LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Ik heb wel eens gehoord van een voorstel om boetes inkomensgerelateerd te laten worden, daar kan ik me wel enigzins in vinden...Iemand met een heel groot inkomen lacht om die boetes en rijd wellicht daarom veel roekelozer
Dat zie ik dan weer liever niet gebeuren. Bekeuringen zijn sowieso al een melkkoe van de bovenste plank om andere gaten te dichten.

Pas op, ik praat het door rood rijden niet goed of ander aso gedrag. Maar ze kunnen soms ook op plekken staan te controleren waar je van denkt pfff dat heeft nu eens niets met verkeersveiligheid maar met bonnen schrijven te maken. Er zijn stukken snelweg 5 banen breed en als je daar 's nachts rijdt, geen kip op de weg en mag je maar 100. Maar als je net bij een controle 10 km te hard rijdt heb je gelijk een bekeuring aan je broek.

Sommigen rijden echt niet roekelozer omdat ze geen onaardig inkomen hebben en de bekeuring makkelijk kunnen betalen. De meesten willen ook graag zonder kleerscheuren thuiskomen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Je hebt ook gelijk Emmy, vandaar ook dat ik zei "enigzins" er zitten voordelen en nadelen aan.

Tuurlijk zijn er mensen die "rijk" zijn en zich keurig aan de regels houden.
En absoluut zijn er soms onzinnige controles, maar er zijn ook echt mensen ( ik ken er een) die standaard voor 100-200e aan bekeuringen per maand krijgt en ze ook keurig zonder blikken of blozen betaald omdat het hem niets doet. En het zijn geen mega overtredingen , idd een keer door rood, een paar km te hard, fout parkeren, niet hands free bellen

En dan is het inderdaad zoals al eerder opgemerkt voor een lager inkomen een veel "zwaardere straf" terwijl die juist daar heel allert op zijn waarchijnlijk en het soms een keer mis gaat...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom reageren wij eigenlijk op een topic dat inmiddels DRIE jaar oud is?
Die boete zal nu toch wel betaald zijn....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dhc schreef:Waarom reageren wij eigenlijk op een topic dat inmiddels DRIE jaar oud is?
Die boete zal nu toch wel betaald zijn....
Omdat het verhaal van Lavar over dit onderwerp van vandaag is.
Ipv een nieuw topic te openen heeft hij dat keurig in een bestaand topic gedaan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door dhc »

Dan nog is het een kulverhaal: als je nog geen 5 tientjes per week te besteden hebt, voedselbankje, maar wel een auto rijdt....tja.
Lekker geloofwaardig toch?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Er zijn best mensen die zo weinig hebben en toch auto rijden. Want tja die heilige koe wegdoen is geen optie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door dhc »

Kan me zo voorstellen dat het een eis is van hulpinstanties:
Voedselbank oké maar wel je auto de deur uit. Logisch ook....

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door marcogroningen »

dhc schreef:Kan me zo voorstellen dat het een eis is van hulpinstanties:
Voedselbank oké maar wel je auto de deur uit. Logisch ook....
Hier vlakbij is een voedselbank, maar daar parkeren de BMW's en Mercedessen om de hoek. Gaan ze naar binnen voor een pakketje en hop weer in de dure bak naar huis.
Voedselbanken zijn niet nodig. iemand met een minimum inkomen heeft het absoluut niet slecht en heeft vaak nog meer netto over te houden dan iemand die full-time schoonmaakt.
Enige dat ik vaak zie is dat mensen maar lukraak bij wehkamp e.d. bestellen en dan in de problemen komen. 9 van de 10 die bij de voedselbank lopen hebben het er zelf naar gemaakt.

Gesloten