LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e dsb rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@kweenie

hééél goed kweenie jouw visie zie ik wel zitten, de prijs voor bellen moet opgetrokken worden
tot laten we zeggen €1,25 per minuut. (voor 2010 dan wel).
Dan brengt het inderdaad meer op.

Dan weten we zeker dat malloten die dat niet kunnen betalen
en/of vragen hebben omdat hun intelligentie te laag is niet bellen
en dat diegene die wél dat geld hebben en het normaal vinden dat de telefoniste apart betaald dient te worden
(die zit er namelijk óók niet gratis..) nog eens een extra duitje in het toch al verliesgevende bedrijf stoppen.
Dus óók nog eens sociaal.

Prettige neveneffect is dat ik dan waarschijnlijk nóg iets meer ga vangen aan dividend/koerswinst,
maar ik kan mij niet voorstellen dat diegene die betalen voor een betaal pakket (ahh, dáár komt die naam vandaan..)
voor dat kleine beetje extra een probleem gaan maken.

mvgr en alvast bedankt voor uw vrijwillige bijdrage

Noble

ps: ik hoop niet dat de topic starter een probleem heeft met waar het nu allemaal heen vliegt... :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Noble schreef: ps: ik hoop niet dat de topic starter een probleem heeft met waar het nu allemaal heen vliegt... :lol:
Die zal allang zijn afgehaakt.

Overigens had ik het over een normaal tarief, maar ja, lezen is blijkbaar moeilijker dan sarcastisch zijn.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ kweenie

Niks mis met lezen hiero.. :wink:

Maar dan wél even graag een verduidelijking van jouw kant betreffende
"normaal" tarief .

Niet zo héél lang geleden kon je banken nog gratis bellen.
Toen kwamen de 0800 en 0900 nummers.
Vervolgens de 10 ct/min
daarna de...... 15 ct/min
en ook de .......20 ct/min is al in gebruik

LET OP dit zijn € centen en niet lang geleden was gewoon bellen 2 €cent..!!
dit is dus van 2002 tot aan de laatste verhoging (begin 2009) maar liefts (respectievelijk)
500% 750% en 1.000% gestegen in de afgelopen 7 jaren.
En dat terwijl je gewoon je bank wilt bellen met een vraag over je inboedel ofzo..

Als míjn verzekerings tussenpersoon een bandje laat starten met:
DIT NUMMER KOST U 10 cent per minuut....
spreek ik in: ik ga mijn contracten met u zo spoedig mogelijk opzeggen!!


Hierbij mijn vraag aan jou:
tot wáár zijn het voor jou "normale" tarieven
en wanneer is het ook voor jou niet normaal meer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Een normaal tarief vind ik tot bv. 10 cpm.

Ik vind het trouwens prima dat mensen bij een bank of andere instelling afhaken als die niet meer gratis bereikt kan worden, hoor. (Net als dat ik het prima vind dat je uit principe niet voor een rekening wilt betalen.) Ik wil alleen aangeven dat aan die op het oog gratis bereikbaarheid ook een kostenplaatje hangt, wat per saldo wel eens duurder zou kunnen zijn dan als er een normaal tarief wordt gehanteerd.

En uiteindelijk moeten die kosten betaald worden. Bij de ene bank betekent dat misschien iets hogere kosten voor de rekening, bij de andere bank iets hogere leentarieven, bij de derde bank misschien een iets lagere rentevergoeding op de betaalrekening. Het gaat mij er daarbij dus niet om dat het telefoontarief kostendekkend zou moeten zijn of zo, maar dat een niet-gratis nummer veel onzinnige telefoontjes zou kunnen schelen. Als er een kleine drempel is voor mensen om met de bank te bellen, dan zou dat heel veel telefoontjes kunnen schelen, wat uiteindelijk in het voordeel van de rekeninghouder zou kunnen uitpakken.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ kweenie

Een beldrempel dus.... maar voor wie??

"hoger" opgeleide mensen zullen (denk ik) niet zo snel een "simpele" vraag stellen
Dus juist mensen die mindersnel iets snappen zijn van deze regel de dupe.
Is dat eerlijk?? Sociaal??

Juist díe mensen MOETEN vragen kunnen stellen zónder drempel, om te voorkomen dat ze iets afnemen wat ze niet helemaal snappen,
kijk maar eens naar (voorbeeldje..) de DSB "ik wist niet wat ik afnam... " mensen hier alleen al op het radar forum.
wat uiteindelijk in het voordeel van de rekeninghouder zou kunnen uitpakken.
kan je mij één voorbeeld noemen ééntje maar....
wat tot een verláging van je internetrekening bijdrage resulteeerde van de grootbanken???

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@peter0 nog wat: ik spreek voor mijzelf, niet voor anderen, graag dus ook niet mijn post generaliseren naar anderen.

@mee eens met kweenie, alle 0900 nummers tot 10 cent per minuut vind ik acceptabel en alle banken hebben een 0900 nummer behalve de asn bank en triodos die een lokaal nummer hebben. De drempel van een 0900 nummer kan ik begrijpen, een paar jaar geleden hoorde je veel klachten over mensen die, omdat het toch gratis was, maar gewoon gingen bellen, een soort van gezelschapslijn werd je serieuze klantenservice dan.

Diezelfde groep trouwens Noble die jij nu aanhaalt belt zo goed als zeker mobiel naar het 0900 nummer van de bank, ongeacht de gratis mogelijkheden die je her en der op internet vindt....

Verder zijn de rentepercentages van internetonly spaarrekeningen hoger dan bij rekeningen met papier etc. en heeft de ing alle rekeningkosten omlaag gedaan/gelijk gehouden bij de fusie.

Neemt niet weg dat een beetje concurrentie goed is, het is dan ook jammer dat ing/postbank en abn/fortis een bank worden/zijn.

En o ja, leestip, speciaal voor Noble: blauw bloed, over de (niet positieve) verandering van de postbank naar ing mentaliteit, oftewel van ambtenaren naar bankmensen...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ kweenie & rvkeuken

Oke, voor jullie dus de 10 ct/min limiet....
pech gehad voor de mensen die iets minder snel snappen, hadden ze maar verder moeten leren...

en als de banken daar overheen gaan?? wat doen jullie dan??
gewoon uit nieuwgierigheid...

Wat de kostenverlaging bij de fusie betreft,
ging het maandbedrag/kwartaalbedrag naar beneden bij een van deze banken??

en zónder het daarna bij het volgendejaar dduubbeell en dwars weer in te lopen??

Als ik even naar de tarieven kijk wat ik betaalde bij de postbank/ING toen/nu... zie ik geen verlaging...
eerder een stevige verhoging, en dat was mijn rede voor vertrek.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

dat mijn topic een andere wending neemt, oke

wat ik echter niet begrijp is dat de mensen die hier beweren dat ze bij een bepaalde bank zitten omdat deze sociaal is..........................
niet reageren op het feit dat inderdaad de sociaal minder sterke groep de dupe is van die verhoogde tarief nummers.

aan rvkeuken
ik spreek voor mijzelf, niet voor anderen, graag dus ook niet mijn post generaliseren naar anderen.
heel vreemd rvkeuken, in hetzelfde stukje notabene....
Diezelfde groep trouwens Noble die jij nu aanhaalt belt zo goed als zeker mobiel naar het 0900 nummer van de bank
hoe weet jij dat?? heb jij informatie die wij niet hebben??

en nog eentje
klachten over mensen die, omdat het toch gratis was, maar gewoon gingen bellen, een soort van gezelschapslijn werd je serieuze klantenservice dan
.

gingen die mensen bellen over boodschappen doen op de markt?
of over hoe de band van hun fiets geplakt moet worden?

of zou... zou het mogelijk kunnen zijn dat die vragen toch iets met hun rekening/betalingen te maken had, maar dat de vraag vrij makkelijk was.
En wie maakt uit dat de vraag te makkelijk was en er dus betaald dient te worden?? laat mij raden, de banken bepalen dat, en niet de sociaal zwakkere mensen, die hebben er geen verstand van wat ze moeilijk vinden en wat niet.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik heb het over mijn opmerking: ik hoef mijn bank niet te bellen, want ik kan gewoon naar het buitenland overmaken via internet, wat jij generaliseert naar niemand hoeft, volgens mij, mijn bank te bellen.
Dat heb ik dus nooit gezegd, net zoals ik (volgens mij) niet heb gezegd dat mijn bank sociaal is, sowieso is dat een term die hier niet (vaak) gebruikt wordt voor banken....

Vervolgens de sociaal zwakkeren, tja, hier heb ik geen bewijs voor, is een aanname van mijn kant, maar je zou kunnen beamen dat mensen die minder goed geinformeerd zijn, minder snel overstappen op internetplusbellen oid en minder snel alternatieve nummers zoeken op internet, die zouden met al hun vragen volgens jou theorie beter naar asn bank kunnen, want dat is de enige bank met een echt gratis nummer.

Daarnaast is ook dsb overgestapt van een 0800 nummer naar een 0900 nummer, en het misbruik van 0800 nummers ging niet specifiek over banken, maar over bedrijven in het algemeen:
http://www.bellen.com/nieuws/steeds-min ... mmers.aspx (uit 2006, staan nog zeer veel soortgelijke artikelen op internet)

@noble; dsb is al van 0800 naar 0900, wat doe jij nu? zoals gezegd ik gebruik de telefonische klantenservice niet/amper, daarvoor heb ik mail en zolang er een alternatief nummer is, gebruik ik eventueel dat wel. Waarschijnlijk doe ik dus niets en wat betreft de kosten: dat was in 2009, we zullen zien wat 2010 brengt.

PaulusK
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2008 20:00

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door PaulusK »

Peter-O, je bent zo stil... :D

Gesloten