LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amalgaamvergiftiging/belasting
Re: Amalgaamvergiftiging/belasting
Beste mensen,
Ik herken dit allemaal. Ik voel mij al jaren niet goed...............en niemand kan zeggen wat ik nou echt heb. Ben overal en nergens al geweest, lekker voor de gezondheidszorg want die verdienen klauwen vol geld aan mij! Eigenlijk weet ik zeker dat dit het is...............kwam oude papieren tegen van 2000 (moet je nagaan hoelang ik al loop en ben bang voor alle gevolgen die dit verder nog zal hebben). 1-Methylhistidine ipv normale bloedwaarde tussen de 130 en 390 had ik maar liefst 1101 in mijn bloed. Van jongs af aan ook een erg leuke/fijne tandarts die altijd wel een gaatje zag...of maakte(Tandarts Graven uit Schiedam). En weer een grijze vulling.....................helemaal vol kun je wel zeggen en als kind voelde ik mij al niet goed! Nu ondertussen 41 en al een heleboel apexen gehad. Waar later bleek ook in de kaak/wortel Amulgaam word gespoten. Ondertussen paar kiezen eruit en nog blauwe plekken in mijn kaken zichtbaar, dus die klerezooi zit in mijn kaak(kan nooit meer weg). Dat ik gewoon vergiftigd ben/word terwijl het jaren geleden al verboden is in buitenland, te schandalig voor woorden. Je ziet het de regering / gezondheidszorg maakt ons bewust ziek zodat er aan ons verdiend kan worden! Mijn ma voelde zich ook jaren niet goed, totdat ze een kunstgebit kreeg en opknapte. Mijn broer voelde zich ook jaren niet goed, totdat hij 2 jaar geleden een kunstgebit kreeg en langzaamaan opknapte. Genoeg bewijs zou ik zo zeggen!!!!!!! Bij mij willen ze niet alles trekken, ik proef heel de dag ijzer in mijn mond/bloedsmaak en voel mij nooit goed, altijd moe, hoofdpijn, ziek!! Net of ik elke dag griep heb. Slaap goed, maar daar is alles mee gezegd, altijd spierpijn, overklaarbare klachten. En het gekke is ga je naar ziekenhuis, neuroloog dan zegt hij ik weet niet wat het kan zijn. Ik heb ook al 2 x onverklaarbare blauwe plekken gehad, die wel weer verdwijnen maar toch. Niemand die het weet................nou ik wil. Amulgaamvergiftiging!!!!!! Te schandalig voor woorden. Enne ik ga het bewijzen, al hoewel ik hoop dat dit gaat.......want zoals ik zeg, die klerezooi zit helaas ook in mijn kaken! En dat krijg je er niet uit! Wat hebben jullie gedaan en voelen jullie je al beter? Zijn er bewijzen dat mensen opknappen na het verwijderen van al die zooi uit je mond! En idd schandalig dat je dit zelf moet betalen om die zooi te verwijderen .............terwijl je vergiftigd bent??
Sterkte en ik wil graag meewerken om dit aan te pakken, want de schuld ligt bij de regering die dit product gewoon liet gebruiken in Nederland/gezondheidszorg
Ik herken dit allemaal. Ik voel mij al jaren niet goed...............en niemand kan zeggen wat ik nou echt heb. Ben overal en nergens al geweest, lekker voor de gezondheidszorg want die verdienen klauwen vol geld aan mij! Eigenlijk weet ik zeker dat dit het is...............kwam oude papieren tegen van 2000 (moet je nagaan hoelang ik al loop en ben bang voor alle gevolgen die dit verder nog zal hebben). 1-Methylhistidine ipv normale bloedwaarde tussen de 130 en 390 had ik maar liefst 1101 in mijn bloed. Van jongs af aan ook een erg leuke/fijne tandarts die altijd wel een gaatje zag...of maakte(Tandarts Graven uit Schiedam). En weer een grijze vulling.....................helemaal vol kun je wel zeggen en als kind voelde ik mij al niet goed! Nu ondertussen 41 en al een heleboel apexen gehad. Waar later bleek ook in de kaak/wortel Amulgaam word gespoten. Ondertussen paar kiezen eruit en nog blauwe plekken in mijn kaken zichtbaar, dus die klerezooi zit in mijn kaak(kan nooit meer weg). Dat ik gewoon vergiftigd ben/word terwijl het jaren geleden al verboden is in buitenland, te schandalig voor woorden. Je ziet het de regering / gezondheidszorg maakt ons bewust ziek zodat er aan ons verdiend kan worden! Mijn ma voelde zich ook jaren niet goed, totdat ze een kunstgebit kreeg en opknapte. Mijn broer voelde zich ook jaren niet goed, totdat hij 2 jaar geleden een kunstgebit kreeg en langzaamaan opknapte. Genoeg bewijs zou ik zo zeggen!!!!!!! Bij mij willen ze niet alles trekken, ik proef heel de dag ijzer in mijn mond/bloedsmaak en voel mij nooit goed, altijd moe, hoofdpijn, ziek!! Net of ik elke dag griep heb. Slaap goed, maar daar is alles mee gezegd, altijd spierpijn, overklaarbare klachten. En het gekke is ga je naar ziekenhuis, neuroloog dan zegt hij ik weet niet wat het kan zijn. Ik heb ook al 2 x onverklaarbare blauwe plekken gehad, die wel weer verdwijnen maar toch. Niemand die het weet................nou ik wil. Amulgaamvergiftiging!!!!!! Te schandalig voor woorden. Enne ik ga het bewijzen, al hoewel ik hoop dat dit gaat.......want zoals ik zeg, die klerezooi zit helaas ook in mijn kaken! En dat krijg je er niet uit! Wat hebben jullie gedaan en voelen jullie je al beter? Zijn er bewijzen dat mensen opknappen na het verwijderen van al die zooi uit je mond! En idd schandalig dat je dit zelf moet betalen om die zooi te verwijderen .............terwijl je vergiftigd bent??
Sterkte en ik wil graag meewerken om dit aan te pakken, want de schuld ligt bij de regering die dit product gewoon liet gebruiken in Nederland/gezondheidszorg
Wat zou volgens jou een verhoging van de hoeveelheid 1-methylhistidine in het bloed moeten betekenen?anria1971 schreef:1-Methylhistidine ipv normale bloedwaarde tussen de 130 en 390 had ik maar liefst 1101 in mijn bloed.
Wat ik begrijp is dat de deskundigen niet kunnen zeggen wat je hebt en dat je onverklaarbare klachten hebt. Helemaal onverklaar lijken ze niet te zijn voor je, want je wijst als enige met grote zekerheid de amalgaamvullingen als oorzaak aan.
De voorbeelden van familieleden die je aanhaalt brengen weinig gewicht in de schaal. Het zijn subjectieve waarnemingen. Bovendien bevestigt de literatuur dit niet (1-3).
De klachten die je opsomt zijn ook niet kenmerkend voor een kwikvergiftiging. Daar treden vaker neurologische klachten op (spraakstoornis, minder gevoel in lippen, concentratie- en geheugenverlies, verminderde coordinatie) in plaats van blauwe plekken, grieperig, hoofdpijn en spierpijn.
Er lijkt mij dus meer (of eigenlijk beter) bewijs nodig om amalgaam als overtuigende schuldige aan te wijzen.
In Noorwegen is het gebruik van amalgaamvullingen verboden als één van de maatregelen om de kwikbelasting in het milieu te verminderen. Niet omdat de amalgaamvullingen gezondheidsproblemen zouden veroorzaken.
Referenties
1. White Paper: FDA Update/Review of Potential Adverse Health Risks Associated with. Exposure to Mercury in Dental Amalgam. National Center for Toxicological Research U.S. Food and Drug Administration Presented August 2006 in Draft Form Finalized July 2009.
2. American Dental Association (ADA) Council on Scientific Affairs. Literature review: Dental amalgam fillings and health effects. Amalgam Safety Update July 2009.
3. European Commission: Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risks. The Safety of Dental Amalgam and Alternative Dental Restoration Materials for Patients and Users May 8, 2008
-
Allemaal aan dovemansoren gericht. Mensen die graag amalgaamvullingen de schuld geven van gezondheidsklachten zullen genoeg "bewijs" van hun gelijk weten te vinden op internet.
Ik ben nieuwsgierig of bettygoesorange opgeknapt is na het verwijderen van de vullingen.
Ik laat m'n vulling binnenkort verwijderen omdat ik denk dat ik
een allergische reactie op de vulling heb. Elke keer als m'n weerstand wat
naar beneden gaat heb ik waar m'n wang m'n vulling raakt een pijnlijk rood plek
en dit is erg irritant met eten.
@robjee, ik begrijp dat je dingen graag bewezen ziet maar als leek is het vaak moeilijk om de waarheid boven tafel te krijgen, zeker in sectoren waar geld in omgaat. Een aspartaamvulling lijkt me ook niet veilig.
Ik laat m'n vulling binnenkort verwijderen omdat ik denk dat ik
een allergische reactie op de vulling heb. Elke keer als m'n weerstand wat
naar beneden gaat heb ik waar m'n wang m'n vulling raakt een pijnlijk rood plek
en dit is erg irritant met eten.
@robjee, ik begrijp dat je dingen graag bewezen ziet maar als leek is het vaak moeilijk om de waarheid boven tafel te krijgen, zeker in sectoren waar geld in omgaat. Een aspartaamvulling lijkt me ook niet veilig.
Jouw eerste zin klinkt als hetzelfde als al die complotdenkers elke keer zeggen. Doch zin twee, waarom/want?J & J schreef:@robjee, ik begrijp dat je dingen graag bewezen ziet maar als leek is het vaak moeilijk om de waarheid boven tafel te krijgen, zeker in sectoren waar geld in omgaat. Een aspartaamvulling lijkt me ook niet veilig.
Ik kijk graag naar de bewijzen die er zijn voor bepaalde stellingen. Niet altijd zijn deze aanwezig. Wat betreft amalgaamvullingen wordt het breed gedragen dat er onvoldoende bewijzen zijn voor een nadelig effect op de gezondheid (1, 2). Wanneer deze conclusies worden gewantrouwd lijkt het mij verstandig om met bewijzen te komen. En dan bedoel ik geen testimonials.J & J schreef:@robjee, ik begrijp dat je dingen graag bewezen ziet maar als leek is het vaak moeilijk om de waarheid boven tafel te krijgen, zeker in sectoren waar geld in omgaat. Een aspartaamvulling lijkt me ook niet veilig.
Referenties
1. White Paper: FDA Update/Review of Potential Adverse Health Risks Associated with. Exposure to Mercury in Dental Amalgam. National Center for Toxicological Research U.S. Food and Drug Administration Presented August 2006 in Draft Form Finalized July 2009.
2. European Commission: Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risks. The Safety of Dental Amalgam and Alternative Dental Restoration Materials for Patients and Users May 8, 2008
-
Jum, lekker zoet.Een aspartaamvulling
-
Kwik is gewoon bijna de giftigste stof op de planeet. Dat is gewoon zo
Dat er nergens aantoonbaar is gemaakt dat de vullingen je ziek maken boeit me dan ook geen ruk. Kwik is gif, in welke hoeveelheid dan ook. En ja. Het is aangetoond dat er wel degelijk kwik vrijkomt uit die vullingen.
Doe wat je wil, geloof wat je wil. Discussieren met mij heeft geen zin. Ik heb mijn eigen mening en die van anderen zijn voor mij onbelangrijk. Laat jouw tandarts gewoon lekker zijn amalgaam in je mond proppen. Het zal mij wat boeien dat jouw tandarts die lelijke kwikhoudende vullingen verkiest over een mooier gezonder alternatief. Niet huilen als er over tig jaar opeens wordt aangetoond dat jouw kanker toch veroorzaakt is door je mond vol met glimmers. En nee ook niet je tandarts willen aanklagen dan. Je wist zelf ook wel dat er gif in je mondje kleeft.
Dus in principe kan je zelf wel een logische conclusie trekken. En zo niet dan doen je kinderen, of hun kinderen dat wel. Gaat vanzelf.
Dat er nergens aantoonbaar is gemaakt dat de vullingen je ziek maken boeit me dan ook geen ruk. Kwik is gif, in welke hoeveelheid dan ook. En ja. Het is aangetoond dat er wel degelijk kwik vrijkomt uit die vullingen.
Doe wat je wil, geloof wat je wil. Discussieren met mij heeft geen zin. Ik heb mijn eigen mening en die van anderen zijn voor mij onbelangrijk. Laat jouw tandarts gewoon lekker zijn amalgaam in je mond proppen. Het zal mij wat boeien dat jouw tandarts die lelijke kwikhoudende vullingen verkiest over een mooier gezonder alternatief. Niet huilen als er over tig jaar opeens wordt aangetoond dat jouw kanker toch veroorzaakt is door je mond vol met glimmers. En nee ook niet je tandarts willen aanklagen dan. Je wist zelf ook wel dat er gif in je mondje kleeft.
Dus in principe kan je zelf wel een logische conclusie trekken. En zo niet dan doen je kinderen, of hun kinderen dat wel. Gaat vanzelf.
over composiet zijn anders (ook) boeken te schrijven hoor, en daar zie ik eigenlijk nu het regelmatiger gebruikt wordt meer maar ook andere problemen mee dan met amalgaam. in een 25 jaar praktijk eigenlijk geen problemen gezien, behalve bij de mensen die de vullingen eruit MOESTEN hebben omdat deze of gene dat gezegd had.. de meesten zie je niet meer terug, degenen die ik wel terug gezien heb waren niet van hun problemen af, die bij nader onderzoek ook van andere aard bleken te zijn.over een mooier gezonder alternatief
Amalgaam is nog altijd voor de tandarts zelf het schadelijkst en dan mn nog op moment van eruit moeten halen.
en je haalt vrij kwik en gebonden kwik door elkaar, de basisfout die de meeste mensen maken over dit onderwerp.
ik begrijp overigens uit je reactie dat je dus ook o.a. geen vis eet.
maar goed discussiëren heeft inderdaad geen zin, al helemaal niet omdat je in je reactie laat zien je niet echt verdiept te hebben erin.
Hij blijft leukaspartaamvullingen
-
bprosman schreef:Hij blijft leukaspartaamvullingen
lekker zoet
Van nature zit kwik in de aardkorst en atmosfeer. Door wind, water, vulkaanuitbarstingen, etc verspreid het zich over de aarde. Ons lichaam is dus gewend om met kleine hoeveelheden kwik om te gaan.Sjappedoelie schreef:Kwik is gif, in welke hoeveelheid dan ook.
De relatie die je legt met kanker is mij ook niet helemaal duidelijk. Een te hoge blootstelling aan kwik geeft voornamelijk neurologische problemen (afhankelijk van de vorm).