LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Respect krijg je! Misschien moet mevr. Janny niet zo ongenuanceerd tekeer gaan. Overigens kwamen makelaars en aandelenlease verkopers als paddesteolen uit de grond. Een ieder die snel geld wilde verdienen, niet hard wilde studeren en niet aan een gedegen carriere wilde werken, ging die kant uit.
Zulke typen worden uitsluitend rijker over anders man rug. Op zich niets mis mee, maar kom niet de grote hardwerkende bink uithangen.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Er staat ook bij "Gediplomeerd" 8)

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Joh, ik dacht even dat ze vrouw van André Rouvoets was. :roll: Die kan ( en mag) ook niet werken omdat ze zo vreselijk vruchtbaar is.
Wat wel vast staat, is dat ze net als Diederik Scheringa om aandacht vraagt.
Ze hebben beiden niets met de DSB kwestie te maken, maar hebben het tot een hoger doel verheven om gedupeerden te schofferen. Het zijn beide figuren die een beetje buiten de samenleving staan en een inkomen genieten dat door belastingbetalers wordt opgebracht.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Nu wil ik niet vervelend doen, maar het is toch een LOI opleiding :D
Ok iedereen zijn/haar respect, dus ook Janny. Niets persoonlijk.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksverzekering

Dus alle AOWérs zijn volgens Chiron ook steuntrekkers :? Mijn vrouw was ook afgestudeerd NVM makelaar en we hebben daarmee niet slecht geboerd :wink:

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Nee, ik had het over asielzoekers. Niet slecht geboerd... en nou staat je geld op een priverekening in het buitenland op naam van ene Dirk Scheringa?

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Nee dat geld is geinvesteerd in een recreatiebungalow op de Veluwe voor de verhuur en een appartement in Portugal. Wij hebben ons geld gewoon geparkeerd bij Centraal Beheer en de Rabobank. Alles wordt netjes opgegeven aan de belastingen hoor door de accountant :lol:

Iemand hier uit het dorp had zijn zaak verkocht en een gedeelte van zijn geld geparkeerd bij Icesave en DSB is meer dan tonnen kwijt.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door AllPino »

Da's sneu, maar eh waar ging dit topic eigenlijk ook al weer over? Nergens meer, dacht ik zo.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

tja nu gaat het over de vastgoed bubble. Zou lakeman hiervan ook de schuld krijgen. Zelfs onze incompetente parlement, gaat niet bij hun zelf te rade en wijst de vinger naar iemand anders.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Consumentt »

:mrgreen:

Nu.nl

'DSB-oproep Lakeman is mogelijk strafbaar'

AMSTERDAM - Pieter Lakeman kan strafrechtelijk vervolgd worden voor zijn oproep spaargeld bij DSB weg te halen. Dat bleek vrijdag op het symposium DSB-leed van de Universiteit Leiden waar de Volkskrant over bericht.

Hoogleraren en advocaten bekeken de DSB-affaire nauwlettend en kwamen tot de conclusie dat Lakemans oproep tot een zogenaamde bankrun mogelijk een misdrijf is.

De voorman van de Stichting Hypotheekleed is onder meer te vervolgen op basis van artikel 142 (opzettelijke verstoring van de rust door valse alarmkreten of signalen).

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Daar gaan weer, oude fiets in andere gedaante.
Is dit een methode om de aandacht van de echte boosdoener(s) af te leiden.
Die gasten zouden veel meer betekenen als ze nou eens aangaven hoe het zo ver is kunnen komen en de echte schuldigen aanpakken.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door peewee »

Consumentt,
Hoe bedoel je ''valse alarmkreten'' ? Er was toch heel veel aan de knikker binnen DSB. Meer dan voldoende dunkt mij om de waarschuwing af te geven als door Lakeman afgegeven.
Ik denk dat de heren/dames hoogleraren en advocaten het desbetreffende wetsartikel er met de haren bijgesleept hebben. Maar ach ja, zo heb je weer een een onderwerp voor een gezellig seminar om hier wat te keuvelen.
Max Pam zei afgelopen zondag (gisteren) verstandige woorden over deze onzin retoriek in het televisie programma ''Buitenhof''.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door gtp »

Volgens het bankregelement mag een bankbestuur niet bestaan uit een aandeelhouder en die dan het spaargeld van de bankklanten gaat gebruiken voor eigen hobby's,dit valt onder onrechtmatige onttrekking.DS scheepte de bank met vele hypotheken op, ten behoeve van zijn museum,az stadion,aanschaf vliegtuig etc.Het is dan ook duidelijk wie de werkelijke schuldige is (al jaren geleden) DNB door tegen de regels in een bankvergunning af te geven aan een persoon die al met dubieuze zaken bezig was,AFM door geen voldoende toezicht en verzaakt heeft in te grijpen(na vele veroordelingen Rechtbank Alkmaar in de afgelopen jaren).

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Er was zeker al langer wat aan de hand. Verzekeringsmaatschappijen die een volmachtovereenkomst hadden met DSB faciliteerden willens en wetens de zwendelmethode van DSB met die volmachtovereenkomsten. Zij wisten al veel langer dan DNB en de AFM van het graaien van Dirk en wisten van het verdienmodel. Als je dan terugkeert naar de kern van de vraag.. Is Lakeman aansprakelijk ? Dat is teveel eer voor Lakeman.
Deze verzekeringsmaatschappijen ( Reaal en Cardif als belangrijkste partijen) verzaakten hun sociaal maatschappelijke verantwoordelijkheid door DSB niet te stoppen. Middels de volmacht had men daar het instrument voor. Hiermee zou men echter de kip met de gouden eieren loslaten en die zou maar eens aan de leg gaan bij een concurrerende verzekeringsmaatschappij, want DSB genereerde aanzienlijke premie-inkomsten. Al met al gaat dit wel hele dure boter op het hoofd worden van deze verzekeringsmaatschappijen.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Chiron schreef:Deze verzekeringsmaatschappijen ( Reaal en Cardif als belangrijkste partijen) verzaakten hun sociaal maatschappelijke verantwoordelijkheid door DSB niet te stoppen.
Je gelooft toch niet dat een verzekeringsmaatschappij een bank gaat stoppen bij malversaties. Dat zijn zelf de grootste inhalige ratten die er zijn.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Klopt helemaal. Kennelijk heb je niet goed gelezen wat ik schreef.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden :evil:

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Consumentt schreef:Het kan niet vaak genoeg gezegd worden :evil:
Wat ? Dat je niet goed leest ? :wink:

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Nee, ik doe net of ik niet goed gelezen heb zodat ik het nog een keer kan herhalen :mrgreen:

valken

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door valken »

Ik lees dit vanaf Aruba betekent dit het einde van de belangenbehartigers nu de curatoren van DSB mensen rechtstreeks een schikking aanbieden ?

Gesloten