LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Fabov

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Fabov »

companancy schreef:dankje voor je waarschuwing ik zal dat zeker in de gaten houden.
ik dacht er zelf ook gelijk aan hihi.beetje achterdocht mag wel toch
groetjes
Veel achterdocht kan zekers geen kwaad als je met Ziggo van doen hebt.
Het is jammer als je al zou moet gaan denken, echter heeft Ziggo dit klimaat zelf gekweekt door de manier van doen en afhandelingen van klachten.

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Ik had ook een klacht ingediend voor de Ziggo uitzending. Mijn klacht was dat de klantenservice erg slecht functioneert in geval van storingen.
De laatste keer dat er een storing was liet men mij de bekende standaard waslijst afwerken met instellingen nalopen, drivers etc opnieuw installeren. Om dan na een uur of wat ineens mede te delen dat er een storing was, terwijl ze dat in het begin van het gesprek in alle toonaarden ontkenden en riepen dat 't echt zeker weten aan mijn pc lag.

Afgelopen week werd ik gebeld door een man van de klantenservice die me vertelde dat men dat ging verbeteren. Nu hoop ik dat dat inderdaad gaat gebeuren. De man zei ook dat men een speciale aantekening zou maken dat ik geklaagd had via Radar en als de klantenservice dat bij mijn volgende klacht ziet, dat ze het dan wel uit hun hoofd laten me weer met een kluitje het riet in te sturen.

Dat is dan weer zo jammer hè? Want blijkbaar verandert er voor een ander dan dus vrij weinig.

FeicoN

Ongelezen bericht door FeicoN »

LeeGer schreef:Ik had ook een klacht ingediend voor de Ziggo uitzending. Mijn klacht was dat de klantenservice erg slecht functioneert in geval van storingen.
De laatste keer dat er een storing was liet men mij de bekende standaard waslijst afwerken met instellingen nalopen, drivers etc opnieuw installeren.
Ziggo heeft een gratis telefoonnummer. Je kunt daar je postcode intikken en dan hoor je een juffrouw die zegt dat je de stekker even uit moet trekken. Ik interpreteerde dat als "Er is op die postcode een storing geweest, als je de stekker er even uit trekt, werkt het weer." Maar als je een andere postcode probeert, hoor je dezelfde juffrouw. Het betekent dus "Er is op die postcode geen storing bekend, misschien kun je een probleem verhelpen door de stekker er even uit te trekken." Bel je dan de helpdesk, dan hoor je dat je van alles aan de computer moet veranderen enz.

En toen keek ik even uit het raam en ik zag een grijs kastje en een meneer die daar aan het werk was. Ik vroeg wat hij deed. Hij werkte aan de coaxkabel. En Ziggo wist van niks.

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste FeicoN ,
Welk gratis telefoonnummer van Ziggo is dat ?
Ziggo stuurt mij nu een e-mail met het verzoek om tel.nr.050-8515259 te bellen als ik nog steeds een klacht heb , want men heeft mij telefonisch niet kunnen bereiken.
Die oude heer van Ziggo komt niet alleen overal voor het eerst , maar is ook nog een leugenachtig type.
Ik zag liever dat een gewone vraag aan de klantenservice b.v. "waarom zakt mijn internetsnelheid 's-avonds in verhouding van 19 naar 6" normaal beantwoord wordt.

FeicoN

Ongelezen bericht door FeicoN »

axasjaak schreef:Beste FeicoN ,
Welk gratis telefoonnummer van Ziggo is dat ?.
Ik kan dat telefoonnummer even niet vinden.Misschien hebben ze het wel afgeschaft. Ze hebben nu een veel slimmere storingsservice: als je een internetstoring hebt, dan moet je je postcode op de internetsite intikken en dan..., nou ja je snapt het wel.

De Klantenservice is 0900-1884. Bel je dat met de mobiele telefoon, dan komt er een juffrouw die zegt: "Deze oproep is niet toegestaan. Bel voor meer informatie Klantenservice."

Er is een goedkoper servicenummer, 0900-0730, geloof ik.

Fabov

axasjaak schreef:Beste FeicoN ,

Ik zag liever dat een gewone vraag aan de klantenservice b.v. "waarom zakt mijn internetsnelheid 's-avonds in verhouding van 19 naar 6" normaal beantwoord wordt.

Het meest logische is dat er te veel mensen zijn aan gesloten op de verdeler in jouw wijk, dus overdag zijn er weinig online maar 's avonds veel meer waar door jouw snelheid dus ziender ogen achteruit gaat.
Je zult nooit exact de snelheid halen die je behoord te krijgen, dat is gewoon een feit, het is nog steed techniek, ook zal de snelheid altijd iets minder worden wanneer er veel mensen online zijn in jouw wijk, echter zo drastisch dat het van 19 naar 6 gaat, nee, dit probleem moet Ziggo dus zekers oplossen.
Mag ik vragen wat voor pakket jij hebt bij Ziggo? Het lijkt er op dat jij al 6Mbps mist bij de normale snelheid mits jij een Z3 pakket hebt bij Ziggo, dus met andere woorden kom jij 's avonds dus bijna 20Mbps te kort, dat is erg veel.
Mocht jij echter een All in one Plus pakket hebben, dan is 19 Mbps eigenlijk normaal voor overdag, dus dan kom jij 13/14 Mbps te kort 's avonds, welke nog steed erg veel is.
Nog een vraag aan jou, hoe is de internet verbinding aan gesloten op jou PC? Is dit rechtstreeks of met een USB Ethernet Adapter?

Echter kan het ook zijn (maar niet waarschijnlijk, daar Ziggo normaal meteen aktie onderneemt tegen deze) dat iemand 's avonds een server draait in jouw buurt, op de zelfde verdeler in jouw wijk. Servers draaien die een grootte hoeveelheid data verbruiken en dus welke weer de snelheid van een andere gebruikers in de wijk naar beneden haalt is niet geoorloofd op een consumenten verbinding en staat ook in the TOS.

Ik adviseer jouw eerst een paar dagen http://www.speedtest.net te proberen op verschillende momenten van de dag zop dat een lijn duidelijk wordt wanneer jouw snelheid minder wordt. Maak een screenshot hier van (Print Screen - dan open Paint - selekteer het menu "bewerken" en dan plakken waarna jij deze kunt saven met de optie "bestand" en dan opslaan (vergeet niet JPG te selekteren anders worden de bestanden zeer groot).
Je kunt dan met deze gegevens gerichter te werk gaan en tevens heb jij dan ook bewijs dat er daadwerkelijk iets aan schort.
Laatst gewijzigd door Fabov op 04 nov 2009 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Fabov

** te vaak op de verkeerde knop gedrukt, admin verwijder deze berichten AUB**
Laatst gewijzigd door Fabov op 04 nov 2009 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabov

Fabov

Fabov

axasjaak

Bedankt , Fabov , voor uw uitvoerige antwoord.
Het abonnement is Alles in 1 Plus , twee computers zijn d.m.v. een router draadloos verbonden met het netwerk. snelheid router tot 54 Mb/s.
Uit de gemeten snelheid met de Ziggo speedtest 's-ochtends van 19,5 Mb/s downloadsnelheid denk ik dat de huisinstallatie wel in orde is.
's Avonds valt deze snelheid dus wel heel erg terug.
Overigens geeft Ziggo op de website aan dat er in mijn postcode gebied werkzaamheden zijn t/m 13 november.
De schommelingen in snelheid zijn opgetreden na installatie van het nieuwe
modem.Dat zou dus na 13 november niet meer het geval zijn.
Het invullen van een reactieformulier van Ziggo geeft nihil resultaat.

Fabov

axasjaak schreef:Bedankt , Fabov , voor uw uitvoerige antwoord.
Het abonnement is Alles in 1 Plus , twee computers zijn d.m.v. een router draadloos verbonden met het netwerk. snelheid router tot 54 Mb/s.
Uit de gemeten snelheid met de Ziggo speedtest 's-ochtends van 19,5 Mb/s downloadsnelheid denk ik dat de huisinstallatie wel in orde is.
's Avonds valt deze snelheid dus wel heel erg terug.
Overigens geeft Ziggo op de website aan dat er in mijn postcode gebied werkzaamheden zijn t/m 13 november.
De schommelingen in snelheid zijn opgetreden na installatie van het nieuwe
modem.Dat zou dus na 13 november niet meer het geval zijn.
Het invullen van een reactieformulier van Ziggo geeft nihil resultaat.
Hey axasjaak,

dan is 19 - 19,5 een normale snelheid voor jouw pakket, 's avonds kan dit dus iets terug vallen met veel verkeer op de verdeler, echter praat ik dan over 0,5 Mb/s tot +/- 4 Mb/s (echter is 4 wel een hoog aan gehouden waarde).

Jij schrijft dat de pc's met een router verbonden zijn, let wel op dat een router altijd iets snelheid weg neemt van een verbinding. Zijn de pc's dan ook nog eens draadloos, dan gaat er nog meer van af (hier voor geld, hoe verder van de router af en hoe meer obstakels er tussen zitten, des te meer er van de snelheid af gaat)

Vergeet trouwens alsjeblieft die Ziggo speedtest, heb meerdere keren ervaren dat de snelheid van de Ziggo test niet aangeeft wat het zou moeten zijn (vaak te hoge waardes, dus in het voordeel van Ziggo, echter net zelf weer getest en Ziggo gaf 2,5 Mb/s te weinig aan t.o.v. speedtest.net en t.o.v. mijn eigen server), het beste www.speedtest.net gebruiken, deze wordt door zeer veel ISP's over de gehele wereld gebruikt daar deze zeer exact is.

Werkzaamheden aan het netwerk worden over het algemeen 's nachts uitgevoerd, dit ligt echter aan het soort onderhoud wat geplanned is, zwaar onderhoud vind normaal altijd 's nachts plaats.

Welk merk modem heb jij gekregen? Intressant om te weten, misschien heeft Ziggo jouw per ongeluk een modem toe gestuurd die oud is en dus niet goed met de snelheid kan om gaan.
Het kan ook weer zijn dat in de verdeler het signaal te hoog staat, te hoog is nooit goed, je kunt dit in het bijzonder zien als jij ook tv van Ziggo hebt, het beeld is dan niet echt rustig aan de ogen en ook niet echt super helder, het is dan erg druk op het scherm zeg maar ((lichte) ruis, onrustig beeld), echter moet je dus dan wel tv en internet van Ziggo hebben.

Als ik jou was, neem eens kontakt op met Ziggo klantenservice (sterkte!) en geef in het kort het verhaal weer en dat de problemen zijn ontstaan na de installatie van het nieuwe modem en dat jij graag wederom een nieuw modem zou ontvangen om uit te sluiten of om te bevestiging dat het probleem daar aan ligt.
Vraag dan tevens ook even aan de klantenservice of die even kunnen checken hoe de verbinding is geweest sinds jij het nieuwe modem hebt geinstalleerd. Zij kunnen van aftsand zo de gegevens in zien op jouw modem en kijken of er misschien ook iets aan het netwerk (heeft) gemankeerd (pieken/dalen/uitval).
Laat je niet af bluffen met vragen van doe dit en dat eerst eens, gewoon er op blijven staan dat zij een nieuw modem op sturen.

PS: bel de dag er na weer met Ziggo en check even of de order ook daadwerkelijk is door gezet, ging bij mij ook meerdere keren verkeerd met het modem versturen

Fabov

Heb trouwens zo juist de uitbetaling gehad van Ziggo, dus hier mee is mijn probleem opgelost. Moet wel zeggen dat het uitbetalen zeer vlot is verlopen (5 dagen), ging heel wat sneller dan de klacht deponeren ;-)
Nu maar eens kijken wat glasvezel te bieden heeft.

axasjaak

Wederom bedankt voor uw zeer uitvoerige antwoord ,Fabov.
Het onlangs geplaatste modem is het nieuwe Eurodocsis 3.0 modem .
Direct daarna zijn de sterke wisselingen in internetsnelheid opgetreden.
Contact opnemen met de helpdesk lijkt mij geen oplossing , gezien eerdere ervaringen.
Wellicht kan iemand van het Ziggo-webteam mij adviseren in deze.
En Fabov , welke provider biedt verbinding via glasvezel aan ?

Fabov

Hey axasjaak,

dat Ziggo hier gaat posten, dat kan je denk ik wel vergeten, die mensen zien de bui al hangen, als zij een iemand antwoord geven, wordt er natuurlijk ook verwacht dat anderen ook beantwoord worden welke geheel logisch is. Dit zal Ziggo niet doen in mijn ogen, heb ook nog nooit iemand van Ziggo op een Ziggo item zien replyen.

Ik hoor zeer verschillende berichten over Eurodocsis 3.0, er zijn mensen die een heel goede snelheid er mee halen maar hoor ook genoeg verhalen dat mensen totaal geen snelheid meer halen met de Eurodocsis 3.0 (alle antwoorden zijn van na een modem swap).
Diegenen die ik heb gesproken (en nee, ik werk echt niet voor een ISP, ik werk voor een website die van alles met beveiliging en verbidingen voor online games doet) verklaarden dat bij enkel een nieuwe Eurodocsis 3.0 het probleem had verholpen, andere personen gaven aan dat het probleem alleen verholpen was na het aansluiten van een ander merk modem (dit zekers in gedachten houden, een ander merk zal zekers een ander resultaat geven, misschien beter, maar het kan ook slechter worden.

Tevens zou ik je het volgende willen laten proberen

Open "Start" - uitvoeren - typ dan "cmd" - typ dan in het zwarte venster "ipconfig" en dan geef een return.
Jij krijgt dan een klein lijstje met gegevens over jouw verbinding
"IP-Adress"
"Subnetmasker"
"Standaardgateway"

Neem hier van het IP en voer deze in op deze website http://www.domaintools.com/ in het zoek veld midden op het scherm.
Jij krijft dan de resultaten te zien
IP Location
Resolve Host
IP Address

Kijk bij Resolve Host welke plaatsnaam je daar van kunt maken en kijk eens of deze wel dicht bij jou in de buurt zit. Zit deze niet in jouw buurt (ruim begrip hoor, kan ook 12 km verder op zitten), dan heeft dat ook nog weer eens invloed op de snelheid. Ik bedoel dus, woon jij bv in Arhem en geeft de resolve host aan Apeldoorn dan is dat naturrlijk niet echt werkend. Dit is niet 100% maar geeft je wel een idee.

Tevens kun je ook proberen om jouw modem opnieuw in het systeem van Ziggo te laten registreren, je zult hier voor wel contact met de klantenservice moeten opnemen. Vertel deze persoon gewoon dat jij graag het modem opnieuw in het system wilt laten registreren daar jij problemen ondervind en eerst dit wil proberen om te kijken of dit het probleem oplost. Wederom, niet accepteren dat men jou van alles wil laten doen voor dat Ziggo dit wil doen, gewoon volharden en eventueel ophangen en wederom bellen om een ander persoon te krijgen.
Het process van het nieuw registreren duurt gemiddeld 3 uur voor dat het systeem is geupdate, dus binnen die tijd heb jij even geen internet en je zult nadien ook het modem even moeten resetten door het stekker uit het stopcontact te halen, deze er zekers 15 seconden er uit te laten en weer te connecten.

Reggefiber (Glashart) is momenteel bezig met het aanleggen van een glasvezel netwerk in Nederland, dit gebeurt in fases. Waar ik woon is er al een kabel gelegd dus ik kan zo overstappen, ik heb echter geen idee in welke plaats jij woont, dus jij zult zelf even moeten kijken of jouw woonplaats hier tussen staat. Neem anders even contact op met hen om te vragen (als er nog geen glasvezel is gelegd bij jou) wanneer dit geplanned is.
http://www.glashart.nl/glashart/

Gewoon bellen axasjaak, je niet laten over bluffen door de klantenservice van Ziggo, gewoon de vraag herhalen als men jou allerlei dingen wil laten uitvoeren al vorens jou te willen helpen en desnoods gewoon ophangen en op nieuw bellen, er werken echt een paar mensen bij Ziggo die wel gevoel voor de klanten hebben en je wel op een goede en correcte manier af/behandelen en verstand van zaken hebben. Dun gezaaid maar je krijgt er van zelf wel een. Het helpt ook als jij jouw reden/vraag/eis onderbouwd met enkele technische aspekten, dit laat de messte medewerkers zien dat jij je zelf niet met een kluitje het riet in laat sturen (tevens helpt het ook gigantisch om te vermelden dat TROS radar ook reeds is ingelicht)

Dus, probeer wat ik in mijn vorige berichten heb geschreven en wat ik in deze heb gepost en kijk eens of je daar iets verder mee komt. Technische zaken zijn op afstand altijd moeilijk te beoordelen zonder dat er een mogelijkheid is voor mij om de verdeler, verbinding, modem en installatie te checken, echter denk ik dat met het bovenstaand en voorgaande ik er niet ver naast zal zitten met de oplossing.

Mocht er door het bovenstaande geen oplossing komen, bel met de klantenservice (maak wel die screenshots van de snelheid) en vraag om een monteur en laat deze dan zo laat mogelijk langs komen zo dat hij ook zelf kan contanteren dat de snelheid niet is zo als het hoort. De monteurs zijn goed in het werk wat zei doen, 800% beter dan de kennis wat de klantenservice heeft) en die zullen ook het probleem door spelen/oplossen.

Wederom, laat je niet afschepen, jij betaald er voor dus heb jij ook recht om serieus geneomen te worden, dus tanden ontbloten en kom op voor jouw recht!

*** Add: Ook de kosten van het bellen declareren als je klaar bent met bellen, fout van Ziggo, dus laat zij maar betalen.
Laatst gewijzigd door Fabov op 05 nov 2009 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.

zegjijhetmaar-

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ik heb de helpdesk 2 keer nodig gehad als je beleefd blijft tegen de medewerker dan zijn ze heel bereidwillig is mijn ervaring. Zodra je moeilijk begint te doen, dan passen ze zich bij je aan en bereik je niets.

Fabov

zegjijhetmaar- schreef:Ik heb de helpdesk 2 keer nodig gehad als je beleefd blijft tegen de medewerker dan zijn ze heel bereidwillig is mijn ervaring. Zodra je moeilijk begint te doen, dan passen ze zich bij je aan en bereik je niets.
Dat is nu net die paar waar ik het over heb, de meeste hebben gewoon geen technische achtergrond en werken de volgorde op het scherm af
"Geen verbinding - Ga naar B - Heeft U Norton? Deinstalleer Norton...... etc etc etc"
Die lezen gewoon de opdrachten van het scherm af, verder niks, wordt het moeilijk dan zitten die vast en kunnen niks meer.
Het was op een gegeven moment zo ver dat ik de klantenservioce moest gaan uitleggen hoe het probleem opgelost kon worden, wisten bijvoorbeeld ook niet wat een lease is (wordt elke 48 uur automatisch vernieuwd echter bij mij ging dit om de 2 dagen niet automatisch en kon elke weer gaan uitleggen dat de lease niet goed was en wat een lease uberhaupt in houd), of dat men een bepaalde server moest restarten om het probleem te verhelpen.

Over het algemeen, zijn er maar een paar die weten waar zij over praten, zelfs de technische dienst deelde mij toen mede dat de callcenters geen onderliggende kennis heeft en eigenlijk niet weten waar zij over praatten en gewoon volgen wat op het scherm wordt aan gegeven, zegt mij wel genoeg ;)

Drakenvrouwtje

Ongelezen bericht door Drakenvrouwtje »

Hey,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit problemen heb gehad met Ziggo.
Wij hebben een all-in-1 pakket, de digitale televisie werkt perfect, het internet is lekker snel en eigenlijk nog nooit storingen gehad. En mocht er onderhoud zijn dan krijg ik daar een email over!

Een keer een vraag gehad aan de helpdesk, wat betreft de snelheid van mijn internet. Ik had 20 mb besteld en kreeg er maar 4mb. Daarop kreeg ik een vaag antwoord, maar daarna blijkbaar hebben ze toch mijn internet gefixed en heb ik nu gewoon 20mb. Ik kreeg binnen 2 dagen bericht van Ziggo... niks mis mee dus!

Groeten
Drakenvrouwtje

Itsmetoo

Ongelezen bericht door Itsmetoo »

Toen ik mijn CI+ kaart niet aan de praat kreeg (melding: kaart defect) heb ik Ziggo gebeld. Na lang heen en weer praten kwamen we tot de conclusie dat de kaart defect moest zijn (volgens Ziggo in 5% van de gevallen). Ze zouden een nieuwe sim kaart sturen. Omdat de kaart toch defect was heb ik nog wat geprobeerd. Wat bleek: In de meegeleverde gebruiksaanwijzing staat een plaatje hoe de sim kaart in de module moet; DAT PLAATJE KLOPT HELEMAAL NIET!!!
Toen ik de Simkaart wel goed in de module had werkte alles meteen goed.
Ziggo weer gebeld omdat ik de nieuwe sim-kaart niet nodig had en om te melden dat de documentatie niet klopt. Ze zouden het doorgeven..

Heeft u problemen met de sim-kaart: Kijk goed door de smalle opening in de module om te zien waar de kontact pennen zitten: daar moet ook het koperen vlak van de SIM kaart komen. Dus NIET de documentatie volgen, dan werkt het nooit!

Itsmetoo

Ongelezen bericht door Itsmetoo »

Bij het activeren van mijn Ziggo digitale TV werd mijverteld dat ik het volledige pakket aan zenders 2 maanden op proef kreeg. Gelijk getest natuurlijk. En inderdaad alle zenders waren aanwezig.

2 dagen later kreeg ik een brief waarin stond dat ik alle abonnementen had (eerste 2 maanden gratis). Na die 2 maanden zou ik dus moeten betalen voor die ongevraagd toegevoegde abonnementen!

Ik heb gelijk gebeld om de extra abonnementen stop te zetten. Vanwege de opzegtermijn heb ik nog een maand alle zenders kunnen kijken, daarna gingen ze netjes achter de cedoder.

Moraal van dit verhaal: LET OP MET DE ONGEVRAAGDE GRATIS EXTRA'S VAN ZIGGO.

Gesloten