GJvdZ schreef:renegade66 schreef:dat is niet helemaal waar agro, upc maakt absoluut wel fouten. maar welk bedrijf doet dat nu niet?
wat wel vast staat is dat het merendeel van de klanten zelf de fouten maken. daarbij doel ik voornamelijk op de storingen. klanten veroorzaken die regelmatig tot vaak zelf en verwachten dat upc dat wel ff oplost.
wat de mensen niet weten is dat upc ondersteuning van het signaal bied tot aan de inkomende kabel, dat wil zeggen de AOP (abonnee overname punt ) in de meterkast en de WCD in de meterkast. tot daar is het ten alle tijden verantwoording en kosten voor UPC. dit zijn ook de voorwaarden waaraan UPC een abonnement verbind.
echter heel veel klanten hebben al eens een aanpassing gedaan door de WCD te vervangen of een versterker in de meterkast te plaatsen rechtstreeks op de groene kabel en bovendien ook niet retour geschikt. dan gaan ze UPC bellen dat de boel niet werkt en verwachten een monteur om dit te verhelpen. de helpdesk is er om dit er uit te filteren zodat er niet onnodig een monteur heen hoeft en zo alle kosten voor UPC of de klant te besparen.
tja en dan komen de klachten want die mensen vinden nu dat er zo moeilijk gedaan wordt en men wordt niet goed geholpen door upc.
Dit verhaaltje is dus werkelijkheid en gebeurd bij 6 op de 10 klachten.
en dan is het heel makkelijk om als klant upc en zijn medewerkers leker af te branden.
want ja, je gaat toch niet vertellen dat je zelf met je poten aan de spullen van UPC hebt gezeten en een aanpassing hebt gemaakt of een goedkoop flutkabeltje in elkaar hebt gedraaid!!!!!
nee, UPC pest dan zijn klanten weg.
en dit zijn dingen die ik dagelijks van de 10 á 12 opdrachten zeker voor de helft van meemaak. geloof het of niet.
Goed verhaal. Hoe vaak zie je niet dat mensen een goedkoop versterkertje bij gamma halen en dan gaan klagen vanwege het slechte beeld. Een goede HF-versterker is al duurder om te maken dan die rommel die ze in de bouwmarkten verkopen.
Inderdaad een heel goed verhaal maar dat gaat bij mij dus niet op. Alles is geïnstalleerd door een gecertificeerde firma die weet hoe een versterker, kabel, aansluiting eruit moet zien. De boel aflevert met een meetrapport dat de demping illustreert en alles is prima in orde. En het gaat hier niet om de beeld beleving maar om doodgewoon eens zonder uitval INTERNET te hebben.
Dat het volgens Renegade66 bij veel mensen gebeurt is leuk maar dat had niets van doen met dit topic. De "helpdesk" aldaar maakt fouten, plant verkeerd, is/was niet bereikbaar. Meneer Renegade66 ziet dat als een aanval op zijn domein. Raar want hij is monteur.
Paar keer uitgelegd, met als conclusie dat ik volgens hem een zielig mannetje ben.
Sorry hoor maar nu blijkt ook nog eens dat Renegade66 helemaal niet bij UPC werkt, hij wordt gedetacheerd via allerlei firma's die infra-techniek in hun portefeuille hebben. Is toch wezenlijk wat anders dan wat meneer neerplenst op dit forum!