Hey axasjaak,
dat Ziggo hier gaat posten, dat kan je denk ik wel vergeten, die mensen zien de bui al hangen, als zij een iemand antwoord geven, wordt er natuurlijk ook verwacht dat anderen ook beantwoord worden welke geheel logisch is. Dit zal Ziggo niet doen in mijn ogen, heb ook nog nooit iemand van Ziggo op een Ziggo item zien replyen.
Ik hoor zeer verschillende berichten over Eurodocsis 3.0, er zijn mensen die een heel goede snelheid er mee halen maar hoor ook genoeg verhalen dat mensen totaal geen snelheid meer halen met de Eurodocsis 3.0 (alle antwoorden zijn van na een modem swap).
Diegenen die ik heb gesproken (en nee, ik werk echt niet voor een ISP, ik werk voor een website die van alles met beveiliging en verbidingen voor online games doet) verklaarden dat bij enkel een nieuwe Eurodocsis 3.0 het probleem had verholpen, andere personen gaven aan dat het probleem alleen verholpen was na het aansluiten van een ander merk modem (dit zekers in gedachten houden, een ander merk zal zekers een ander resultaat geven, misschien beter, maar het kan ook slechter worden.
Tevens zou ik je het volgende willen laten proberen
Open "Start" - uitvoeren - typ dan "cmd" - typ dan in het zwarte venster "ipconfig" en dan geef een return.
Jij krijgt dan een klein lijstje met gegevens over jouw verbinding
"IP-Adress"
"Subnetmasker"
"Standaardgateway"
Neem hier van het IP en voer deze in op deze website
http://www.domaintools.com/ in het zoek veld midden op het scherm.
Jij krijft dan de resultaten te zien
IP Location
Resolve Host
IP Address
Kijk bij Resolve Host welke plaatsnaam je daar van kunt maken en kijk eens of deze wel dicht bij jou in de buurt zit. Zit deze niet in jouw buurt (ruim begrip hoor, kan ook 12 km verder op zitten), dan heeft dat ook nog weer eens invloed op de snelheid. Ik bedoel dus, woon jij bv in Arhem en geeft de resolve host aan Apeldoorn dan is dat naturrlijk niet echt werkend. Dit is niet 100% maar geeft je wel een idee.
Tevens kun je ook proberen om jouw modem opnieuw in het systeem van Ziggo te laten registreren, je zult hier voor wel contact met de klantenservice moeten opnemen. Vertel deze persoon gewoon dat jij graag het modem opnieuw in het system wilt laten registreren daar jij problemen ondervind en eerst dit wil proberen om te kijken of dit het probleem oplost. Wederom, niet accepteren dat men jou van alles wil laten doen voor dat Ziggo dit wil doen, gewoon volharden en eventueel ophangen en wederom bellen om een ander persoon te krijgen.
Het process van het nieuw registreren duurt gemiddeld 3 uur voor dat het systeem is geupdate, dus binnen die tijd heb jij even geen internet en je zult nadien ook het modem even moeten resetten door het stekker uit het stopcontact te halen, deze er zekers 15 seconden er uit te laten en weer te connecten.
Reggefiber (Glashart) is momenteel bezig met het aanleggen van een glasvezel netwerk in Nederland, dit gebeurt in fases. Waar ik woon is er al een kabel gelegd dus ik kan zo overstappen, ik heb echter geen idee in welke plaats jij woont, dus jij zult zelf even moeten kijken of jouw woonplaats hier tussen staat. Neem anders even contact op met hen om te vragen (als er nog geen glasvezel is gelegd bij jou) wanneer dit geplanned is.
http://www.glashart.nl/glashart/
Gewoon bellen axasjaak, je niet laten over bluffen door de klantenservice van Ziggo, gewoon de vraag herhalen als men jou allerlei dingen wil laten uitvoeren al vorens jou te willen helpen en desnoods gewoon ophangen en op nieuw bellen, er werken echt een paar mensen bij Ziggo die wel gevoel voor de klanten hebben en je wel op een goede en correcte manier af/behandelen en verstand van zaken hebben. Dun gezaaid maar je krijgt er van zelf wel een. Het helpt ook als jij jouw reden/vraag/eis onderbouwd met enkele technische aspekten, dit laat de messte medewerkers zien dat jij je zelf niet met een kluitje het riet in laat sturen (tevens helpt het ook gigantisch om te vermelden dat TROS radar ook reeds is ingelicht)
Dus, probeer wat ik in mijn vorige berichten heb geschreven en wat ik in deze heb gepost en kijk eens of je daar iets verder mee komt. Technische zaken zijn op afstand altijd moeilijk te beoordelen zonder dat er een mogelijkheid is voor mij om de verdeler, verbinding, modem en installatie te checken, echter denk ik dat met het bovenstaand en voorgaande ik er niet ver naast zal zitten met de oplossing.
Mocht er door het bovenstaande geen oplossing komen, bel met de klantenservice (maak wel die screenshots van de snelheid) en vraag om een monteur en laat deze dan zo laat mogelijk langs komen zo dat hij ook zelf kan contanteren dat de snelheid niet is zo als het hoort. De monteurs zijn goed in het werk wat zei doen, 800% beter dan de kennis wat de klantenservice heeft) en die zullen ook het probleem door spelen/oplossen.
Wederom, laat je niet afschepen, jij betaald er voor dus heb jij ook recht om serieus geneomen te worden, dus tanden ontbloten en kom op voor jouw recht!
*** Add: Ook de kosten van het bellen declareren als je klaar bent met bellen, fout van Ziggo, dus laat zij maar betalen.