LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peteroo

Re: KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS

Ongelezen bericht door peteroo »

Het is inderdaad gangbaar dat er bovenop de prijs nog een bedrag voor rijklaar maken bij komt, meestal ergens tussen de 300 en 500 euro. Dat wordt je pas verteld op moment dat je eenmaal bij de garage staat. Leuk is dat niet en eerlijk evenmin, maar het komt vaker wel dan niet voor.

ronclau

Ongelezen bericht door ronclau »

Begin 2013 ook bij A-S auto's een auto gekocht. Bij de koop werd beloofd (en 300 euro meer voor betaald) dat de auto een grote beurt kreeg inclusief nieuwe banden en dat dus alles nagekeken zou worden.
Na twee weken was de auto geregistreerd, had (zogenaamd) onderhoud gehad en gekeurd en heeft mijn vrouw de auto opgehaald. Bij thuiskomt (1,5 uur rijden van A-S auto's) bleek niets van wat beloofd was uitgevoerd te zijn (balen dat ik hem zelf niet opgehaald had). Ook de tweede sleutel ontbrak. Gelijk gebeld met A-S auto. Eigenaar gaf aan dat hij het onderhoud had uitbesteed en wel even contact ging opnemen met de garage en hen wijzen op de afspraken. Daarna niets meer gehoord. Nog een paar keer gebeld, maar steeds afgewimpeld met een nieuwe smoes. Uiteindelijk de auto na laten kijken en onderhoud uitgevoerd die nodig was. Nieuwe banden (280 euro), nieuwe remschijven en blokken (200 euro), nieuwe olie en filter (50 euro) en nieuwe sleutel (75 euro). Al met al ruim 900 euro duurder uit dan gepland (inclusief betaalde bedrag voor onderhoud aan A-S auto) op een auto van 4000 euro.
V.w.b. de KM stand denk ik wel dat deze klopt. Duits onderhoudsboekje zat er bij en klopt naar schatting met het moment waarop ik de auto kocht. Siewes of (nu) A-S auto is dus absoluut geen aanrader.

hoogie35

Ongelezen bericht door hoogie35 »

snap niet dat ze überhaupt nog staan als ik de reactie's terug lees na al die jaren.

Gesloten