Volgens mij kunnen we met deze wijze woorden de discussie wel sluiten, ik heb hier niets meer aan toe te voegen, als anderen hier anders over denken moeten zij dat weten.Dat iets in Nederland is toegestaan zegt niets over de mate van morele verwerpelijkheid. Verder: wat maakt een opmerking kwetsend? Het is een feit dat te veel colporteurs zich op een manier gedragen die door anderen als irritant en agressief wordt ervaren. Dat soort van gedrag wordt over het algemeen door mensen gebezigd die zich weinig aan anderen gelegen is, met andere woorden: de asocialen.
Als je een beetje begrijpt hoe onze maatschappij in elkaar zit, dan weet je dat dergelijke lieden pas je grenzen respecteren als je hen op een manier met die grenzen in aanraking brengt die wel tot hen door dringt. Ze zijn er nota bene op getraind om de gangbare fatsoensnormen te omzeilen en tegen je te gebruiken. Door hen op een respectvolle en fatsoenlijke manier te benaderen *nadat* ze al ruimschoots over je grenzen heen zijn gegaan (aanbellen ondanks duidelijke anti-colportagetekst op de deur *en* onder de bel) geeft hen alleen nog maar meer krediet dan ze verdienen. Typisch geval van klassieke conditionering in zijn zuiverste vorm.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon colporteurs agressief en irritant
Re: Nuon colporteurs agressief en irritant
Inderdaad Ron en nonsens verhaal, wat maakt het mij of mijn partner uit als een persoon aanbelt en probeert iets te verkopen cq toe te lichten, binnen 60 seconden heb je netjes nee gezegd en de verkopende partij kan achter je naam een vinkje zetten.
Wordt er zoveel aangebeld??, ook dat betwijfel ik, veel poeha om niets.
En als er meer deurslijters komen is dat het gevolg van: BEL ME NIET fantoom
walthanas schreef:Dat iets in Nederland is toegestaan zegt niets over de mate van morele verwerpelijkheid. Verder: wat maakt een opmerking kwetsend? Het is een feit dat te veel colporteurs zich op een manier gedragen die door anderen als irritant en agressief wordt ervaren. Dat soort van gedrag wordt over het algemeen door mensen gebezigd die zich weinig aan anderen gelegen is, met andere woorden: de asocialen.misti schreef: colportage is in nederland een toegestaan iets.. als je een vergelijking maakt maak dan een in ieder opzicht niet kwetsende vergelijking. en omdat jij ( ga ervanuit dat ) je een werkende man bent ga ik je toch ook niet vergelijke met een prostitue. Dat zijn vergelijkingen van lik-me-vestje. En daarbij is je mening geven niet verkeerd. Maar u verlaagt zich nu tot het niveau van in uw ogen asosiale mensen. Lekker bezig!
Als je een beetje begrijpt hoe onze maatschappij in elkaar zit, dan weet je dat dergelijke lieden pas je grenzen respecteren als je hen op een manier met die grenzen in aanraking brengt die wel tot hen door dringt. Ze zijn er nota bene op getraind om de gangbare fatsoensnormen te omzeilen en tegen je te gebruiken. Door hen op een respectvolle en fatsoenijke manier te benaderen *nadat* ze al ruimschoots over je grenzen heen zijn gegaan (aanbellen ondanks duidelijke anti-colportagetekst op de deur *en* onder de bel) geeft hen alleen nog maar meer krediet dan ze verdienen. Typisch geval van klassieke conditionering in zijn zuiverste vorm.
Ik hoop dat je nu zelf snapt dat je jehovas asocialen hebt genoemd. Bij deze je kwetsende opmerking. Daarbij als je je eraan stoort dan bel je de politie toch lekker. Omdat het dan simpelweg iets is wat ze niet mogen doen word het opgelost. Maar je bent geen eigen rechter en daarbij als je je verlaagt tot hun niveau ben je in je eigen ogen ook een asociale. Jij kan trots op jezelf zijn als je in de spiegel kijkt!
-
Jehova's zijn nog veel erger dan asocialen. Maar wat heeft dat met de colportge van NUON te maken? Zullen we maar on topic blijven?
Ik heb jehova's helemaal geen asocialen genoemd, dus wijs dat beschuldigende vingertje maar fijn naar iemand anders (lees die betreffende pagina nog maar eens goed na en kijk waar je de tekst van een ander aan mij toebedeeld hebt).misti schreef: Ik hoop dat je nu zelf snapt dat je jehovas asocialen hebt genoemd. Bij deze je kwetsende opmerking. Daarbij als je je eraan stoort dan bel je de politie toch lekker. Omdat het dan simpelweg iets is wat ze niet mogen doen word het opgelost. Maar je bent geen eigen rechter en daarbij als je je verlaagt tot hun niveau ben je in je eigen ogen ook een asociale. Jij kan trots op jezelf zijn als je in de spiegel kijkt!
Verder zie ik geen enkele reden om de politie te bellen als er weer een colporteur aan de deur staat die mijn duidelijk aangegeven anti-leurboodschap bewust negeert: buiten het feit dat die in deze stad voor dat soort dingen echt niet komen, heb ik liever dat ze boeven gaan vangen. Daarnaast laat ik me echt niet intimideren door een stel colporteurs, die kan ik prima zelf fatsoen bijbrengen.
Ik zie mijn eigen grenzen bewaken tegenover dat soort van asociaal colporteursvolk helemaal niet als mezelf verlagen, dus ga me niet lopen vertellen hoe ik mezelf zie of moet zien. Dat zegt alleen iets over hoe jij tegen de wereld aan kijkt.
met meer fatsoen en beleefdheid. Ik heb ook liever geen colportage aan de deur. Maar zodra ik zeg sorry jongens ik hoef dat niet en gebruik alle termen die ik ooit heb geleerd daar. Ik heb ze binnen 1 minuutje weer weggestuurd zonder zelf opgefokt te zijn of hun een slecht gevoel te geven. Mensen die werken voor hun geld verdienen ook respect!.. het is nu eenmaal moeilijk werk vinden en dat werk is er in overvloed.
D'r hangt van mij een briefje op de deur.. Ze moeten daadwerkelijk naar de deur komen om dat te lezen (ik plak namelijk geen hele A4'tjes op m'n deur) en als laatste regel staat er "Negeer deze boodschap, wacht u voor de hond (of het baasje)".
Zo heel af en toe zie ik wel eens iemand naar de deur lopen, en een ogenblik later weer ver(t)rekken.. Ik moet de eerste keer nog meemaken dat iemand alsnog aanbelt om mij wat te verkopen/aansmeren
Zo heel af en toe zie ik wel eens iemand naar de deur lopen, en een ogenblik later weer ver(t)rekken.. Ik moet de eerste keer nog meemaken dat iemand alsnog aanbelt om mij wat te verkopen/aansmeren
kijk eens aan zo kan het ook! veel beter dit!! goed idee voor mijn deur;)Athoz schreef:D'r hangt van mij een briefje op de deur.. Ze moeten daadwerkelijk naar de deur komen om dat te lezen (ik plak namelijk geen hele A4'tjes op m'n deur) en als laatste regel staat er "Negeer deze boodschap, wacht u voor de hond (of het baasje)".
misti schreef:kijk eens aan zo kan het ook! veel beter dit!! goed idee voor mijn deur;)Athoz schreef:D'r hangt van mij een briefje op de deur.. Ze moeten daadwerkelijk naar de deur komen om dat te lezen (ik plak namelijk geen hele A4'tjes op m'n deur) en als laatste regel staat er "Negeer deze boodschap, wacht u voor de hond (of het baasje)".
Nogmaals een hoop poeha over niets, op mijn deur staat niets, ook niet
bijtende hond
emmer water
anti christelijke opmerkingen
Wij openen netjes de deur via een blik door een spion kijker, er komen namelijk ook dorpsbewoners,familie,vrienden,familie en colportanten voor goede doelen aan de deur, nun kan ik me voorstellen hoe de voorstaande groepen zich moeten voelen bij de zich van de tafel gerukt voelende lui, echt Hollands op zijn smals
enHenri42 schreef:Inderdaad Ron en nonsens verhaal, wat maakt het mij of mijn partner uit als een persoon aanbelt en probeert iets te verkopen cq toe te lichten, binnen 60 seconden heb je netjes nee gezegd en de verkopende partij kan achter je naam een vinkje zetten.
Tja Henri, spreek voor jezelf. We wonen namelijk niet allemaal in een dorp.Henri42 schreef: Nogmaals een hoop poeha over niets, op mijn deur staat niets, ook niet
bijtende hond
emmer water
Wij openen netjes de deur via een blik door een spion kijker, er komen namelijk ook dorpsbewoners,familie,vrienden,familie en colportanten voor goede doelen aan de deur, nun kan ik me voorstellen hoe de voorstaande groepen zich moeten voelen bij de zich van de tafel gerukt voelende lui, echt Hollands op zijn smals
Ik wil ook geen bedelende colportanten van goede doelen of lui die mij zo nodig hun geloof op proberen te dringen aan de deur hebben. Als jij er voor kiest om elke keer dat er dergelijk volk aan de deur staat een minuut of meer van je tijd te verkwisten met hen te woord staan, dan moet je dat vooral zelf weten, maar ga anderen die geen behoefte hebben aan dat geleur vooral niet voorschrijven hoe ze daarmee om moeten gaan. De frequentie van het ongewenste bezoek doet er trouwens niet toe, de mate van irritatie en agressie die dergelijk ongenode gasten opwekken als ze aan de deur staan wel.
Ik kan me overigens maar over weinig dingen minder druk maken dan wat onze bezoekers van de boodschap op de deur en onder de deurbel vinden. Die boodschap is namelijk aan de ongenode "bezoekers" gericht die ik niet aan de deur wil hebben.
Ik vind je opmerking over de oorzaak van de toename van colporteurs vanwege het "bel me niet register" ook wel grappig. Nu hebben de meeste mensen eindelijk geleerd hoe ze van de parasieten die hen per telefoon lastig vallen af kunnen komen, dus dan gaat het ongedierte het maar via je voordeur proberen?
Ik meen uit je opmerking iets op te maken van een schuldvraag die je bij mensen neer wilt leggen die niet lastig gevallen willen worden... Vreemde logica, als je het mij vraagt.
Citaat Walhannis:Ik vind je opmerking over de oorzaak van de toename van colporteurs vanwege het "bel me niet register" ook wel grappig. Nu hebben de meeste mensen eindelijk geleerd hoe ze van de parasieten die hen per telefoon lastig vallen af kunnen komen, dus dan gaat het ongedierte het maar via je voordeur proberen?
Ik meen uit je opmerking iets op te maken van een schuldvraag die je bij mensen neer wilt leggen die niet lastig gevallen willen worden... Vreemde logica, als je het mij vraagt.
Ik kijk toch iets anders tegen onze mede landgenoten aan en betittel hun op een fatsoenlijke manier, ik wist niet dat velen het zo ontzettend druk hebben in hun vrije tijd om een enkele keer een verkopende persoon een minuutje te woord te staan.
De deurslijters weten ook niet wie ze aan de andere kant van de deur aantreffen, ene Walhannis zou ik vlug overslaan ivm gevaar voor beledigingen,klappen etc etc, een mooi vredig weekend gewenst met een praatje aan de deur of naar binnen halende voor een bak koffie
Ik kijk toch iets anders tegen onze mede landgenoten aan en betittel hun op een fatsoenlijke manier, ik wist niet dat velen het zo ontzettend druk hebben in hun vrije tijd om een enkele keer een verkopende persoon een minuutje te woord te staan.
De deurslijters weten ook niet wie ze aan de andere kant van de deur aantreffen, ene Walhannis zou ik vlug overslaan ivm gevaar voor beledigingen,klappen etc etc, een mooi vredig weekend gewenst met een praatje aan de deur of naar binnen halende voor een bak koffie
als je daar al agressief van zou worden heb je toch een behoorlijk kort lontje.. daarbij ga je op 1 januari nu echt beter het nieuwe jaar in als je een verkoper hebt afgeblaft.. in dat geval.. ja dan zou ik het ook zo doen.. maarja als je je overal druk om moet maken walhannis..
Sorry hoor voor de gene die hier graag colporaterus aan zijn deur wil hebben
Maar als ik in en ander topic lees dat er iemand zelfs in het buitenland op zijn mobiel gebeld word, en dit word aan gegeven door die persoon dat hij in het buitenland zit en de kosten wel heel hoog zullen worden.
En dan zeggen nou dat is leuk dat u in het buitenland zit, en dan hun verhaal gewoon af gaan zitten maken.
Zou jij daar dan ook gewoon mee door praten, ik denk het niet want de kosten zijn voor jou zelf voor het bellen van die lui.
Maar als ik in en ander topic lees dat er iemand zelfs in het buitenland op zijn mobiel gebeld word, en dit word aan gegeven door die persoon dat hij in het buitenland zit en de kosten wel heel hoog zullen worden.
En dan zeggen nou dat is leuk dat u in het buitenland zit, en dan hun verhaal gewoon af gaan zitten maken.
Zou jij daar dan ook gewoon mee door praten, ik denk het niet want de kosten zijn voor jou zelf voor het bellen van die lui.
Wij hebben geen hondHenri42 schreef:Nogmaals een hoop poeha over niets, op mijn deur staat niets, ook niet
bijtende hond
emmer water
Er staat bij mij ook niets over een emmer water of anti-geloof.
Het hele briefje van mij:
Nou kan je mij veel vertellen, maar in het dorp waar je woont zal het er een stuk rustiger en gemoedelijker aan toe gaan dan in (grote) steden. Heel mijn briefje is niet anti dit of dat, en mensen met goede bedoelingen kunnen dus zonder vrees aanbellen. Als je dan toch het risico neemt om mijn boodschap te negeren dan vraag je er om.Aan de deur word NIET gekocht
en bekeerd worden we NOOIT
Negeer deze boodschap, wacht u voor de hond (of het baasje)
Al met al blijft het grappig om mensen rechtsomkeerd te zien maken na het lezen van mijn briefje.. Dus dit volk heeft geen goede bedoelingen Iedereen gaat er mee om zoals hij/zij dit goed acht, dus laat iedereen in z'n waarde..
dus als de colporteur alsnog bij u aanbelt omdat hij of zei dat goed acht dan laat u die colporteur in zijn of haar waarde.. ikneem aan dat ik dat goed begrijp toch?
Ok, de Oxxio, Greenchoice NEM en NUON spant de kroon wat betreft agressieve colportage, dat hebben we al vaak in Vara Kassa gezien.
ik vind het altijd wel heel makkelijk om colporteurs de schuld te geven.
Die mensen doen ook maar hun werk en worden ingehuurd.
Je kunt toch op zijn minst het fatsoen hebben de colporteur zijn aanbieding te laten doen? en dan kun je altijd nog JA of NEE zeggen. Er zijn alleen teveel colporteurs aan de deur en teveel die hetzelfde verhaaltje vertellen. Maar als niemand overstapt werkt de markt ook niet..helaas zitten er teveel rotte appels tussen die de boel verzieken voor de goedwillenden. Er is geen controle vanuit de verkopersbranche zelf. Dus liegen loont in Nederland. De toezichthouder slaapt..
Er zijn bedrijven die bij de klant thuis een bandopname moeten afnemen, waarom geldt dit niet voor alle bedrijven? Je kunt anders zo iemand erin luizen en pas na een dag wordt je teruggebeld. Veel mensen die binnen 8 dagen afzeggen worden toch overgezet..het gaat puur omn de getallen. Ik laat een colporteur altijd netjes zijn verhaal doen, en dan hoort ie wel of ik interesse heb of nee. Veel Nederlanders zijn gewoonweg te bot voor woorden. Als je 100 euro op straat ziet liggen, dan gaan ze er wel op af maar als ze op energie kunnen besparen weten ze alles beter en willen ze niks veranderen, de mooiste smoezen worden bedacht om de colporteur af te wimpelen. Mensen, gun iedereen zijn werk en ga gewoon op je gevoel af bij de persoon die voor je neus staat en laat hem zijn ID zien en check zwart op wit of ie de waarheid verteld, en zeg dan JA of NEE.
ik vind het altijd wel heel makkelijk om colporteurs de schuld te geven.
Je kunt toch op zijn minst het fatsoen hebben de colporteur zijn aanbieding te laten doen? en dan kun je altijd nog JA of NEE zeggen. Er zijn alleen teveel colporteurs aan de deur en teveel die hetzelfde verhaaltje vertellen. Maar als niemand overstapt werkt de markt ook niet..helaas zitten er teveel rotte appels tussen die de boel verzieken voor de goedwillenden. Er is geen controle vanuit de verkopersbranche zelf. Dus liegen loont in Nederland. De toezichthouder slaapt..
Er zijn bedrijven die bij de klant thuis een bandopname moeten afnemen, waarom geldt dit niet voor alle bedrijven? Je kunt anders zo iemand erin luizen en pas na een dag wordt je teruggebeld. Veel mensen die binnen 8 dagen afzeggen worden toch overgezet..het gaat puur omn de getallen. Ik laat een colporteur altijd netjes zijn verhaal doen, en dan hoort ie wel of ik interesse heb of nee. Veel Nederlanders zijn gewoonweg te bot voor woorden. Als je 100 euro op straat ziet liggen, dan gaan ze er wel op af maar als ze op energie kunnen besparen weten ze alles beter en willen ze niks veranderen, de mooiste smoezen worden bedacht om de colporteur af te wimpelen. Mensen, gun iedereen zijn werk en ga gewoon op je gevoel af bij de persoon die voor je neus staat en laat hem zijn ID zien en check zwart op wit of ie de waarheid verteld, en zeg dan JA of NEE.
waarom zou ik iemand zijn verhaal moeten laten afriedelen als ik toch niet wil overstappen.
Als ik in het begin zeg nee ik stap niet over, en of ik nu bij die ene toch goedkoper uit zou kunnen zijn.
Ik bepaal altijd nog zelf hoeveel ik wil betalen, en niet die ander, en als ik geen behoefte heb om via mijn deur de warmte naar buiten te laten vliegen, dan bepaal ik dat ook zelf.
En heeft dat niks te maken met zij doen gewoon hun werk, en als je dan uiteindelijk door de telefoon zegt ik blijf zitten waar ik zit en je krijgt te horen nou dan betaald u toch lekker meer.
En ik dan zeg ja dan betaal ik maar meer dan is dat mijn eigen keuze, en wens ik niet onbeschoft behandeld te worden.
Want dat is wat hier gaande is de onbeschoftheid van die corporatuers aan de telefoon of aan de deur, verwacht dan op een gegeven moment dan niet van mij dat ik aardig moiet blijven omdat hij zijn werk doet.
Tot nu toe blijf ik nog steeds beleefd, maar als dit meerder keren gebeurd hoef ik toch echt niet meer vriendelijk te blijven.
En die kop koffie ga ik ze zeer zeker niet geven.
Als ik in het begin zeg nee ik stap niet over, en of ik nu bij die ene toch goedkoper uit zou kunnen zijn.
Ik bepaal altijd nog zelf hoeveel ik wil betalen, en niet die ander, en als ik geen behoefte heb om via mijn deur de warmte naar buiten te laten vliegen, dan bepaal ik dat ook zelf.
En heeft dat niks te maken met zij doen gewoon hun werk, en als je dan uiteindelijk door de telefoon zegt ik blijf zitten waar ik zit en je krijgt te horen nou dan betaald u toch lekker meer.
En ik dan zeg ja dan betaal ik maar meer dan is dat mijn eigen keuze, en wens ik niet onbeschoft behandeld te worden.
Want dat is wat hier gaande is de onbeschoftheid van die corporatuers aan de telefoon of aan de deur, verwacht dan op een gegeven moment dan niet van mij dat ik aardig moiet blijven omdat hij zijn werk doet.
Tot nu toe blijf ik nog steeds beleefd, maar als dit meerder keren gebeurd hoef ik toch echt niet meer vriendelijk te blijven.
En die kop koffie ga ik ze zeer zeker niet geven.
elmo43 schreef:Sorry hoor voor de gene die hier graag colporaterus aan zijn deur wil hebben
Maar als ik in en ander topic lees dat er iemand zelfs in het buitenland op zijn mobiel gebeld word, en dit word aan gegeven door die persoon dat hij in het buitenland zit en de kosten wel heel hoog zullen worden.En dan zeggen nou dat is leuk dat u in het buitenland zit, en dan hun verhaal gewoon af gaan zitten maken.
Elmo, sorry geloof jij dat verhaal, Hoe komt zo,n colporteur aan het 06 nummer????????????.
Koffie hoef je ook niemand aan te bieden aan de deur, je kunt wel beleefd antwoorden: SORRY IK KOOP NIET AAN DE DEUR, tijd 59 seconden
Wat een onzin! Ik zie echt niet in waarom ik een colporteur zijn verhaal moet laten doen. Ik ben erg goed in het uitzoeken van wat voor mij de beste keuze is, en ik ben er niet van gediend om belogen of besodemieterd te worden door iemand die niet onafhankelijk is en er dus alleen maar baat bij heeft om mij zijn product of zijn maatschappij aan te smeren. Ik weet het dus inderdaad beter dan die colporteur.VTO1 schreef: ik vind het altijd wel heel makkelijk om colporteurs de schuld te geven.
Je kunt toch op zijn minst het fatsoen hebben de colporteur zijn aanbieding te laten doen? en dan kun je altijd nog JA of NEE zeggen.
-snip-
Dus liegen loont in Nederland. De toezichthouder slaapt.
-snip-
Veel Nederlanders zijn gewoonweg te bot voor woorden. Als je 100 euro op straat ziet liggen, dan gaan ze er wel op af maar als ze op energie kunnen besparen weten ze alles beter en willen ze niks veranderen, de mooiste smoezen worden bedacht om de colporteur af te wimpelen. Mensen, gun iedereen zijn werk en ga gewoon op je gevoel af bij de persoon die voor je neus staat en laat hem zijn ID zien en check zwart op wit of ie de waarheid verteld, en zeg dan JA of NEE.
Al zou ik niet de moeite willen doen om energie te besparen, dan is dat nog steeds mijn keuze en mijn tijd die deze colporteur loopt te verkwisten. De colporteur zou het fatsoen moeten hebben om mijn grenzen te respecteren door niet aan te bellen omdat ik daar fatsoenlijk verzoek, want ik val de colporteur niet lastig maar het is de colporteur die mij onfatsoenlijk lastig valt!
Verder is het argument dat je gebruikt over het moeten controleren of iemand de waarheid spreekt ook niet nuttig: als ik zelf bij een onafhankelijke instantie informatie vergelijk dan hoef ik niet het verkooppraatje van een colporteur op waarheid te controleren. Sterker nog, dan hoef ik dat praatje helemaal niet aan te horen.
Zeg Henri, overdrijven is ook een kunst: Wie heeft het hier over klappen?Henri42 schreef: De deurslijters weten ook niet wie ze aan de andere kant van de deur aantreffen, ene Walhannis zou ik vlug overslaan ivm gevaar voor beledigingen,klappen etc etc, een mooi vredig weekend gewenst met een praatje aan de deur of naar binnen halende voor een bak koffie
Over beledigingen gesproken: de naam is Walthanas, en niet "Walhannis".
Als jij als colporteur mij over zou slaan zou je tenminste doen wat ik wil. Me met rust laten. Maar misschien zit hem hier de oorzaak van je reacties? Ben je soms zelf colporteur?
Colporteurs hebben zelf invloed op de reactie van degene die ze aan de andere kant van de deur aantreffen, door er bewust voor te kiezen om ondanks de waarschuwing op de deur en onder de deurbel toch aan te bellen. Als je door de hond gebeten wordt nadat je over een schutting klimt waar duidelijk "pas op voor de hond" staat is dat ook echt je eigen schuld. Dat kun je die hond net zo min kwalijk nemen als de bewoner die tegen zijn wensen in door een colporteur lastig gevallen wordt.