LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)
Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)
Ik hen heb zojuist weer bericht gehad van Doltje, met een rekening van 50 euro voor juni 2009, met daarachter een brief deze is overgedragen aan een gerechtdeurwaarder. En dat alle kosten en rente met betrekking van de gerechtdeurwaarder voor mijn rekening komen. Wel staat er nog dik gedrukt dat ik dit kan voorkomen door alsnog te betalen. Beetje vaag allemaal. want het het eenmaal al overgedragen is aan een deurwaarder kan je de betaling niet meer overmaken omdat dit te laat is. Maar goed. Ik ben benieuwd, ik betaal het niet. Ik heb ook nog nooit wat aangevraagd bij de belastingdienst dus ik ben zoiezo niet verplicht om hem te betalen aangezien hij nog helemaal geen diensten heeft verleend. Hebben jullie deze brief ook al ontvangen? en hebben jullie iemand gezien?
-
Welke adressen moet je gebruiken bij de aangifte naar de belastingdient?
Graag de info van KOAH en Doltje.
Krijgen wij nog een jaaropgave van Doltje voor dit jaar?
Graag de info van KOAH en Doltje.
Krijgen wij nog een jaaropgave van Doltje voor dit jaar?
Ik heb net een brief gehad van doltje waarin vermeld staat dat doltje overgenomen wordt door Gob Layla, hoogeveen. er staat in de brief
Zoals wij reeds eerder hebben geinformeerd stopt doltje met haar werkzaamheden. Reeds!!!!!!!!!???????? Ik heb nooit eerder iets ontvangen hierover. Maar goed er staat verder in dat er voor ons niets veranderd, alleen moeten we dan een contract invullen en terug sturen?? ik heb nog nooit eerder van Layla te Hoogeveen gehoord, en ik heb ook een opzegbrief naar doltje toegestuurd. Ik vul dit contract niet in, misschien is het wel weer 1 van zijn trucs
Zoals wij reeds eerder hebben geinformeerd stopt doltje met haar werkzaamheden. Reeds!!!!!!!!!???????? Ik heb nooit eerder iets ontvangen hierover. Maar goed er staat verder in dat er voor ons niets veranderd, alleen moeten we dan een contract invullen en terug sturen?? ik heb nog nooit eerder van Layla te Hoogeveen gehoord, en ik heb ook een opzegbrief naar doltje toegestuurd. Ik vul dit contract niet in, misschien is het wel weer 1 van zijn trucs
Hoi, ook wij kregen vandaag, 16-11-2009, een brief van Doltje waarin ze aangeven per 10 sept. jl. te zijn gestopt. Merkwaardig is dat er geen datum is vermeld op de brief en dat ze voordoen dat wij reeds eerder op de hoogte zijn gesteld. Nou, niet dus!
Wij hebben er geen vertrouwen meer in en stoppen met dit bureau.
Wij hebben er geen vertrouwen meer in en stoppen met dit bureau.
Hallo allemaal,
Ik heb net ook dezelfde brief gekregen. ( en was ook verbaasd over dat reeds....nog nooit eerder geinformeerd door Doltje... ) Wij willen in ieder geval niet met Layla in zee....... weet iemand hoe je dat aan moet geven? Moet je opzeggen? Of het gewoon laten gaan en dit negeren?
Ik heb net ook dezelfde brief gekregen. ( en was ook verbaasd over dat reeds....nog nooit eerder geinformeerd door Doltje... ) Wij willen in ieder geval niet met Layla in zee....... weet iemand hoe je dat aan moet geven? Moet je opzeggen? Of het gewoon laten gaan en dit negeren?
-
- Contacteer:
Gedupeerden die in 2009 nog betaald hebben :
Doe aangifte.
Want:
- de brieven over deurwaarders en zo, zou je (heel zwart wit mischien) kunnen zien als poging tot afpersing, danwel bedreiging.
- Fraude - want men weigert noodzakelijke gegevens te geven die de belastingdienst eist, en een eerlijk bedrijf geeft deze ook (kloppend).
Daarnaast zou een berichtje naar de FIOD ook wonderen kunnen doen, aangezien er toch sprake is van enigzins verdacht financieel handelen.
Voor de gedupeerden - veel succes.
Nog een tip: als je aangifte doet, geef het aangiftenummer door.
Dan kunnen anderen zich bij de politie melden en zich bij deze aangifte aansluiten, danwel in hun aangifte ernaar verwijzen - is het voor de opsporing ook makkelijker.
Doe aangifte.
Want:
- de brieven over deurwaarders en zo, zou je (heel zwart wit mischien) kunnen zien als poging tot afpersing, danwel bedreiging.
- Fraude - want men weigert noodzakelijke gegevens te geven die de belastingdienst eist, en een eerlijk bedrijf geeft deze ook (kloppend).
Daarnaast zou een berichtje naar de FIOD ook wonderen kunnen doen, aangezien er toch sprake is van enigzins verdacht financieel handelen.
Dan kunnen anderen zich bij de politie melden en zich bij deze aangifte aansluiten, danwel in hun aangifte ernaar verwijzen - is het voor de opsporing ook makkelijker.
Dat geldt dan toch alleen, als aan ze betaald hebt, na 10-9-2009? Daarvoor waren ze toch nog wel "legaal "?
-
Kan iemand mij helpen aan het adres van KOAH zoals dat op de aanvraag stond???
-
Doltje staat gewoon in de kvk....
Doltje 24322718 0002
Parkstraat 15 -25, 2514JD 's-Gravenhage Nevenvestiging
Kvk.nl
Doltje 24322718 0002
Parkstraat 15 -25, 2514JD 's-Gravenhage Nevenvestiging
Kvk.nl
Guardian72 schreef:Gedupeerden die in 2009 nog betaald hebben :
Doe aangifte.
Want:
-
Pffff.... ik moet even bijkomen: heb hieronder net gelezen waar ik al een lange tijd bang voor was: opgelicht...
Al deze forumteksten duizelen mij enorm.
UPDATE 16-11-2009
Vandaag mijn tweede boze brief geschreven aan Doltje en net voordat ik deze wilde posten ontving ik zowaar post.
Met daarin de brief dat ze per 10 september jl (2 maanden terug!!!) met hun werkzaamheden zijn gestopt) zoals eerder geïnformeerd (NOT!). Dat ze per 11 september een overeenkomst hebben bereikt met Gastouderbureau LAYLA te Hoogeveen (Friesland!!!) voor overname van uw contract en verdere verzorging en begeleiding. Hierbij zit een nieuw contract. Of we deze z.s.m willen ondertekenen en weer willen voorzien van een Verklaring omtrent goed gedrag (Dure grap!)... Ik ben perplex. NIET DOEN DUS!!!
Als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen?!:
- aangifte doen bij de politie
- belastingdienst bellen
- als de sodemieter een ander gastouder bureau zoeken
- en zeker niet meer betalen...
Wie corrigeert of vult mij aan?
Groet van wederom een gedupeerde
Al deze forumteksten duizelen mij enorm.
UPDATE 16-11-2009
Vandaag mijn tweede boze brief geschreven aan Doltje en net voordat ik deze wilde posten ontving ik zowaar post.
Met daarin de brief dat ze per 10 september jl (2 maanden terug!!!) met hun werkzaamheden zijn gestopt) zoals eerder geïnformeerd (NOT!). Dat ze per 11 september een overeenkomst hebben bereikt met Gastouderbureau LAYLA te Hoogeveen (Friesland!!!) voor overname van uw contract en verdere verzorging en begeleiding. Hierbij zit een nieuw contract. Of we deze z.s.m willen ondertekenen en weer willen voorzien van een Verklaring omtrent goed gedrag (Dure grap!)... Ik ben perplex. NIET DOEN DUS!!!
Als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen?!:
- aangifte doen bij de politie
- belastingdienst bellen
- als de sodemieter een ander gastouder bureau zoeken
- en zeker niet meer betalen...
Wie corrigeert of vult mij aan?
Groet van wederom een gedupeerde
-
Beste allemaal,
Ik zou absoluut niet in zee gaan met dat nieuwe bedrijf, misschien wel weer het zelfde geintje als van KOAH naar Doltje.
Ik ben zelf nu overgestapt naar KOBA: nette mensen, goed gesprek, houden de kosten laag door alles via internet te doen, wel komen ze gewoon thuis voor de bezoeken natuurlijk!
Verder heb ik geprobeerd aangifte te doen maar mij werd verteld dat dit een civiele zaak is en de politie kan daar niets mee.
Verder kan je de KVK bellen voor dat KVKNummer.
Mensen ga niet in zee voor hetzelfde geld is het weer dezelfde vent, je weet maar nooit.
Succes ermee allemaal!!!!!!!!!!!!!
ik heb trouwens nog geen definitief bericht van de belasting gehad, andere wel??
Ik zou absoluut niet in zee gaan met dat nieuwe bedrijf, misschien wel weer het zelfde geintje als van KOAH naar Doltje.
Ik ben zelf nu overgestapt naar KOBA: nette mensen, goed gesprek, houden de kosten laag door alles via internet te doen, wel komen ze gewoon thuis voor de bezoeken natuurlijk!
Verder heb ik geprobeerd aangifte te doen maar mij werd verteld dat dit een civiele zaak is en de politie kan daar niets mee.
Verder kan je de KVK bellen voor dat KVKNummer.
Mensen ga niet in zee voor hetzelfde geld is het weer dezelfde vent, je weet maar nooit.
Succes ermee allemaal!!!!!!!!!!!!!
ik heb trouwens nog geen definitief bericht van de belasting gehad, andere wel??
Beste (gedupeerde) mensen,
ik ben ook een klant van Doltje geweest. Ik ben al een tijd terug van doltje naar gastouderbureau layla overgestapt. Ik kan ze zeker aanraden. Het is niet dezelfde eigenaar, dat las ik in de reacties. De eigenaar van gastouderbureau layla is een vrouw want ik heb haar meerdere keren gesproken.
Ik wens jullie veel succes (en sterkte)!!!
Groetjes een lotgenoot.
ik ben ook een klant van Doltje geweest. Ik ben al een tijd terug van doltje naar gastouderbureau layla overgestapt. Ik kan ze zeker aanraden. Het is niet dezelfde eigenaar, dat las ik in de reacties. De eigenaar van gastouderbureau layla is een vrouw want ik heb haar meerdere keren gesproken.
Ik wens jullie veel succes (en sterkte)!!!
Groetjes een lotgenoot.
-
ik zou inderdaad maar niet in zee gaan met Layla. ik heb ook het e.e.a. bekeken op internet en dit gastouderbureau klopt ook niet. je kan ook een GGD controle rapport van dit gastouderbureau vinden en daar staat dat het een gastouderbureau is zonder klanten. dit was vorig jaar april. Misschien geopend om klanten als ons weer door te kunnen sluizen, zoals er eerder is gebeurd van KOAH naar Doltje. de eigenaar, dhr. Bidou (staat in GGD rapport), is ook verantwoordelijk voor Dar el Hanan. Op een ander forum las ik dat iemand is opgeroepen als getuige in een strafzaak tegen deze man/ gastouderbureau. dus niet echt zuivere koffie. ik ben dus op zoek gegaan naar een ander gastouderbureau, want dit is een verhaal wat door blijft lopen zonder goede afloop vrees ik. Ben nu bij Gastouderbureau Trumpy aangesloten. Erg over te spreken, goede begeleiding, weten waar ze het over hebben en administratief ook alles op orde. daar is zeker wat voor te zeggen aangezien ik nog steeds geen jaaropgave 2008 heb! maar goed, ben geloof ik niet de enige.....succes allemaal!
Hallo
Ook ik had dezelfde problemen. Ik kon ze niet bereiken, mailen en de post kwam terug. Overal achteraan gebeld, maar niemand kon me vertellen of ze niet meer bestonden. Ook de belastingdienst niet. Ik heb alles binnen tot en met september en vanaf september zit ik bij gastouderbureau de Hondsrug. Ze doen dit met terugwerkende kracht. Ze zijn al op huisbezoek geweest en er is al precies geregeld wat er voor 2010 klaar moet zijn. Echt heel wat anders. Ook ik heb de definitieve opgave van 2008 nog niet terug van de belastingdienst. Ook ik heb van 2008 van KOAH geen definitieve jaaropgave gekregen, maar ik heb alle informatie opgestuurd met wat ik betaald heb. Ik heb ook nog geen reactie gehad van de belastingdienst, dat het niet goed was. Dus ik wacht af.
Ook ik had dezelfde problemen. Ik kon ze niet bereiken, mailen en de post kwam terug. Overal achteraan gebeld, maar niemand kon me vertellen of ze niet meer bestonden. Ook de belastingdienst niet. Ik heb alles binnen tot en met september en vanaf september zit ik bij gastouderbureau de Hondsrug. Ze doen dit met terugwerkende kracht. Ze zijn al op huisbezoek geweest en er is al precies geregeld wat er voor 2010 klaar moet zijn. Echt heel wat anders. Ook ik heb de definitieve opgave van 2008 nog niet terug van de belastingdienst. Ook ik heb van 2008 van KOAH geen definitieve jaaropgave gekregen, maar ik heb alle informatie opgestuurd met wat ik betaald heb. Ik heb ook nog geen reactie gehad van de belastingdienst, dat het niet goed was. Dus ik wacht af.
-
Hallo,
Ook wij zijn lees ik zojuist allemaal gedupeerd door doltje.
Ik wilde net toevalling nog twee rekeningen betalen, omdat er een brief bijzat dat het aan een gerechtsdeurwaarder werd overgedragen als we de twee rekeningen nu niet direct gingen betalen.
Maar ik dacht, laat ik eerst even gaan googlen, en ja hoor. Er word dus aangeraden om niet te betalen, en ga dat nu dus ook niet meer doen.
Succes ermee.
En ook ik, wacht gewoon maar die zogenaamde gerechtsdeurwaarder af.
PS: Over die nieuwe gob-layla, het is wel van een ander persoon, maar zowel de eigenaar van doltje als de eigenaar van Layla, komen uit hetzelfde land, dus ze kennen elkaar heus wel. Verder is die Layla alleen maar te bereiken onder een 06nr: 06-11883532. Waar ik toevallig vandaag na gebeld hebt, dat we voor hun geen interesse hebben als gastouderbureau, waar de eigenaar zei: als je de formulieren niet instuurt die bij de brief van Doltje zaten, dan zul je niet ingeschreven worden.
DUS GEWOON NIETS INSTUREN NAAR LAYLA EN ER ZAL NIETS GEBEUREN.
Het rare nog aan de brief van doltje is deze tekst:
u stuurt uw maandelijkse urenstaat naar ons en wij sturen u de factuur voor de registratiekosten.
Huh??? Als je na een ander gaat, waarom zou je dan gewoon nog je uren naar Doltje toesturen???
Ook wij zijn lees ik zojuist allemaal gedupeerd door doltje.
Ik wilde net toevalling nog twee rekeningen betalen, omdat er een brief bijzat dat het aan een gerechtsdeurwaarder werd overgedragen als we de twee rekeningen nu niet direct gingen betalen.
Maar ik dacht, laat ik eerst even gaan googlen, en ja hoor. Er word dus aangeraden om niet te betalen, en ga dat nu dus ook niet meer doen.
Succes ermee.
En ook ik, wacht gewoon maar die zogenaamde gerechtsdeurwaarder af.
PS: Over die nieuwe gob-layla, het is wel van een ander persoon, maar zowel de eigenaar van doltje als de eigenaar van Layla, komen uit hetzelfde land, dus ze kennen elkaar heus wel. Verder is die Layla alleen maar te bereiken onder een 06nr: 06-11883532. Waar ik toevallig vandaag na gebeld hebt, dat we voor hun geen interesse hebben als gastouderbureau, waar de eigenaar zei: als je de formulieren niet instuurt die bij de brief van Doltje zaten, dan zul je niet ingeschreven worden.
DUS GEWOON NIETS INSTUREN NAAR LAYLA EN ER ZAL NIETS GEBEUREN.
Het rare nog aan de brief van doltje is deze tekst:
u stuurt uw maandelijkse urenstaat naar ons en wij sturen u de factuur voor de registratiekosten.
Huh??? Als je na een ander gaat, waarom zou je dan gewoon nog je uren naar Doltje toesturen???
jes, hier hetzelfde. was niet van plan mee te gaan naar dat Layla gebeuren, vast het zelfde als van koah naar doltje
AMEHOELA
helaas kreeg ik wel net een brief van de belasting dienst... kan het volledige bedrag wat ik aan kinderopvangtoeslag voor mn gastouder heb gekregen terug betalen.... ik werd even knettergek toen ik het las
hoe de (*^*&%^% moet ik dat OOIT bij elkaar schrapen??!!
ben de wanhoop nabij
overigens heb ik nooit eerder iets gehoord van een overname... dat kan toch niet? een brief sturen "hallo wij zijn 3 maanden geleden gestopt" ?!
die vent maakt me zo woest
AMEHOELA
helaas kreeg ik wel net een brief van de belasting dienst... kan het volledige bedrag wat ik aan kinderopvangtoeslag voor mn gastouder heb gekregen terug betalen.... ik werd even knettergek toen ik het las
hoe de (*^*&%^% moet ik dat OOIT bij elkaar schrapen??!!
ben de wanhoop nabij
overigens heb ik nooit eerder iets gehoord van een overname... dat kan toch niet? een brief sturen "hallo wij zijn 3 maanden geleden gestopt" ?!
die vent maakt me zo woest
-
Hoi!
Ik vreesde gisteren ook voor zo'n brief toen er een rode envelop op de mat lag. Maar dat ging gelukkig alleen maar of ik door wilde geven of ik in 2010 een geschikt bureau had en anders moet je opzeggen. Ze zijn erg hard bezig dus.
Het kan toch niet zo zijn, dat wanneer wij alle Doltje fakturen betaald hebben en ook onze gastouders met de belastingcenten, dat ze ons kunnen verplichten de toeslag terug te betalen? Wij/Jij hebt aan alle verplichtingen voldaan. Doltje blijft in gebreken....
Wanneer ik in de gelegenheid ben moet ik ook bellen met de belasting, eens ijken wat die aan mij verteld.
Wordt vervolgd dus.
Mo
Ik vreesde gisteren ook voor zo'n brief toen er een rode envelop op de mat lag. Maar dat ging gelukkig alleen maar of ik door wilde geven of ik in 2010 een geschikt bureau had en anders moet je opzeggen. Ze zijn erg hard bezig dus.
Het kan toch niet zo zijn, dat wanneer wij alle Doltje fakturen betaald hebben en ook onze gastouders met de belastingcenten, dat ze ons kunnen verplichten de toeslag terug te betalen? Wij/Jij hebt aan alle verplichtingen voldaan. Doltje blijft in gebreken....
Wanneer ik in de gelegenheid ben moet ik ook bellen met de belasting, eens ijken wat die aan mij verteld.
Wordt vervolgd dus.
Mo
Op het moment dat je de facturen kunt overleggen bij de belastingdienst hoeft het bedrag tot 10 september niet te worden terug betaald.
Alle facturen na die datum van Doltje geven je géén recht op de toeslag. Men moet dus per 10 september een ander gastouderbureau inschakelen. (mijn advies is om iig niet met Layla in zee te gaan, we zijn al genoeg genaaid)
Alle facturen na die datum van Doltje geven je géén recht op de toeslag. Men moet dus per 10 september een ander gastouderbureau inschakelen. (mijn advies is om iig niet met Layla in zee te gaan, we zijn al genoeg genaaid)
-
Hoi allemaal,
ik kreeg ook vandaag de brief van Doltje dat ze gestopt zijn enz enz en dat we het contract kunnen sturen naar Layla maar volgens mij is dat hetzelfde postbusnummer als wat Doltje sinds kort ook heeft waar sommige mensen bericht van hadden wat ik hier op het forum had gelezen let op jongen het GGD rapport heb ik ook gelezen veel dingen klopte ook niet, of konden ze beoordelen allemaal vage antwoorden vind ik persoonlijk.
LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP
dat we niet weer het DUPE worden van deze man of medebedriegers.!!!!
ik kreeg ook vandaag de brief van Doltje dat ze gestopt zijn enz enz en dat we het contract kunnen sturen naar Layla maar volgens mij is dat hetzelfde postbusnummer als wat Doltje sinds kort ook heeft waar sommige mensen bericht van hadden wat ik hier op het forum had gelezen let op jongen het GGD rapport heb ik ook gelezen veel dingen klopte ook niet, of konden ze beoordelen allemaal vage antwoorden vind ik persoonlijk.
LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP
dat we niet weer het DUPE worden van deze man of medebedriegers.!!!!
Ga toch weg bij al die vage bureau's, neem ook zelf verantwoordelijkheid door je te verdiepen in de Kinderopvangtoeslag en neem niet alles aan wat zo'n gastouderbureau zegt. Doltje is sinds september 2009 niet meer geregistreerd en bij die Layla (naam klinkt al niet vertrouwd) zal het niet veel beter zijn. Zal niet verbaasd zijn als het dezelfde persoon is die er achter zit. Deze bureau's kunnen NOOIT aan de eisen van 2010 voldoen en ouders let op: geen gekwalificeerde en geen geregisteerde gastouder betekent geld terug betalen aan de belastingdienst. Check de grote gastouderbureau's die wel hun zaakjes voor 2010 op orde hebben, goede voorlichting geven en minimaal 2 x per jaar aan huis komen voor een kwaliteitsbezoek bijv. gastouderservice Nederland, ViaViela etc. Zijn overigens nog goedkoper dan Doltje.