normale (!) wachttijden die ik hier lees komen nagenoeg overeen met de busrit van P3 naar Plaza en vv;

Brabusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012 12:11

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Brabusje »

Wie heeft ervaring met Vip-Parking.com

Redcrusader
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2006 15:23

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Redcrusader »

in oktober maakte we er gebruik van een van dce vele zogenaamde firma,s die dat doen. Een paar weken later voor de APK, bleek er voor 1100 schade aan de onderkant van de auto. Men vermoeden dat er over een biggenrug oid is gereden. Alles verbogen en krom. Wie controleerd de onderkant van de auto bij ophalen? Bewijs na 3 weken maar eens dat dit eerder nog niet was!
Het zijn ook allemaal jonge jongens. Beetje mistig allemaal, je weet ook niet waar je auto word gestald. Ik maak er geen gebruik meer van.

MarkoPolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 12:42

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door MarkoPolo »

Onlangs gebruik gemaakt van groupon vouchers voor "schipholparking24".

Met twee families verschrikkelijk lang moeten wachten, 3/4 uur tot 1 1/4 uur voordat we de auto's uiteindelijk weer in ons bezit hadden.

Navigatie cd verwijderd uit de speler en later weer terug gevonden elders in de auto, staat ze niet netjes.
Ook geen reactie gehad op ons klachten mailtje.

Heb nog 1 voucher over, een liefhebber die hem wil hebben misschien?

Voor ons geen valet parking meer, veel relaxer met de trein of P3/P4 als je dan toch met de auto moet.

Japman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 15:40

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Japman »

Als je naar vlakbijschipholparkeren.nl gaat, zie je een aantal recencies.
King parking en Iparking springen er wel uit.
Ik ga voor mijn volgende trip bij één van deze reserveren, maar NOOit meer bij central parking.
Tegen de tijd dat ik mijn auto terug kreeg, had ik ook al thuis kunnen zijn. 35 minuten in de kou gestaan.
Met het valet parkeren door deze bedrijven is op zich niks mis. Beter als shuttlebus vervoer of trein.
Ik wil wel alleen mijn auto op tijd terug volgens afspraak.

evelien1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 17:27

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door evelien1973 »

wij hebben onze auto een paar keer bij Park2Go geparkeerd, afgelopen donderdag 21-02-2013 werden wij gebeld dat onze audi (s8) en nog zeven andere auto's gestolen zijn incl de sleutels en kentekenbewijzen van al deze auto's.

dit staat op de site van Park2Go
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veilig
Het parkeercomplex van Park2Go staat op een afgesloten terrein en de parkeerplaatsen zijn alleen toegankelijk voor ons eigen personeel. We maken gebruik van een geavanceerd toegangsbeheersysteem en er is dag en nacht beveiligingspersoneel aanwezig. Alle parkeerplaatsen zijn met camera's bewaakt. Op onze overdekte parkeerplaatsen is uw auto zelfs beveiligd tegen zon, regen en andere weersinvloeden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het politie onderzoek loopt nog, de auto zien we waarschijnlijk nooit meer terug, en zij zien ons als klant nooit meer terug.

marciano
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2013 14:40

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door marciano »

Doe het regelmatig en ben zeer tevreden.
Zeker een aanrader

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

evelien1973 schreef:wij hebben onze auto een paar keer bij Park2Go geparkeerd, afgelopen donderdag 21-02-2013 werden wij gebeld dat onze audi (s8) en nog zeven andere auto's gestolen zijn incl de sleutels en kentekenbewijzen van al deze auto's.

dit staat op de site van Park2Go
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veilig
Het parkeercomplex van Park2Go staat op een afgesloten terrein en de parkeerplaatsen zijn alleen toegankelijk voor ons eigen personeel. We maken gebruik van een geavanceerd toegangsbeheersysteem en er is dag en nacht beveiligingspersoneel aanwezig. Alle parkeerplaatsen zijn met camera's bewaakt. Op onze overdekte parkeerplaatsen is uw auto zelfs beveiligd tegen zon, regen en andere weersinvloeden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het politie onderzoek loopt nog, de auto zien we waarschijnlijk nooit meer terug, en zij zien ons als klant nooit meer terug.
Kentekenbewijs ook gestolen ????? :shock:
Waar lag dat kentekenbewijs dan ?

susan46
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 10:52

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door susan46 »

Ik heb een zeer goede ervaring met moenis valet parking. Ik vond het wel eng om mn auto af te geven op schiphol, heb voor de zekerheid maar een foto'tje geschoten van de man die mn auto kwam ophalen. Bij terugkomst even een telefoontje en daar stond mn auto weer. Ideaal.

lambertusdevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2014 11:44

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door lambertusdevries »

Er is een nieuwe valet parking onder de naam QUBEVALET.
Ze beloven heel veel maar komen niets na.
Er word prive met de auto gereden. De auto loopt schade op maar daar gaan ze niet op in .
Niets wordt bij inname geregistreert............................
de klachten worden niet in behandeling genomen
advies: ga niet met deze nieuwe valet parking in zee QUBE VALET stunt met zijn prijzen maar pas op!!!
GOEDKOOP IS DUUR
NERGENS VIND JE REVIEUWS VAN DIT BEDRIJF ENKEL OP HUN EIGEN WEBSITE

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door jerwarm »

Chocomelk schreef:
evelien1973 schreef:wij hebben onze auto een paar keer bij Park2Go geparkeerd, afgelopen donderdag 21-02-2013 werden wij gebeld dat onze audi (s8) en nog zeven andere auto's gestolen zijn incl de sleutels en kentekenbewijzen van al deze auto's.

dit staat op de site van Park2Go
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veilig
Het parkeercomplex van Park2Go staat op een afgesloten terrein en de parkeerplaatsen zijn alleen toegankelijk voor ons eigen personeel. We maken gebruik van een geavanceerd toegangsbeheersysteem en er is dag en nacht beveiligingspersoneel aanwezig. Alle parkeerplaatsen zijn met camera's bewaakt. Op onze overdekte parkeerplaatsen is uw auto zelfs beveiligd tegen zon, regen en andere weersinvloeden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het politie onderzoek loopt nog, de auto zien we waarschijnlijk nooit meer terug, en zij zien ons als klant nooit meer terug.
Kentekenbewijs ook gestolen ????? :shock:
Waar lag dat kentekenbewijs dan ?


waar hij hoort te liggen misschien? gewoon netjes in de auto. :lol:
mevrouw heeft hier niet de fout gemaakt, we moeten niet de zaken gaan omdraaien toch?

Heeft u (nog) een papieren kentekenbewijs van voor 1 januari 2014? Dan moet u het voertuigbewijs en het tenaamstellingsbewijs altijd bij u hebben.
bron; http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ewijs.html

andrebakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2014 19:20

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door andrebakker »

4 weken geleden de auto geparkeerd bij central parking. Het concept is goed maar als er een schade is ,reageert het bedrijf nergens op.
Voor mij was dit de eerste keer en bij terugkomst zat er een pit in de bestuurders deur. De chauffeur had de sleutel gegeven en liep gelijk weg. zelf maar even een rondje gelopen en de schade gecontateerd. De chauffeur erbij geroepen en de papieren erbij gepakt die gemaakt waren voor vertrek (bestaande schades). HIj heeft dit gezien en heeft gelijk een telefoon nummer gegeven en daar moest ik naar toe bellen. Nu beginnen de problemen pas echt. De firma geeft aan dat dit via de mail moet en een foto erbij van de schade. Vervolgens willen ze weten hoe ik verzekerd ben!!!!. Dit heb ik niet gedaan want ik ben toch niet de veroorzaker van de schade.Heb div mailtjes gestuurd om te vragen of ze telefonisch contact met mij willen opnemen waarom ik dit zou moeten opgeven.En hier eindigt het verhaal.Tot heden is er geen contact overigens is het eerste waamee ze schermen is dat ze geen aansprakelijkheid nemen in deze terwijl het gewoon duidelijk is. Ik heb betaald dat de auto overdekt stond, dit blijkt ook gewoon een wassen neus. GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF EN LEES DE KLEINE LETTERS IN DE VOORWAARDEN WANT HIER STAAT HET GEWOON IN. Tja ik ga het nooit meer doen want dit bedrijf verpest het gewoon voor andere bedrijven die het wel goed voor elkaar hebben

A.Bakker

WilliamH
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:07

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door WilliamH »

Central Parking

Vorige week voor het eerst en voor het laatst geparkeerd bij dit waardeloze bedrijf!

Bij aankomst gaat het nog goed. Men staat inderdaad klaar in de bocht en de auto wordt ingenomen. Bij terugkomst is het een drama. Wij hebben 's nachts (en met ons meerdere mensen) 3 kwartier moeten wachten op onze auto, ondanks de belofte dat de auto binnen een kwartier klaar zou staan. Het is overigens niet zo verwonderlijk dat het langer dan een kwartier duurt want de auto wordt, aan de extra kilometers te zien, niet naast de deur geparkeerd!!!
Verder hebben we op 2 plekken SCHADE geconstateerd. Hier hebben we ter plekke melding van gemaakt en de volgende dag per mail foto's ter bevestiging gestuurd. Het antwoord liet niet lang op zich wachten. Hoe bent u verzekerd en wij nemen geen aansprakelijkheid voor deze schade. Op hun website staat de zin "Wij zijn goed verzekerd, uw auto is in veilige handen". Dit geldt blijkbaar alleen voor het geval er geen schade is veroorzaakt want bij schade geeft men niet thuis!!!

Fred1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2014 13:59

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Fred1970 »

Boete door toedoen Centralparking.
Helaas weer een negatieve ervaring met deze organisatie. Heb inmiddels 3 mailtjes naar de klachtensite gemaild maar heb geen reactie gekregen.
Onderweg naar schiphol ha;f uur van te voren gebeld om mijn aankomst aan te kondigen. Vervolgens stonden er 4 autos te wachten om weggebracht te worden. Helaas was er maar 1 persoon om de auto's aan te nemen. De parkeerwachters doken direct op onze auto's om ze te bekeuren. Na 3 rondjes kreeg ik alsnog een bekeuring. Nog steeds een arme man van Centralparking.
Bij aankomst wederom een half uur gewacht en wederomn stond er maar 1 man van Centralparking.
Mijn advies: niet gebruik maken van dit bedrijf.
Helaas

mobstart
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2014 10:43

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door mobstart »

Wij hebben onze auto ooit bij Comfortparking achtergelaten. Was inderdaad een eng gevoel om je auto zomaar achter te laten bij iemand waar je alleen via website een afspraak mee hebt gemaakt. Tuurlijk gegoogled maar het leek een betrouwbaar service. Ook spannend was het ophalen want ze lieten ons 1,5 uur wachten op onze auto! Hadden we de trein kunnen nemen naar huis! Waren ook bang dat we misschien toch de auto kwijt zijn.

Uiteindelijk was de auto er, eromheen gelopen en geen zictbare schade. Na 300 meter deed ik de achteruitwisser aan en het deed raar: is verbogen. Wij direct rechtsomkeer en naar het opgegeven adres dichtbij Schiphol gereden: bleek een parkeergarage van een kantorencomplex te zijn waar ze de auto parkeren. Sprak een vd chauffeurs aan: weet van niks en of ik een mailtje wilde schrijven. Telefoontjes worden niet beantwoord.

Thuisgekomen nader geinspecteerd: ik heb de auto binnenste buiten laten wassen en kennelijk is het daar fout gegaan: de wisser kan niet gebogen worden en dat hebben ze dus geforceerd. Binnen was onder de bank rommel en ook de wielen hebben ze niet goed schoongemaakt.

Na weken van heen en weer mailen ben ik maar gestopt, wat moet je tegenwoordig als consument. De wet doet niks..

Voor mij geen valet parking meer.

Jorisgeert
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2015 10:17

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Jorisgeert »

Wij hebben voor het eerst gebruik gemaakt van Central parking. Bij terugkomst op Schiphol stond de auto klaar. Helaas met schade. Central parking reageerde op onze email alleen met de mededeling dat onze autoverzekering dit probleem heel goed kan oplossen. Op verdere e-mails antwoordden zij gewoon niet. EEN HEEL ONBETROUWBAAR BEDRIJF!!!

biggyman
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2014 17:51

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door biggyman »

Ik ben zelf werkzaam geweest voor een bedrijf dat valetdiensten aanbood op Schiphol. Uit ervaring weet ik dat er heel veel bedrijven zijn die behoorlijk malafide zijn, wij noemden ze zelf altijd beunhazen. Erg zonde, want het concept is heel aantrekkelijk natuurlijk, en tevens goed betaalbaar. Wij hadden altijd veel zakenreizigers.

Aangezien ik al een tijdje weg ben uit deze branche (sinds 2012) (het was een bijbaan voor mij als student) ben ik niet meer zo op de hoogte van welke bedrijven momenteel bonafide zijn. Een tip: lees vooraf goed de beoordelingen op internet!

J.V
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2015 15:55

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door J.V »

Ik boek al 8 jaar bij Central parking schiphol, maar ik was een dag eerder terug dus kon het ietsje langer duren. Na 2 uur wachten en 5 keer gebeld te hebben a € 1,00 per gesprek kwam de chauffeur die zeer gehaast de sleutel gaf en wat bleek...de zijkant van auto was in elkaar gereden. Na diverse mails te hebben gestuurd niks meer gehoord. Alleen dat zij nier verantwoordelijk zijn voor de schade....?
Op de dag dat wij op schiphol waren stonden er meerdere mensen te wachten totdat hun auto werd ingenomen. Duurde soms gewoon een half uur. Ik adviseer niemand bij deze mensen te boeken.

AA5
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2015 21:49

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door AA5 »

Je autosleutels uit handen geven doe je toch altijd met gemengde gevoelens. Nu in korte tijd driemaal ervaring met Central Parking. Ondanks die drie ervaringen nog altijd die gemengde gevoelens. Want:

Wat ik positief vind (blijkt uit controle via mijn GPS systeem):
  • Er wordt inderdaad alleen gereden van-en-naar 1 locatie (ik neem aan een parkeerplaats: Meerlandenweg Amstelveen).
    Er wordt normaal gereden (sowieso nergens snelheden hoger dan 120 km/uur).
    Tot nu toe is er geen sprake van schade (afkloppen gezien andere reactie waar de aansprakelijkheid wordt afgewezen).
Wat ik negatief vind:
  • De auto komt altijd vuil terug, zowel bij overdekt parkeren als buiten parkeren is de auto meer-dan-normaal vuil (stof/zand/modder). Zelfs de ene keer dat men de auto eventjes had "afgespoten" leek het alsof er een emmer vuil water overheen was gegooid. Ik vermoed dus dat die parkeerplaats toch iets meer van een weiland wegheeft.
    Men claimt binnen 15 minuten "klaar te staan", maar dat is in alle gevallen eerder 30 minuten.
Ik ben er wel van overtuigd dat klantervaringen belangrijk zijn. Op basis daarvan kies ik zelf ook of ik wel-of-niet met iemand in zee ga. Hoe eerlijker, hoe beter (dat geldt zowel voor de ervaring als voor het bedrijf). In dit geval dus wat voor- en wat nadelen. Want het type dienstverlening op zich spreekt me erg aan. Het is natuurlijk prettig om voor de deur van Schiphol uit- en weer in te stappen. Maar dat kan ook - heb ik ook al een paar maal gedaan - door simpelweg op P1 of P2 te parkeren. En die tarieven verschillen nauwelijks van Valet parking. Voor iets minder service - maar ook voor iets minder kosten - parkeer je op P3.

Dus nogmaals mijn eindconclusie: nog altijd gemengde gevoelens. Als mijn ervaring en andere referenties niet beter worden, zie ik er misschien toch nog van af (voordat het echt een keer misgaat).

Hier nog wat ervaringen: http://www.parkerenbijvliegvelden.nl/re ... alparking/
Laatst gewijzigd door AA5 op 10 jun 2015 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten