LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jerry69
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2009 21:16

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door jerry69 »

Ik heb ook een bank en eetkamerstoelen gekocht bij NANO en een grote aanbetaling gedaan. Het ging om de bank VIA en de stoelen MOLI en LIZZY. Mijn vriendin en ik hadden vooraf stalen van de stof opgevraagd en daardoor wisten we dat de meubelen van Coming Lifestyle afkomstig waren. Gelukkig maar, want de meubelen stonden nog in het magazijn van Coming en niet bij Nano. Coming heeft ons verder geholpen (www.coming.nl). Wij zijn er dus goed mee weg gekomen, hopelijk kan het jullie ook verder helpen. Succes!

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

@box45: weet je ook iets over onze bank waar ik ook een foto van had geplaatst?

Alvast bedankt!

jerry69
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2009 21:16

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door jerry69 »

nee helaas, ik heb geen idee waar je bank vandaan komt. succes met de zoektocht.

gr Jerry

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

nitebreed & priesje ik heb helaas nog geen verdere info waar in nederland jullie model verkocht word ik hoop begin volgende week meer informatie voor jullie te hebben, SA256 en andere klanten van nano helaas heb ik over nano geen informatie

noufie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 23:23

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door noufie »

Beste Box 45,

Ook wij zijn opzoek naar een bank van I sassi, op dit forum las ik dat jij weet waar je moet zoeken om erachter te komen hoe je alsnog je bank geleverd kan krijgen, we willen gewoon zooooo graag deze bank (model Rivello)..

Ik hoor graag!

Zuidhollander
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2009 01:13

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Zuidhollander »

Vandaag zou de grote dag zijn. Alle meubels (woonkamer, eetkamer, de hele mikmak.....) hebben we nieuw besteld bij Nano en vandaag zou alles worden afgeleverd. Eindelijk van de "oude troep" af. Helaas pindakaas. Nano kwam niet en wij zitten nu met een vrij lege kamer..... Wat een domper. Vrijdag de 13e!!

Gelukkig is er veel te vinden op dit forum over wat precies te doen. We verwachten maar niet teveel toezegging van de curator, maar hopen wel snel uitsluitsel te hebben, zodat we snel (voor de kerst) andere meubels kunnen hebben.

Box45 : prima support :D !
Mocht onze claim ook worden afgewezen, dan zouden we graag ook van onze meubels horen waar we die elders alsnog kunnen bestellen.

Veel succes gewenst allemaal ..

nicolevdburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2009 18:12

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door nicolevdburg »

Box 45,
zou je mij nog kunnen vertellen waar de fauteuil "Angel" gekocht kan worden. Of van welke fabriekant hij kwam. Ik had hem gekocht bij Isassi.
Meer uitleg (+ foto) staat op pagina 3. Ik had er al een berichtje over geplaatst, maar waarschijnlijk heb je die over het hoofd gezien. Zo niet, dan ben ik gewoon te ongeduldig :wink: Ik hoor graag van je.

Groetjes Nicole

WinjeWanje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2009 14:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door WinjeWanje »

Beste Box45

Wij willen geen oordeel over Nano en iSassi vellen, dit is wat wij van fabrikanten en het CBW gehoord hebben, de situatie is voor zowel de consumenten als alle woonwinkels heel vervelend en we willen dit graag met zijn allen oplossen.
Ben je een werknemer?

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

@ Zuidhollander door de curator zal niks meer worden uitgeleverd. In de algemene brief die wij hebben ontvangen staat dat er geen bestellingen zullen worden uitgeleverd. Je kunt nu dus al direct brief naar het CBW sturen.

Wij hebben daar overigens al heel snel antwoord op ontvangen van het CBW.

gizmo74
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2009 14:12

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door gizmo74 »

box45 schreef:nitebreed & priesje ik heb helaas nog geen verdere info waar in nederland jullie model verkocht word ik hoop begin volgende week meer informatie voor jullie te hebben, SA256 en andere klanten van nano helaas heb ik over nano geen informatie
Beste Box 45,

Naar aanleiding van jouw activiteiten op dit forum, wat ik al een poosje volg, heb ik me ook aangemeld voor Tros Radar.
Ook wij hebben hetzelfde meegemaakt als velen anderen op deze site. Onze bestelde bank hoefde nog enkel geleverd te worden vanuit Meubex en klaar.......helaas niet dus.... :cry:
Wij hadden de fraaie Dublin hoekbank (artikelnr 190202) besteld. Heb je toevallig enig idee wie hiervan de leverancier is waar deze bank elders wordt verkocht?

Het is een trieste situatie allemaal. Ik vond Nano echt een onderscheidende winkel met spraakmakend assortiment. Hoop van harte dat er een doorstart gemaakt kan worden.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

beste nicole van de burg, helaas heb ik nog geen informatie door welk winkels het model angel geleverd kan of gaat worden, ik probeer voor zover mogelijk iedereen te beantwoorden helaas voor de mensen die bij Nano besteld hebben hier heb ik geen informatie voor.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ik heb van zijn leven nog nooit meubels aanbetaald, heb net een compleet nieuw interieur en bepaald geen goedkope meubelen maar ik betaal niet aan, punt uit. Een leverancier mag het vragen maar het is geen verplichting. Daarom dus nog nimmer problemen gehad, ook nooit met levering en kwaliteit. Misschien was ik gewoon een mazzelkont maar dus nooit schade geleden.
Wat mij stoort is dat alle "slachtoffers" hier een beroep doen op Box 45 zonder zelf eens op onderzoek uit te gaan, jongens, je kunt potdorie zelf toch eens op internet en in de telefoon klimmen om te achterhalen waar je die (overigens lelijke) banken alsnog kunt kopen? Kan me trouwens niet voorstellen dat er meer leveranciers zijn die deze toestand verkopen, op de (overigens nog aktieve) site staat dat ze unieke meubelen verkopen, nou, inderdaad
Heb respect voor Box 45 maar die moet het maar voor jullie opknappen?

Box, je bent te goed voor deze wereld.
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 14 nov 2009 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

helpendhandje dank voor je compliment maar nu ik toch even de tijd heb wil ik best even mijn inzet hiervoor geven het probleem is vaak dat de benamingen fantasienamen zijn die dus niet te vinden zijn op internet. Maar ook ik zal op een gegeven moment de stekker uit mijn radar activiteiten trekken hoor :)

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Box, het kwam wellicht wel erg hard over naar de gedupeerden maar ook ik ben nogal slim en handig in het achterhalen van vanalles en nogwat, is 20 jaar mijn werk geweest. Mij bekruipt het gevoel dat de bestelde meubels niet en bloc geproduceerd zijn maar eerder door een soort van hobbyisten worden gemaakt dan door een gerenomeerde fabrikant. Wellicht dat daarom de curator geen verdere info heeft/geeft.
Heb ooit iemand geholpen met hetzelfde probleem en daar bleek het zo te zijn als hierboven omschreven en die heeft nooit zijn meubels gezien en nooit zijn aanbetaling teruggehad.
Snap het best dat, als iemand voor een meubel wil gaan dat direkt besteld maar eerlijk gezegd, waar is internet nou voor?
En dat CBW zegt helemaal niets, aanbetaling krijg je niet terug en CBW zal je ook niet kunnen vertellen wie, wat en waar. Is het niet veelzeggend dat je voor bemiddeling door het CBW moet betalen?
Alvorens te kopen eerst onderzoek doen. Ik heb van alle meubelen eerst uitgezocht wie de fabrikant was, wie de andere agenten in Nederland en toen pas besteld. En ik heb ook het buskruit niet uitgevonden hoor.
Als ik meubels koop stel ik na onderzoek en bij bestelling dat ik niet ga betalen voor spullen die ik pas over 2-3 maanden krijg en dan ik het graag of niet. Geen winkel heeft daar ooit moeilijk over gedaan.

Niet om op te scheppen maar puur als voorbeeld, we hebben 2 hele dure auto's en die hoefden we ook niet deels vooruit te betalen, gewoon cash on delivery.
En zo hoort het ook

Note: vind het wel erg triest voor de gedupeerden, begrijp me niet verkeerd maar leest nou nooit iemand eens alle waarschuwingen op internet?

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

helpend handje ik erger me mateloos aan jouw reactie. Ik heb de curator én het CBW gebeld om na te vragen wie de fabrikant/ leverancier van de meubels is. Die konden/ wilden dit beiden niet vertellen. Daarna heb ik het volledige internet rondgesurft om te kijken of ik de bank kon vinden én gekeken of de fabrikant op de site van Isassi of de bon werd vermeld. Ook ik ben handig met internet en kan normaal gesproken het meeste wel vinden. In dit geval echter niet.

En op je mening over of je de meubels wel of niet mooi vindt zit ik al helemaal niet te wachten!

Fijn voor jou dat je nooit hebt aanbetaald, maar sommige winkels willen geen zaken doen zonder dat je dit doet. En dan is het inderdaad de keuze van de klant of ze hier wel of niet in meegaan. Overigens is voor ons het probleem niet ontstaan doordat we hebben aanbetaald maar doordat de winkel failliet is gegaan en niet kon leveren. Dit probleem zouden we ook hebben gehad als we niet hadden aanbetaald.

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Oh ja en voordat ik bestelde heb ik ook nog gekeken of de winkel CBW erkend was en of er geen klachten over de winkel waren. Dit was eind augustus niet het geval. En voorspellen of een winkel failliet gaat is als klant erg lastig. En bovendien zijn er ook net 2 grote bedrijven failliet gegaan (Baalbergen en Morres). Baalbergen kreeg zelfs complimenten voor de goede service op dit forum.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Priesje, je mag je ergeren aan mijn reactie maar mijn bedoeling is juist ervoor te zorgen dat mensen niet aanbetalen. Dat je dan die bank niet krijgt als een zaak failliet gaat is jammer maar ben je in elk geval je geld niet kwijt.

Die positieve reactie op Baalbergen was overigens van mij!!! Dat ze failliet zijn is erg triest maar voordat wij de meubels daar bestelden had ik al gekeken en onderzocht wie de agent in Nederland was en wie nog meer de door ons bestelde meubels verkocht van dat merk, géén aanbetaling gedaan dus we hadden niet op onze neus kunnen vallen. We hebben de meubels van Baalbergen keurig op tijd gekregen maar was het faillissement eerder gekomen dan hadden we dezelfde meubels gewoon via een andere leverancier van dat italiaanse merk besteld maar waren we geen geld kwijt.
Jammer overigens dat de prettige winkels met een uitstekende service het vaak niet redden en de 13 in een dozijnzaken het hoofd wel boven water houden.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

beste Nicole, de winkels waar de fauteuil angel ook te koop is, Kosnova in het Alexandrium, of bij het Posthuys in Bergschenhoek en bij Flow ook in Bergschenhoek en bij Gaaff in Voorburg. Ook hier gaat het om de fauteuil Angel maar de fabrieksnaam is Charm
succes gewenst en voor wat betreft de tafel deze was idd van bobolifestyle.

MLifestyle
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009 18:48
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door MLifestyle »

schiller schreef:bij deze ook de bijlage:
Beste Schiller,

Deze bank kunt u ook vinden bij Mokana Lifestyle. Op de website ziet u de lederen variant maar de stoffen uitvoering is in uw geval uiteraard ook leverbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via [email protected]

Mvg,

balennn
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009 20:38

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door balennn »

Hoi,

Wij hebben ook in augustus een bank bij Isassi gekocht. Hij zou vorige week worden geleverd. Inmiddels is de brief naar het CBW verstuurd. Maar wij willen heel graag deze specfieke bank, omdat wij gecharmeerd waren van onder andere het onderstel.

Het gaat om de Fara leefhoek.. 272x222 met als Isassi-code 0759.

Hieronder een tweetal foto's van de bank:

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee of de bank ook elders te koop is of door wie de bank wordt geproduceerd?

Alvast bedankt,
Saskia

Gesloten