LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamster"hotel" Blokker

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Squappy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:47

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Squappy »

D2Freak30 schreef:
Squappy schreef:Ow, zeer zeker wel. Om te beginnen hebben beiden een hartje dat klopt. Evenveel recht om te leven..Toch??
Ho eens even...Maar wat als alles nu juist omgekeerd was? De dieren op de plek staan waar de mens nu staat, intelligentie, emotie, COMMUNICATIE etc, en wij als mens zijnde onze bekken niet open konden trekken. Ooit daarover nagedacht?
Vooruit, 1 reactie omdat jij het bent. De meest onzinnige "wat als" die ik ooit gehoord heb, maar goed.
Ach houd toch op..lekker boeiend joh, maar hieruit concludeer ik wel dat ik hier te maken heb met een persoontje die er waarschijnlijk vrij veel moeite heeft om zich te verplaatsen in andermans schoenen. :wink:
D2Freak30 schreef: Je bedoeld hamsters, die andere hamsterrassen in de meeste gevallen niet kunnen verdragen en direct afmaken?
Als ik zo om me heen kijk is er ook hetzelfde gaande onder het mensenras...

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Shareena schreef:Is moeilijk he lezen? Wie heeft het over een uurtje?
Het gaat om het idee ...
D2Freak30 schreef:Ik had het over een corrigerende tik, niet over appelweek afslaan. Bovendien had ik het over de opvoeding van kinderen, niet van dieren. Ook bij deze tik is bewezen dat hij goed helpt, wat niet wegneemt dat je veel op kunt lossen met praten/belonen.
Bij kinderen is dit vaak wel nodig ja maar die begrijpen dat tenminste dieren meestal niet.
D2Freak30 schreef:Kun je dat de consument kwalijk nemen? Ik vind dat je, als je naar een dierenspeciaalzaak gaat, er vanuit mag gaan dat je deskundig advies krijgt. Het zou leuk zijn als ik na dit advies ook nog op internet moet gaan zoeken of dit uberhaupt waar is. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Daarom zeg ik toch ook dat ik mijn excuses aanbied omdat het voor ons zo overduidelijk is pakken wij de mensen die wel gewoon erop vertrouwen dat de dierenwinkel deskundig advies geeft te hard aan. Dat neemt in mijn ogen nog niet weg dat je normaal toch op meerdere plekken je informatie inwint. Zowiezo praktisch ieder huishouden heeft tegenwoordig de beschikking over internet.
D2Freak30 schreef:Ik begrijp je voorliefde voor dieren niet helemaal. Ok, dat niet alle dieren het even goed hebben, ala. Maar er zijn zelfs mensen die het niet goed hebben, dat vind ik veel zorgwekkender. Als niemand al iets om deze mensen geeft, laat staan dat er dan nog rekening word gehouden met dieren.
Ik vind dieren leuk en er zijn nog veel meer dingen waarom ik de nodige aandacht aan dieren besteedt en er dus een bepaalde voorliefde voor heb maar daar hoef ik het hier niet over te hebben want dat zul je denk ik toch nooit snappen. Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die het minder goed hebben maar daar wordt denk ik al genoeg naar gekeken.
D2Freak30 schreef:Dan blijf ik aan de gang. Zolang ik de beestjes in een kooi zie zitten en ze het niet bar slecht zie hebben ben ik tevreden. Zou ik me er wel aan storen, zou ik me meteen storen aan het feit dat het niet beter word. Misschien zelfs wel alleen maar slechter. Heeft dat zin? Nee. Is dit je kop in het zand steken? Misschien wel, maar naar mijn mening zijn er belangrijke problemen waar ik me druk over kan maken.
Ik stoor me over het algemeen alleen aan dingen waar ik iets aan kan doen en ik denk dat we met genoeg mensen iets kunnen doen aan het dierenwelzijn hier in Nederland. Je storen of druk maken om dingen waar je niks of bijna niks aan kunt doen vind ik overbodig natuurlijk heeft hier iedereen zijn voorkeuren in maar als er al een persoon is die zijn kop uit het zand haalt en met goede open ogen naar het dierenwelzijn kijkt dan ben ik blij.
D2Freak30 schreef:Ik vind dat je veel afgeeft op WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK. Mag ik je er even op attent maken dat een onderdeel van wetenschappelijk onderzoek bestaat uit dierenproeven.
Oké het is misschien wel wetenschappelijk onderzoek en ervaring maar toch ik denk dat een bepaalde mate van onderzoek wel nodig is om te begrijpen hoe alles in elkaar steekt zodat we niet nog meer kapot maken als mens zijnde.
Verder om nogmaals te benadrukken ik ben nog nooit in een laboratorium geweest ofzo maar met al die wetten die er voor gelden zal toch een groot deel van deze laboratorium dieren een beter leven hebben dan een doorsnee huishamster. Dat is toch te triest voor woorden of niet?
D2Freak30 schreef:Als het dieronvriendelijk is maar van de verzorger afhangt of ze ook een prettig leven leiden (ik neem aan dat een echte liefhebber de hamster wel eens uit de kooi haalt en "vrij" rond laat rennen, en idd de echte liefhebber zou nooit zon klein kooitje halen maar goed) dan valt dit op zich best mee. Hamsters hebben voldoende beweging nodig en daarvoor moet vaak een radje worden aangeschaft (waar ook voorwaarden aan zitten). Zo kun je ook een bult compenseren lijkt mij.
Het probleem is vaak dat de meeste kleine kooitjes ook te klein zijn om een fatsoenlijk rad in te zetten. In mijn ogen moet er in een hamsterkooi een fatsoenlijk rad zitten, water, voer, een huisje met nestmateriaal en een bakje zand. In de meeste kleine kooien past dit nog niet eens allemaal erin.
Verder zullen er ook genoeg hamsters zijn die niet de hele dag in zo'n radje willen zitten, de meeste willen ook gewoon over het zaagsel racen door buizen WC rolletjes e.d. , ze willen klimmen en gewoon gek doen.
Dat kan ook niet in een klein kooitje.

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door LindavdB »

Shareena schreef:
LindavdB schreef:
Shareena schreef:Respect voor je dier, helemaal mee eens ja, maar wie zegt dat iemand die deze kooi koopt verder niet goed is voor zijn dier? Misschien zit dat diertje wel een aantal uren buiten zijn kooi zoals mijn konijn!
Niet iedereen over een kam scheren, is te makkelijk!
Je haalt hem er een uurtje uit, waarna hij er alsnog 23 uur in zit. Dat is net zoiets zeggen als: ach, mijn konijn/cavia heeft geen maatje nodig, want ik knuffel hem een uur per dag! Hartstikke leuk, maar een dag heeft 24 uur.

Is moeilijk he lezen? Wie heeft het over een uurtje?
Nou, vooruit, omdat jij het bent maak ik er 3 uur van. Blijft er nog 21 uur over (je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik niet kan rekenen).

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Sterl »

Haags Hopje : ik ben het helemaal met je eens.
Goed van je dat je dit gebeuren aankaart. Blijf dit doen, ook een hamsterleven is een leven.

tamaric
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 12:50

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door tamaric »

even voor de duidelijkheid er bestaan wel wetten voor het welzijn van huisdieren en daar horen bepaalde minimum hokmaten voor hamsters ook bij.
Het VEZ (Vereniging van liefhebbers van Exotische Zoogdieren) geeft minimum eisen aan diverse hokmaten voor knaagdieren.
het probleem is alleen dat de meeste mensen daar niet naar kijken.
een dwerghamster zou wel in het blokker kooitje kunnen, maar dan moet hij de gelegenheid hebben om regelmatig uit z'n kooi te komen om vrij rond te lopen (onder toezicht uiteraard). een hamster is van nature zeer nieuwsgierig en heeft behoefte aan afwisseling dus zorg regelmatig voor nieuw speelgoed (wc-rolletje leeg, stukjes hout, klimmateriaal, nieuw nestmateriaal.) verstop z'n voer zodat hij moet zoeken, geef 'm uitdagingen....
de minimale afmeting voor een hamsterkooi is 50 x 30 groter is altijd goed en verdiepingen in de kooi nemen geen extra ruimte in beslag voor het baasje maar geeft wel extra ruimte voor de hamster.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

tamaric schreef:even voor de duidelijkheid er bestaan wel wetten voor het welzijn van huisdieren en daar horen bepaalde minimum hokmaten voor hamsters ook bij.
Het VEZ (Vereniging van liefhebbers van Exotische Zoogdieren) geeft minimum eisen aan diverse hokmaten voor knaagdieren.
het probleem is alleen dat de meeste mensen daar niet naar kijken.
een dwerghamster zou wel in het blokker kooitje kunnen, maar dan moet hij de gelegenheid hebben om regelmatig uit z'n kooi te komen om vrij rond te lopen (onder toezicht uiteraard). een hamster is van nature zeer nieuwsgierig en heeft behoefte aan afwisseling dus zorg regelmatig voor nieuw speelgoed (wc-rolletje leeg, stukjes hout, klimmateriaal, nieuw nestmateriaal.) verstop z'n voer zodat hij moet zoeken, geef 'm uitdagingen....
de minimale afmeting voor een hamsterkooi is 50 x 30 groter is altijd goed en verdiepingen in de kooi nemen geen extra ruimte in beslag voor het baasje maar geeft wel extra ruimte voor de hamster.
Ik ben heel benieuwd waar de minimum afmetingen voor een hamsterkooi wettelijk zijn vastgelegd, kun je ons even laten zien waar dat staat?
Zelfs op het hamsterforum vond ik dit berichtje, dus een liefhebber, die ook een kooitje heeft aangeschaft en er zelfs een syrische hamster in heeft geplaatst.....
Noukels: Geplaatst: 08 Sep 2009 20:29
________________________________________
Ik vind het erg goed dat er hier moeite gedaan wordt om te voorkomen dat iemand als ik een kooitje koopt bij de Blokker!
Maar als ik kijk naar de verhouding van hamster in de folder en naar mijn syrtje in het kooitje dan is mijn syrtje zelfs kleiner dan in de folder!
Dus die verhouding kan wel...
Dit veranderd niets aan het feit dat de er in de kooi gruwelijk gefotoshopt uitziet
Ik zal niet zeggen dat de discussie hiermee beeindigd is, maar dat er schijbaar onder de hamsterliefhebbers ook "raar volk" zit. Toch grappig dat die mensen daar niet veroordeeld worden tot dierenmishandelaars en hier wel...

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Het is dan dat ik het niet gezien heb anders gebeurd dat echt wel.
Maar ik denk dat die mensen die dat doen er zowiezo nog wel achter komen een syrische hamster blijft niet altijd zo klein.

Squappy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:47

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Squappy »

D2Freak30 schreef:
Noukels: Geplaatst: 08 Sep 2009 20:29
________________________________________
Ik vind het erg goed dat er hier moeite gedaan wordt om te voorkomen dat iemand als ik een kooitje koopt bij de Blokker!
Maar als ik kijk naar de verhouding van hamster in de folder en naar mijn syrtje in het kooitje dan is mijn syrtje zelfs kleiner dan in de folder!
Dus die verhouding kan wel...
Dit veranderd niets aan het feit dat de er in de kooi gruwelijk gefotoshopt uitziet
Ik zal niet zeggen dat de discussie hiermee beeindigd is, maar dat er schijbaar onder de hamsterliefhebbers ook "raar volk" zit. Toch grappig dat die mensen daar niet veroordeeld worden tot dierenmishandelaars en hier wel...
Die hamster in kwestie zit intussen in een 70x45x60, geen zorgen :wink:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Shareena »

Nou, vooruit, omdat jij het bent maak ik er 3 uur van. Blijft er nog 21 uur over (je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik niet kan rekenen).
Mijn god, wat ben jij bevooroordeeld...! Zoals ik al aangaf: je moet mensen niet over een kam scheren...

Gesloten