LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Publi Force
-
Re: Publi Force
Even een update:
In februari zouden twee van de drie abonnementen afgelopen moeten zijn, er is geen geld afgeschreven, maar ik heb verder niets, maar dan ook niets van Publi Force gehoord. En inderdaad, de bladen verschijnen wel érg onregelmatig.
Rare jongens, daar bij Publi Force.
In februari zouden twee van de drie abonnementen afgelopen moeten zijn, er is geen geld afgeschreven, maar ik heb verder niets, maar dan ook niets van Publi Force gehoord. En inderdaad, de bladen verschijnen wel érg onregelmatig.
Rare jongens, daar bij Publi Force.
Ik heb sinds kort ook flink problemen met publi force. Heb een abonnement op Stars & Luxury. Mijn Februari tijdschrift ontving ik pas eind maart. Maart tijdschrift heb ik nog steeds en niet en April zou onderweg moeten zijn. Iedere maand hetzelfde gezeur. Krijg wel netjes een e-mail terug maar steeds met dezelfde slappen excuses. Heb laten weten mijn abonnement te willen beëindigen maar dat kan aaleen middels een aangetekende brief zeggen ze. Belachelijk. Ik werk zelf op de abonnementen afdeling van een maandblad en wij gaan toch echt wel wat soepeler om met opzeggingen. Ik heb hierover ook al informatie over opgezocht in het burgerlijk wetboek en hierin staat dat een abonnement dat via internet./e-mail is afgesloten ook via dezelfde weg kan worden beëindigd. Volgens de medewerkster van Publi force geldt dit wel voor sportabonnementen en internetabonnementen meer zijn tijdschiften abonnementen hier niet in opgenomen. Ik heb inmiddels als gedreifd met een rechter en resitutie geëist voor het niet leveren van mijn tijdschriften. k heb ook al een vraag over dit onderwerp gestuurd naar mijn rechtsbijstand verzekering. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte hoe dit gaat aflopen.
Hier ook iemand die vorig jaar abonnement op dier.nl schriftelijk heeft opgezegd.
Was 11 maart weer 19,95 afgeschreven van mijn rekeningnummer.
Heb de bank opdracht gegeven om het bedrag terug te storten, is gedaan, de bank zal me nu machtigings stopkaarten sturen, moet er ingevuld 1 naar publiforce sturen en 1 naar mijn bank.
Heb per contactformulier pf nog klacht gestuurd, opgezegd is opgezegd, en hier is het voor mij mee afgedaan. Halen ze na insturen stop weer van mijn bankrekening af kan de bank er een individuele weigering op zetten.
Zo ga je niet met mensen om om je eigen hachje te redden.
Was 11 maart weer 19,95 afgeschreven van mijn rekeningnummer.
Heb de bank opdracht gegeven om het bedrag terug te storten, is gedaan, de bank zal me nu machtigings stopkaarten sturen, moet er ingevuld 1 naar publiforce sturen en 1 naar mijn bank.
Heb per contactformulier pf nog klacht gestuurd, opgezegd is opgezegd, en hier is het voor mij mee afgedaan. Halen ze na insturen stop weer van mijn bankrekening af kan de bank er een individuele weigering op zetten.
Zo ga je niet met mensen om om je eigen hachje te redden.
-
Er is deze maand 2 x 39,95 afgeschreven van mijn rekening voor het blad 'de Moestuin', een blad waar ik geen abonnement op heb. Ik heb een jaar geleden iemand dit blad cadeau gedaan voor een jaar, en dit betaald.
De website van Publi Force is uit de lucht. Het lijkt erop dat men probeert zo snel mogelijk nog zoveel mogelijk te incasseren voor men van de aardbodem verdwijnt. Opletten dus!
Ergens anders las ik:
Tot voor 6 maanden terug was ik de producent van de bladen van PubliForce ( oa Moestuin)
Om PubliForce mijn facturen niet betaalde, ben ik gestopt met produceren en een rechtszaak tegen ze begonnen.
Nu blijkt dat ze mij niet betalen, omdat het mij te verwijten zou zijn, dat zo veel mensen hun abonnement opzeggen. Gezien de reacties op veel forums lijkt het feit dat de bladen al tijden elk maand te laat komen ( nu weer het oktober nummer pas half november bij de leden in de bus) eerder een reden waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen. Ook het feit dat het lidmaatschap veel te snel wordt ge-ind lijkt me ook een reden om het lidmaatschap op te zeggen. Mochten jullie actie willen ondernemen, dan hebben jullie mijn steun. het is toch van de zotte dat PubliForce zijn leveranciers ( = redacteuren )niet wil betalen om een kul reden en dan bij de leden geld zonder toestemming en ook nog eens te snel int. Mochten jullie een enveloppe willen overhandigen bij kantoor PubliForce dan ben ik daar als journalist ( met fotograag!) graag bij. Wellicht dat publiciteit dit bedrijf tot een betere service dwingt en tot betalen van hun rekeningen.
Alle redenen dus om uw rekeningoverzichten heel goed in de gaten te houden!
De website van Publi Force is uit de lucht. Het lijkt erop dat men probeert zo snel mogelijk nog zoveel mogelijk te incasseren voor men van de aardbodem verdwijnt. Opletten dus!
Ergens anders las ik:
Tot voor 6 maanden terug was ik de producent van de bladen van PubliForce ( oa Moestuin)
Om PubliForce mijn facturen niet betaalde, ben ik gestopt met produceren en een rechtszaak tegen ze begonnen.
Nu blijkt dat ze mij niet betalen, omdat het mij te verwijten zou zijn, dat zo veel mensen hun abonnement opzeggen. Gezien de reacties op veel forums lijkt het feit dat de bladen al tijden elk maand te laat komen ( nu weer het oktober nummer pas half november bij de leden in de bus) eerder een reden waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen. Ook het feit dat het lidmaatschap veel te snel wordt ge-ind lijkt me ook een reden om het lidmaatschap op te zeggen. Mochten jullie actie willen ondernemen, dan hebben jullie mijn steun. het is toch van de zotte dat PubliForce zijn leveranciers ( = redacteuren )niet wil betalen om een kul reden en dan bij de leden geld zonder toestemming en ook nog eens te snel int. Mochten jullie een enveloppe willen overhandigen bij kantoor PubliForce dan ben ik daar als journalist ( met fotograag!) graag bij. Wellicht dat publiciteit dit bedrijf tot een betere service dwingt en tot betalen van hun rekeningen.
Alle redenen dus om uw rekeningoverzichten heel goed in de gaten te houden!
-
In een eerdere reactie gaf ik al aan dat het einde van Publi Force niet ver meer lijkt te zijn.De website van Publi Force is uit de lucht.
-
Ik denk dat het zeker goed ik om Publi force weer aandacht aan besteed moet worden door Radar.
Heb mijn abonnement Body Mind netjes meer dan 6 weken voor het einde van het lidmaatschap opgezegd. En zelfs zoals ze zelf melden aangetekend.
Maar toch in maart schreven ze 19,95 af voor Body Mind. Hierdoor heb ik TNT post al laten onderzoeken over de door mij aangetekende verstuurde brief te Capelle a.d. IJssel (Klaverbaan 83, 2908KD)
Het wordt steeds meer een reclameblad waar ik echt niet op zit te wachten.
Ik heb net bij de bank aangegeven dat de incasso gestorneerd dient te worden. En bij toch nog de zending van de Body minds, dit retour afzender te doen.
Nu overweeg ik ook de moestuin en Diermagazine bij hun ook op te zeggen. Juist ook omdat ik blijkbaar niet de enige ben met deze problematiek. Moet het toch voldoende zijn om via een gewone email of brief een abonnement kunnen opzeggen?.
Met vriendelijke groeten,
Rianne Maas
Heb mijn abonnement Body Mind netjes meer dan 6 weken voor het einde van het lidmaatschap opgezegd. En zelfs zoals ze zelf melden aangetekend.
Maar toch in maart schreven ze 19,95 af voor Body Mind. Hierdoor heb ik TNT post al laten onderzoeken over de door mij aangetekende verstuurde brief te Capelle a.d. IJssel (Klaverbaan 83, 2908KD)
Het wordt steeds meer een reclameblad waar ik echt niet op zit te wachten.
Ik heb net bij de bank aangegeven dat de incasso gestorneerd dient te worden. En bij toch nog de zending van de Body minds, dit retour afzender te doen.
Nu overweeg ik ook de moestuin en Diermagazine bij hun ook op te zeggen. Juist ook omdat ik blijkbaar niet de enige ben met deze problematiek. Moet het toch voldoende zijn om via een gewone email of brief een abonnement kunnen opzeggen?.
Met vriendelijke groeten,
Rianne Maas
-
Juridisch gezien is een gewone brief of mail voldoende. Je zit echter met de bewijslast, en aangezien Publi Zooi niet van plan is abonnementen te annuleren zullen ze zich er voortdurend op beroepen dat brieven en mails niet aankomen.Moet het toch voldoende zijn om via een gewone email of brief een abonnement kunnen opzeggen?.
Ze verwijzen ook naar het colofon in hun tijdschrift dat opzeggen aangetekend moet, ook al is dit wettelijk gezien nonsens.
Vergeet niet dat de tijdschriften bestaan bij de gratie van de adverteerders. Adverteerders die alleen advertentieruimte kopen omdat de oplage zo hoog lijkt te zijn. Echter, als niemand nog die pulp afneemt, is er geen oplage meer, en blijven de adverteerders ook weg -> exit Publi Force. Dus vandaar dat ze alle mogelijke moeite doen om te voorkomen dat de opzeggingen hen bereiken. Feitelijk worden de abonneebestanden kunstmatig en op een onwettige wijze hoog gehouden.
Aangezien desondanks steeds meer abonnees weglopen, en ik het idee heb dat een heel groot deel van de oplagen weliswaar gedrukt, maar niet eens verstuurd worden bij gebrek aan abonnee's, snap je wel dat het einde van Publizooi nabij is.
3.1 Alle aanbiedingen van de Uitgever zijn vrijblijvend. De Uitgever behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om het Lidmaatschapstarief te wijzigen. De Uitgever is verplicht het actuele tarief Lidmaatschapstarief door middel van publicatie in de Titel mee te delen aan het Lid.
Dit staat in de algemene voorwaarden van publi force. Je hebt trouwens geen abonnement maar een lidmaatschap. Wie weet hoe dit zit, geldt de stilzwijgende verlenging voor een jaar dan wel?
wie weet raad met deze onverkwikkelijke zaak?
ook bij mij deze maand 2 x 39,95 geincasseerd, heb ze gestorneerd
Dit staat in de algemene voorwaarden van publi force. Je hebt trouwens geen abonnement maar een lidmaatschap. Wie weet hoe dit zit, geldt de stilzwijgende verlenging voor een jaar dan wel?
wie weet raad met deze onverkwikkelijke zaak?
ook bij mij deze maand 2 x 39,95 geincasseerd, heb ze gestorneerd
In oktober 2009 een abonnement genomen op het blad Fotaal voor € 19,95 verzend- en administratiekosten. Dit zou voor een jaar lang het blad zijn. Nu is er vandaag € 39,95 afgeschreven, uiteraard zeer onterecht. Termijn van 1 jaar is nog lang niet voorbij, amper op de helft. Website van Fotaal laat zien dat het blad van naam veranderd is en daar een nieuwe prijs bij hoort, neem aan dat het geheel hier mee te maken heeft. Is meteen reden om op te zeggen.
Mail gestuurd om op te zeggen, en ga morgen het bedrag laten storneren. De verwijzing naar het artikel in boek 6 van BW hier op het forum is compleet correct. Daarom ben ik ook zeker niet bang voor incasso, deze kan namelijk niets behalve uiteindelijk voor rechter laten komen. Echter zal ik dat met veel plezier tegemoet zien als bijna afgestudeerd rechtenstudent
Ben wel benieuwd wat voor ervaringen mensen hebben gehad tot nu toe met het incassobureau van Publi Force. Het is overigens goed mogelijk dat dit bureau van dezelfde eigenaar is, aangezien iedereen in NL een incassobureau mag starten.
Mail gestuurd om op te zeggen, en ga morgen het bedrag laten storneren. De verwijzing naar het artikel in boek 6 van BW hier op het forum is compleet correct. Daarom ben ik ook zeker niet bang voor incasso, deze kan namelijk niets behalve uiteindelijk voor rechter laten komen. Echter zal ik dat met veel plezier tegemoet zien als bijna afgestudeerd rechtenstudent
Ben wel benieuwd wat voor ervaringen mensen hebben gehad tot nu toe met het incassobureau van Publi Force. Het is overigens goed mogelijk dat dit bureau van dezelfde eigenaar is, aangezien iedereen in NL een incassobureau mag starten.
Een tijdje terug heb ik al een stukje op het forum geschreven over deze oplichters bende
Ik heb een klacht ingediend wegens niet leveren van mijn tijdschrift en heb resitutie geeist. Ze zouden dit doorgeven aan de financiele adminstratie. Nou das gebeurd maar wat zie ik tot mijn verbazing: er is twee keer €39.95 van mijn rekening geboekt ipv van mijn geld terug te krijgen en dat terwijl mijn abonnementen nog tot zeker Novermber lopen
ik heb er nu helemaal klaar mee! Ik heb de incasso's meteen teruggeboekt! Ik zou ze goed in de gaten houden vwant het zijn de grootsmogelijke oplichters die God onder de zon heeft!
Ik heb een klacht ingediend wegens niet leveren van mijn tijdschrift en heb resitutie geeist. Ze zouden dit doorgeven aan de financiele adminstratie. Nou das gebeurd maar wat zie ik tot mijn verbazing: er is twee keer €39.95 van mijn rekening geboekt ipv van mijn geld terug te krijgen en dat terwijl mijn abonnementen nog tot zeker Novermber lopen
ik heb er nu helemaal klaar mee! Ik heb de incasso's meteen teruggeboekt! Ik zou ze goed in de gaten houden vwant het zijn de grootsmogelijke oplichters die God onder de zon heeft!
-
- Contacteer:
@ Ciro:
Ga bij de bank langs, en laat een 'selectieve blokkade' aanbrengen voor dat rekeningnummer wegens misbruik incassobevoegdheden.
Je kan ook gelijk overwegen om aangifte te doen wegens diefstal, en mogelijk fraude (met incassomachtigingen).
Dit klinkt inderdaad als een bedrijf wat nog snel even geld probeert te innen, voordat het failliet gaat.
hoe dan ook - onderneem actie, blokkade is het minste.
Ga bij de bank langs, en laat een 'selectieve blokkade' aanbrengen voor dat rekeningnummer wegens misbruik incassobevoegdheden.
Je kan ook gelijk overwegen om aangifte te doen wegens diefstal, en mogelijk fraude (met incassomachtigingen).
Dit klinkt inderdaad als een bedrijf wat nog snel even geld probeert te innen, voordat het failliet gaat.
hoe dan ook - onderneem actie, blokkade is het minste.
Beste Guardian72
Hartelijk dank voor de tip
Ik heb al contact gehad met ING om een incassoblokkade door te geven maar ik moet volgens hun eerst een intrekking to machting sturen aan publiforce
Dit heb ik vorige week ook gedaan en ik denk dat deze is aangekomen en dat ze daarom nu nog even geld willen cashen
Ik heb alles al teruggeboekt en ik denk dat ik idd mijn rechtsbijstand ga inschakelen
Oh en trouwens: voor al die mensen die geen reactie krijgen op hun e-mails...stuur je bericht maar eens naar [email protected]
Ik heb meerdere keren met haar gemaild..niet dat je er ook maar iets aan hebt maar toch..!!!
Ik heb al contact gehad met ING om een incassoblokkade door te geven maar ik moet volgens hun eerst een intrekking to machting sturen aan publiforce
Dit heb ik vorige week ook gedaan en ik denk dat deze is aangekomen en dat ze daarom nu nog even geld willen cashen
Ik heb alles al teruggeboekt en ik denk dat ik idd mijn rechtsbijstand ga inschakelen
Oh en trouwens: voor al die mensen die geen reactie krijgen op hun e-mails...stuur je bericht maar eens naar [email protected]
Ik heb meerdere keren met haar gemaild..niet dat je er ook maar iets aan hebt maar toch..!!!
-
- Contacteer:
Met alle respect - maar dit is onzin.Ciro schreef:Beste Guardian72
Jij hebt GEEN machtiging voor 2x dat bedrag gegeven - dus hoe kan men vragen deze in te laten trekken?
Het beste is langsgaan bij je kantoor, en ID meenemen, en vragen om dit direct te regelen (is een of ander formulier).
Bij de Rabo, waar mijn rekening loopt, werkte het toen in elk geval wel zo.
-
Vandaag een afschrijving van 39,95 inzake een abonnement van Viva Espana.
Het abonnement is ingegaan op 1 september 2009 tegen verzendkosten, die 9,95 bedroegen.
Nu werd via een automatische incasso, waar geen toestemming voor gegeven is, deze 39,95 geincasseerd. Deze oplichtersbende is telefonisch niet te bereiken, net zo min als via de mail een antwoord verwacht kan worden.
Zelf denk ik aan een aangifte bij de politie, want dit kan dus echt niet.
Het abonnement is ingegaan op 1 september 2009 tegen verzendkosten, die 9,95 bedroegen.
Nu werd via een automatische incasso, waar geen toestemming voor gegeven is, deze 39,95 geincasseerd. Deze oplichtersbende is telefonisch niet te bereiken, net zo min als via de mail een antwoord verwacht kan worden.
Zelf denk ik aan een aangifte bij de politie, want dit kan dus echt niet.
-
- Contacteer:
@ Marijke,
ook voor jou:
Naar de bank, laten storneren, en rekening laten blokkeren.
Reden: misbruik van incassomachtiging, en diefstal, omdat jij zelf nooit machtigingen hebt gegeven.
Wel even zelf gaan, en er op staan dat er een selectieve blokkade aangebracht word voor dat nummer (Neem ID mee).
ook voor jou:
Naar de bank, laten storneren, en rekening laten blokkeren.
Reden: misbruik van incassomachtiging, en diefstal, omdat jij zelf nooit machtigingen hebt gegeven.
Wel even zelf gaan, en er op staan dat er een selectieve blokkade aangebracht word voor dat nummer (Neem ID mee).
-
Ook ik ben vandaag geincasseerd door Publi Force voor Euro 39,95!
Schandalig! In augustus 2009 was ik een 1-jaarsabonnement (12x) Automaand aangegaan voor Euro 9,95 (alleen verzendkosten), in september bevestiging, in oktober incasso, in november nog GEEN blad ontvangen, mail gestuurd (gelijk opzegging) en incasso gestorneerd. Een week later ontving ik een Automaand. In februari een agressieve herinneringsbrief, zelf Euro 9,95 overgemaakt. Direct weer een mail met mijn opzegging gezonden. Inmiddels 4 bladen ontvangen en een incasso van Euro 39,95!. Bank opdracht gegeven om bedrag weer te storneren en weer een mail naar Publi Force > Opzegging!
Als ik vandaag eens rondkijk op het Internet, heeft Publi Force zijn (of haar) slag wel geslagen en hun website is niet meer bereikbaar .........
Schandalig! In augustus 2009 was ik een 1-jaarsabonnement (12x) Automaand aangegaan voor Euro 9,95 (alleen verzendkosten), in september bevestiging, in oktober incasso, in november nog GEEN blad ontvangen, mail gestuurd (gelijk opzegging) en incasso gestorneerd. Een week later ontving ik een Automaand. In februari een agressieve herinneringsbrief, zelf Euro 9,95 overgemaakt. Direct weer een mail met mijn opzegging gezonden. Inmiddels 4 bladen ontvangen en een incasso van Euro 39,95!. Bank opdracht gegeven om bedrag weer te storneren en weer een mail naar Publi Force > Opzegging!
Als ik vandaag eens rondkijk op het Internet, heeft Publi Force zijn (of haar) slag wel geslagen en hun website is niet meer bereikbaar .........
Bij mij is er in maart 2x 19,95 afgeschreven voor Gardenzine en Fotaal, ondanks een opzegging. Op mails wordt niet gereageerd en verder zijn ze niet te bereiken. Wat een chaos!
Schrik niet, maar ik heb deze week, na een jaar wachten, E 19,95 terug gekregen. Het was vorig jaar maart teveel afgeschreven.
Wat een vervelend uitgeverij,
Ik ben in december 2009 geabonneerd op het Blad Horsimo.
Ik heb toen de eenmalige administratie kosten betaald gehad en niet alle bladen maandelijks ontvangen gehad.
Nu is er deze maand zomaar €39,95 afgeschreven geworden door hun, zonder mijn medeweten en medewerking. Kan dit zomaar?
Ik heb geen schrijven ontvangen, ik weet niet waar dit bedrag voor staat. Als ik eenmalig de verzendkosten voor een jaarabonnement betaal, neem ik aan dat ik dan een jaar lang verzekerd ben voor dat geld maandelijks mijn blad te mogen ontvangen.
Is er iemand die een telefoonnummer heeft van Publi Force? Of weet hoe je je geld terug kunt krijgen?
ik ben eerder al eens een jaar lid geweest voor hetzelfde bedrag en toen verliep alles vlekkeloos, tot n met de opzegging toe.
Ik heb toen de eenmalige administratie kosten betaald gehad en niet alle bladen maandelijks ontvangen gehad.
Nu is er deze maand zomaar €39,95 afgeschreven geworden door hun, zonder mijn medeweten en medewerking. Kan dit zomaar?
Ik heb geen schrijven ontvangen, ik weet niet waar dit bedrag voor staat. Als ik eenmalig de verzendkosten voor een jaarabonnement betaal, neem ik aan dat ik dan een jaar lang verzekerd ben voor dat geld maandelijks mijn blad te mogen ontvangen.
Is er iemand die een telefoonnummer heeft van Publi Force? Of weet hoe je je geld terug kunt krijgen?
ik ben eerder al eens een jaar lid geweest voor hetzelfde bedrag en toen verliep alles vlekkeloos, tot n met de opzegging toe.
-
- Contacteer:
Kan: Ja - dat blijkt.yojo3 schreef:Wat een ***** uitgeverij,
Mag: NEE! Want, a) je hebt geen machtiging afgegeven, en b) het is veel te vroeg.
Dus - ook voor jou - ga naar de bank, laat het terugboeken, en laat ze een selectieve blokkade aanbrengen op de rekening van publiforce.
Afhankelijk van je bank - kan het zijn dat je dat persoonlijk moet regelen.
Daarnaast zou je kunnen overwegen aangifte te doen.
Het is namenlijk fraude / misbruik van de incassomogelijkheid.
Doe zowiezo die blokkade - hoe meer mensen, hoe eerder men kijkt naar dit bedrijf, en mogelijk zelfs de incassovergunning intrekt.