Het wordt ook hard tijd dat Computerland heel hard aangepakt wordt!
Mij overkwam het volgende:
Op 16 februari 2010 heb ik bij computerland filiaal Ceintuurbaan een Asus P5QL Pro moederbord gekocht. 18 februari 2010 had ik de tijd om het in te bouwen. Helaas bleek het niet mogelijk beeld te krijgen uit dit moederbord. Ik heb het met twee verschillende videokaarten getest en kwam tot de conclusie dat het probleem in het moederbord zat omdat de gebruikte videokaarten en de gebruikte processor wel op een ander moederbord functioneerden. Vrolijk werd ik er niet van omdat ik zo’n ervaring nog niet eerder met Asus producten had.
19 februari 2010 kwam ik terug bij Computerland, filiaal Ceintuurbaan Amsterdam om dat ding om te ruilen voor een ander exemplaar zodat ik dezelfde dag nog de klus geklaard kon hebben. Neemt de verkoper op vrijdag 19 februari 2010 tussen 11.30u en 12.00u het moederbord van me aan, mee naar achter en verklaart vervolgens doodleuk dat er een krasje op zit. Ik heb geen krasje op het moederbord gezien toen ik het weer inpakte, gebruik speciaal gereedschap en heb daarom sterk het idee dat men me om een of andere reden niet gewoon ter wille wilde zijn.
Vervolgens krijg ik een heel zeurverhaal over opsturen naar Asus en weet ik wat meer. Belachelijk. Gezien mij geen keuze gelaten werd heb ik dit moeten accepteren. Ik laat het er echter niet bij zitten en zal er zeker werk van maken om de onderste steen boven te krijgen want ik heb geen beschadigd bord ingeleverd.Thuisgekomen las ik het innameformulier nog eens door en zag daarop staan dat er een beschadiging bij de VGA poort zou zijn. Het betreffende moederbord heeft echter geen VGA poort. Dit sterkt mijn vermoeden dat me een kunstje geflikt is.Mijn inziens was er iets mis met de videochip of de PCI-E poort waaruit het videosignaal komen moet. Een kwestie van een ondeugdelijk exemplaar dus en verder helemaal geen verhalen of beschadigingen.
Achteraf bedenk ik me dat winkelpersoneel zelf wat beschadigd zou kunnen hebben en dat makkelijk doorschuift naar de klant. Maar zo’n scenario kan ik natuurlijk ook nooit bewijzen. Daar ik dankzij dit handige geintje in de winkel waar ik zo’n stunt niet verwachtte geen poot had om op te staan heb ik bij de buurman een ander moederbord gekocht want ik had er dezelfde dag eentje nodig. Ik wil mijn geld terug zodra bij Asus blijkt dat ik een ondeugdelijk exemplaar gehad heb.
Gezien het er helemaal niet op lijkt dat men bij Computerland deze zaak netjes wenst op te lossen wil ik iedere tweaker bij deze waarschuwen om niet wat bij computerland aan te schaffen. Kom je met wat terug, laat mensen het op de toonbank uitpakken en controleren en vraag een handtekening voor onbeschadigde ontvangst. Kennelijk is dat nodig bij Computerland, aan de Ceintuurbaan te Amsterdam.
Aftersales
Computerland is absuluut niet coulant....
ik kreeg de volgende reakties op mijn e-mail naar
[email protected]:
--------------------------------ma 8-3-2010 11:56
Geachte heer ............,
Ik heb contact gehad met de manager van ons filiaal aan de Ceintuurbaan en de regiomanager.
Zij waren beiden aanwezig ten tijde van uw bezoek aan het filiaal en hebben het moederbord gezien.
Voornoemde personen alsmede de medewerker aan de balie hebben gezien dat er krassen over de spoortjes aanwezig waren op het moederbord ten hoogte van een van de PCIE sloten.
Ondanks deze reden is u onderzoek en mogelijk herstel door ASUS aangeboden. Hiervoor is het moederbord opgestuurd naar ASUS. Als de expert bij Asus vaststelt dat de storing aan het bord afkomstig is van de krassen op het moederbord dan zullen de kosten voor herstel voor uw rekening zijn.
In onze brochure Koop en Garantie kunt u lezen hoe Computerland omgaat met begrippen als Koop en Garantie.
--------------------------------di 9-3-2010 13:07
klacht: 20100369
Computerland is niet voornemens de koop ongedaan te maken.
Uw moederbord is voor onderzoek en mogelijk herstel bij ASUS aangeboden. Als de expert bij Asus vaststelt dat de storing aan het bord afkomstig is van de krassen op het moederbord dan zullen de kosten voor herstel voor uw rekening zijn.
In onze brochure Koop en Garantie kunt u lezen hoe Computerland omgaat met begrippen als Koop en Garantie.
-----------------------------------------------------------------------
bovenstaande laatste bericht is een antwoord van mijn e-mail met de volgende tekst:
Zoals ik al aangaf heb ik geen krassen op het moederbord gemaakt.
Ik heb speciaal gereedschap die dergelijke schade voorkomen.
Als er een kras door mij op gemaakt zou zijn had ik niet er mee terug gegaan naar de winkel.
Ik ben netjes met het product omgesprongen en heb in oorspronkelijke staat ingeleverd.
Het feit dat er krasjes op zitten die nauwelijks te zien zijn is mogelijk gekomen door het testen van de werknemer van Computerland.
Ik kwam met het moederbord de winkel in en gaf het aan de verkoper en die ging er mee naar achter, even later kwam hij terug en wees mij op de krasjes.
Verder wil ik u op het volgende wijzen:
http://www.klachtenbond.nl/Garantie.htm
U zult begrijpen dat ik inmiddels mijn geld terug wil.
Mocht u in gebreke blijven zal ik genoodzaakt zijn stappen te ondernemen om dat voor elkaar te krijgen.